Alternatief voor Trofast?

21-05-2016 10:40 34 berichten
De woonkamer is hier ontploft! Van subtiel gestyled, naar complete chaos. Overal treinbanen, autootjes, parkeergarages en playdoh klei.



Deze zou ideaal zijn:





Maar die is ook best wel lelijk. Kennen jullie een alternatief?



De pluspunten: speelgoed is goed toegankelijk, en je kunt bovenop de kast zelf spelen. Is ook goed, mijn zoontje moet oefenen met staan.

De minpunten: Mijn huis lijkt daarmee op een ikea-catalogus. Ik vind het niet zo mooi. Het is niet eens goedkoop.



Qua stijl mag het van mij wel wat industrieler.

Wie heeft er tips?
Een gewone kast die jij wel mooi vindt, met daarin opbergkisten?
In de categorie, iets minder erg:



Praxis heeft een vakkenkast met bijpassende bakken in veel verschillende stijlen.



https://www.praxis.nl/search?text=Roomdivider



En dan niet die met de hysterische regenboogbakken
Ja, had ik ook bedacht. Maar ik kan niet echt een kast vinden van die hoogte. waarbij het speelgoed voor hem toch bereikbaar is.



Het is een beetje een suf probleem: Die trofast geeft mijn zoontje de kans om staand te spelen én makkelijk bij zijn speelgoed te kunnen. Hij heeft nu 1 tafeltje tot zijn beschikking, maar dat voldoet niet qua speeloppervlakte.



Mijn vraag is dus: wie kent een trofast-kast, zonder dat het een trofast-kast is. Ofwel, precies dit "maar dan anders" (ik hoor het mezelf zeggen hoor...! )
quote:jusa schreef op 21 mei 2016 @ 10:51:

In de categorie, iets minder erg:



Praxis heeft een vakkenkast met bijpassende bakken in veel verschillende stijlen.



https://www.praxis.nl/search?text=Roomdivider



En dan niet die met de hysterische regenboogbakkenBeetje expedit-achtig. Wel een idee idd.
Hm, ik kan mijn vraag misschien toch anders formuleren:



Wie heeft er een alternatief voor deze bakken in de trofastkast? Ik geloof dat ik de plastic bakken (en vooral de kleuren!) erger vindt dan de kast zelf.



Zelfmaak idee mag ook, mijn vriend is handig.
quote:Toverspiegel schreef op 21 mei 2016 @ 10:55:

[...]



Beetje expedit-achtig. Wel een idee idd.

Bovenop de kast spelen is een utopie, dat gebeurt hier zelfs niet bij de 1-laags expedit. Wel handig om nog meer spullen op neer te zetten



Alleen witte bakken? Ipv verschillende kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Van Ikea de Expedit of Kallax. Er zijn passende bakken en manden in allerlei soorten bij.
Mind the gap
quote:jusa schreef op 21 mei 2016 @ 10:51:

In de categorie, iets minder erg:



Praxis heeft een vakkenkast met bijpassende bakken in veel verschillende stijlen.



https://www.praxis.nl/search?text=Roomdivider



En dan niet die met de hysterische regenboogbakken



De bakken van deze kast zijn echt mini. Daar past bijna niks in. Wij zijn uiteindelijk toch gezwicht voor een trofast kast. Vanwege het gemak. Oké, het is heul erg Ikea, maar wel heel praktisch. Deksels erbij en als je op vakantie gaat kun je zo de hele bak in de auto zetten.

Is een andere kleur misschien beter? Of dezelfde kleur bakken?
Witte Trofast bakken kopen en zilver spuiten?



Je kunt de kast zelf ook beplakken met iets.



Pinterest staat er vol mee.
Kallax met manden (in allerlei materialen te krijgen) vind ik er net wat beter uitzien dan de Trofast.



Maar ik snap het bovenop de kast spelen niet zo goed. Ik denk dat de meeste kinderen toch echt liever zittend spelen. Staan kun je eventueel op andere manieren stimuleren.
quote:mango82 schreef op 21 mei 2016 @ 11:00:

[...]





De bakken van deze kast zijn echt mini. Daar past bijna niks in. Wij zijn uiteindelijk toch gezwicht voor een trofast kast. Vanwege het gemak. Oké, het is heul erg Ikea, maar wel heel praktisch. Deksels erbij en als je op vakantie gaat kun je zo de hele bak in de auto zetten.

Is een andere kleur misschien beter? Of dezelfde kleur bakken?



Heb je mijn onderste regel gelezen?

Bak kallax is 33x33

Bak Praxis is 31x31



Waar laat je boekjes in de Trofast?
Alle reacties Link kopieren
Binnen dit systeem wordt het al beter door de bakken van 1 formaat te kiezen en in 1 kleur. Al blijft dit natuurlijk vooral een functioneel en betaalbaar meubel dat niet primair op de looks is ontworpen.



Daarbij is het maar tijdelijk, dus waarom dit niet gewoon voor een paar jaar neerzetten en als de kinderen groter zijn de boel verhuizen naar hun slaapkamer?
Alle reacties Link kopieren
Als ik een kind zou hebben, zou ik eerder voor Stuva gaan dan voor Trofast. Ik vind Trofast er zo enorm goedkoop uitzien. Stuva is nog steeds erg Ikea, maar daar kan je veel meer kanten mee op.



Ik vind dit leuk:

https://nl.pinterest.com/pin/385620786825326666/
Kallax inderdaad en dan zelf manden of dozen erbij kopen. Three sprouts heeft (vind ik) leuke bakken van stof (wel wat prijzig).
ok, ik raak stiekem wel overtuigd van het feit dat het toch een ikea oplossing wordt.



- de deksels erop 'en dan in de auto op vakantie' was een topopmerking! Ik ervaar het gemak nu al

- de pinterest plaatjes helpen ook.



Verder dus ook kallax als optie, maar daar lijken de bakken toch iets kleiner en het speeloppervlak ik kleiner (ik geloof nog in de utopie).
http://www.3sprouts.com/collections/storage-boxes



Dit vind ik dus heel leuk. En als hij straks wat ouder is en op zijn eigen kamer speelt, dan denk ik dat dit een goede optie is.

Maar nu in mijn woonkamer vind ik het toch niet ideaal.
quote:Toverspiegel schreef op 21 mei 2016 @ 12:37:

ok, ik raak stiekem wel overtuigd van het feit dat het toch een ikea oplossing wordt.



- de deksels erop 'en dan in de auto op vakantie' was een topopmerking! Ik ervaar het gemak nu al

- de pinterest plaatjes helpen ook.



Verder dus ook kallax als optie, maar daar lijken de bakken toch iets kleiner en het speeloppervlak ik kleiner (ik geloof nog in de utopie).

De Kallax bakken/manden zijn juist een stuk groter dan de grootste van Trofast. Dat kan ook weer een nadeel zijn, want kleine spulletjes kun je beter apart opbergen in kleinere bakken van de Trofast.

En hoe groot het ´speeloppervlak´ is ligt helemaal aan welke maat kast je neemt.

Kijk gewoon eens naar de afmetingen van de verschillende kasten en bakken, of ga naar de winkel.



Edit: wij hebben dus een (kleine) Trofast in de keuken voor klei, knutselspullen, kleurboeken etc.

Ik wilde geen Trofast in de woonkamer dus daar hadden we twee 4x4 Expedits (voorloper Kallax) met stoffen manden in de kleur die bij bij onze inrichting paste. Inmiddels hebben de kinderen ieder een van die Expedits op hun slaapkamer en staat er nu een mooi dressoir in wat ooit de speelhoek was De Trofast staat nog altijd in de keuken.
anoniem_198599 wijzigde dit bericht op 22-05-2016 10:28
Reden: toevoeging
% gewijzigd


Zo vind ik 'm persoonlijk al een stuk mooier. Dit heb ik ook in huis, maar ik ben dan juist weer geen fan van de Expedit.



Ik heb ergens anders ook een oude kast (van de kringloop) waar ik de deuren uit heb gehaald. Manden/bakken erin en je hebt hetzelfde idee.
quote:jusa schreef op 21 mei 2016 @ 10:58:

[...]



Bovenop de kast spelen is een utopie, dat gebeurt hier zelfs niet bij de 1-laags expedit.Niet?
Wij hebben de expedit/kallax 4x2 op zijn zijkant. Dan heb je 4 vakken breed aan speelruimte bovenop (wat niet gebruikt wordt) en onderin plek voor bakken, boeken enz.



@sorende: dat ziet er idd al beter uit!



Deze plaatjes kwam ik nu ook tegen. Na 2 jaar woonkamer kunnen we het dan later naar zijn eigen kamertje verplaatsen. En dat ziet er dan best leuk uit!





Deze zie ik ook wel zitten:





@Bree: ziet er ook goed uit! Wat voor spullen hebben jullie in die bakken opgeruimd? (en zie ik daar nu dé boom? )
anoniem_264151 wijzigde dit bericht op 22-05-2016 13:55
Reden: plaatjes deden het niet
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Expedit/Kallax van Ikea.

Maar goed, ik heb echt 0,0 moeite met Ikea. Ons huis staat er vol mee.



Mijn vriend had nog 4 Trofast kasten van vroeger. Die hebben we bij de verhuizing weg gedaan. Heerlijk voor het oog.



Máár, zoals iemand al zei, klein spul is er veel beter in op te bergen. Daar zijn de vakken van de Expedit gewoon te groot voor.



Ik vind ze dus lelijk, maar zeker wel praktisch. Ik zou het gewoon doen. Kies voor gemak en over een paar jaar op MP.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 22 mei 2016 @ 13:21:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... e0bcaf.jpg[/img]

Zo vind ik 'm persoonlijk al een stuk mooier. Dit heb ik ook in huis, maar ik ben dan juist weer geen fan van de Expedit.



Ik heb ergens anders ook een oude kast (van de kringloop) waar ik de deuren uit heb gehaald. Manden/bakken erin en je hebt hetzelfde idee.Als dat houtwerk wit zou zijn, zou het volgens mij nog best goed passen in een industrieel interieur.
quote:clemance schreef op 22 mei 2016 @ 13:25:

[...]





Niet?Nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven