Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
Jaja, ik weet het
Alle reacties Link kopieren
Overigens liggen ze nu gewoon apart van elkaar in elkaars gezichtsveld te slapen zonder dat de ze zich iets van elkaar aantrekken. Dat vind ik al heel wat.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oh, Olijfje, ik breng hem sowieso niet naar het asiel.



Als Junior al niet opgehaald wordt (en hij is hier nog geen 24 uur dus het is wat erg snel om die conclusie te trekken) kijk ik eerst of hij hier kan blijven en als dat écht niet gaat en Senior niet bij draait, dan zoek ik zelf een ander huisje voor Junior.



Dat zei ik net al tegen vriend, Junior gaat NIET naar het asiel.
668, the neighbour of the Beast
Waarom zou je ze niet bij elkaar houden 's nachts? Stel dat het katje blijft moeten ze toch aan elkaar wennen. Wanneer het mis gaat hoor je dat toch snel zat of is het bij jullie dusdanig geisoleerd dat je het niet hoort? Ik kan me voorstellen dat jouw kat aan de aanloopkat moet wennen en dat, dat juist in afwezigheid van jullie beide (maar wel binnen bepaalde afstand waarin je in kan grijpen als nodig) goed werkt.



Verder lijkt het mij dat je goed gehandeld hebt. Zou het beestje ook niet de straat op sturen of naar asiel brengen als je enigszins de wens hebt om hem in huis te houden als het goed kan gaan tussen beide katten en eigenaar kat niet opeist.

Als de eigenaar daadwerkelijk kat mist had hij mi allang actie ondernomen. Staat volgens mij week voor bij dierenambulance om kat als gemist op te geven en op te eisen.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik jullie met een cliffhanger laten zitten of zal ik de ontknoping ook komen vertellen?



Junior is terug bij de rechtmatige eigenaar



Ben net nog een keer in de straat op zoektocht gegaan, overal aangebeld en geklopt. De schuine overburen zeiden ineens; hier tegenover hebben ze een klein zwart katje.

Dus ik ben daar eens gaan kloppen en inderdaad, Junior blijkt Arthur te heten en daar thuis te horen.



Eind goed al goed, baasje van Arthur blij dat ik op hem gepast had, Senior blij dat ie het huis weer voor zichzelf heeft en Arthur vast blij dat ie weer thuis is
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Senior heeft hem nagekeken toen ie de deur uit ging trouwens en als ie het gekund had had ie zijn middelvinger op gestoken
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Weet je ook of de eigenaar gezocht heeft? Nu klinkt het net alsof ze hem nog helemaal niet gemist hadden. Klinkt zo sneu.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Jawel, katje schijnt normaal altijd binnen te komen als het donker wordt. Nu zat ie blijkbaar voor de verkeerde deur, bij mij.



Mensen waren niet thuis (want ik had daar gisteren ook aan geklopt).

Ze hadden nog niet overdreven gezocht omdat katje dus normaal vaak buiten zit, maar hadden hem wel degelijk al gemist.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
In die zin dat ze het er in elk geval al over gehad hadden waar het katje toch zou zitten en of alles wel goed zou zijn.



Ik kan me voorstellen dat je bij een buitenkat niet na nog geen 24 uur al in paniek raakt, toch?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nou fijn, eind goed, al goed!



Ik zou trouwens wel in paniek zijn als een kat niet thuiskwam voor het eten. Ook al is hij normaal de hele dag de hort op. Dus dat gedeelte snap ik niet zo goed. Maar goed, ik ben die mensen niet.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
ah fijn zo!
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 18:24:

Zal ik jullie met een cliffhanger laten zitten of zal ik de ontknoping ook komen vertellen?



Junior is terug bij de rechtmatige eigenaar



Ben net nog een keer in de straat op zoektocht gegaan, overal aangebeld en geklopt. De schuine overburen zeiden ineens; hier tegenover hebben ze een klein zwart katje.

Dus ik ben daar eens gaan kloppen en inderdaad, Junior blijkt Arthur te heten en daar thuis te horen.

)

Toepasselijke naam Arthur, ( zie een jongetje een zwaard uit steen trekken)

Mooi dat ie weer thuis is, en nu lekker genieten van een vrij weekend! En heel veel aaitjes geven aan senior!
Eerlijk gezegd had ik eigenaar ook aangeraden Arthur (voor een vrouwtje? ) te chippen.

Fijn dat ie terug is waar ie hoort.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook tegen eigenaar moeten zeggen dat ie de dierenarts naar dat oogje moet laten kijken maar dat ben ik natuurlijk vergeten.... Zucht.



Ik ben toch ook een zeef he.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
We hadden al geconcludeerd dat Arthur geen vrouwtje was



Daar had ie net wat teveel ballen voor....
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 18:40:

We hadden al geconcludeerd dat Arthur geen vrouwtje was



Daar had ie net wat teveel ballen voor....Dat heb ik dan gemist. In het begin las ik dat het een vrouwtje was en in de tussentijd heb ik gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Het zou me niet verbazen als je Arthur vanaf nu veel vaker gaat zien Marels. Hij herinnert zich vast je goede verzorging en liefdevolle opvang. Ik zou Senior maar vast voorzichtig informeren als ik jou was

Maar fijn dat Arthur terug is bij zijn eigenaren, ik hoop wel dat ze hem snel een chip geven.

Goed gedaan hoor!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ach, dan is ie welkom Soul, Arthur is best een lieffie



Ben in elk geval blij dat de eigenaar terecht is.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Uncharted schreef op 09 maart 2013 @ 18:42:

[...]





Dat heb ik dan gemist. In het begin las ik dat het een vrouwtje was en in de tussentijd heb ik gewerkt. Dat dachten we eerst ook, tot hij zich uitgebreid ging zitten wassen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat Arthur weer thuis is.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 09 maart 2013 @ 18:59:

Wat fijn dat Arthur weer thuis is.King Arthur
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 09 maart 2013 @ 18:47:

Het zou me niet verbazen als je Arthur vanaf nu veel vaker gaat zien Marels. Hij herinnert zich vast je goede verzorging en liefdevolle opvang. Ik zou Senior maar vast voorzichtig informeren als ik jou was

Maar fijn dat Arthur terug is bij zijn eigenaren, ik hoop wel dat ze hem snel een chip geven.

Goed gedaan hoor! Heb je straks een visite kater
Alle reacties Link kopieren
Nou, fijn dat Junior weer bij zijn eigenaar is! Hoop ik dan maar, ik zou nl. de hele dag onder auto's en struiken liggen als ik zo'n hummel kwijt zou zijn.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Kat is gered!!! Yeah.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven