Afscheid nemen van mijn lieve hondje

12-02-2014 06:34 102 berichten
Mijn hondje wordt zou volgende maand 16 worden, maar gaat dit waarschijnlijk niet meemaken.

Ze loopt al poosje slecht en heeft daar pijnstillers voor. Nu eet ze sinds een week bijna niets. Alles geprobeerd, kip, biefstuk, tartaar.

Natuurlijk zijn we bij dierenarts geweest en we hebben antibiotica gehad omdat haar gebit heel slecht is.

Na een paar dagen nog geen verbetering dus zaterdag weer naar dierenarts, bloedonderzoek wees uit dat leverwaarden 4x hoger zijn dan normaal, ook nieren zijn niet zoals het moet zijn. Weer pijnstiller en speciaal voer mee voor verzwakte dieren.

Gisteren weer contact met dierenarts, hij vermoed dat er meer aan de hand is en denkt aan kanker, dit is aan te tonen op echo.

Zijn voorstel, hondje roesje geven, echo maken van ingewanden, daarbij in bek kijken. Mocht er niets met lever of ander orgaan zijn dan narcose en gebit reinigen en/of tanden en kiezen trekken. Risico is natuurlijk dat ze de narcose niet overleeft.

Maar aan de andere kant, dan is ze uit haar lijden en mocht het lukken dan is de pijn in haar bekje verdwenen.

Je ziet nu dat ze niet happy is, slaapt de hele dag, buiten reageert ze niet meer op andere hondjes.

Ik slaap al dagen slecht, ik wil alleen het beste voor haar.

Moet dit even van me af schrijven, misschien heeft iemand goed en eerlijk advies.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat ze gegeten heeft.



Ik huil bijna nooit, maar moet toegeven dat ik af en toe ook de tranen in m'n ogen voel prikken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkt Lammy, het zijn moeilijke beslissigen die je moet maken.



Wij hebben twee weken geleden ons 18 jarig hondje in moeten laten slapen, een beetje hetzelfde verhaal (last van tanden, at niet goed, viel door haar pootjes en kon niet meer zelf opstaan etc). We zijn naar de dierenarts geweest en hij gaf ons het boekje: 'zijn we niet te vroeg?' mee. Deze dwong ons wel met de neus op de feiten, dat ze oud is, pijn heeft en steeds minder van het leven kan genieten. Het was een zware beslissing en ik mis haar zielsveel, maar ik ben nu wel opgelucht dat ik de keuze heb kunnen maken. Dat was echt het beste voor haar.



Wat ik trouwens niet wil zeggen is dat je, je hondje moet laten inslapen. Ik hoop vooral dat zij er weer bovenop komt.



Veel sterkt
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je heel goed begrijpen omdat ik ook mijn hondje kreeg omdat ik door baarmoederhalskanker geen kinderen kon krijgen, Zij is nu 12 jaar en is echt een soort kindje van me, Door haar ben ik ook een eind opgeknapt omdat ik weer een levensdoel had gekregen. Ik moet er dan ook niet aan denken om haar te moeten missen. Maar als ze ziek zou worden en niet meer geholpen zou kunnen worden zou ik haar het lijden willen besparen. Ik wens je veel wijsheid en sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk moet ik dit soort topics gewoon niet lezen, want gegarandeerd dat de tranen over mijn wangen rollen. Heel veel sterkte de komende tijd met het loslaten uit liefde.
Alle reacties Link kopieren
Ohw die gedichtjes, tranen met tuiten hier! Ik moet er niet aan denken dat ik die van mij ooit moet laten gaan. Heel veel sterkte gewenst.
Ik ben in ieder geval gestopt met geven van antibiotica. Ze krijgt alleen pijnstillers en verder allerlei lekkers, stukjes worst dat eet ze nog wel. Drinken blijft ze ook doen. En nog altijd zindelijk. Maakt ons vanmorgen wakker ( ja slaapt op bed) dat ze moet plassen.
Verwen haar maar flink! Fijn dat ze bij jullie op bed ligt, hoef je haar ook niet elke nacht alleen te laten. Veel sterkte!
Doen we computersaysno. Altijd rekening met haar gehouden. Ging mee op vakantie naar Texel, toen ze slechter ging lopen een honden buggy gekocht. Zat ze als een prinses in. Ook altijd mee op de fiets in mand. Ik heb ooit eens een heel leuke baan afgezegd omdat ik dan te lang van huis was.

Ze eet nog steeds lekkere dingen, maar heeft net wel overgegeven. Moedeloos word ik er van. Wetend dat afscheid steeds dichterbij komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf honden, en moet er niet aan denken dat er een tijd zal komen dat ze er niet meer zullen zijn.



Maar toch, als één van mijn honden erg ziek zou zijn, pijn zou hebben, en er niet meer bovenop zou kunnen komen, zou ik er voor kiezen om hem in te laten slapen.

Als je namelijk echt van je dier houdt, moet jij als baasje doen wat voor hem/haar het beste is.



Soms, hoe pijnlijk ook, is liefde laten gaan..



Ik leef met je mee TO, heel veel sterkte!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Geef haar rijst met kip samen gekookt, met wat kippenbouillon. Dat houdt ze wel binnen! Rijstewater niet verwijderen uit de rijst maar er terug in laten trekken. Want anders haal je de goede dingen eruit.
Iones ik heb haar gegeven wat je zei.,vorige week wilde ze dit echt niet eten hoor. Maar gisteren en vanmorgen heeft ze staan te smullen van rijst met kipfilet. Geen diarree en ook niet gebraakt.

Ik moet nu op zoek naar goede natuurlijke pijnstiller. Ze had carporal en later previcox, maar denk dat ze daar zo ziek van werd dat ze niet wilde eten. Ik maak me geen illusies hoor. Ze is oud en zwak.
Alle reacties Link kopieren
Onze hond had ook kanker. Enorme bulten die haar ontzettend belemmerden. Afgelopen vrijdag hebben we haar laten inslapen. Dit verliep heel rustig bij ons thuis, haar eigen plekje. Ze was er nog niet zo aan toe als jouw hondje, maar de pijn was er. Echt lijden wilden we haar besparen. Sterkte. Ik vind het nu al een enorm gemis, maar het is beter zo.
Wonderwel lijkt ze ineens wat op te knappen. Sta er zelf van te kijken. Ze eet met smaak haar kip met rijst. Komt bedelen om een hondensnack. Vorige week moest ze echt niets, hooguit plakje worst. Ze is gewoon weer alerter, loopt weer kleine stukjes mee buiten.
Helaas hebben we vanmorgen afscheid van ons hondje moeten nemen. Ze heeft na openen van dit topic nog ruim een half jaar geleefd.

Op het laatst kon ze bijna niet meer lopen, ging weer slecht eten, braken en diarree.

Dierenarts thuis laten komen en die zei dat er nu echt geen kwaliteit van leven is.

Ze is heel rustig in haar eigen mandje gegaan.

Jeetje wat is dit moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Lammy.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:lammy schreef op 02 september 2014 @ 21:22:

Helaas hebben we vanmorgen afscheid van ons hondje moeten nemen. Ze heeft na openen van dit topic nog ruim een half jaar geleefd.

Op het laatst kon ze bijna niet meer lopen, ging weer slecht eten, braken en diarree.

Dierenarts thuis laten komen en die zei dat er nu echt geen kwaliteit van leven is.

Ze is heel rustig in haar eigen mandje gegaan.

Jeetje wat is dit moeilijkAch Lammy, wat verdrietig! Een half jaar extra van haar mogen genieten is een mooi geschenk, maar dat doet natuurlijk niets af aan het verdriet van nu...




Heel veel sterkte Lammy!
Sterkte Lammy! Fijn dat je haar in ieder geval tot nu bij je hebt gehad en ze lekker thuis in haar eigen mandje kon blijven liggen.



Ik weet zeker dat ze een super leven gehad heeft bij jullie.
Blech, wat rot voor jullie. Wel fijn dat ze lekker in haar mandje is gestorven, en niet op zo'n nare operatietafel. Heel veel sterkte.
Ooh Lammy wat verdrietig voor jullie. Maar wat fijn dat je haar nog zo hebt kunnen verwennen en destijds de juiste beslissing hebt gemaakt. Ik heb terug gelezen en de liefde die ze heeft gekregen komt zo duidelijk naar voren. Ze heeft geboft met jou als baasje dikke knuffel van een andere hondenmoeder
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Lammy.
Heel veel sterkte, ons hondje is nu drie en ik heb nooit geweten hoeveel je van zo'n beestje kunt houden. Daarom kan ik me zo goed voorstellen dat het afscheid heel, heel zwaar voor je is. Maar dat weet je, als je een hond in huis neemt, jij gaat die overleven. Ik hoop dat je over een tijdje het verdriet een plaatsje kunt geven en dat je je kunt bedenken dat je hond een mooie leeftijd heeft gekregen, en is opgenomen in een gezin waar het veel liefde kreeg, omringd door mensen die het beste voor haar wilden.

Meer dan dit kon je niet doen, het is voor het beestje goed zo. Ik kan me alleen jouw verdriet heel goed voorstellen, dat heeft tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Lammy.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Lammy

Enjoy the little things in life
Mooi maar verdrietig. Mijn hond is nu twee en mijn maag draait zich om dat ook hij ooit oud en zwak wordt. Sterkte, het doet zeer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven