Alleen slapen op een matras?

06-10-2015 22:31 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat slecht voor je? Ik slaap alleen op een matras (geen bed) het is een tweepersoons matras maar ik vind het fijner zo...is dat slecht voor je rug?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet, maar het is wel armoedig.
Alle reacties Link kopieren
Heb dat ook een tijdje uit nood gedaan. Nu ik mijn boxspring heb wil ik niet meer anders..

Als je rug klachten krijgt merk je het vanzelf wel. Of leg er 2 op elkaar
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral vies, omdat het vocht dat je 's nachts verliest niet weg kan uit je matras. Elke ochtend je matras op z'n kant zetten dus...........
Ligt die matras los op de grond, zonder lattenbodem ertussen?



Dan gaat de matras aan de onderkant na een tijd schimmelen door het vocht. Dus denk je eraan de matras elke dag rechtop te zetten zodat het vocht kan verdampen?



Voor je rug denk ik dat het niet zoveel kwaad kan.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt schimmelvorming omdat je een matras niet goed kan luchten een groter probleem. Of je moet je matras regelmatig rechtop zetten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Voor een nachtje (of twee) kan het wel maar het is niet gezond, vocht werd al genoemd.
verba volant, scripta manent.
Het is slechter voor je rug om de matras los op de grond te leggen dan in een fatsoenlijk bed ja.

Sowieso moet je dan elke dag de matras rechtop zetten om schimmel te voorkomen want anders kan het vocht wat je in de nacht verliest niet uit de matras weg en dan wordt het ongezond en smerig.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, kan geen kwaad, beter dan in een kuil liggen, maar ligt dat niet vreselijk?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ventilatie is het toverwoord. Als geld het probleem is: een pallet er onder voldoet prima. Kan wel ruw zijn, ik zou er een matrasbeschermer van een tientje tussen leggen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Mijn bed is kapot, dus ik haal elke avond de matras er af, slaap op de grond, en leg 's ochtends de matras weer op het bed zodat ik gewoon in de slaapkamer kan lopen zonder mijn nek te breken.

Het gaat, maar je moet wel een oplossing hebben om de matras te laten luchten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het als puber jarenlang gedaan, doordeweeks alleen en in het weekend met mijn vriendje, geen enkel probleem eigenlijk, ik heb ook nooit schimmel gezien.



Maar wat dit met werk en studie te maken heeft is me een raadsel...
...
quote:paleviolet schreef op 06 oktober 2015 @ 22:39:

Mijn bed is kapot, dus ik haal elke avond de matras er af, slaap op de grond, en leg 's ochtends de matras weer op het bed zodat ik gewoon in de slaapkamer kan lopen zonder mijn nek te breken.

Het gaat, maar je moet wel een oplossing hebben om de matras te laten luchten.Voor TO dezelfde vraag: waarom koop je niet gewoon een ( goedkoop) tweedehands bed? Of nieuw natuurlijk weet niet wat het budget is?
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap liever samen op een matras.
Alle reacties Link kopieren
Op Marktplaats heb je voor een paar tientjes een bed.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik begrijp uit de OP dat TO het gewoon fijner vindt om met de matras op de grond te slapen
Bij gratis af te halen op marktplaats zie ik al drie tweepersoonsbedden inclusief matras.
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 06 oktober 2015 @ 22:57:

[...]





Voor TO dezelfde vraag: waarom koop je niet gewoon een ( goedkoop) tweedehands bed? Of nieuw natuurlijk weet niet wat het budget is?

Ik heb helemaal geen budget, zit nu krap, en als ik meer geld heb wil ik eerst een nieuwe elektrische tandenborstel (vind met de hand poetsen vervelender dan op de grond slapen) dan mijn fiets repareren, dan een nieuwe computer, kleren zijn ook aan vervanging toe

Het heeft dus niet echt prioriteit, en dat is al jaren zo, elke keer zou het misschien wel kunnen, maar dan vind ik iets anders belangrijker of leuker

Het is maar een bed, tenslotte.



Ik kan maar af en toe iets nieuws kopen of laten repareren, en dan zijn er altijd meerdere dingen om uit te kiezen, en een bed is ook een gedoe, want groot, en ik heb ook geen auto of rijbewijs, dus die schuif ik dan maar voor me uit
Alle reacties Link kopieren
Je verliest veel vocht in bed en omdat het niet goed kan isoleren kan het gaan schimmelen en dat is niet heel gezond. Verder als ik na een week niet stofzuigen onder mijn bed kijk ligt daar behoorlijk wat stof. Lijkt me ook niet erg prettig om in te slapen.

Wat helpt is het matras overdag op zijn kant zetten.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 06 oktober 2015 @ 23:17:

[...]



Ik heb helemaal geen budget, zit nu krap, en als ik meer geld heb wil ik eerst een nieuwe elektrische tandenborstel (vind met de hand poetsen vervelender dan op de grond slapen) dan mijn fiets repareren, dan een nieuwe computer, kleren zijn ook aan vervanging toe

Het heeft dus niet echt prioriteit, en dat is al jaren zo, elke keer zou het misschien wel kunnen, maar dan vind ik iets anders belangrijker of leuker

Het is maar een bed, tenslotte.



Ik kan maar af en toe iets nieuws kopen of laten repareren, en dan zijn er altijd meerdere dingen om uit te kiezen, en een bed is ook een gedoe, want groot, en ik heb ook geen auto of rijbewijs, dus die schuif ik dan maar voor me uit Je kunt er dus eentje gratis van marktplaats afhalen!
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 06 oktober 2015 @ 23:22:

[...]



Je kunt er dus eentje gratis van marktplaats afhalen!

Ja, maar ik heb geen auto, en geen rijbewijs, dus dat vind ik dan teveel gedoe.

Ik vind het ook niet echt belangrijk genoeg om iemand ervoor te ronselen (ik ken ook niemand met een karretje ofzo, dat moet dan sowieso gehuurd, auto kost benzine, gratis is nooit voor niks) dat doe ik dan liever voor iets wat me echt hoog zit.
quote:paleviolet schreef op 06 oktober 2015 @ 23:24:

[...]



Ja, maar ik heb geen auto, en geen rijbewijs, dus dat vind ik dan teveel gedoe.

Ik vind het ook niet echt belangrijk genoeg om iemand ervoor te ronselen (ik ken ook niemand met een karretje ofzo, dat moet dan sowieso gehuurd, auto kost benzine, gratis is nooit voor niks) dat doe ik dan liever voor iets wat me echt hoog zit.Waar woon je ( als je dat tenminste zeggen wil)? Misschien kan iemand hier iets voor je betekenen?
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 06 oktober 2015 @ 23:27:

[...]





Waar woon je ( als je dat tenminste zeggen wil)? Misschien kan iemand hier iets voor je betekenen?

Nee joh, dan loopt iemand anders zich de benen uit het lijf voor iets wat ik zelf echt geen halszaak vind.

Het is een beetje lastig, dat vind ik zelf ook wel, maar eigenlijk zit ik er verder niet echt mee.
Nou dat zal wel mee vallen maar ik snap het wel.
Alle reacties Link kopieren
Is dat slecht voor je? Ik slaap alleen op een matras (geen bed) het is een tweepersoons matras maar ik vind het fijner zo...is dat slecht voor je rug?



Als student heb ik het jaren gedaan. Geen last van mijn rug, en de matras klaagde ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven