Advies graag. Welk bod is acceptabel?

22-01-2015 20:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Je vergezelt je bod toch niet met een 'hee stoephoer'? Gewoon je bod doen, dit is een zakelijke situatie.
Alle reacties Link kopieren
Niet lullig bedoeld, maar als je broer makelaar is en het huis heeft bekeken zou ik zijn advies vragen. Hij heeft er dan vast meer verstand van dan een stelletje forummers die verder niks van het huis weten.
Goed trouwens om een aankoopmakelaar te hebben. Dat is erg handig, die weet wattie doet en laat zich niet ondersneeuwen door een zielig verhaal van de verkopers. De mijne was goud waard.



Succes!
Jeetje, wat goedkoop. Vast geen Randstad?



Ik vindt 220.000 wel ver van de vraagprijs af liggen, maar je kunt het proberen. En beledigen? Tja, jammer dan. Het is zakelijk, ze komen daarna niet bij je op de koffie.
Alle reacties Link kopieren
Lastig te zeggen. Wij weten niet wat het huis echt waard is. Je kunt met die 220 beginnen en mochten ze daar niet op in willen gaan, je openingsbod alsnog verhogen. Maa ach, als je meteen wat hoger begint (230 bv) kun je alsnog stoppen waar je wilt stoppen (bij 250 dus). Zij zullen na 3,5 jr ook weleens van dat huis af willen en waarschijnlijk al blij zijn met een openingsbod. Zelf zou ik na zo'n tijd er ook wel rekening mee houden dat je nog een stuk onder de vraagprijs uit gaat komen eigenlijk, met een beetje geluk hebben zij daar ook al vrede mee. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Je broer is toch makelaar? Hoe moeten wij nou weten wat een redelijk bod is, terwijl we het hele huis niet gezien hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 22 januari 2015 @ 20:17:

Je vergezelt je bod toch niet met een 'hee stoephoer'? Gewoon je bod doen, dit is een zakelijke situatie.





Maar pantax heeft wel gelijk Ik snap je gevoel wel trouwens. Wij boden ¤50k onder de vraagprijs, en ik had dagenlang het gevoel dat we boos opgebeld zouden worden door makelaar/verkoper dat íe nooit meer met ons wilde praten omdat we achterlijke gemene idioten waren. Maar we kregen een tegenbod, en hebben het uiteindelijk voor ¤40k onder de vraagprijs gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties!



Mijn broer heeft ons geadviseerd om te beginnen bij 220.000 euro maar hij is zelf geen aankoopmakelaar. Heeft wel advies gevraagd bij een collega en die geeft ongeveer hetzelfde aan.
Alle reacties Link kopieren
To, met al die gegevens is het huis zo te vinden op Funda. Weet niet of je dat erg vindt, zo ja, dan zou ik wat details aanpassen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 22 januari 2015 @ 20:44:

To, met al die gegevens is het huis zo te vinden op Funda. Weet niet of je dat erg vindt, zo ja, dan zou ik wat details aanpassen.serieus? heb je niet minstens een woonplaats nodig?
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 22 januari 2015 @ 20:44:

To, met al die gegevens is het huis zo te vinden op Funda. Weet niet of je dat erg vindt, zo ja, dan zou ik wat details aanpassen.



Inderdaad, ik heb het binnen 2 minuten gevonden. Het is in G. toch?

Er moest best wat aan gedaan worden zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 22 januari 2015 @ 20:46:

[...]



serieus? heb je niet minstens een woonplaats nodig?

Nee hoor. Je kunt bladeren en dan alle gegevens zoals hier genoemd invullen, en je komt er vanzelf uit.

Was nieuwsgierig (ook omdat ik een dagtaak aan Funda heb, ben zelf dringend op zoek naar een huis).
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik heb hem ook. Mobiel nog wel Niet echt een kindvriendelijke straat, wel mooi veel grond.
Maar 275 is echt veel te veel geld.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan weer even vooruit. Zal de specificaties verwijderen. Had ik niet eens aan gedacht maar niet zo fijn 😬
quote:ClaudeFiolle schreef op 22 januari 2015 @ 20:53:

[...]



Nee hoor. Je kunt bladeren en dan alle gegevens zoals hier genoemd invullen, en je komt er vanzelf uit.

Was nieuwsgierig (ook omdat ik een dagtaak aan Funda heb, ben zelf dringend op zoek naar een huis).

Ik heb ook een dagtaak aan funda, Maar deze functie kende ik ook nog niet.



(Heb hem ook en vind dat huis nog geen 2 ton waard, vreselijk huis, zo vlak op de straat, doodzonde
Alle reacties Link kopieren
Als ik de straat op Google Maps bekijk, lijkt het me wel een leuke, gezellige straat. Het huis zelf vind ik niet echt mooi en daar moet zeker wat aan gerenoveerd worden. De ketel is ook alweer 18 jaar oud zie ik.

De schuur ziet er ook niet heel veilig uit en die tuin is ook niks vind ik. Achter ook zo die inkijk, dat zou ik veranderen. Om alles fatsoenlijk te krijgen denk ik dat je zeker wel 50.000 euro verder bent. Ik ben geen makelaar maar ik vind 275.000 veel geld voor dit huis. Het heeft wel veel grond maar er moet veeeeeeel aan gerenoveerd worden. Ik denk dat ik maximaal 2 ton aan dit huis zou willen geven, met het oog op de renovatiekosten en kosten voor een nieuwe ketel enzo.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ook allemaal op de planning staan inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt twee dingen doen.

Of je begint op 215-220 K Euro en onderhandeld tot je eruit bent. Bijvoorbeeld niet verder dan 235.

Tweede manier is om gewoon te zeggen, ik doe een eenmalig bod van 235 K Euro.

Ook de verkopende makelaar weet wat de echte waarde is van het huis.

Veel kopers haken al af als er voor 40.000 euro aan verbouwd moet worden.

Mijn voorkeur heeft het een eenmalig bod te doen.

Is alles lekker snel duidelijk.

Succes
Zo groot vind ik het perceel ook weer niet en vind het echt zonde hoe dat huis op zijn grondstuk Staat, dat verander je ook niet 1,2,3.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieter_D schreef op 22 januari 2015 @ 21:03:

Je kunt twee dingen doen.

Of je begint op 215-220 K Euro en onderhandeld tot je eruit bent. Bijvoorbeeld niet verder dan 235.

Tweede manier is om gewoon te zeggen, ik doe een eenmalig bod van 235 K Euro.

Ook de verkopende makelaar weet wat de echte waarde is van het huis.

Veel kopers haken al af als er voor 40.000 euro aan verbouwd moet worden.

Mijn voorkeur heeft het een eenmalig bod te doen.

Is alles lekker snel duidelijk.

SuccesVeel geld voor dit huis. 235.000 + 50.000 verbouwingskosten. Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 22 januari 2015 @ 20:30:

Je broer is toch makelaar? Hoe moeten wij nou weten wat een redelijk bod is, terwijl we het hele huis niet gezien hebben? Dit dus.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Is het een gewild dorp? Of een gewilde straat? Ik vind het ook een hoge prijs voor het huis op deze locatie in deze staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 22 januari 2015 @ 21:11:

[...]





Veel geld voor dit huis. 235.000 + 50.000 verbouwingskosten. Ik zou het niet doen.+ k.k. een boel geld.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven