5-hoog achter minderwaardig?

19-01-2017 01:08 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd door een ander topic;



Wat is dat toch, dat '5-hoog achter' als minderwaardig wordt gezien als het om een stabiel dak boven je hoofd gaat?

Er zijn prima flats/appartementen op min 5 hoog te huren. Niks mis mee!

Sterker nog, soms zijn ze beter te behappen dan zo'n kindvriendelijke nieuwbouwwijk op de begane grond!

Dus.

Vanwaar die minachting en wie voelt zich te goed om op 5-hoog achter te zitten? en waarom?
Je verwacht het niet........
Ik. Zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Waar hoor/lees je die minachting dan?



Persoonlijk woon ik liever 5-hoog achter in een bruisende stad dan in een suf dorp waar niks te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Oja ik zit 100 keer liever 5 hoog achter in een leuke stad dan in een vila in een suf dorp of buitenaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 19 januari 2017 @ 01:17:

Waar hoor/lees je die minachting dan?



Persoonlijk woon ik liever 5-hoog achter in een bruisende stad dan in een suf dorp waar niks te doen is.Zie 1ste reactie ..
Je verwacht het niet........
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet minderwaardig.

Toch zou ik er doodongelukkig in zijn.
De woningnood is hoog dus voor veel mensen is 5 hoog achter al heel wat.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste is het geen vijf hoog achter, maar 'slechts' drie hoog.



Drie hoog achter staat symbool voor armoede en verval. Voor de eindjes niet/amper aan elkaar kunnen knopen, voor een ellendig leven in een achterstandswijk zonder middelen om dat leven kwalitatief te verbeteren.



Een stabiel dak creëer je zelf en is niet afhankelijk van plaats of bepaling, maar het is wel begrijpelijk dat niemand staat te springen om 'drie hoog achter' te moeten wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 19 januari 2017 @ 01:28:

Ik vind het niet minderwaardig.

Toch zou ik er doodongelukkig in zijn.Waarom?
Je verwacht het niet........
quote:Taralina schreef op 19 januari 2017 @ 01:17:

Waar hoor/lees je die minachting dan?



Persoonlijk woon ik liever 5-hoog achter in een bruisende stad dan in een suf dorp waar niks te doen is.Bij Pluisi lees je minachting.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en waarom,

Ik gedij stukken beter bij rust en een tuin in kunnen lopen.

Ik zou mij beklemd en opgestapeld voelen met teveel geluiden en mensen te dicht om mij heen.

Dus doe mij maar dat huis in het suffe dorp, als ik de keuze heb.
[quote]iemand_anders schreef op 19 januari 2017 @ 01:29:

Ten eerste is het geen vijf hoog achter, maar 'slechts' drie hoog.



Drie hoog achter staat symbool voor armoede en verval. Voor de eindjes niet/amper aan elkaar kunnen knopen, voor een ellendig leven in een achterstandswijk zonder middelen om dat leven kwalitatief te verbeteren.



Een stabiel dak creëer je zelf en is niet afhankelijk van plaats of bepaling, maar het is wel begrijpelijk dat niemand staat te springen om 'drie hoog achter' te moeten wonen.[/quoteJ ]e hebt gelijk het is 3 hoog achter.
Anywayyy het zal me aan me reet roesten als ik in woningnood zit, waar ik ga wonen. Ben dan al blij met een dak boven mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 19 januari 2017 @ 01:32:

Oh ja en waarom,

Ik gedij stukken beter bij rust en een tuin in kunnen lopen.

Ik zou mij beklemd en opgestapeld voelen met teveel geluiden en mensen te dicht om mij heen.

Dus doe mij maar dat huis in het suffe dorp, als ik de keuze heb.Apart, ik heb juist totaal een tegenovergestelde ervaring in zo'n woonwijk.
Je verwacht het niet........
Alle reacties Link kopieren
quote:Tante-Til schreef op 19 januari 2017 @ 01:38:

[...]



Apart, ik heb juist totaal een tegenovergestelde ervaring in zo'n woonwijk.Beleving is heel persoonlijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn inderdaad prima (luxe!) appartementen op 5 hoog. Het gaat dan ook niet om de letterlijke boodschap.

'3 hoog achter' is blijkbaar een uitdrukking geworden in NL die slaat op arme, minder prettige woonomgevingen.

Niks meer en niks minder.
quote:Tante-Til schreef op 19 januari 2017 @ 01:38:

[...]



Apart, ik heb juist totaal een tegenovergestelde ervaring in zo'n woonwijk.Waarom is het apart als iemand een andere mening c.q. gevoel heeft over iets? Lijkt me juist heel normaal gezond.
Ik ga overigens mee met die mening: ik gedij niet in een flatgebouw, ook niet op de begane grond. Geef mij maar een tuin en een dak dat ik niet hoef te delen.
Als mijn man en ik een flatgebouw zien mompelt hij altijd iets over legbatterijen en dierenmishandeling en ik ben het met 'm eens. Zoveel mensen op zo weinig oppervlakte kan niet gezond zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 19 januari 2017 @ 02:40:

Als mijn man en ik een flatgebouw zien mompelt hij altijd iets over legbatterijen en dierenmishandeling en ik ben het met 'm eens. Zoveel mensen op zo weinig oppervlakte kan niet gezond zijn

Tss..



Over minachting gesproken.
Je verwacht het niet........
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 19 januari 2017 @ 01:17:

Waar hoor/lees je die minachting dan?



Al iets wijzer na een paar reacties?
Je verwacht het niet........
Alle reacties Link kopieren
Wat voor appartementen bedoel je dan precies? Bedoel je dan de bekende huurwoningen in bepaalde wijken waarin mensen wonen die (om welke reden dan ook) voor het overgrote deel worden gesubsidieerd door de overheid?
Alle reacties Link kopieren
Mwah, ik zou met dit geen moeite hebben http://www.funda.nl/koop/ ... 8100982-parcivalring-491/



Maar met dit toch wel http://www.funda.nl/koop/ ... 1205-antheunisstraat-126/



En dan gaat het mij niet eens om de reputatie van de wijk, maar de gehorigheid, slechte isolatie, weinig ruimte/parkeergelegenheid, het opeengepakt zitten. Dat lijkt me de hel. TO, lees je wel eens hier de topics over burenoverlast?
quote:Tante-Til schreef op 19 januari 2017 @ 02:51:

[...]



Al iets wijzer na een paar reacties?



Ja, inmiddels wel!

Sta er echt van te kijken.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 19 januari 2017 @ 02:40:

Als mijn man en ik een flatgebouw zien mompelt hij altijd iets over legbatterijen en dierenmishandeling en ik ben het met 'm eens. Zoveel mensen op zo weinig oppervlakte kan niet gezond zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven