Als je een keer eerlijk mocht zijn zonder consequenties

01-10-2013 23:17 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd door het topic 'als je eerlijk mocht zijn....' Tegen huurders/kopers van je huis open ik er ook een. Maar dan met de vraag 'waarover zou je eerlijk zijn, als het geen consequenties zou hebben?'



Ik zou bijvoorbeeld tegen mijn baas zeggen dat ik hem een ongelooflijke eikel vind.



En vanmiddag tegen de cassiere dat het me niet interesseert welke lichamelijke klachten ze heeft, en dat ze door moet gaan met scannen, zodat wij ook verder kunnen.



Ik heb er vast nog meer, maar die post ik later wel! Wie biedt??
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen m'n collega zeggen wat ik echt denk in plaats van altijd netjes te blijven. Ik zou zeggen dat ze een domme, lompe, oncollegiale, incompetente, luie doos is en dat ik het zó zat ben altijd haar problemen op te lossen, wat ze blijkbaar normaal vindt. Dat je geen negen uur maakt als je half tien binnen komt en vier uur weg gaat. Oh, en dat thuis werken betekent dat je thuis WERKT, niet dat je uitgebreid boodschappen gaat doen, naar de dokter gaat voor je aanstelleritis en uren wandelen met de hond zonder bereikbaar te zijn. Daar hebben ze nou vrije dagen voor uitgevonden. En als laatste dat het mij geen reet boeit als haar kerel weer eens vreemd is gegaan (ga dan bij hem weg, muts!!!) en dat ze zich niet zo vreselijk ordinair moet kleden en gedragen (je bent geen zestien meer!).



Daarna zou ik tegen m'n manager zeggen dat ze moet kappen met dat softe gedoe en haar eindelijk eens keihard moet gaan aanpakken.



Heerlijk! Dat lucht op! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik mag eerlijk zeggen wat me dwarszit, maar het heeft geen enkele consequentie? Dus ook niet de consequentie dat het me even lekker oplucht oid?

Laat dan maar zitten.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Het is maar goed dat je uit fatsoen niet altijd eerlijk bent.

Of omdat je anders diegene kwetst en dat willen jullie niet!



Gewoon eens hardop zeggen, wat iedereen hier schreef!

Heb ik morgen een leuke leesavond hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niks verzinnen geloof ik. Volgens mij ben ik redelijk straight, en zo niet dan is dat omdat diegene me te weinig boeit.



Ik heb er wel ook ooit eentje willen vermoorden. Als dat eens had gekund.
Ik zou tegen mijn baas willen zeggen dat hij een klootzak is. Hij zich naar zijn functie zou moeten gedragen en zijn homofobe personeel eens aan zou moeten pakken. In plaats van zich te verschuilen achter termen van:, Ja ik kan toch niet bepalen wat mensen zeggen' wanneer collega's mij in zijn bijzijn de grond in boren vanwege mijn biseksualiteit. Needless to say: De dag dat ik ander werk vind, gaan de slingers tot aan het einde van de straat uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:DN_ schreef op 02 oktober 2013 @ 01:22:

Ik zou tegen mijn baas willen zeggen dat hij een klootzak is. Hij zich naar zijn functie zou moeten gedragen en zijn homofobe personeel eens aan zou moeten pakken. In plaats van zich te verschuilen achter termen van:, Ja ik kan toch niet bepalen wat mensen zeggen' wanneer collega's mij in zijn bijzijn de grond in boren vanwege mijn biseksualiteit. Needless to say: De dag dat ik ander werk vind, gaan de slingers tot aan het einde van de straat uit!



dat méén je niet! Wat een klootzakken!! En je baas is een laffe poepert!



Laat maar weten wanneer de slingers opgehangen kunnen worden, ik kom met liefde helpen. Eikels!
Ik zal nu heel eerlijk beginnen met dat ik bijna zeker weet dat dit topic binnenkort weg is. Dit n.a.v. de posting van dubbeltje en velen die nog volgen. Je mag hier namelijk niet eerlijk zijn.



Ik zou mijn oude baas opbellen en zeggen wat een ontzettende kloothommel hij is. Daarna één van mijn oud-collega's om te zeggen dat ze totaal niet geschikt is voor het werk wat ze doet. Ze heeft niet voor niets veeeeeeeeeeeeeel te lang over haar opleiding gedaan.



Verder zou ik sommige moeders die ik dagelijks op het schoolplein zie willen vragen of ze zichzelf uithongeren of dat ze van nature allemaal broodmager zijn.



Dan rest mij nog mijn ex, maar die gedachtes mag ik hier niet opschrijven.
Jawel toch ? Nu?
Dit soort topics komen vaker voorbij en die blijven nooit lang, omdat bepaalde gedachtes verboden zijn om op te schrijven.
Lijkt me leuk, een "als ik een keer eerlijk mocht zijn zonder consequentie"-feestje: DN; ik hang de slingers vast op! Frizzy is redelijk straight, dus das geen probleem. Lies2.0 neemt die duffe collega mee én haar manager die 'ns moet kappen met dat softe gedoe. Uncharted kan haar 'ooit-vriendin' bedanken voor haar nalatenschap, Razle kan haar collega's duidelijk maken dat niet álle vrouwen persé haters hoeven te zijn: lijkt me heul errug gezellig. en als er dan, onverhoopt tóch iets mis gaat in de communicatie, wat zéér onwaarschijnlijk is, want ja hé, zonder consequenties hè, ...dan wordt t misschien nog wel gezellig...

(ik ren het bos in om sprokkelhoutjes te zoeken; wellicht vind ik nog wat managers, locatiehoofden en projectleiders om het vuur mee op te stoken!)
Alle reacties Link kopieren
''Vroegah'' hadden we hier op het forum een biechttopic. Dat voorzag toch in een grote behoefte. Ik persoonlijk vind het jammer dat het verwijderd werd. Sommige postings waren inderdaad (erg) heftig, de reacties erop vaak niet minder.

Maar is het niet beter te weten wat er onder mensen leeft? Waar moeten mensen met ''afwijkende gedachten/meningen/gedrag'' heen? Is het niet beter voor iedereen op de hoogte te zijn wat er speelt, zodat er zo adequaat mogelijk op gerageerd/ingespeeld kan worden.

Het ''doodzwijgen'' van dingen heeft volgens mij nog nooit iets goed opgeleverd. Of wel?
Ik zou tegen de moeder van iemand zeggen dat ze eindelijk die navelstreng mag doorsnijden en moet ophouden met zich ongevraagd te moeien, commentaar te leveren en controle proberen te krijgen over anderen. Ook dat ze een omhooggevallen viswijf is en 1 van de weinigen waaraan ik een ontzettende hekel heb gekregen doordat haar acties grensoverschrijdend zijn en ik haar nooit meer hoef te zien. Wat een loeder is dat mens.



Ook tegen de mensen waar ze baas over speelt zeggen dat ze een paar ballen moeten kweken en niet achter haar rokken ach en wee klagen.



Dit lucht op XD.
quote:lies2.0 schreef op 02 oktober 2013 @ 01:36:

[...]





dat méén je niet! Wat een klootzakken!! En je baas is een laffe poepert!



Laat maar weten wanneer de slingers opgehangen kunnen worden, ik kom met liefde helpen. Eikels! Thanks! Het doet me, na weer zo'n werkdag vandaag, erg goed te lezen dat niet iedereen dezelfde bekrompen gedachtengangen heeft! Fijn om te zien dat er naast mensen die er moeite mee hebben, ook mensen zijn die wel achter je staan!
quote:under-the-ivy schreef op 02 oktober 2013 @ 02:03:

Lijkt me leuk, een "als ik een keer eerlijk mocht zijn zonder consequentie"-feestje: DN; ik hang de slingers vast op! Frizzy is redelijk straight, dus das geen probleem. Lies2.0 neemt die duffe collega mee én haar manager die 'ns moet kappen met dat softe gedoe. Uncharted kan haar 'ooit-vriendin' bedanken voor haar nalatenschap, Razle kan haar collega's duidelijk maken dat niet álle vrouwen persé haters hoeven te zijn: lijkt me heul errug gezellig. en als er dan, onverhoopt tóch iets mis gaat in de communicatie, wat zéér onwaarschijnlijk is, want ja hé, zonder consequenties hè, ...dan wordt t misschien nog wel gezellig...

(ik ren het bos in om sprokkelhoutjes te zoeken; wellicht vind ik nog wat managers, locatiehoofden en projectleiders om het vuur mee op te stoken!)Ben niet zo zeker wat voor een feestje dat nou helemaal gaat worden.. Consequenties die uitblijven lijken me voor het moment wel even lekker, totdat je beseft dat je eindelijk de waarheid tegen je baas/collega/ooit-vriendin durft te zeggen en er totaal geen reactie op komt. Consequenties die wel komen zijn over het algemeen ook niet echt sfeer verhogend.. Nee even spuien vind ik dan in sommige gevallen toch wat veiliger. Of je moet toevallig je feestlocatie ergens in de boksschool hebben uitgezocht. Hebben ze misschien ook wel een plekje in de achtertuin voor het vreugdevuur.. Frizzy is altijd welkom voor de slingers! Weten we in ieder geval zeker dat ze 'recht' en niet aan 'de verkeerde kant' hangen!
In mijn 'paty-tent' kun je zélfs met de slingers alle kanten op hoor! En een lekker fikkie steek ik gráág zelf aan! -iemand nog wat brandhout...? Kommaardoorhoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen mijn schoonzus zeggen dat ik haar een arrogant en egoïstisch viswijf vind en dat ze een onmogelijk kind van haar zoon aan het maken is. Dat ik het echt heel erg vind hoe ziek ze is geweest, maar dat ze nadat ik twee maanden voor haar en zoon gezorgd heb, me best wel eens had kunnen bedanken.



En dat ze, nu mijn vriend in het het buitenland zit, en ze weet hoe moeilijk ik het daarmee had, me best wel eens had kunnen vragen hoe het met me gaat. En dat ik haar niet meer naar haar laatste operatie gevraagd heb omdat ik klaar ben met alle eenrichtingsverkeer.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op mijn werk zeggen dat de enige reden dat ik er nog zit, de leuke collega's zijn. En dat ik die vaste baan nodig heb om een huis te kunnen kopen. Dat ik alleen maar ja en amen zeg omdat er tegenin gaan geen enkel effect heeft, ook al heb ik gelijk. En dat NIEMAND dat hele verrekte management team nog trekt. Maar ja, we kunnen zo snel geen andere baan vinden.



En tegen mijn zus dat ze een ontzettende in zelf medelijden zwelgende trut is die onze moeder gebruikt om op haar kinderen te passen. Terwijl ze zelf zo dom is geweest om, tegen onze goede adviezen in, achter die getrouwde vent aan te blijven lopen. Maar nee, toen moest ze zo nodig expres zwanger raken om hem te dwingen voor haar te kiezen. Wat getrouwde mannen nooit doen! Stomme doos! En nu maar piepen dat ze het zo zwaar heeft?! We told you so!!
Alle reacties Link kopieren
Als ik dat zeg krijg ik een perma.



Dus ik hou gezellig mijn mond
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn leidinggevende vertellen wat een rotwijf het is door na eerst mij een promotie toe te zeggen voor een bepaalde datum in mijn zwangerschap , die vervolgens in te trekken op basis van diezelfde zwangerschap en toen ik de vakbond inschakelde vol te houden dat dat nooit gezegd is.



Verder zou ik graaaaag verder gaan zonder schoonzus die de broer van m'n vriend verpest, haar kind niet opvoedt, jaloers is op

Mijn kind en op de dag dat wij met zoon na z'n geboorte uit het ziekenhuis kwamen een bedelsmsje stuurde:



hallo, m'n babygirl valt me iedere keer lastig door in m'n keukenkastjes te snuffelen, ik heb een leuke speelgoedkeuken voor haar gezien maar die is duur n daarom vraag ik aan jullie een bijdrage van 20 euro.



Joh mafklapper, wij hebben net een kind gehad , het leven is duur en wij hebben net een kind gekregen, t zou leuk zijn als je op z'n minst zou vragen hoe het gaat. En verder hebben wij een mooie vakantie naar Curaçao gezien maar die is een beetje duur, daarom vragen we aan jou een bijdrage :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen mijn neef zeggen dat ik hem een ongelooflijke loser vind, om op zijn bijna 40e nog voor de -tigste keer om geld voor een vakantie te vragen bij zijn ouders (nog nooit een rooie rotcent gespaard) edit: en tegen zijn ouders dat ze nou eens moeten stoppen met hun portemonnee dan maar weer te trekken omdat ie anders in de stress schiet (aggot) ze hebben het geld helemaal niet om zijn uitstapjes te bekostigen en daarbij hebben ze op deze manier een monster gecreeerd.



En tegen mijn leidinggevenden (don't ask) op het werk dat ik ze ongelooflijk zielige figuren vind. Echt 24/7 aan het werk zijn en achter elke deadline/crash actie aanhollen als een kip zonder kop, totdat de volgende zich aandient. En dit van iedereen om zich heen ook verwachten. En zichzelf zoooo interessant vinden en elkaar veren in de reet steken. Get a f*** life.



Zo, dat lucht alvast op
Ik zou aan de baas van mijn man willen vragen hoe hij het in zijn rotkop haalt een nieuw loonstelsel in de te voeren waardoor mijn man regelmatig zó weinig betaald zal krijgen (met een 50 urige werkweek) dat we niet eens de hypotheek kunnen betalen! Vast een goede vriend van onze premier.
Alle reacties Link kopieren
@Missuus wat een ellendig wijf zeg.



Ik zou tegen mijn ex-beste vriendin willen vertellen dat ze eens initiatief had moet nemen als ze zo graag contact met mij wou en niet maandenlang stilzwijgen omdat ze depri was en iedereen negeren. Het hele verhaal hoefde ik niet te horen, alleen maar dat je nog ademde. Ik ben nota bene een kaartje gaan gooien om te kijken of je überhaupt nog leefde.



Volgens haar was ik haar "enige vriendin" gedurende 11 jaar en ik heb haar altijd betrokken in MIJN sociale leven en haar meegenomen naar feestjes en activiteiten. We hadden een mooie vriendschap samen, ik heb veel aan jou gehad en jij aan mij, maar je hebt t nou echt geflikt!



Andere (oppervlakkige) vriendschappen hebben nu jouw prioriteit. Om de zoveel maanden is er weer iemand nieuws, ter vervangen van iemand die je na enkele weken alweer kwijt bent geraakt. Je bent verandert, ik herken jou niet meer. Zo wil ik jou niet meer. Ik ben niet jaloers, maar het begrip loyaliteit is jou vreemd en initiatief nemen is jou ook vreemd.



Ik zou ook willen zeggen dat ik je een achterbaks wijf vind, nu je goede vriendinnen bent geworden met iemand waarmee ik ruzie had, terwijl jij van onze ruzie afwist. Als jij ruzie met iemand had stond ik naast jou te vechten zoals een échte vriendin (niet fysiek dames)! Ik riskeerde zelfs nog omver gereden tot worden door een achterlijk hen omdat ik het voor jou opnam nadat een domme vent jou zomaar uitschold. Dezelfde onvoorwaardelijke vriendschap kan je blijkbaar niet terug verwachten.



Tot slot: Ik ben blij dat ik nu weet wat ik aan jou heb. Vrijwel niets! Je vraagt hooguit eens in de 6 - 8 maanden hoe het met mij gaat (je speelt belangrijk, druk, druk, druk met niks want je vertelt zelf dat je weinig uitvreet!). Ik doe droog, ik houd rekening met jouw gevoel en zeg onze vriendschap niet onmiddellijk op omdat ik jou niet wil kwetsen. Waarom ik nog zo voorzichtig met jou ben weet ik niet. En dat zag elkaar vroeger een aantal keer per week! Ik hoefde niet al jouw tijd. Vriendschappen verwateren, i know, maar 1 keer per maand uit eten of wat drinken was voor mij genoeg. Ik ben geen claimer.



En nu zit ik eens fout:

Tegen een andere ex-vriendin zou ik sorry willen zeggen. We kregen ruzie omdat jij over mij roddelde, maar we waren toen nog heel jong. Ik 15 en jij 17. Je probeerde het nog vaak goed te maken, lachte naar maar als ik je tegemoet liep in de stad, maar ik bleef je stug negeren. Je wou met mij praten op MSN, ik negeerde jou steeds, je probeerde eens in de zoveel tijd steeds een gesprek aan te knopen. Je feliciteerde mij ieder jaar op MSN en ik negeerde jou. Jong als ik was en toen niet eens verbaasd dat het eigenlijk heel mooi was dat jij na zoveel jaren nog steeds mijn verjaardag had onthouden. Blijkbaar hield ik ook veel van jou want ik had je niet geblokkeerd. Ik wist hoe zwaar jij aan onze (voormalige) vriendschap woog. We begonnen weer met elkaar te praten, maar verloren elkaar weer uit het hoog. Nu jaren later weet ik dat jij soms nog aan mij denkt, weet dat ik ook aan jou denk. Onze belofte aan elkaar is uitgekomen: we zouden elkaar nooit vergeten. Ik wens je het beste. Als ik je weer zou tegenkomen zou ik je eigenlijk een dikke knuffel willen geven .



Tegen mijn beste vriendin zou ik willen zeggen dat ze moet ophouden met haar ex te stalken door alle plekken die hij regelmatig bezoekt ook te willen bezoeken! FREAK! Ik zeg het tegen je, maar je luistert niet. Je luistert naar niemand omdat je per sé tegendraads wilt zijn. Autoriteit bevalt jou niet. De droplul ging vreemd, gaf je daardoor een SOA, schold je uit dat je te min en lelijk voor hem was en nog plak je achter zijn kont aan. Groei wat zelfvertrouwen en werk aan jouw verknipte beeld van wat een gezonde relatie inhoudt! Want dit is geen "klik" zoals je het zelf noemt. Af en toe ben je echt een domme doos en zou ik je door elkaar willen schudden! En hou op met je zo wanhopig op te stellen! Terwijl je met die flapdrol had zocht je alweer naar een ander omdat hij je slecht behandelde, maar je bleef vasthouden aan de relatie, bang dat je alleen achter zou blijven om vervolgens oude exen van je op te sporen (Facebook, LinkedIN, Schoolbank) of die niet weer wat met je zouden willen! Nadat je door hen resoluut was afgewezen ging je het op andere plekken zoeken. Maak het gewoon uit als je relatie je niet bevalt! Maar nee, madame wilt zo nodig niet alleen zijn en wilt nu per sé een tweede (liefst riant) inkomen van een partner zodat het makkelijker rondkomen is. Terwijl je een riant salaris hebt van meer dan ¤3.500 netto en nu al prima kan rondkomen (dat zeg je zelf ook!)! Je gedraagt je als een goldigger, wat ik niet van jou verwacht had omdat je zogenaamd de zelfverklaarde zelfstandigheid zelve bent en ik je al meer dan 12 jaar ken. Je bent een van die hopeloze wijven geworden, ooit was je een krachtige jonge vrouw in de bloei van haar leven.



Zo, dit lucht op zeg
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
Tegen een collega van mij zeggen dat ze een achterbakse, schijnheilige trut is. Die alleen overeind kan blijven door het met de leidinggevenden en extern personeel te doen.



Tegen een heleboel anderen dat ze eens moeten gaan werken ipv uit hun neus te zitten vreten.



Tegen mijn leidinggevenden, dat ze de boel eens echt moeten gaan runnen, en niet met het personeel moeten kloten prive.



Tegen de klanten dat ze eens naar een opvoedcursus voor zichzelf moeten gaan.



Tegen mijn voormalig beste vriendin dat haar man en hun manier van leven niet zo geweldig is als dat zij denkt. Dat hij vreemdgaat, en de rest van haar familie toch niet zo vroom is.



Dat mijn schoonzus een egoïstische trut is die mijn ouders weleens had mogen bedanken voor alles wat zij voor haar hebben gedaan. Ipv haar neus nu op te trekken.
Ik heb geen motto.
Alle reacties Link kopieren
Serieus aan sommige ouders vragen waarom ze kinderen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven