Almere, na Amsterdam serieuze optie?

22-04-2014 21:07 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment woon ik met mijn dochtertje van een jaar in een klein appartement in de hoofdstad (vader is niet in beeld). Daar woonde ik prima voor ik moeder werd, maar nu wil ik heel graag meer ruimte en rust om ons heen. Helaas heb ik geen eindeloos budget, dus ik probeer de beste afweging te maken binnen onze mogelijkheden. Het liefst zou ik in een mooi huis in de Watergraafsmeer gaan wonen, maar met mijn budget van rond de 185000 euro kan ik daar alleen een appartementje kopen vergelijkbaar met wat ik nu heb, en ik wil juist geen bovenburen meer (heb ik nu veel last van) en geen benedenburen (dochter kan nogal luidruchtig spelen).

Ik werk in de hoofdstad, dus kan niet al te ver weg. Mijn familie woont in Gooi/Vechtstreek. Leuke plaatsjes in die richting en dichtbij de hoofdstad (bv Weesp, Naarden) zijn ook erg duur.



Dus....



Ik moet het onder ogen zien: Almere is een serieuze optie. Als ik op funda kijk wat ik daar voor mijn geld krijg, poeh! Die huizen zien er geweldig uit. Maar ja..., Almere!

Forummers, ik zoek goede raad, liefst van mensen die Almere goed kennen (de vooroordelen ken ik namelijk al). Kan ik als echt stadsmens aarden in Almere? Zijn er meer cultuursnuivende, pintxosetende, vprokijkende snobs als ik (om het even dik aan te zetten )? In welke buurten zou ik wel of niet moeten kijken?



Iemand ervaring met deze stap?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp net dat de Seizoenenbuurt dan nog wel ok is. Succes!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 april 2014 @ 21:41:

[...]



Ze kan ook nog altijd hier een oproep doen voor vriendinnen in Almere. Moeten ze wel een schotel op het dak hebben om de VPRO te kunnen ontvangen.



Ik heb nog wel een stapel Rembo en Rembo videobanden.

Als TO nog een video heeft kan ze dit als lokkertje gebruiken in de vriendinnenoproep.



En dan wil ik best vriendin worden.

Woon alleen niet in Almere, zelfs niet in de buurt.
Ik ben opgegroeid in Almere.. ik woon tegenwoordig helemaal in het noorden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo snap waar mensen over zeuren.

Tuurlijk hangt er een andere sfeer dan in een oude stad.. maar er is zo veel te doen voor zo veel verschillende mensen.

Er is heel veel water, enorm veel groen, veel wandel en fiets mogelijkheden, een centrum waar je alle winkels kunt vinden, een perfecte verbinding naar amsterdam/utrecht etc..

Ik kom er nog steeds heel erg graag en ik zou er ook best weer willen wonen..



Heb je nog specifieke informatie die je zoekt? Misschien komt er meer info als je gerichtere vragen stelt
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 april 2014 @ 21:25:

Heb je al door dat ik niet naar Almere zou gaan verhuizen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik denk als ik in Almere ben is: Hoe kom ik hier zo snel mogelijk weer weg??!! Maar goed, dat is mijn mening.



Waarom ga je niet een paar keer naar Almere toe om te kijken hoe jij de sfeer daar ervaart? Uiteindelijk moet je toch je eigen mening vormen...
Alle reacties Link kopieren
quote:klootviooltje33 schreef op 22 april 2014 @ 21:42:

[...]



Mooi, kennelijk ken jij Almere beter dan ik. In welke buurt kan ik het beste gaan kijken?



Nee joh, helemaal niet.

Maar ik denk dat het vooral in jezelf zit.

Het klinkt nu een beetje alsof je wel zoekt, maar het geen kans geeft omdat je het bij voorbaat al niks lijkt te vinden.

En dan wordt het ook niks.



Als je er zelf wat anders in staat zal het makkelijker gaan dan wanneer je het voor jezelf ook als een bijzonder slap aftreksel van Amsterdam blijft zien.



Als je Almere als prima plek om te wonen gaat zien met Amsterdam om af en toe je portie cultuur op te halen om de hoek, dan sta je er al heel anders in. En dan kom je op je sportclubje, schoolplein, of in de trein naar Amsterdam heus wel mensen tegen die er net zo instaan als jijzelf. En waar je lekker samen mee kunt lachen om dat suffe Almere waar je dan ondertussen prima woont.
quote:Enn schreef op dinsdag 22 april 2014 21:48 Ik begrijp net dat de Seizoenenbuurt dan nog wel ok is. Succes!Nee hoor, daar is echt een hele hoop mis! Ik ken meerdere mensen die daar hard rennend vertrokken zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 april 2014 @ 21:25:

Heb je al door dat ik niet naar Almere zou gaan verhuizen? En terecht! Word al depressief als ik er alleen met de trein doorheen rijd
Alle reacties Link kopieren
quote:charimsha schreef op 22 april 2014 @ 21:48:

Heb je nog specifieke informatie die je zoekt? Misschien komt er meer info als je gerichtere vragen stelt

Mijn gerichte vraag is dus: heeft iemand ervaring met de overstap van Amsterdam naar Almere en hoe beviel dat?

Dat mensen die er zijn opgegroeid het een fijne plaats vinden, geloof ik direct, alleen daar heb ik niet veel aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 22 april 2014 @ 21:54:

[...]





Nee hoor, daar is echt een hele hoop mis! Ik ken meerdere mensen die daar hard rennend vertrokken zijn!Weet je ook waarom? Daar staan namelijk wel mooie huizen.
Alle reacties Link kopieren
Almere 😳 vreselijk, voor geen goud zou ik daar gaan wonen. Echt, TO, doe het niet!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 april 2014 @ 21:38:

[...]



Beelicious plakte net een gezelliger hutje? Ook niet mijn kopje thee om eerlijk te zijn, en in Almere (wat ik dus zou proberen te vermijden) Die laatste in Weesp vind ik wel een gezellig hutje, maar die had TO zelf ook op haar lijstje staan.
Alle reacties Link kopieren
Aan welke kant van de stad werk je?

Is Aalsmeer geen optie?

Hoeveel m2 wil je minimaal?

Is een balkon prima, of wil je echt een tuintje?

Wat maakt het dat de huizen in Almere je aanspreken?



Verder geen ervaring met Almere.
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt een leuk huisje maar de gracht en trap zijn inderdaad levensgevaarlijk voor een peuter. Pilou waar woon jij dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:klootviooltje33 schreef op 22 april 2014 @ 21:58:

[...]



Mijn gerichte vraag is dus: heeft iemand ervaring met de overstap van Amsterdam naar Almere en hoe beviel dat?

Dat mensen die er zijn opgegroeid het een fijne plaats vinden, geloof ik direct, alleen daar heb ik niet veel aan.Ik kom uit Utrecht.. dus een overstap van Amsterdam naar Almere ken ik niet. Overstap Utrecht Almere wel.. daaruit komen dus ook mijn bevindingen: ruim, groen etc..
Alle reacties Link kopieren
quote:ldp schreef op 22 april 2014 @ 21:53:

[...]





Als je er zelf wat anders in staat zal het makkelijker gaan dan wanneer je het voor jezelf ook als een bijzonder slap aftreksel van Amsterdam blijft zien.



Als je Almere als prima plek om te wonen gaat zien met Amsterdam om af en toe je portie cultuur op te halen om de hoek, dan sta je er al heel anders in. En dan kom je op je sportclubje, schoolplein, of in de trein naar Amsterdam heus wel mensen tegen die er net zo instaan als jijzelf. En waar je lekker samen mee kunt lachen om dat suffe Almere waar je dan ondertussen prima woont.Dit. Almere is geen Amsterdam nee. Ik ken sommige stukken redelijk omdat er vrienden van mij wonen, en het is prima wonen voor het geld (stad en Haven, in mijn geval). Leuke contacten hebben mijn vrienden (beiden afkomstig uit de Randstad) er ook wel gevonden, hoewel niet gigantisch veel, maar dat is ook logisch, hoeveel nieuwe vrienden heb je nog nodig als je al heel veel lieve mensen om je heen had voor je verhuisde.
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde jarenlang in Amsterdam (10 jaar) toen wij verhuisden naar Almere. Vroeger zei ik ook altijd, dat ik nooit in Almere zou willen wonen. Maar ja op een gegeven moment kwamen kinderen en ons huis werd te klein. Kopen in Amsterdam was gewoon te duur en zo zijn we uiteindelijk toch in Almere terecht gekomen.

Wij wonen er nu 5 jaar en ik woon hier echt met plezier. Ruimte, groen voor de deur, school op loopafstand, groot huis, heerlijk. Ik zou niet eens meer terug willen naar Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Almere niet zo goed, maar zelf zou ik gaan voor steden met iets meer sjeu.



Haarlem, Alkmaar en Amersfoort zijn allemaal ongeveer even ver treinen naar 020, hebben een leuke binnenstad met veel kroegjes, terrasjes en cultuur, je zit dichtbij het strand of het bos en met jouw budget kun je hier prima slagen voor een leuk huis met tuin, voor jou en je dochter.
Today is a good day
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me al down bij het idee alleen al.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
En IJburg of Buitenveldert?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat als je er eenmaal gekocht hebt, je je huis waarschijnlijk aan de straatstenen niet meer kwijt kan als je ooit weg wil. Vriendin van me heeft dr huis al vijf jaar te koop staan, gezakt tot het absolute dieptepunt qua prijs en het haalt allemaal niks uit. En het is er, in tegenstelling tot Amsterdam, ook niet erg courant om te verhuren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, sorry, hier geen ervaringsdeskundige, maar kun je het echt, echt niet nog een tijdje uitzingen? Wat is je toekomstperspectief qua carrière en wil je in principe ooit weer eens gaan samenwonen? Het lijkt mij een heel grote stap. Zitten allemaal van die moeilijk weegbare factoren aan vast.

Zelf zou ik het nooit doen maar ik ben niet in dezelfde omstandigheden. Begrijp dat je erover nadenkt. Misschien ook een aantal keren op allerlei tijdstippen naar Almere gaan, en hier en daar een praatje aanknopen? Ik woon heel gelukkig in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Haarlem en Alkmaar zijn geen opties, dan kom ik alleen verder bij mijn familie vandaan te wonen. En die familie heb ik als alleenstaande moeder hard nodig.



Ik wil graag een tuin, minstens drie slaapkamers (wil een goede logeerkamer kunnen bieden aan neefjes/nichtjes), loopafstand van NS station, liefst zo min mogelijk directe buren (dus hoekhuis zou fijn zijn), goede basisschool in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 22 april 2014 @ 22:34:

En IJburg of Buitenveldert?Daar kan ik alleen appartementen betalen, en ik snak naar een plek zonder boven- of benedenburen die overlast geven (of klagen over een meisje dat met haar speelgoed door de kamer rauscht).
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 22 april 2014 @ 22:25:

Ik woonde jarenlang in Amsterdam (10 jaar) toen wij verhuisden naar Almere. Vroeger zei ik ook altijd, dat ik nooit in Almere zou willen wonen. Maar ja op een gegeven moment kwamen kinderen en ons huis werd te klein. Kopen in Amsterdam was gewoon te duur en zo zijn we uiteindelijk toch in Almere terecht gekomen.

Wij wonen er nu 5 jaar en ik woon hier echt met plezier. Ruimte, groen voor de deur, school op loopafstand, groot huis, heerlijk. Ik zou niet eens meer terug willen naar Amsterdam.Kun jij wat buurten noemen die je aanbeveelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven