als er 's avonds laat wordt aangebeld

28-10-2014 00:00 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen in een mini-huisje en er werd zojuist aangebeld. Ik heb niet open gedaan. Er wonen hier wat vreemde types, en ik vind het gewoon wat griezelig zo laat. Heb ook niet echt veel contact met de buren. Is er bij jou wel eens zo laat aangebeld? Wat heb je toen gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Door een raam kijken wie er voor de deur staat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De hond erop af sturen en schreeuwen: van mijn erf af!
eigenlijk maakt het niet uit of het avond, middag of ochtend is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit zo laat open doen. Niemand van de mensen die ik ken zouden zomaar aanbellen zo laat en anders zouden ze eerst bellen met de telefoon. Uit een raampje kijken kan eventueel
.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja maar het raam zit pal naast de voordeur dus gluren kan niet. En de hond is hier een kitten van 15 weken. Maar die is wel heel stoer ja ?
Alle reacties Link kopieren
Als het laat is dan doe ik het deur niet open. Ik ga dan meestal naar boven en kijk van mijn kamerraam naar beneden. Beneden bij het raam heb ik geen zicht voor het deur.
Nee.
Ik doe de deur 's avonds nooit open.



Enige mensen die hier komen zijn vrienden of postbezorgers. En als die 's avonds komen, dan weet ik dat.
goed dat je niet open hebt gedaan. Kan je ook niet boven uit een raampje roepen? het kan natuurlijk fout volk zijn, maar het kan ook iemand zijn die in nood is, of de brandweer om te zeggen dat het huis van je buren in de fik staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:lampjelampje schreef op 28 oktober 2014 @ 00:04:

Haha ja maar het raam zit pal naast de voordeur dus gluren kan niet. En de hond is hier een kitten van 15 weken. Maar die is wel heel stoer ja ?Vanuit je slaap- of badkamer dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet opendoen als je het niet vertrouwt
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op dinsdag 28 oktober 2014 00:07 goed dat je niet open hebt gedaan. Kan je ook niet boven uit een raampje roepen? het kan natuurlijk fout volk zijn, maar het kan ook iemand zijn die in nood is, of de brandweer om te zeggen dat het huis van je buren in de fik staat.

Hier was ook ooit iets in de flat aan de hand. Toen werd er heel hard gebonkt op alle deuren maar roepen ze er ook bij politie etc. Toen deed ik wel open (eerst door t raampje gluren natuurlijk)



Zomaar open doen, zou ik nooit durven. Je hoort vaak genoeg gekke verhalen.

Raar tijdstip ook TO
.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk altijd eerst door het spionnetje in de deur. Op dit tijdstip zou ik sowieso niet open doen, tenzij ik iemand verwacht (maar daf is niet voor de hand liggend). Ik zou wel boven uit het raam loeren.
Ik doe nooit 's avonds open, tenzij ik iemand verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Nooit gebeurd, maar zo laat zou ik echt niet opendoen. Als er nood is (brand of zo) dan schreeuwen ze wel.
Had ik maar een motto.
Ik woon trouwens 3 hoog. Als er beneden wordt aangebeld op rare tijden en ik verwacht niemand dan ga ik wel eens uit het het woonkamerraam kijken. Dan zie ik ze weglopen als er niet open kan doen en zou ik een eventueel gestrande bekende zonder telefoon nog kunnen roepen. Als ik ze niet ken dan hoeven ze ook niet naar binnen gelaten te worden.
en als iemand nou in nood is? bijv. een meisje dat een belager ontvlucht?
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat er hier zo laat aangebeld werd was in de tijd dat internet nog via de telefoon ging. Buurman die lag op bed en hoorde de deurbel niet Buuv zag hier nog licht branden en kwam dus hier om te bellen pre-mobieltijdperk dus. Helaas ook nog het tijdperk dat internet via de telefoon ging en buurman de lijn naar de slaapkamer gebruikte voor internet, en dus vergeten was internet af te koppelen. Dus telefoon beneden hoorde hij ook niet. had al bijna bed gedekt voor buuv, maar eindelijk werd buurman toch wakker.



Oja ik had al open gedaan voor ik bedacht dat dat misschien niet zo slim was zo laat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dan moet ze lawaai maken dan weten we dat het nood is
Alle reacties Link kopieren
Nee het is een 2 kamer huisje op de begane grond, het raam van de slaapkamer zit naast de voordeur en is vol in het zicht (groot raam). Nouja het is weer voorbij. Spannend toch wel, zo op de maandagavond.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op dinsdag 28 oktober 2014 00:12 en als iemand nou in nood is? bijv. een meisje dat een belager ontvlucht?

Ja dat is ook weer waar maar iemand in paniek zou misschien ook sneller iets roepen of schreeuwen erbij? Ja of juist niet. Ik weet het niet.

Zelfs dan zou ik waarschijnlijk denken misschien voorop gezet plan. Ik ben wat dat betreft sowieso wantrouwig.



Heb je niet meer gekeken TO? Ook niet voor een tweede keer aangebeld? Als het familie en of vrienden zouden zijn en is belangrijk zouden ze wel een paar keer aanbellen neem ik aan.



Ik woon op 11 hoog. Beneden moet je sowieso eerst aanbellen want gaat in de avond dicht en op de gallerij boven moet je nog een keer aanbellen om de gallerij op te komen. Gelukkig hier nooit ergens last van.
.
Als ze bij de voordeur aanbellen zou ik tussen de luxaflex in de keuken spieken (kan helaas niet zonder dat de aanbeller het ziet) en gewoon niet opendoen als ik ze niet ken. Tot nu toe nooit gehad. 1x om 12 uur buurvrouw met een ziek kind maar geen paracetamol in huis. Beneden wel een paar keer vage types gehad en die dus mooi buiten laten staan.
Lampje hang vitrage op in de slaapkamer. Als het dan binnen donker is en buiten wel licht brandt kun je wel naar buiten kijken maar van buiten veel slechter naar binnen kijken.
als je de volgende dag een lijk in je portiek aantreft dan weet je dat het iemand in nood was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven