Afwerking dmv sierlijsten

22-08-2016 23:02 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



We zijn druk de woonkamer aan het verbouwen en hebben alles eruit gesloopt en 1 lange muur een pistache kleur gegeven en alle overige wanden wit.



De overgang van de witte muren en plafond naar de gekleurde muur is niet helemaal strak.

Je kent het wel... Beetje hobbelige muren aan de randen waardoor het niet strak en netjes is.



Nu wilde ik vragen of iemand ervaring heeft met de sierlijsten die ze bijv bij de hornbach en praxis verkopen.

Het zijn van die PS schuim hoek profielen (gips / stuc wannabe). Heb geen idee hoe ik een verticaal profiel met een horizontaal profie fatsoenlijk in verstek krijg.



Dan heb ik nog een lekker dilemma, wil overal van die sierlijsten aan het plafond aanbrengen als een soort plint.

Dat is heel mooi en simpel als je overal een muur hebt.

De grote vraag is wat doe ik op de plek waar mijn deurkoZijn heemaal tot het plafond door loopt. Ik kan het profie niet helemaal doortrekken vanwege het uitstekende kozijn.

Het is ook geen optie op deze te onderbreken want dan kijk je zo in de hoeklijst ( deze Zijn hol).



Graag hoor ik of er mensen Zijn die hier ideeen over hebben.
ik vind het lelijk
Past zn sierlijst tegen t plafond wel bij de stijl van het huis?

Een gewoon huis met die lijsten geeft me een heel erg nel veerkamp gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het hier 2 weken geleden gedaan in de slaapkamer..geen gigantische sierlijst maar gewoon een simpele..verstek zagen was wel nog even een gedoe masr als je het doorhebt doe je het zo..bij de hornbach hebben ze hier een speciale bak voor..wij hebben niet de piepschuim genomen maar net iets steviger materiaal (weet niet wat precies) hebben ze bij de hornbach en niet veel duurder..hou er rekening mee dat ze nog wel geverfd moeten worden.

Ik vind een subtiele sierlijst erg mooi trouwens! Ligt wel aan de stijl van je woonkamer/slaapkamer
klopt

Alle reacties Link kopieren
Oow en kook voldoende lijm..dat is ook gelijk de kit zodat het mooi afsluit
Ik vind ze wel mooi, zeker bij een bobbelige muur. Je hebt ook sierlijsten die niet hol zijn vanbinnen, dus dat zou misschien een betere optie zijn i. v.m. je deurkozijn. Holle sierlijsten kun je dichtmaken met plamuur, maar blijft er wel altijd tegenaan kijken uiteraard. Geen idee hoe je dat mooi kunt krijgen.
En als je nou een afwerking alleen op je plafond doet, heb je dan ook last van je deurpost? Zoals bijvoorbeeld dit:



Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de feedback.

Wij willen absoluut geen sjonnie en anita kamp sfeer creeeren laat dat duidelijk zijn.



We gaan juis meer voor huiselijk, wat landelijk interieur. Dit is de lijst die ik voor ogen had, alleen gaat dat niet lukken ivm ons deur kozijn dat helemaal tot onderkant plafond loopt. Niet zoals de geposte foto.

Bestaan er geen 'eindstukken' ofzo?



lijst





En wat betreft de aansluiting van de wanden / plafond op de gekleurde wand... Ik wil niks opzichtigs maar een niet al te opvallend iets.

Tips zijn welkom!! Als het de overgang van wit naar de gekleurde wand mooi strak is.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heb, maar hier is de aansluiting van plafond/muur rond, een lijst op zo'n 20-30 cm onder het plafond.

Dan kun je het stuk erboven ook in de keur van je plafond schilderen waardoor oneffenheden minder opvallen. De lijsten hier zijn wel van gips.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dit is trouwens een voorbeeld hoe mijn deurkozijn eruit ziet met een bovenlicht.



deurkozijn berkvens met bovenlicht
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 23 augustus 2016 @ 01:04:

Wat ik heb, maar hier is de aansluiting van plafond/muur rond, een lijst op zo'n 20-30 cm onder het plafond.

Dan kun je het stuk erboven ook in de keur van je plafond schilderen waardoor oneffenheden minder opvallen. De lijsten hier zijn wel van gips.



Dat werkt alleen in verticale zin, zo hebben we de keuken gedaan en dan kun je wel kaarsrechte lijnen trekken en heb je strakke horizontale afkadering tov plafond.



Maar hoe je dat met aansluiting op aangesloten wanden (rechts en links) ?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je beter voor een platte plafondplint kunt gaan.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Met onder het plafond bedoel ik zoiets.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 23 augustus 2016 @ 01:12:

Met onder het plafond bedoel ik zoiets.



Zou dit ook kunnen als er maar 1 wand een kleur heeft ipv alle muren zoals op jou foto?



Ziet er wel gaaf uit trouwens!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 23 augustus 2016 @ 01:10:

Ik denk dat je beter voor een platte plafondplint kunt gaan.



[img]http://www.kwabo.nl/resources/uploads/c ... nieuw4.jpg[/img]ons deurkozijn



Ben bang dat dat ook niet helemaal netjes word
quote:-Isabella- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:20:

Ik vind ze wel mooi, zeker bij een bobbelige muur. Je hebt ook sierlijsten die niet hol zijn vanbinnen, dus dat zou misschien een betere optie zijn i. v.m. je deurkozijn. Holle sierlijsten kun je dichtmaken met plamuur, maar blijft er wel altijd tegenaan kijken uiteraard. Geen idee hoe je dat mooi kunt krijgen.Juist niet bij een bobbelige muur, dan sluit voor geen meter aan.
Ik zou als het echt om 1 niet strak randje andere kleur verf te verdoezelen is eens zoeken naar een heel klein dun kwastje, een goede trap en zo'n plankje dat te koop is speciaal om wel strakke lijntjes te schilderen.
Alle reacties Link kopieren
Frog tape of zoiets. Wat ik meestal doe is één wand behangen. Je hebt dan altijd, ook in de toekomst, een strakke lijn want je kan die behangen muur eindeloos overschilderen. Ik zag bij Action goedkoop structuurbehang, vliesbehang, voor dat doel, zo rond de zes euro.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:HenkSpant schreef op 23 augustus 2016 @ 01:24:

[...]





ons deurkozijn



Ben bang dat dat ook niet helemaal netjes wordEen platte plafondplint gaat prima met zo een deur. Er zijn ook dubbele plinten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Een verticale streep op de muur schilder ik bij de zelfkant vóór op het behang (één keer) als het nog op de behangtafel ligt, drogen met föhn en dan tegen de muur plakken. Goed aandrukken bij de kleurovergang met het rubberen rollertje totdat het muurvast zit. Daarna als het droog is heb je de overgang al voorgeschilderd. Bisonkit voor de deeltjes die toch niet helemaal vastzitten. Dat spul is wel transparant maar glimmend transparant dus zorgen dat je het niet ziet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven