Aanbellen bij evt toekomstige nieuwe buren?

10-04-2015 19:36 90 berichten
Naar aanleiding van een ander topic, vervelende buren, open ik deze.

Wij hebben plannen om te gaan verhuizen (als we ons huidige huis hebben verkocht) We hebben de afgelopen 9 jaar vrijstaand gewoond, maar als we terug gaan naar de randstad wordt dat een rijtjeshuis. En dus directe naaste buren. Ik zei al tegen mijn man, als we huizen gaan kijken tegen die tijd, en we willen een bod doen, bel ik ook van te voren aan bij de buren om te kijken wat voor types dat zijn. Mijn man lachte me toen uit, hij vond het raar. Maar nu ik dit topic lees, en vaak genoeg Rijdende Rechter kijk en ook wel Bonje met de buren, denk ik er toch anders over. Toen we nog in een rijtjeshuis woonden hadden we ook vaak problemen met de buurman, Die was eenzaam en pysichisch niet helemaal lekker hadden wij zo t vermoeden. We waren toen blij dat we van hem af waren.



Nu dus mijn vraag: Zou jij het gek vinden als het huis naast je te koop staat en een toekomstige koper belt aan om even gedag te zeggen? (ook wil ik dit doen met bv praatje over de straat en de buurt, hoe het hen bevalt)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat volkomen begrijpen en niet raar vinden.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet raar, ik heb ook altijd een praatje met de toekomstige buren gemaakt. Je wilt toch even weten wie er wonen en of het een nette buurt is. Wij zijn ook heel vaak en op verschillende tijden langs ons huis gelopen en gefietst, zodat we een beter beeld kregen van de omgeving. We wonen er nu erg naar ons zin!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Ik zou het best wel raar vinden. Waarschijnlijk zouden mensen ook niet snel bij mij aanbellen omdat mijn voortuintje er niet zo strak bij ligt als dat van de buren
Heb ik ook gedaan. Maar, je kunt natuurlijk niet aan de buitenkant zien of ze van harde muziek houden. Het beste is om niet alleen bij de naaste buren aan te bellen maar ook een paar huizen verderop. Vaak kom je dan ook genoeg te weten.
Hier is nog nooit iemand aan de deur geweest daarvoor dus ik zou wel iets verbaasd zijn maar ik zou het ook niet raar vinden. Zou het zelf denk ik ook wel fijn vinden om te weten waar ik naast kom te wonen. Hier in de straat woonde ook een koppel wat echt om alles ging lopen klagen, iedereen was blij toen ze besloten te verhuizen. Moet er niet aan denken om naast zulke mensen te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zeg je dan? Ik kom even kijken je spoort?
gewoon even vragen: Bent u een tokkie?
Ha wat super, zo snel zoveel reacties.

Nou dan ga ik dat gewoon doen;-). Of mijn man mee wil moet ie zelf maar weten;-). Al hoewel je dingen van te voren ook niet weet, maar dan is inderdaad aanbellen bij mensen verderop ook een goed idee.

Ik ga t gewoon doen:-). Dus als er in de toekomst bij je aan wordt gebeld en is het de eventuele toekomstige buuf, dan ben ik het vast;-).
Nee, maar een eerste indruk heb je al snel, als een tokkie opendoet, weet je al genoeg;-). En ik bel dan wel aan met de reden dat we interesse hebben in het huis ernaast-in de straat, en dat we graag van andere bewoners willen weten hoe het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelfs op prijs stellen. Natuurlijk niet met de mededeling dat je komt pijlen of we een stel losgeslagen tokkies zijn
Gewoon doen! Ook achterom lopen over schuttingen heen kijken, ook op rare tijdstippen of na schooltijden
Alle reacties Link kopieren
quote:diana_banana schreef op 10 april 2015 @ 19:49:

Ik zou het zelfs op prijs stellen. Natuurlijk niet met de mededeling dat je komt pijlen of we een stel losgeslagen tokkies zijn Mocht er binnenkort iemand aanbellen dan weet je waarom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 10 april 2015 @ 19:54:

Gewoon doen! Ook achterom lopen over schuttingen heen kijken, ook op rare tijdstippen of na schooltijden
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 10 april 2015 @ 19:43:

Ik zou het best wel raar vinden. Waarschijnlijk zouden mensen ook niet snel bij mij aanbellen omdat mijn voortuintje er niet zo strak bij ligt als dat van de buren Jij krijgt GEEN nieuwe buren!
Er loopt ook ergens een topic met dat de buren ongeveer 11 honden handen en die poepte in de tuin.......

Als je aanbelt kun je eventueel schreeuwende kinderen en blaffende honden horen.

Maar hoe pak je dit aan, wat ga je zeggen zonder ze van top tot teen te bekijken? .
Ik vind dat heel logisch. Huizen koop je voor langere tijd. En buren kunnen wisselen maar je kunt er ook25 jaar naast wonen. En laatst was hier nog iemand die een huis had gekocht en toen bleek de buurman 11 honden te hebben en in de achtertuin uit te laten. Dat wil je niet.



Ik zou gewoon even voor en achtertuin ongemerkt inspecteren ( geen garantie, maar autowrakken en 15 katten zijn nooit een goed teken) en even aanbellen en een praatje maken. Desnoods stel je wat vragen over het parkeren in de buurt of over hoe de buurt is.
quote:vivamam schreef op 10 april 2015 @ 19:57:

Er loopt ook ergens een topic met dat de buren ongeveer 11 honden handen en die poepte in de tuin.......

Als je aanbelt kun je eventueel schreeuwende kinderen en blaffende honden horen.

Maar hoe pak je dit aan, wat ga je zeggen zonder ze van top tot teen te bekijken? .Hallo, ik zoek mevr Jansen. Die woont hier niet? Sorry, doei!!
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt het? Ik kreeg hele nette buren.

Keurig taalgebruik, goeie baan, net uiterlijk,

Bleken ze een KUTKAT te hebben die altijd buiten liep dus ook in onze tuin ging schijten

Ze waren daarom niet zo geliefd,

Ik bedoel maar.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet raar, gewoon normaal zelfs eigenlijk.

Het enig dat ik vervelend vond is dat ze vaak vroeg aankloppen (etage) en dan moeten ze toch echt ff wachten tot ik toonbaar ben

Gewoon een praatje waar de geldautomaat is, de lekkerste bakker, welke supermarkten etc. In mijn geval "hoe doe jij dat met parkeren" nou niet dus, dus de buuv heeft ook snel een fiets aangeschaft.
quote:liebeskind schreef op 10 april 2015 @ 20:00:

Wat zegt het? Ik kreeg hele nette buren.

Keurig taalgebruik, goeie baan, net uiterlijk,

Bleken ze een KUTKAT te hebben die altijd buiten liep dus ook in onze tuin ging schijten

Ze waren daarom niet zo geliefd,

Ik bedoel maar.Precies! Of van die zeikerds die klagen als er een blaadje van jouw boom in hun perfecte tuintje waait.
Alle reacties Link kopieren
quote:liebeskind schreef op 10 april 2015 @ 19:45:

Wat zeg je dan? Ik kom even kijken je spoort? Geen opvoeding genoten?

Bij deze dan.

Hallo, ik denk ik kom even kennis maken aangezien we een bod willen doen op het huis naast u. Ik ben.... Enne, was wel benieuwd naar de voorzieningen in de buurt, scholen, winkels. etc etc.



Als je niet op een normale manier een gesprekje kunt voeren met je eventuele toekomstige buren is er toch wel wat mis met je.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 10 april 2015 @ 20:04:

[...]

Geen opvoeding genoten?

Bij deze dan.

Hallo, ik denk ik kom even kennis maken aangezien we een bod willen doen op het huis naast u. Ik ben.... Enne, was wel benieuwd naar de voorzieningen in de buurt, scholen, winkels. etc etc.



Als je niet op een normale manier een gesprekje kunt voeren met je eventuele toekomstige buren is er toch wel wat mis met je.





Was cynisch !
Alle reacties Link kopieren
Onze aankoopmakelaar adviseerde zelfs om aan te bellen bij de buren. Om te horen hoe het hun bevalt in de wijk etc.

We werden gelijk binnen uit genodigd en die mensen vertelden honderduit over de buurt. Was erg leuk en gastvrij. Die mensen zijn nu onze buren 😁

Ik zou het dus zeker aanraden en ook niet vreemd op kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven