Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Kat hoeft niet expres door de eigenaars naar buiten te zijn gelaten. Kan net zo makkelijk dat hij ontsnapt is, en dat hij in zijn speelsheid ergens achteraan is gegaan of zo. En dat de eigenaars hem echt wel zoeken/terug willen.

Ik weet het natuurlijk niet, maar je kunt gewoon niet zeker zijn dat hij door mensen bewust de regen is ingestuurd.



Wel heel lief dat jij voor hem zorgt, maar ik zou echt mijn best doen om de eigenaars te vinden. Dus ook morgen nog wat asiels en dierenartsen bellen. Dat zou jij omgekeerd ook fijn vinden, als jij je kat kwijt bent. Toch?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Marels schreef op 08 maart 2013 @ 20:29:

Het leuke is, poesje is hier al ongeveer helemaal thuis



Alleen mijn kat is het daar niet helemaal mee eens



Haha ja die heeft geen trek in zo'n indringer die zijn bak leegvreet..

Ik heb geen verstand van katten dus ik zou ze voor de zekerheid apart doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Jawel, maar ik ga het er voor nu even bij laten.



Amivedi en de dierenambulance zijn op de hoogte, ze is hier ook pas net dus misschien is ze nog niet eens gemist...

Amivedi is toch de logische stap die je belt als je je kat kwijt bent?



En zoveel dierenartsen / asiels zitten hier niet in de regio. Als ik morgenmiddag nog niks weet ga ik bellen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft wel een beetje een tranend oogje. Is dat nog iets spannends ofzo? Of kan dat gewoon van kou en regen zijn?



Het is niet etterig ofzo.



Katje ziet er redelijk verzorgd uit maar is wel nogal mager en hongerig.



(kat blaast weer als en gek)
668, the neighbour of the Beast
heeft ze een dikke buik en kan je d'r ribben goed voelen?
Vaak hebben zwervers chronische niesziekte, een traanoogje kan daar op duiden.
en wat bedoel je met "redelijk verzorgd?"
Alle reacties Link kopieren
Superlief

Bij mij is er ook een katje aan komen lopen.. Heel veel geblaas van andere poezen, maar is uiteindelijk goed gekomen.



Waarschijnlijk verstopt traanbuisje.. water koken af laten koelen en met een wc papiertje wrijven helpt vaak al



succes!
Alle reacties Link kopieren
Haar vacht is verzorgd, ze maakt een gezonde indruk. Ze is wat aan de magere kant, maar ze is ook nog jong.



Ze is geen zwerver, want ze heeft keurig een halsbandje om.



Ik verwacht dus niet dat ze al dagen of langer buiten zit.

Ik voel haar ribbetjes en haar buikje is mooi soepel.



Ik gok niet op enge ziektes of fratsen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Katje ligt hier helemaal thuis naast mij op de bank....



Mag ik dat zo laten zo lang mijn eigen kat dr niet vermoord of kan ik ze beter uit elkaar zetten?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze vannacht niet bij elkaar laten.. Jouw kat voelt zich best aangevallen in zijn eigen gebied nu ;)



Als je hem/haar wil houden.. Ik heb het echt op de " martin gaus " manier moeten doen.. nieuwe kat in mandje in huiskamer en oude poes zal grommen en gaan blazen. 2/3 dagen half uurtje. De bedoeling is dat ze een positief gevoel krijgt bij andere poes. Samen eten geven voor kattenmand. Snoepjes geven samen. Het kost even maar dan heb je ook wat ;)
Alle reacties Link kopieren
Tis echt wel schattig hoor.... Net of ie nooit anders gewend is dan hier thuis. Ze ligt lekker bij de kachel te liggen. Mijn kat hoor ik even niet meer.



Ik ga maar even douchen, dan ruik ik niet meer zo naar smurfje de kleine poes en dan kijkt mijn eigen kat me misschien weer aan....
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Lief dat ze voor nu warm en droog bij je binnen zit!

Meteen vrienden zijn de meesten katten niet als je een vreemde in hun territorium brengt. Bij mij was het na 2 dagen al helemaal koek en ei, terwijl het de eerste dag veel blazen was en de kleine uk een nacht in de kattebak door had gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Op zich ben ik al blij dat mijn kat niet aanvalt ofzo...

Hij gromt en blaast en houdt het kleintje in de gaten, maar hij doet niet veel verder.



Kleintje trekt het zich allemaal niet aan, die ligt lekker en vindt alles prima.
668, the neighbour of the Beast
als ze een halsband draagt dan heeft ze dus een eigenaar.
Alle reacties Link kopieren
een hond is geen kat, natuurlijk ,maar toen wij onze pup erbij kregen (nu alweer een jaar geleden) duurde het een week of 2 voor onze volwassen hond dit accepteerde (grommen op 10 meter afstand en ab-so-luut niets te maken willen hebben met die rondspringende vlooienbaal). Ik denk niet dat het bij katten erg anders verloopt, al geloof ik wel dat katten van nature alleen 'wonen' in hun paleis. ( jij mag erbij wonen, dat weet je toch wel?)



ik zou wel even naar de DA gaan. Een chip kan er toch wel zitten en ze hoeft niet uit de regio te komen. het kan zo maar zijn dat ze van verder weg komt en misschien is er wel iemand naar haar op zoek. Daarnaast is het om gezondheidsredenen van de reeds aanwezige Majesteit erg belangrijk om zéker te weten dat Junior niets bij zich draagt dat met veel plezier overspringt van Junior naar Senior.



verder: succes! (en veel plezier, heb zo'n idee dat Junior een blijvertje gaat worden,sterker nog, ik wed dat je er al een naam voor hebt..)
Alle reacties Link kopieren
Ja, daarom Meds.



Het is alleen jammer dat er geen gegevens in het bandje staan, dus dat ik niet weet wie de eigenaar is.

Morgen een nieuwe poging doen tot het zoeken van de eigenaar.

Voor nu blijft ie hier, ik ga geen klein katje nu met dit weer de straat op gooien.
668, the neighbour of the Beast
Oh, heeft kleintje een bandje om? Dan zal ze wel snel opgehaald worden.

Ik zou ze nu wel uit elkaar halen. Sneu voor je eigen kat al die stress! Kleintje op de werk-logeer-rommelkamer met eigen kattenbak.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft geen chip Meiroosje ,de mevrouw van Amivedi heeft al gekeken
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 08 maart 2013 @ 20:56:

Ja, daarom Meds.



Het is alleen jammer dat er geen gegevens in het bandje staan, dus dat ik niet weet wie de eigenaar is.

Morgen een nieuwe poging doen tot het zoeken van de eigenaar.

Voor nu blijft ie hier, ik ga geen klein katje nu met dit weer de straat op gooien.Is het eigenlijk echt een jonkie of misschien een wat hysterische mini-poes? Katje in mijn oude studentenhuis ging in krolse buien ook altijd bij anderen voor deur gillen.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt een jonkie.



Ze is nu ook helemaal niet druk of hysterisch meer. Beestje is de rust zelve. Ligt al een hele tijd gewoon op de bank te liggen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
ach gossie.. is waarschijnlijk doodop van alle emoties, een volle buik en een Senior die loopt te blazen.



ik blaas ook wel eens tegen mijn man. wordt ie ook moe van.



on topic: ik weet niet of katten rangorde hebben. Heb ooit wel een kat mogen verzorgen, zo'n 13 jaar lang (ze was zes toen ze bij mij kwam) maar daar heb ik alleen honden bij gehad, geen andere kat. zij maakte overigens de dienst uit. als katten rangorde hebben, dan moet je idd wel even zorgen dat Senior nu ook aandacht krijg,Misschien een beetje mee spelen en Junior ff negeren?



heb ooit een programma gezien over de katten in Rome, was erg interessant. die woonden in groepen, en hadden idd een rangorde.
Lief dat je haar opvangt Marels!

Verder zijn alle tips al gegeven en vannacht inderdaad even gescheiden houden ivm inbraak op privacy van Senior

Mijn kat is bijna 10 dagen vermist geweest maar die zat wss vast in een schuur want hij rook zo muf haha! Had ie beter bij jou kunnen zitten..
Alle reacties Link kopieren
Ik negeer junior ook een beetje nu.



Ben net gaan douchen omdat ik een hele tijd met junior op mn arm de straat door gezeuld ben. Ik rook teveel naar junior en dat vond senior niet leuk.



Nu ik gedouched heb is ie niet meer boos als ik hem aai



Junior ligt weggedoken in een hoekje achter de bank, dus die laat ik maar even lekker doen. Senior is ook wat relaxter nu.

Als we gaan slapen vanavond gaat junior met een doos met een dekentje er in, eten, drinken en kattenbak de keuken in. En dan zien we wel hoe het morgen loopt.



Als junior zo nog tevoorschijn komt probeer ik foto's te maken voor de mevrouw van Amivedi en verder heb ik mijn Facebook netwerk al in gezet. Of althans, een poging tot. Ben mensen uit het dorp aan aan het spreken enzo.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 08 maart 2013 @ 20:53:

Op zich ben ik al blij dat mijn kat niet aanvalt ofzo...

Hij gromt en blaast en houdt het kleintje in de gaten, maar hij doet niet veel verder.



Kleintje trekt het zich allemaal niet aan, die ligt lekker en vindt alles prima.Hou ze maar voor de zekerheid even uit elkaar zo lang. Volgens mij bijt een kater een kitten dood wanneer het kitten deel uitmaakt van een oud nest van een vruchtbare poes waar hij (de kater) een nieuw nest mee wil maken. Althans zo gaat dat ook met grote poezen (leeuwen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven