AH moestuintjes 2016

08-03-2016 13:30 499 berichten
Vandaag kreeg ik van AH de eerste moestuinpotjes. Zijn er meer mensen die ze gaan sparen?

Hebben jullie tips, do's en dont's die we kunnen uitwisselen?
TO trapt af..



Vorig jaar was deze actie er ook, maar deden wij nog boodschappen bij een andere supermarkt. Sinds een half jaar laten we de boodschappen bezorgen door Appie en dus kregen we nu voor het eerst van die moestuinpotjes erbij.

Sterker nog, ik kreeg meteen twee van die rekjes om ze in te zetten en 12 potjes. Daar zijn onze twee kinderen als straks uit school komen, vast heel bij mee.

Maar ik ben niet zo'n ervaren moestuinierder. Heb ook geen mega tuin. Of groene vingers..

Ik hoop hier dus mensen te vinden die er ook mee aan de slag gaan en mij voor de grootste beginnersblunders kunnen behoeden. Zou leuk zijn als we straks ook iets kunnen oogsten!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar niet gedaan? Wij wel. Volg de instructies, dan kan er niks fout gaan. Echt, volkomen foolproof.



Overigens hoop ik dat de basilicum er ook weer bij zit. Die was vorig jaar wel zo waanzinnig lekker!
Oh dear, how sad, never mind.
Oh jee, word je weer bij iedere AH belaagd door krijsende kinderen die willen hebben hebben hebben en er vervolgens niets meer mee doen. Bedankt Appie.
Alle reacties Link kopieren
De bosaardbei is er niet meer bij 😡
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef die genetisch gemanipuleerde zaden niet. Gisteren toevallig een paar van schoonouders gehad maar die komen mijn tuin niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één tip: wacht met zaaien. Vorig jaar stond de keuken vol met potten met die stomme plantjes, omdat ze nog lang niet naar buiten konden ivm de kou.
Leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn

Foolproof klinkt goed!



Ik hoorde juist dat die aardbeitjes van vorig jaar wel lastig op te kweken waren?



Wanneer beginnen jullie met zaaien? Nu is het nog wat te vroeg, toch?
Ik hou het mooi bij appie bestellen. Je wil niet weten hoe de kinderen hier zijn voor de appie ze terroriseren je gewoon. Heb je moestuintje mevrouw mag ik mag ik roepen er 10 kinderen. En als je 1 geeft zijn ze allemaal boos. Woon nogal in een kindvriendelijke wijk. Bedankt To voor het inlichten. Ik bestel mijn boodschappen wel.
Alle reacties Link kopieren
De doperwtjes kunnen al gezaaid worden. Ze houden van koel kiemen. Er staat alleen niet bij of het rijs erwten zijn of stam erwten.
Alle reacties Link kopieren
De aardbeien hebben het bij ons inderdaad helaas ook niet gered.......
Oh dear, how sad, never mind.
Ik doe niet meer mee deze keer. Vorig jaar wel een enorme oogst gehad van al die potjes, maar jeumig wat een werk.

Ik had ze nogal vroeg gezaaid, waardoor ik uiteindelijk in de keuken 25 potten op mijn vensterbank had staan met allerlei gewas.

En toen moest het nog de tuin in. Wij hebben toen zo'n soort plantenbak van hout, met etages, gekocht om alles in te doen. Dat is meteen mijn tip, zo'n bak werkt echt prima, alleen kan ik hier helaas geen plaatjes plakken, dus ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.



Bij ons deden vooral de komkommers, radijs, basilicum, peterselie, munt en tomaten het prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 08 maart 2016 @ 13:46:

Ik hou het mooi bij appie bestellen. Je wil niet weten hoe de kinderen hier zijn voor de appie ze terroriseren je gewoon. Heb je moestuintje mevrouw mag ik mag ik roepen er 10 kinderen. En als je 1 geeft zijn ze allemaal boos. Woon nogal in een kindvriendelijke wijk. Bedankt To voor het inlichten. Ik bestel mijn boodschappen wel.Ik doe mijn boodschappen onder schooltijd Nergens last van.
Aardbeien zijn ook hier niet gelukt vorig jaar. De cherrytomaatjes daarentegen wel en deze waren erg lekker!

Ik ben wel benieuwd naar de verschillende moestuintjes.
Ik snap wel dat die bosaardbeitjes er niet meer bij zitten. Zijn nogal kleine vruchten, levert in die zin niet zo veel op. Ze deden het bij mij trouwens prima. Vijf flinke planten die aardig wat aardbeitjes gegeven hebben.



Ik hoop de tomaten te pakken te krijgen en wat kruiden. Verder heb ik voor dit jaar al zelf zaad voor courgettes, munt en radijs.



Misschien nog een tip: bij sommige soorten zitten er zoveel zaadjes in één potje dat je prima kan delen.
De tomaatjes waren bij mij ook flink gegroeid en wat waren die lekker😇 dit jaar doe ik niet mee. Ik heb nu mooie narcissen en winterklokjes, tulpen in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd, maar kwam nooit tot het verpotten. Want dan heb je grond nodig, en dat heb ik niet. Misschien ga ik me dit jaar daar wel aan wagen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is vorig jaar alles beschimmeld dus heb er buiten 3 sprieten bieslook niks van gebruikt en sla dit jaar over.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 08 maart 2016 @ 13:40:

Ik hoef die genetisch gemanipuleerde zaden niet. Gisteren toevallig een paar van schoonouders gehad maar die komen mijn tuin niet in.



Genetische gemanipuleerde mogen in Europa bijna nergens verkocht of verbouwd worden. Op een aantal streng gereguleerde uitzonderingen na.



Daarnaast zijn deze door patenten zo prijzig, dat ze eigenlijk alleen voor de commerciële teelt interessant zijn. En de AH die echt niet 'gratis' gaat weggeven.



Ik heb trouwens worteltjes gekregen. Worteltjes, waarop staat dat ze verpot moeten worden, maar eigenlijk houden die daar niet van, krijg je scheve worteltjes van.



Tip: voor de lezers hier, zoek op wanneer en hoe je bepaalde planten het beste kunt zaaien. Google is your friend.



Wortelzaden, zou ik persoonlijk, uit het papiertje halen, en op 5cm afstand van elkaar direct in een diepe pot buiten zaaien. Op een warm beschut plekje, op dit moment althans. Als de lente deze maand losbarst, doen ze het overal wel.
Alle reacties Link kopieren
Maar toch koop ik ze liever van den bolster.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonachterdewolk schreef op 08 maart 2016 @ 14:09:

[...]





Genetische gemanipuleerde mogen in Europa bijna nergens verkocht of verbouwd worden. Op een aantal streng gereguleerde uitzonderingen na.



Daarnaast zijn deze door patenten zo prijzig, dat ze eigenlijk alleen voor de commerciële teelt interessant zijn. En de AH die echt niet 'gratis' gaat weggeven.



Ze verwart het denk ik met hybride zaden. Die wil je als serieus moestuinier echt niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is alles mislukt. Ik koop mijn aardbeien en basilicum wel gewoon. Ben geen tuinierdier helaas.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ook goed kunnen hoor. Maar na het zien van een docu over monsanto wil ik alleen nog maar biologische zaden kopen van NL bedrijven. Die moeten ook een beetje gesteund worden toch.



Ik ben nu een paar jaar aan moestuinen. Is echt leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee. Heb vanochtend watermeloen, tuinkers en twee potjes met augurk gehad.



Ik ben benieuwd of het wat gaat worden, vorig jaar is hier behoorlijk wat mislukt. We waren nogal laat met verpotten en dat vonden de plantjes niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
M'n ouders hadden alle moestuintjes, maar veel deden het heel slecht. De potjes van de Action met kruiden deden het veel beter. Hopelijk zijn ze dit jaar van betere kwaliteit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven