Advies gevraagd

27-11-2015 19:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames en heren ik heb jullie advies nodig en een eerlijke mening



Wij gaan binnen kort ons huis te koop zetten omdat vooral ik er mij totaal niet thuis voel door een aantal privacy factoren.



We zijn een paar dagen geleden bij een ander huis wezen kijken. Op funda was ik al zowat verliefd, toen we zijn gaan kijken bevestigde dat mijn gevoel.

Er zit alleen één maar aan;



De woonkeuken (hele grote keuken met eettafel, en loopt gelijk door naar opslaande deuren naar de zonnige tuin).



En boven is de woonkamer, hier kom je doormiddel van trap van ongeveer 10 tredes. Daarnaast is een gang en twee slaapkamers.



Nog een trap naar boven heb je nog 3 slaapkamers. Dus ruimte in overvloed!



De toekomst js zeker gericht op kinderen, en mijn vraag was of jullie een realistische kijk hebben op mijn verhaaltje? En dan gaat het ons voornamelijk dat de keuken en woonkamer niet op dezelfde verdieping is.



Heeft iemand anders dit ook? En wat zijn de voor en nadelen hiervan?
Ik heb dergelijk huis zelf gezien en heb het om die reden irt kindvriendelijkheid niet gedaan.

Daarnaast vond ik het ook niet erg praktisch.



Er is momenteel nog een topic hier met soortgelijke vraag.
Ik zou het ook niet heel praktisch vinden (niet echt ervaring mee
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst je eigen huis eens te koop zetten voor je verliefd gaat worden op een ander huis.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Keuken en woonkamer niet op dezelfde verdieping zou voor mij echt een no go zijn.
Kenissen van mij hebben zo huis en hebben een kind. Daar gaat het goed, maar in het begin was het op sommige momenten lastig.

Nu heben hun de beneden ruimte wel omgebouwd voor zijn bedrijf en dat was voor hun de rede om het huis te kopen

Ik zou het niet doen tenzij je ook zo'n soort doel heb
Zelf zou ik dat absoluut niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelfs zonder kinderen verschrikkelijk onpraktisch vinden. Ik vind tegenwoordig zelfs een afgesloten keuken eigenlijk al niet meer interessant, ik vind het leuk om in de keuken te staan en nog rustig te kunnen praten of interactie te hebben met mensen in de woonkamer of eetkamer, zeker bij bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bescheiden mening, kinderen zijn maar heel kort klein en heel lang groot en thuiswonend. Vanaf een jaar of 4 lijkt het mij juiste heerlijk, daarvoor goed op te lossen met hekje. Als je kookt kind in de keuken, lees je een boek op de bank kind in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken verschillende mensen die dat hebben, maar zelf zou ik het nooit willen. De belangrijkste reden daarvoor is dat ik bij die vrienden zie dat je met visite (en wellicht doen ze dat ook met hun gezin, maar daar ben ik uiteraard nooit bij) dan altijd in de keuken zit, en dat vind ik zelf echt niet fijn.

Als ik me zo voorstel dat ik zelf zo'n huis zou hebben dan zou het er in praktijk waarschijnlijk op neerkomen dat je uiteindelijk of boven een koelkast en een waterkoker en koffieapparaat enzo gaat neerzetten omdat je binnen no time de balen hebt dat je voor elk kopje thee naar beneden moet, of dat je in je keuken een tv gaat hangen. Of allebei. Een stel vrienden van ons heeft dat ook inderdaad, in hun keuken hangt een extra tv en boven hebben ze iig ook een kleine koelkast staan. Lijkt mij helemaal niks en zonde van de ruimte, dan heb je een megawoonkamer maar zit je altijd in de keuken, of andersom.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Als je een ruime eetkeuken hebt kan je er evt nog een lekkere luie stoel en een speelhoek voor je kind maken. Dan heb je een echte woonkeuken, waar je kind nog lekker naar buiten kan als je staat te koken. Daarnaast heb je dan als meer volwassen ruimte een woonkamer met televisie.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 27 november 2015 @ 19:59:

Ik ken verschillende mensen die dat hebben, maar zelf zou ik het nooit willen. De belangrijkste reden daarvoor is dat ik bij die vrienden zie dat je met visite (en wellicht doen ze dat ook met hun gezin, maar daar ben ik uiteraard nooit bij) dan altijd in de keuken zit, en dat vind ik zelf echt niet fijn.

Als ik me zo voorstel dat ik zelf zo'n huis zou hebben dan zou het er in praktijk waarschijnlijk op neerkomen dat je uiteindelijk of boven een koelkast en een waterkoker en koffieapparaat enzo gaat neerzetten omdat je binnen no time de balen hebt dat je voor elk kopje thee naar beneden moet, of dat je in je keuken een tv gaat hangen. Of allebei. Een stel vrienden van ons heeft dat ook inderdaad, in hun keuken hangt een extra tv en boven hebben ze iig ook een kleine koelkast staan. Lijkt mij helemaal niks en zonde van de ruimte, dan heb je een megawoonkamer maar zit je altijd in de keuken, of andersom.En wat dacht je van de wc, vaak zit die bij de keuken.... moet je vanuit de woonkamer steeds de trap op en af voor de wc.
Heel onhandig lijkt me. Maar is jullie huidige huis al verkocht?
Juist leuk, hadden wij vroeger ook thuis. Tien traptreden voor thee vind ik geen punt. Nam dan wel meteen een hele pot op een lichtje en karrevracht koekjes mee. Lang leven dienbladen.
Alle reacties Link kopieren
Zodra ze een jaar of 4 zijn stuur je de kinderen naar de koelkast
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beneden een grote woonkeuken waar we idd het grootste deel van de dag in rondhangen. Vinden wij persoonlijk wel gezellig. Alleen als we gasten hebben en we zitten boven in de woonkamer loop ik mij soms een ongeluk heen en weer. Voordeel is weer dat de woonkamer een stuk netter blijft.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties! Ons huis staat nog niet te koop, maar we hebben wel een koper



@ Nouschi; hahah
Ik denk inderdaad dat je dan vaak in de keuken zal zitten, maar bij de mensen die ik ken waarbij we altijd in de keuken zitten vind ik dat heel gezellig. Onze keuken, die alleen om te koken is, zou ik dan weer niet in gaat zitten. Het ligt er erg aan hoe je het inricht, en hoe leuk je het vind om vaker op bijvoorbeeld hoge stoelen/krukken te zitten.



Ik krijg meteen zo'n beeld van zo'n oude boerderij keuken met zo'n schouw, waar dan een grote pot koffie op staat te pruttelen. En dan van die emaille koppen. Zoiets:



Hm, in dat plaatje is de keuken voorzien van van die plavuizen en is de grond dus erg koud. Zou je een fijn (warm) speelhoekje voor je kind in deze keuken kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
:-]Aaaaanne; het is het tegenovergestelde van een woonboerderij inrichting haha!



Het ziet er wel heel gezellig en knus uit met vloerverwarming! De woonkeuken is 45m2 dus een soeelhoekje is ruimte genoeg.
quote:spectral schreef op 27 november 2015 @ 20:03:

[...]



En wat dacht je van de wc, vaak zit die bij de keuken.... moet je vanuit de woonkamer steeds de trap op en af voor de wc.



Klopt dat heeft mijn zusje ook, die moet als ze in de woonkamer is of naar beneden of naar boven voor de wc.



Het lijkt mij helemaal niet fijn, de keuken apart van de woonkamer. Mijn zusje vindt het juist fijn.

Het is erg persoonlijk of je het praktisch en of leuk vindt om in zo'n soort huis te wonen.



Ik zou overigens eerst je huis verkopen voordat je een ander huis koopt


Dat is groot! Je kan ook zeggen dat je in dat huis dus een beneden-woonkamer met open keuken hebt, en boven nog een extra grote slaapkamer/speelkamer/sporthal

Met die ruimte en als het al lekker warm is met vloerverwarming denk ik dat ik het gewoon zou doen. Als je niet almaar op hoge stoelen wil zitten is er bijvoorbeeld ook plek genoeg om daar een bankstel met een tafeltje er bij te zetten. Dan krijg je dus wat FV zegt: veel dingen dubbel. Of je gebruikt je officiele woonkamer heel anders. Het lijkt me trouwens ook een voordeel als je na het eten met gasten gewoon de troep kan laten staan en met z'n allen lekker naar de woonkamer verhuizen

Maargoed, ik heb zelf geen ervaring met zo'n setting.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Tel maar eens hoe vaak je op een dag naar de keuken loopt. Vooral is het heel onhandig als je bezoek hebt
Iedere dag is gehaktdag
Ik denk dat je in elk geval uit de reacties op kunt maken, dat je zo'n huis, als je er ooit weer uit wil, minder makkelijk verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen de kinderkamers wel op een andere verdieping dan de woonkamer? Dat lijkt me wel essentieel dat die niet wakker hoeven liggen terwijl jullie nog tv zitten kijken of zitten te kletsen met visite.



Persoonlijk zou die indeling mij doen afknappen dat de woonkamer boven is.
Shoot first, ask questions later!
quote:-NummerZoveel- schreef op 28 november 2015 @ 08:02:

Ik denk dat je in elk geval uit de reacties op kunt maken, dat je zo'n huis, als je er ooit weer uit wil, minder makkelijk verkoopt.Ja dat is een goeie. Het lijkt of een duidelijk 'nee' of een 'het is best te doen, het heeft ook wel voordelen'. Maar een 'ja, leuk!' is er nog niet echt bij.

Edit: er zijn wel een paar echt positieve. Maar inderdaad in de minderheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven