als er 's avonds laat wordt aangebeld

28-10-2014 00:00 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen in een mini-huisje en er werd zojuist aangebeld. Ik heb niet open gedaan. Er wonen hier wat vreemde types, en ik vind het gewoon wat griezelig zo laat. Heb ook niet echt veel contact met de buren. Is er bij jou wel eens zo laat aangebeld? Wat heb je toen gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem niet eens de moeite om op het schermpje te kijken als er 's avonds laat wordt gebeld. Als het dringend is bellen ze maar op, iedereen heeft een mobiel en al mijn bekenden hebben mijn nummer.
verba volant, scripta manent.
quote:winnie2000 schreef op 28 oktober 2014 @ 08:42:

Ik zou niet open doen, Doe ik over dag ook niet. Z lang je met niemand heb af gesproken niet open doen, Zelfde geldt haal je je moordenaar/verkrachter binnen



Ik schrik echt van dit soort reacties. Gebeurt dit zo vaak dan?



Ik dacht altijd dat mensen vooral vaak verkracht/vermoord worden door mensen die ze al kennen. Ik ben ook nooit zo bang geweest voor 'de man in de bosjes', wie gaat er nou de hele nacht in de bosjes liggen wachten tot er een vrouw voorbij komt fietsen dacht ik dan...



Het komt geen seconde in me op om bang te zijn voor verkrachters of moordenaars die 's avonds aanbellen. Het komt geen seconde in me op dat dat mogelijk is. Het enige waar ik soms ongemakkelijk van word zijn groepjes jongens die op straat staan met van die bontkraagjes, als ik 's avonds naar huis moet. Vooral als ze je aandacht willen trekken en dingen roepen. Van die types dat je een hoer bent als je niet antwoordt. Ik wil ze dan enerzijds niet voeden door te antwoorden, en anderzijds ben ik bang dat ze beledigd zijn als ik het niet doe. Maar verder, neuh. Zo te lezen ben ik daarin nogal naïef



We hebben wel eens midden in de nacht een dronken gast aan de deur gehad die hier vroeger woonde. Hij was zo ver heen dat hij zijn sleutels maar in ons sleutelgat stond te rammen en een hele monoloog hield tegen de deur. Die heeft mijn vriend vriendelijk doch dringend vanuit het slaapkamerraam verzocht om op te hoepelen.



Dat was niet eng, wel erg hilarisch.
Ik doe 's avonds laat ook niet open als er aangebeld zou worden. Is in de praktijk (na 21.00 's avonds) eigenlijk ook nog nooit gebeurd. Vind het overdag ook wel vervelend als er onverwacht aangebeld wordt, maar ja ik vrees dat het mijn nieuwe leven is



In onze vorige woning (appartement) werd er 's avonds wel aangebeld door lui die dan op alle bellen drukten. Meestal tussen 0.00 en 3.00. Blij dat we daar weg zijn. Ontstond allemaal nadat er een nieuwe buurjongen kwam wonen.

Las op pagina 1 iets over lijken in het portiek, wij hebben dus wel meegemaakt dat we dronken vrienden in het portiek vonden, die de trap naar boven niet meer gehaald hadden...
Alle reacties Link kopieren
Niet open doen!

Ken iemand die 's avonds laat open deed (in een soort automatisme) en overmeesterd werd in de gang. Drama scenario. Vrouw aangevallen, hij aangevallen. Allebei gewond en spullen geroofd. Alhoewel je op dat moment geen ruk om die spullen geeft.

Ik kan boven vanuit 2 slaapkamers zien wie er bij de deur staat, en men staat ook vol in het licht door een bewegingssensor.
quote:kindergarten schreef op 28 oktober 2014 @ 08:47:

[...]

Het komt geen seconde in me op om bang te zijn voor verkrachters of moordenaars die 's avonds aanbellen. Het komt geen seconde in me op dat dat mogelijk is.





Het is wel mogelijk. Het is mij letterlijk overkomen. Maar het komt niet vaak voor nee.

Ik lees/hoor wel vaker dat mensen worden overvallen. Nadat de dader aangebeld heeft. Ook overdag.

Ik doe dus niet meer open als iemand aanbelt. Tenzij het mijn (aangekondigde!) bezoek is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat 1x gehad, toen stond de politie voor de deur met de mededeling dat mijn oom is overleden, en dat ze hem hadden gevonden. Ik ben zelf de enige naaste die nog leefde.



Maar verder zou ik nooit open doen op een laat tijdstip
Alle reacties Link kopieren
Hier werd vorige week rond 00.00 u aangebeld, Politie! Was een vrouw zei mijn man. Wij wonen op 5 hoog dus hij deed open en wij stonden te wachten tot de politie boven kwam, we vroegen ons ook af waar die in godsnaam voor kwamen. Maar er kwam niemand. Later bleek dat ze op meer bellen gedrukt hadden. Mijn man en nog wat mensen waren naar beneden gegaan maar ze zagen niemand..Ik doe als ik alleen thuis ben niet open s'avonds.
Alle reacties Link kopieren
Er is één keer laat aangebeld, ik deed niet open. Ik schrok me dood!

Belde mijn buuf, ik had mijn autoraam nog open staan.

Heel lief, maar bel dan als eerste, want ik ga dan echt niet meer open doen!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Zo'n webcam etc is me wat overdreven, neem aan dat het eenmalig was. En meestal is vriend er ook, met snor en harige rug en die is niet zo bang aangelegd als ik.

Enge verhalen hebben sommige van jullie! Brr blij dat ik niet open heb gedaan.
quote:labellei schreef op 28 oktober 2014 @ 09:02:

[...]



Het is wel mogelijk. Het is mij letterlijk overkomen. Maar het komt niet vaak voor nee.

Ik lees/hoor wel vaker dat mensen worden overvallen. Nadat de dader aangebeld heeft. Ook overdag.

Ik doe dus niet meer open als iemand aanbelt. Tenzij het mijn (aangekondigde!) bezoek is natuurlijk.



Wat erg, wat ontzettend erg. Wat zul je geschrokken zijn. In je eigen huis, jouw eigen terrein... wat moet je je kwetsbaar gevoeld hebben.



Is het al lang geleden?



Nu ik erover nadenk, ik herinner me ook een verhaal over een ouder echtpaar dat overvallen en vastgebonden werd in hun eigen huis, om dure spullen van te roven.



Het lijkt me zo erg om die angst te voelen. Ik denk alleen maar als de bel gaat 'Hee leuk, wie zou het zijn? Een pakje? Een buurvrouw?'
quote:dikkie1 schreef op 28 oktober 2014 @ 09:05:

Ik heb dat 1x gehad, toen stond de politie voor de deur met de mededeling dat mijn oom is overleden, en dat ze hem hadden gevonden. Ik ben zelf de enige naaste die nog leefde.



Maar verder zou ik nooit open doen op een laat tijdstip



Ow man, daar ben ik dus wel heel bang voor!



Dat de 'politie' aanbelt en met veel machtsvertoon wil binnenkomen maar dat het de politie niet is, maar verklede overvallers.



En als ik dan voorzichtig vraag om identificatie dat ze gaan brullen van 'gaan we bijdehand doen mevrouwtje?!!?!?!?!' en doormarcheren naar de huiskamer. En me dan vastbinden/verkrachten/beroven.



Daar ben ik dus echt heel bang voor. Juist omdat je bij politie denkt van 'die zijn wel te vertrouwen.'



Ik zal wel een twisted mind hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heb wel eens gehad dat er op zondagmorgen om half zes werd aangebeld. Snel naar beneden, uit het raam gekeken. Niemand te zien. Bleken achteraf collega's ( weekendhulpen, jongens van 19, 20 jaar) te zijn geweest die wel even een leuke grap met hun leidinggevende wilden uithalen, op weg naar huis.



Vrij onschuldig natuurlijk, maar mijn hart joeg 180 op dat moment.. daarna ook niet meer geslapen.



Ik woonde aan een drukke weg en had een kat. Was altijd doodsbenauwd dat er iemand zou aanbellen met de mededeling: ik heb een kat aangereden...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 keer in nood bij de buren aangeklopt 's nachts. Bij het overlijden van mijn vader (hij had op dat moment een hartinfarct).

Godzijdank dat ze open deden.

Hier is ook op het raam gebonkt 's nachts. Toen stond onze auto in brand op de oprit, en bijna ook het huis.

Godzijdank dat ik open deed.



Ik kijk dus áltijd wie het is.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor kindergarten, je hebt geen twisted mind.

Heb het weleens bij opsporing verzocht gezien, woningovervallers, verkleed als politie.

Zelfs als postbode, want ja ze hebben toch een betrouwbaar pak aan en dan doe je toch snel de deur open, want je bent nieuwschierig, wat moet de politie van me? Of wat voor pakketje heeft de postbode voor me?



Heel naar als je er echt goed over na gaat denken, dan zou je haast niemand meer kunnen vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Was een tijdje geleden toch ook een topic van iemand waarbij de PostNL om 12 's nachts voor de deur stond?

Ik doe alleen open als ik een pakje verwacht, ze bezorgen hier tot 22.00.

Mocht het iemand zijn die ik ken bellen ze me wel mobiel.



Ik woon nu in een andere stad, maar vroeger deed ik echt voor niemand open, tenzij ik een afspraak had. Ik had toen geen intercom (eerste verdieping), geen kijkgaatje en ik kon de deur beneden niet zien.

Het appartement was midden in het centrum dus er liepen (en woonden) nogal wat rare figuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe zelf nooit open tenzij ik iemand verwacht. Zeker niet als hij beneden de intercom niet heeft gebruikt. Je kan bij ons zien wie er staat via camera's; bevalt het niet dan neem je niet op.



Gewoon doorlopen en de huisbel gebruiken is nooit een goed idee. Met bepaalde bekenden heb ik een roffel afgesproken maar sinds ook postbeambten en meteropnemers dat gaan doen kijk ik toch maar eerst door de spion.
quote:kindergarten schreef op 28 oktober 2014 @ 09:32:

[...]





Wat erg, wat ontzettend erg. Wat zul je geschrokken zijn. In je eigen huis, jouw eigen terrein... wat moet je je kwetsbaar gevoeld hebben.



Is het al lang geleden?



Nu ik erover nadenk, ik herinner me ook een verhaal over een ouder echtpaar dat overvallen en vastgebonden werd in hun eigen huis, om dure spullen van te roven.



Het lijkt me zo erg om die angst te voelen. Ik denk alleen maar als de bel gaat 'Hee leuk, wie zou het zijn? Een pakje? Een buurvrouw?'

Ongeveer 15 jaar geleden alweer. Maar ook nu nog schrik ik me kapot als de deurbel gaat. Als ik weet dat ik om 13.30 uur bezoek verwacht en om precies 13.30 uur gaat de deurbel: dan nóg val ik bijna nog uit mijn stoel van schrik.

En ik denk ook niet dat ik ooit nog op de begane grond durf te slapen. Ik ben destijds meteen verhuisd naar een bovenwoning met afgesloten portiek.



Er is ook in mijn huidige huis wel eens aangebeld midden in de nacht. Ik hoorde wel wat mannenstemmen mompelen. En ze bleven maar aanbellen en uiteindelijk bleven ze maar roepen "doe nu toch open, nr 12". Heeft minstens een kwartier geduurd. Ze hielden de bel steeds heel lang ingedrukt. Ik was ook doodsbang, heb volgens mij de hele nacht verder met een bonkend hart op de vloer gelegen.



En nog een anekdote in de categorie "scary": midden in de nacht gaat de telefoon: ik neem op, uiteraard geschrokken want telefoontje in de nacht zal slecht nieuws zijn. Maar er klinkt een mannenstem: "oh je neemt op, je bent dus thuis. Ik sta nu voor je huis en ik wilde weten of je thuis was". Ik was zo verbouwereerd dat ik alleen nog kon zeggen "ja ik ben thuis" . Dit was meer dan 15 jaar geleden, had nog geen geheim nummer, wel de volgende dag meteen geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Toen vriend en ik net in dit huis kwamen wonen (ons eerste huurhuis samen, wel in vreselijke rotwijk) ging de bel telkens op late tijdstippen.... 2 uur snachts, 4 uur snachts... We zaten telkens rechtop in bed, vervolgens snel rennen naar het raam om van boven te kijken; nooit iemand te zien... Sliepen op een gegeven moment zelfs met een mes naast ons bed en dachten serieus over verhuizen.

Wat bleek achteraf? Onze draadloze bel was erg gevoelig, die reageerde op alle elektronische signalen, bijvoorbeeld ook iemand zijn draadloze autosleutel of iemand zijn afstandsbediening!

Enfin, bel eruit gehaald, briefje met kloppen aub



Omdat vriend veel weg is voor werk savonds doe ik nooit open. Ik ken niemand in deze woonplaats en familie en vrienden laten altijd weten als ze komen. Voel me in deze wijk niet fijn om alleen open te doen!



Laatst wel de politie en brandweer aan de deur ivm rook in de woning naast ons. Maar die hoor je wel! Die bonzen echt heel hard en roepen ook 'politie!! Brandweer!!!!'
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel eerst gaan controleren of je de sleutel hebt, het is weleens gebeurd dat een buurvrouw kwam waarschuwen dat die van buiten nog in het slot stak. Maar na de eerste bel begon ze luid te roepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk altijd en als het iemand is die ik niet ken doe ik niet open. (tenzij politie ofzo)
Alle reacties Link kopieren
quote:kindergarten schreef op 28 oktober 2014 @ 08:47:

[...]





Ik schrik echt van dit soort reacties. Gebeurt dit zo vaak dan?



Ik dacht altijd dat mensen vooral vaak verkracht/vermoord worden door mensen die ze al kennen. Ik ben ook nooit zo bang geweest voor 'de man in de bosjes', wie gaat er nou de hele nacht in de bosjes liggen wachten tot er een vrouw voorbij komt fietsen dacht ik dan...



.Dat idee heb ik dus ook, buurvrouwen hier zijn erg bang voor enge mannen in de brandgang hier achter. Ik denk dat als ik zelf die verkrachter zou zijn, ik niet op een plek ga zitten wachten waar de kans dat er iemand langs komt heel erg laag is. Volgens mij zijn er wel plaatsen waar je iets meer kans maakt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:gizz schreef op 28 oktober 2014 @ 10:43:

Ik kijk altijd en als het iemand is die ik niet ken doe ik niet open. (tenzij politie ofzo)Na opsporing verzocht doe ik voor de politie ook niet open, een raampje om te horen wat ze willen, maar open doen niet. Ik zei ook tegen mijn man waarom doe je open?? Maar ja hij sliep half...
We hebben altijd de buitenlamp aan bij de voordeur en hebben een camera hangen. Kunnen we via een app op onze telefoon zien wie er voor de deur staat. Ook handig bij collectes of deurverkoop



Een paar avonden geleden werd er aangebeld en er liepen mensen met een zaklamp bij ons voor de raam. Mijn vriend deed open, gelukkig was er niets aan de hand. Het was de Buurtpreventie, en ze kwamen melden dat mijn auto niet op slot was..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet open doen, zo laat. Apart dat je hond een kittenvan 15 weken is trouwens ? maar ik zal vast niet de eerste zijn die dat zegt
Alle reacties Link kopieren
Er werd niet aangebeld, maar toch...



Vorige week hadden wij bezoek en werd ineens op het raam gebonst, stond er een man/jongen met een scream masker op zijn gezicht voor het raam te dansen. Wij zaten met zijn 4en eerst even goed te kijken (het was donker) van 'Huh? Wat is dat nou?' Daarna moesten we er wel om lachen.



Mijn zus was die week eerder in ons huis om op de kat te passen toen wij op vakantie waren geweest. Als ze toen voor het raam hadden staan te dansen en ze was alleen (we hebben een vrij groot huis) had ze het denk ik niet zo lollig gevonden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven