Aaahhh! Fruitvliegjes - wat te doen?

10-08-2007 21:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken heb ik fruitvliegjes! Vreselijk, kan nog geen boterham klaarmaken of ze zitten er al op. Inmiddels gebruik ik al geen prullemak meer, maar gaat alles direct naar buiten naar de container op de straat (3 verdiepingen lager). Al het eten is van het aanrecht en ik maak alles steeds schoon. Ook al een keer gespoten met gif, maar steeds komen ze terug. We heeft er een oplossing?
Alle reacties Link kopieren
geen oplossing maar lees met je mee. Ik snap niet waar "de bron" zit want ook wij hebben ze, en ik heb geen los eten \ fruit meer in mn huis liggen. Alles is in de koelkast in de schuur ( alles aan groente en fruit) mss zie ik iets over het hoofd... dus ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
een bakje met 1 dl azijn en een druppel vloeibare zeep.



oja en zo'n plakstrip helpt ook prima..
Alle reacties Link kopieren
Zie onderste regel van het stripje :-)



http://interval0.rendered.startpda.net/8200001-8250000/8237484_500_500_FK1q.jpeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit eens zo'n plaag gehad, bleken ze een soort nest te hebben tussen de wortels van een kamerplant. Plant het huis uit, fuitvliegjes weg.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Wilde ik ook melden: check je planten!
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
ah, planten ga ik morgen gelijk checken, had er niet aan gedacht dat ze daar ook in kunnen zitten :)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Je moet echt de plant helemaal uit de pot halen, het is sims moeilijk te zien
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
- zet een schaaltje met azijn, suiker en warm water neer

- of een schaaltje azijn met een druppeltje groene zeep of afwasmiddel

- leg een halve sinaasappel met daarin wat kruidnagels gestoken neer
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zaten ze ook in de vaatwasser (dus die spoelde we voor) en in de kast waar het broodbeleg stond. Doodmeppen helpt ook goed, ze zijn zo mak als een lammetje. Ze komen op zon en met name lichte muren/kasten af.
Alle reacties Link kopieren
ik had het ook. Opstofzuigen, gewoon met de slang in de lucht, scheelt al de helft van de vliegjes. En inderdaad het kommetje met water en azijn en afwasmiddel werkt ook goed (daar zitten na een dag gewoon 100 fruitvliegjes in), Ik heb trouwens luxe fruitvliegjes want ik heb de tip gehad wijnazijn te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
helpt wijnazijn beter?? ik heb er ook last van, had al wel een schaaltje azijn met afwasmiddel staan, maar daar trappen ze niet allemaal in :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier nog een slachtoffer van fruitvliegjes-stalking! Ongelooflijk, de hele keuken al binnenstebuiten gekeerd op zoek naar de oorzaak, niets te vinden. Ik ga gelijk vanavond de azijn-afwasmiddel-tip uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
heb er ook last van fruitvliegjes ga meteen azijn proberen.Verder vind ik die stofbeesjes die in me huis kruipen ook vreselijk.Ben heel netjes maar zie ze soms verschijnen en ze zijn snel ook nog.Als je ze dood maakt zie je alleen stof heten zilvervliesjes of zo vraag me af hoe ze ontstaan? X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een keer gehad, gek werd ik van ze. Ik merkte (of dat dacht ik) dat het ook kwam door het kattenvoer wat er stond. Bloemen die niet meer goed zijn, het water dan. En een laagje wijn die in de glazen achterbleef.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al. Zo af en toe zweven er een aantal door het huis. Heel vreemd...... geen wolken zodat ik zie waar de kolonie woont.

Vanavond dus ook maar azijn gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
helpt wijnazijn beter?? ik heb er ook last van, had al wel een schaaltje azijn met afwasmiddel staan, maar daar trappen ze niet allemaal in :-)[/quote]



Wijnazijn is volgens mij zoeter. Hier is ieder geval het overgrote gedeelte zo stom er in te trappen. Bij mij komen de vliegjes van buiten gevlogen. Daar staat een container tegen het huis die maar eens in de twee weken door de gemeente geleegd wordt en dat is vragen om problemen met dit weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de gewone azijn geprobeerd......heb geen wijnazijn. (wat doe je daar eigenlijk zoal mee??)



en ik heb er welgeteld 1 fruitvlieg mee gevangen, had er een beetje groene ranja bij in gedaan om het zoeter te maken....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst gelezen over een fruitvliegjes val. Leeg potje pakken, stukje banaan erin, vershoudfolie over de opening van het potje, met vork gaatjes prikken en dan een paar dagen laten staan.



Schijnt ook goed te werken...



Die van de wijnazijn ga ik zeker onthouden!
Alle reacties Link kopieren
Het fruit/groente en ook vooral je planten/bloemen checken en waarschijnlijk als je dat hebt gedaan zijn de vliegjes ook weg...
Alle reacties Link kopieren
een boterham zakje gevuld met water op je gootsteen potje daar verstoppen ze zich vaak ... ... of gewoon de stop natuurlijk. regelmatig kneepje bleek door het gootsteenputje
Alle reacties Link kopieren
Beetjes azijn met druppel vloeibare zeep, maar die is al eerder genoemd, dus hij werkt bij meerdere.
Alle reacties Link kopieren
De vliegenplakstrips doen echt goed hun werk. Wij hadden ook een enorme zwerm van fruitvliegjes in huis, binnen een paar dagen. Die strips op twee plaatsen opgehangen en binnen een paar dagen zaten ze er allemaal aan. Die stofzuiger tip werkt voor mijn gevoel maar even, heb het idee dat ze zo de stofzak weer uitvliegen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven