Als je een keer eerlijk mocht zijn zonder consequenties

01-10-2013 23:17 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd door het topic 'als je eerlijk mocht zijn....' Tegen huurders/kopers van je huis open ik er ook een. Maar dan met de vraag 'waarover zou je eerlijk zijn, als het geen consequenties zou hebben?'



Ik zou bijvoorbeeld tegen mijn baas zeggen dat ik hem een ongelooflijke eikel vind.



En vanmiddag tegen de cassiere dat het me niet interesseert welke lichamelijke klachten ze heeft, en dat ze door moet gaan met scannen, zodat wij ook verder kunnen.



Ik heb er vast nog meer, maar die post ik later wel! Wie biedt??
Ik zou tegen mijn baas zeggen dat ik het ronduit schandálig vind dat ik op kantoor moet komen omdat ze me een veer in m'n reet willen steken (want oh je doet je werk zo goed), maar dat ze daarnaast ff laten vallen dat ik er 3 maanden uit moet want ze beginnen niet aan een vast contract. Zit je dan, als student met de coschappen voor de deur en een huis te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Ephina, ik zit in een soortgelijke situatie...de veer, het ontslag, 3 maanden...!

Succes met solliciteren!
Ik huur een tijdelijke woning.



Zou graag van de eigenaar hebben gehoord dat het verkocht is, voordat mijn moeder dat op Funda zag.
Alle reacties Link kopieren
Tegen mijn broer dat ik hem een zakkenwasser vind omdat hij mijn ouders kwetst. Hij heeft het contact verbroken en ontneemt ze hun kleindochter omdat zijn vrouw mijn ouders stom vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zou tegen mijn leidinggevende zeggen dat ze een incompetente domme doos is die totaal geen leidinggevende capaciteiten heeft. En dat de toko veel beter draait als ze er niet is. En dat ze totaal onwetend is hoeveel werk iets is, of wat bepaalde dingen inhouden. En ze haar afspraken niet na komt. En ze de ene dag X zegt, en de volgende dag doodleuk Y beweert. Met als gevolg dat iedereen nu voor zichzelf aantekeningen aan het maken is van iedere 5 minuten overleg met haar.



Als ze morgen weg zou moeten zou ik denk ik niet eens 'wat jammer' uit mijn mond kunnen krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, wat ik allemaal niet zou zeggen als ik eerlijk zou zijn zonder de consequenties te hoeven aanvaarden......



Ik kom er alleen nu effe niet op..,..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een collega zeggen dat ik zijn manier van werken stijlloos vind en dat hij over heel wat mensen heeft moeten lopen om te komen waar hij is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Dan ook mijn projectleiders vertellen wat een ongecontroleerd wazig zooitje het is
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen een vriendin zeggen dat ze eens moet stoppen het aaaaaltijd maar (al zeker een jaar lang) over haar ex en zijn nieuwe vriendinnen te hebben en hem niet zo moet stalken omdat dat echt mega triest is en dat ze moet snappen dat uit uit is.



Ook zou ik tegen een paar mensen op facebook zeggen dat ze zichzelf echt ongelooflijk voor schut zetten met sommige statussen en vragen of ze ooit de basisschool hebben afgerond met die achterlijke fouten steeds. ( maar ergens ook weer niet want man oh man wat is het soms grappig.)
Alle reacties Link kopieren
Twee collega's liggen met elkaar overhoop vanwege het wel of niet ondersteunen van elkaars werkzaamheden. Vind ze beiden leuk dus wil geen kant kiezen of oordelen, maar al ik dan toch eens wat zou mogen roepen.. Dan zou ik tegen de een willen zeggen dat ze niet zo moet zuigen, niet overal spoken moet zien en anderen moet helpen waar zij voorheen ook ondersteuning zocht en tegen de ander dat ze zich niet zo moet laten kennen. Ze heeft er voor geleerd en is geen rookie meer, dus beetje eigen intiatief/inzet zou al schelen. Èn dat het echt dom is om voor de ogen van de baas uit te flippen op een totaal onprofessionele manier...



Mja... Vrouwen onderling hè... Haters.
Alle reacties Link kopieren
Dan had ik tegen mijn collega hardop gezegd dat ik niet wil weten dat ze chlamydia heeft en dat het niet normaal is dat ze dit met het hele bedrijf deelt. Maar het interesseert haar geen hol en ik werk op een heel kleine afdeling..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn voormalige baas vertellen dat de tijd dat hij ooit tot baas is gekozen, lang achter zich ligt en het tijd wordt om het stokje over te dragen. Hij kan geen leiding geven, is niet zakelijk, niet doortastend en is vooral zijn hobby aan het uitoefenen onder genot van diner hier en lunch daar.



Ik zou mijn buren vertellen dat ze hun kind beter moeten opvoeden.



Dat was het geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Waar moet ik beginnen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Tegen een ex-vriendin zou ik zeggen dat ik veel te veel tijd en energie in die vriendschap heb gestoken, dat ik er beter uit ben gekomen en dat ik het jammer vind dat ik me zo lang door haar in een negatieve put heb laten trekken en heb laten beïnvloeden. Ik heb mijn leven inmiddels op orde, ben succesvol bezig en ik ben voor het eerst in jaren echt gelukkig. En wat voelt dat goed. Bij haar is de situatie op alle vlakken tegenover gesteld. Tuurlijk hebben we leuke dingen gedaan samen en leuke dingen meegemaakt, maar ik ben beter af zonder haar, ik wilde dat ik dat eerder had geweten. Ze heeft mij aan de kant gezet en heeft nu alleen haarzelf daarmee. Ik wens haar verder niets vervelends toe, maar ik ben erg blij met de situatie hoe hij nu is.



En tegen Hem zou ik zeggen dat ik graag wil weten waar dit naartoe gaat. Dat durf ik nog niet zo goed.



Tegen de buren dat ik hoop dat ze snel gaan verhuizen en dat ze kun kinderen beter moeten opvoeden.



En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat durf ik niet op te schrijven, bang voor mogelijke consequenties
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Swhite schreef op 02 oktober 2013 @ 00:01:

Dat durf ik niet op te schrijven, bang voor mogelijke consequenties +1
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het wel op te schrijven. Ik zou een zeker iemand heel graag zo ernstig verwonden, dat hij er levenslang last van houdt.



Maar ja, gevangenisstraf heb ik er niet voor over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Swhite, 5 minuten geleden

Dat durf ik niet op te schrijven, bang voor mogelijke consequenties + 1
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4, 7 seconden geleden

Ik durf het wel op te schrijven. Ik zou een zeker iemand heel graag zo ernstig verwonden, dat hij er levenslang last van houdt.



Maar ja, gevangenisstraf heb ik er niet voor over.

Het is dat het tegen de forumregels is, anders zou ik graag met je brainstormen over de perfecte misdaad.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 02 oktober 2013 @ 00:08:

[...]





Het is dat het tegen de forumregels is, anders zou ik graag met je brainstormen over de perfecte misdaad.Je bedoelt met perfecte misdaad, dat je niet opgespoord wordt door de politie? Maar dat kan niet in mijn specifieke geval: ik wil hem niet dood, maar zo verwonden, dat hij tot aan zijn dood heel veel pijn en last van mijn actie ondervindt. En hij weet dan natuurlijk wie het gedaan heeft, wil ik ook graag hoor, daar niet van, maar ja ik zou dan moeten uitkijken naar een hele goede advocaat. Anker en Anker lijkt me wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Anker en Anker lijkt me prima. Of ander Ficq en consorten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ben paar dagen geleden juist (eindelijk, na heel lang binnenhouden) heel eerlijk geweest tegen iemand (in de prive-sfeer), ondanks wel (te verwachten) consequenties..



En toch lucht het ook op! Ben als het ff kan eerlijk, (tenzij dat bijv heel kwetsend is naar iemand, en ik moet er ook heeeeel zeker over zijn) maar de evt consequenties hielden me tegen.



Inhouden/ onderdrukken kost veel energie/ stress, dat weet ik al jaren en geloof ik dan ook niet in, er was er maar 1 bij wie dat moest, maar die barriere heb ik ook geslecht

Er is niks fnuikenders dan jezelf verloochenen en een "gewenst masker" op te moeten zetten.



Werkgerelateerd moet je misschien wel, soms, is een bepaalde (en betaalde) machtsverhouding waar je je in te schikken hebt. En je kan niet in alles je zin krijgen, ook al zou je het idd beter zien of beter kunnen dan die leidinggevende.. soms moet je wat water bij de wijn doen. Maar als je echt jezelf verloochent, is het nooit goed voor je. In deze tijden houd je je dan misschien makkelijker in, in ruil voor geld of de "zekerheid" die je hebt, maar blijft moeilijk als het niet is om je zin te krijgen, maar omdat je echt ziet/weet hoe eea beter kan, maar je positie niet is, of niet gewaardeerd gaat worden..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de laatste zijn om geweld tegen hulpverleners goed te keuren, maar stiekem fantaseer ik wel eens van een rake rechtse directe op onderkaak van de voormalig kinderarts van mijn zoontje. Arrogante zak hooi die nooit de moeite heeft genomen om excuses aan te bieden (of er überhaupt op terug te komen) voor de gemiste diagnose die fatale gevolgen had kunnen hebben.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
dubbeltje en mms walker; jullie maken toch wel heul errug snel een topic aan hoop ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven