Aircooler/airco ervaringen

19-08-2016 15:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week staan er weer een paar snikhete dagen te trappelen volgens de voorspellingen. Nu zijn die sporadisch in dit land maar als ze er zijn is het bij ons op de slaapkamer (lees: zolderkamer) niet te harden.

Ik ben gek op warme dagen, persoonlijk hoeft het voor mij niet hoger dan 24 graden, maar de nachten ben ik niet zo blij mee.



Nu lees ik het één en ander op internet, een aircooler zou niet veel verschil maken qua temp. en een (mobiele) airco heeft weer een afvoerslang nodig of zou weer heel veel lawaai maken. Verder zie ik ook nog een hoop prijsverschil.



Heeft iemand ervaring met 1 van de 2 of met beiden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mobiele airco, de slang hang ik uit het raam en doe dan het gordijn dicht. Hij koelt binnen een uur of 2 wel 4 a 5 graden af op onze zolder (gevoelsmatig nog kouder).

Enige puntje is dat het best geluid maakt ja, je zou erdoorheen kunnen slapen maar prettig is anders. En houd er rekening mee dat je zolderkamer de warmte binnen notime weer terugbrengt naar die hitte die buiten heerst.



Kennis heeft zo een aircooler van ruim 400 euro en heeft spijt want dat ding helpt volgens hem geen sikkepit.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mobiele airco. Hij maakt lawaai ja, maar wij vinden dat constante geluid juist heerlijk slapen. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen het afschuwelijk vinden.



Voor ons is het een uitkomst. Wij slapen slecht als het zo warm is........
Oh dear, how sad, never mind.
Hier split level unit airco , we kennen niet meer zonder. Hoop geld maar het dubbel en dwars waard. Al 10jr enorm veel plezier van!
Alle reacties Link kopieren
Ah een aircooler is dus geen optie/aanrader.



Bestaan er sowieso airco's zonder slang?
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 19 augustus 2016 @ 15:55:

Hier split level unit airco , we kennen niet meer zonder. Hoop geld maar het dubbel en dwars waard. Al 10jr enorm veel plezier van!Ik heb even gegoogled maar dat is echt zo'n systeem die je op moet hangen begrijp ik. Mijn voorkeur gaat uit naar iets mobiels.
Alle reacties Link kopieren
quote:ednaloy schreef op 19 augustus 2016 @ 15:58:

Ah een aircooler is dus geen optie/aanrader.



Bestaan er sowieso airco's zonder slang?Nee. Alleen die aircoolers werken zonder slang en daarom werken ze ook niet. Dat zou hetzelfde effect zijn als de slang van een mobiele airco binnen hangen, dan moet de warme lucht die daaruit komt ook weer gekoeld worden.
Ik heb ook een mobiele airco, echt een hele oude waar zelfs nog een blok ijs in moet om de x aantal uur maar hij is echt geweldig. Koelt flink af, de herrie die hij maakt vind ik vergelijkbaar met een ventilator dus helemaal niet zo hard en de slang hang ik gewoon uit het raam. Gebruik hem zelf alleen maar boven omdat het daar met warm weer boven de 30

Graden is en dat is echt rot slapen, met de airco aan is het echt weer lekker koud.
Mobiele airco met slang naar buiten. We hebben hem vorig jaar gekocht. Ik heb er spijt van dat we dat ding niet jaren eerder hebben gekocht. Ja, hij maakt wel lawaai, maar ik heb daar geen last van. Ik slaap er heerlijk op!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, want ook wij slapen op zolder en lopen tegen dit problee aan.

Wat ik me afvraag, als je de slang naar buiten doet, dan ontstaat er toch een kier van het raam wat openstaat, is het dan niet koelen tegen bierkaai? Dat de warme lucht net zo hard weer binnenkomt?
quote:Supersas09 schreef op 19 augustus 2016 @ 16:58:

Ik lees even mee, want ook wij slapen op zolder en lopen tegen dit problee aan.

Wat ik me afvraag, als je de slang naar buiten doet, dan ontstaat er toch een kier van het raam wat openstaat, is het dan niet koelen tegen bierkaai? Dat de warme lucht net zo hard weer binnenkomt?Mijn man heeft er een ombouw omheen gebouwd, zodat de slang naar buiten gaan en er geen warme lucht naar binnen kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Een ombouw? Ik ga even mijn Google aanzetten....
We hebben zoiets (maar dan voor een kantelraam)

Mijn man zegt: googlen op 'raam doorvoer airco'.
Een van de katten ontsnapt steeds aan de kant van het ritsje, nu zit er aan de kant van de slang dus iets stevigers van hard karton eromheen.
Mobiele airco is heerlijk, een echte is nog fijner, maar dit is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel avondzon en man!! Er gaat inmiddels een wereld voor me open!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide. Begonnen met een aircooler maar dat was bij mij echt niet voldoende om het af te laten koelen. Daar gaat koud water in en een koelelement en dan komt er wel een beetje koele lucht vandaan maar de warme lucht in de kamer blijft hangen.

Een tijd terug overgestapt naar een mobiele airco en daar ben ik heel blij mee. Bij mij kunnen de temperaturen oplopen tot een graad of 36 en als ik de airco dan aanzet, zakt de temperatuur het eerste uur zeker wel een graad of 5/6. Daarna gaat het iets minder vlot, maar voor mij zeker de moeite waard. Slang hang ik naar buiten, gordijnen ervoor. Dus niet eens de ideale manier, wel effect. Bij die van mij zat nog een hulpstuk om geen kier te laten ontstaan alleen die was volgens mij alleen te gebruiken bij schuiframen. Hij maakt inderdaad wel lawaai, maar hier dus nog iemand die daar lekker van slaapt...
Alle reacties Link kopieren
Nou dank jullie wel voor alle reacties, ik heb het hele internet afgespeurd en zat maar te dubben en te draai konten, een moiel arco stond me tegen omdat je dan een slang had voor afvoeren van de lucht en een aircooler was ik ook niet helemaal van overtuigd voor dat geld. Dus ik heb een tafel ventilator gekocht en de tip die ik op internet vond met 2 flessen bevroren water er voor (voor de nacht) met een theedoek er onder. En dat werkt als een tierelier....ik ben dus nu 12 euro kwijt bij de action...whahaha....dat vind ik wel komisch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven