Almere, na Amsterdam serieuze optie?

22-04-2014 21:07 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment woon ik met mijn dochtertje van een jaar in een klein appartement in de hoofdstad (vader is niet in beeld). Daar woonde ik prima voor ik moeder werd, maar nu wil ik heel graag meer ruimte en rust om ons heen. Helaas heb ik geen eindeloos budget, dus ik probeer de beste afweging te maken binnen onze mogelijkheden. Het liefst zou ik in een mooi huis in de Watergraafsmeer gaan wonen, maar met mijn budget van rond de 185000 euro kan ik daar alleen een appartementje kopen vergelijkbaar met wat ik nu heb, en ik wil juist geen bovenburen meer (heb ik nu veel last van) en geen benedenburen (dochter kan nogal luidruchtig spelen).

Ik werk in de hoofdstad, dus kan niet al te ver weg. Mijn familie woont in Gooi/Vechtstreek. Leuke plaatsjes in die richting en dichtbij de hoofdstad (bv Weesp, Naarden) zijn ook erg duur.



Dus....



Ik moet het onder ogen zien: Almere is een serieuze optie. Als ik op funda kijk wat ik daar voor mijn geld krijg, poeh! Die huizen zien er geweldig uit. Maar ja..., Almere!

Forummers, ik zoek goede raad, liefst van mensen die Almere goed kennen (de vooroordelen ken ik namelijk al). Kan ik als echt stadsmens aarden in Almere? Zijn er meer cultuursnuivende, pintxosetende, vprokijkende snobs als ik (om het even dik aan te zetten )? In welke buurten zou ik wel of niet moeten kijken?



Iemand ervaring met deze stap?
Ik zou je adviseren om eerst te huren en dan pas te kopen. Dan kun je eerst even uittesten of het voor jou is. En kijk vooral ook in Almere-Haven, dat is weliswaar een wat ouder stadsdeel maar daar wonen relatief veel oud-Amsterdammers waardoor het voor jou waarschijnlijk eerder als thuis voelt.
Alle reacties Link kopieren
185000



Zonnehof 4 1109 BG Amsterdam Zuidoost driemond

http://www.funda.nl/koop/ ... -zonnehof-4/omschrijving/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik woon in Purmerend maar heb geen idee wat pintxos zijn, dus hier moet je kennelijk niet wezen.



Je bent alleenstaand ouder, dan lijken me de dagelijkse beslommeringen die daar bij horen belangrijker dan de nabije aanwezigheid van een museum. Steden als Almere en Purmerend zijn heel geschikt, al heb je overal mindere stukken, om kinderen groot te brengen en in een half uur ben je in de binnenstad van Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 22 april 2014 @ 21:12:

Ik zou je adviseren om eerst te huren en dan pas te kopen. Dan kun je eerst even uittesten of het voor jou is. En kijk vooral ook in Almere-Haven, dat is weliswaar een wat ouder stadsdeel maar daar wonen relatief veel oud-Amsterdammers waardoor het voor jou waarschijnlijk eerder als thuis voelt.

Huren zou een goed idee zijn, maar dat zou mij veel geld kosten. Het grootste deel van mijn huidige hypotheek is een spaarhypotheek, waar ik nu 12 jaar ingelegd heb. Dat geld kan ik dan voor een groot deel naar de belastingdienst brengen, en als ik weer ga kopen kan ik niet verder gaan met deze constructie.



Ik moet misschien ook toevoegen dat ik geen ras-Amsterdammer ben, maar een typische import-Amsterdammer (tijdens einde studie hier komen wonen). Zijn die mensen in Almere-haven niet meer de echte ouwe Amsterdammers?
Alle reacties Link kopieren
Geuzenweg 90



1221 BV Hilversum



http://www.funda.nl/koop/ ... euzenweg-90/fotos/#foto-5
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 22 april 2014 @ 21:13:

Je bent alleenstaand ouder, dan lijken me de dagelijkse beslommeringen die daar bij horen belangrijker dan de nabije aanwezigheid van een museum. Steden als Almere en Purmerend zijn heel geschikt, al heb je overal mindere stukken, om kinderen groot te brengen en in een half uur ben je in de binnenstad van Amsterdam.Goed punt. Maar als alleenstaand ouder is een sociaal netwerk ook heel belangrijk. Dat heb ik nu in de stad (vrienden) en ik vraag me af of ik dat zo makkelijk op ga doen in Almere. Eigenlijk is dat mijn vraag, vind ik in Almere "mijn soort mensen", en zo ja, waar.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het zoeken, Enn
Alle reacties Link kopieren
Ericastraat 23 1214 EJ Hilversum



http://www.funda.nl/koop/ ... astraat-23/fotos/#foto-10
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al door dat ik niet naar Almere zou gaan verhuizen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt in Almere zou willen wonen moet je juist niet in haven gaan wonen, aftandse klerezooi. Net klein Volendam. En ik spreek uit ervaring ga dan in stad wonen of poort daar wonen ook veel ook amsterdammers. Almere buiten is alles betaald parkeren en ligt helemaal op z'n gat.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 april 2014 @ 21:25:

Heb je al door dat ik niet naar Almere zou gaan verhuizen?

Ja, dat is duidelijk. Maar ik zoek dus juist meningen van mensen die Almere goed kennen of zelfs dezelfde stap hebben genomen.

Geloof me, ik ken al het aanbod buiten Almere binnen mijn budget, van binnen en van buiten.
Alle reacties Link kopieren
Klaas Listinghsteeg 1



1381 BW Weesp

¤ 179.000 k.k



http://www.funda.nl/koop/ ... inghsteeg-1/fotos/#foto-9
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in meerder wijken (duurder en goedkoop segment) van Almere geweest omdat er mensen woonden die ik ken. Ze zijn allemaal inmiddels verhuisd doordat ze het ervoeren als onpersoonlijk en er niet prettig woonden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Koop mijn oude huis! Super leuke buren!



http://m.funda.nl/koop/al ... 48205-mierikswortelpad-9/
Alle reacties Link kopieren
Waar wonen in Almere
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niemand die blij is de stap naar Almere vanuit Amsterdam te hebben gemaakt. Ik ken wel meerdere mensen die nog met een koopwoning in Almere zitten (en het aan de straatstenen niet kwijt raken), maar nu weer in Amsterdam of omgeving wonen omdat ze het niet uithielden in Almere. Ik zou het dus echt niet doen.



De huizen van Enn zijn trouwens wel echt stuk voor stuk vreselijk, ik kan me voorstellen dat je dat niet wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 april 2014 @ 21:29:

Klaas Listinghsteeg 1



1381 BW Weesp

¤ 179.000 k.k



http://www.funda.nl/koop/ ... inghsteeg-1/fotos/#foto-9Ja, deze is heel leuk, staat al een poos op mijn lijstje. Maar eigenlijk toch erg klein, en die open wenteltrap in de woonkamer lijkt me geen aanrader voor peuters :(
Alle reacties Link kopieren
quote:klootviooltje33 schreef op 22 april 2014 @ 21:19:

[...]



Goed punt. Maar als alleenstaand ouder is een sociaal netwerk ook heel belangrijk. Dat heb ik nu in de stad (vrienden) en ik vraag me af of ik dat zo makkelijk op ga doen in Almere.



Eigenlijk is dat mijn vraag, vind ik in Almere "mijn soort mensen", en zo ja, waar.



Nee, ik denk dat je tussen die 200.000 inwoners niemand van jouw soort mensen gaat vinden.



Oh, en in Almere wordt de VPRO niet uitgezonden btw.
Alle reacties Link kopieren
quote:modus_ schreef op 22 april 2014 @ 21:35:





De huizen van Enn zijn trouwens wel echt stuk voor stuk vreselijk, ik kan me voorstellen dat je dat niet wil.Beelicious plakte net een gezelliger hutje?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Of misschien maar 1.



Hoeveel heb je er nodig?
Alle reacties Link kopieren
quote:ldp schreef op 22 april 2014 @ 21:39:

Of misschien maar 1.



Hoeveel heb je er nodig?Ze kan ook nog altijd hier een oproep doen voor vriendinnen in Almere. Moeten ze wel een schotel op het dak hebben om de VPRO te kunnen ontvangen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:ldp schreef op 22 april 2014 @ 21:37:

[...]





Nee, ik denk dat je tussen die 200.000 inwoners niemand van jouw soort mensen gaat vinden.



Oh, en in Almere wordt de VPRO niet uitgezonden btw.Mooi, kennelijk ken jij Almere beter dan ik. In welke buurt kan ik het beste gaan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... Ik ken Almere, waar je naar vraagt en ook Purmerend waar hier over gepraat wordt. Zowel Almere als Purmerend vind ik niks, haha.

Misschien een gekke optie... Maar is Zeewolde geen idee? Klein stukje verder van Almere maar misschien makkelijker om te aarden als alleenstaande moeder. Er wonen veel jonge gezinnen en de gemeente is daar op ingericht. Tevens zijn de mensen naar mijn mening net wat behulpzamer dan in Almere en Purmerend, wat volgens mij wel het sociale netwerk kan geven wat je zoekt.

Maar... Ik kan natuurlijk niet voor je inschatten hoe erg je hangt aan het stadsleven...
Heb je al gekeken in mijn woonplaats Klootviooltje? Prima verbinding bij station naar hoofdstad en familie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven