Amerikaanse bulldog soms aggresief

27-04-2015 18:39 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb vanaf puppie zijnde een amerikaanse bulldog (nu ongeveer 1,5 jaar oud)

Het is over het algemeen een lieve hond,maar hij heeft al een paar keer bijna aangevallen (zwaar grommen en happen bij terecht wijzing)Vandaag heeft hij bij terechtwijzing weer zwaar gegromd en gehapt en bijna in m,n hand gebeten.

Wie heeft ervaring met zulksoort gedrag van de amerikaanse bulldog,en wie weet om dat gedrag te stoppen
No Mercy
Ik denk dat het de puberteit is. Hij probeert hogerop in de rangorde te komen. Snel een gedragsdeskundige of een privé hondentrainer inschakelen. Met dit soort (sterke) honden zou ik geen enkel risico nemen en dit gedrag zo snel mogelijk de kop indrukken.
Ben je met hem op (puppy)cursus of een andere soort gehoorzaamheidstraining geweest?



Lijkt mij dat hij jou niet ziet als "leider van de roedel".

Zou met hem alsnog op een specifieke cursus gaan, voordat het eens goed fout gaat en je hond dan misschien afgemaakt moet worden.
Ik zou zo snel mogelijk een trainer hiernaar laten kijken. Ook om te zien of castratie eventueel kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een hond met een slechte jeugd uit het asiel. Gedragsdeskundige laten komen heeft enorm geholpen om agressie te beteugelen (mijne was angst agressief)

Even in de buidel tasten en zoek iemand met goede referenties en de investering zal zich terugbetalen in een fijnere hond voor jou, omstanders, en niet te vergeten de hond zelf.
life's a beach and then you die
quote:haedor schreef op 27 april 2015 @ 18:53:

Ik zou zo snel mogelijk een trainer hiernaar laten kijken. Ook om te zien of castratie eventueel kan helpen.Mijn hond werd daar juist agressiever van. Reuen gaan vaak lekkerder ruiken voor andere reuen. Mijn hond werd flink lastiggevallen door andere reuen en dat pikte hij niet. Gelukkig voor mijn hond was het een tijdelijke castratie.
quote:nerdopviva schreef op 27 april 2015 @ 18:44:

Ik denk dat het de puberteit is. Hij probeert hogerop in de rangorde te komen. Snel een gedragsdeskundige of een privé hondentrainer inschakelen. Met dit soort (sterke) honden zou ik geen enkel risico nemen en dit gedrag zo snel mogelijk de kop indrukken.Eens, zou rot zijn als de hond uiteindelijk toch bijt en ingeslapen moet worden .
quote:nerdopviva schreef op 27 april 2015 @ 18:59:

[...]





Mijn hond werd daar juist agressiever van. Reuen gaan vaak lekkerder ruiken voor andere reuen. Mijn hond werd flink lastiggevallen door andere reuen en dat pikte hij niet. Gelukkig voor mijn hond was het een tijdelijke castratie.Een tijdelijke castratie? Ze hebben alles er daarna weer aan geplakt? Hoe moet ik zoiets zien?
Rot als de hond bijt en ingeslapen moet worden? Als hond bijt is inslapen terecht!
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 april 2015 @ 19:07:

[...]



Een tijdelijke castratie? Ze hebben alles er daarna weer aan geplakt? Hoe moet ik zoiets zien?Het is een vorm van chemische castratie die een half of een heel jaar werkt. Er wordt een implantaat ingebracht dat langzaam hormonen afgeeft.
Overigens is mij duidelijk dat betreffende post niet anders beweerd, dus zie mijn bericht als hardop denken.
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 april 2015 @ 19:07:

[...]



Een tijdelijke castratie? Ze hebben alles er daarna weer aan geplakt? Hoe moet ik zoiets zien?Haha, om die reactie moet ik smakelijk lachen.
quote:nerdopviva schreef op 27 april 2015 @ 19:09:

[...]





Het is een vorm van chemische castratie die een half of een heel jaar werkt. Er wordt een implantaat ingebracht dat langzaam hormonen afgeeft.Ah oke! Dank voor de uitleg heb zelf geen hond, dus had geen idee dat dit bestond.
Ingelezen in de hond voor je hem aanschafte?



AmBull is van oorsprong een gezinshond die wel consequent moet worden opgevoed. Doe je dat niet, dan heb je in de pubertijd een probleem. Agressie hoort niet, assertief wel. Vooral tegenover vreemden. Juist niet tegenover de eigen roedel.



Daarnaast zijn ze gefokt als werkhond en veedrijver. Krijgt jouw hond genoeg beweging? Ik zie dit probleem vaak bij mensen die niet genoeg met hun hond doen. Een chidinges kun je lekker de hele dag thuis op de bank laten maffen, een AmBull moet in de modder ploegen en lekker een paar uur per dag voor de baas werken.



Ze zijn zelfverzekerd en kunnen dominant zijn als je als baas niet over natuurlijk overwicht beschikt en een goede cursus volgt. Deze honden komen nogal eens in verkeerde handen terecht en eindigen dan is asiel of bij de RENDAC.



Eeuwig zonde.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch algemeen bekend dat dit agressieve honden zijn ?

Is gewoon de aard van het beestje.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Tsja, het is een vechthond en dat kan in de genen zitten, net als bij pitbulls, Staffords, old English bulldogs, Argentino's, Mastiffs en Boerboels.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Vechthond wat een onzin...goed opvoeden en heel veel bewegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Neem z.s.m. een goede gedragstherapeut in de arm.

Waarschijnlijk gaan er een hele hoop waarschuwingen/signalen aan het ongewenste gedrag van je hond vooraf en die moet je leren herkennen.

Castreren wordt vaak als oplossing gezien en geadviseerd, maar dit kan best het ongewenste gedrag versterken. Niet doen dus!

Als je op een gegeven moment wel wilt castreren, begin dat met een chemische castratie van 6 maanden (Suprelorin). Dit is de enige chemische castratie die representatief is voor een chirurgische castratie.



Ik ben wel benieuwd vanaf welke leeftijd je hond ongewenst gedrag is gaan vertonen en hoe de opvoeding en zijn gedrag in de eerste maanden waren.
quote:Bitje93 schreef op 27 april 2015 @ 19:16:

Het is toch algemeen bekend dat dit agressieve honden zijn ?

Is gewoon de aard van het beestje.Lul niet zo dom.
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2015 @ 19:20:

Tsja, het is een vechthond en dat kan in de genen zitten, net als bij pitbulls, Staffords, old English bulldogs, Argentino's, Mastiffs en Boerboels.Waarbij je vergeet te melden dat MENS agressie totaal ongewenst is bij deze rassen en MENS agressie niets te maken heeft met DIER agressie wat van belang is mits je dieren wil laten vechten met elkaar. Gelukkig is het 2015 en zijn zulke sporten niet meer zo populair als bijvoorbeeld voetbal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 27 april 2015 @ 19:16:

Het is toch algemeen bekend dat dit agressieve honden zijn ?

Is gewoon de aard van het beestje.Je kan ook gewoon niks zeggen natuurlijk.....
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 27 april 2015 @ 19:25:

[...]





Waarbij je vergeet te melden dat MENS agressie totaal ongewenst is bij deze rassen en MENS agressie niets te maken heeft met DIER agressie wat van belang is mits je dieren wil laten vechten met elkaar. Gelukkig is het 2015 en zijn zulke sporten niet meer zo populair als bijvoorbeeld voetbal.



Als een hond wordt gefokt als vechthond kun je bijna niet voorkomen dat die hond snel agressief wordt, of het nou tegen een mens of een andere hond of kat is. Ik heb slechte ervaringen met twee soorten honden die ik hiervoor heb genoemd, o, ze zijn zo lief (zegt men) maar ondertussen kon ik nog net mijn eigen hond redden, die totaal niet agressief is en nog nooit in iets anders dan in iets eetbaars haar tanden heeft gezet. Een kennis van me is toegetakeld door zo'n vechthond, gelukkig "alleen maar" kapotte kleding en een paar schrammen, zomaar uit het niets.



MITS moet hier overigens zijn TENZIJ en er worden nog steeds hondengevechten gehouden, helaas telkens op een andere plaats waardoor de politie er geen grip op krijgt.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2015 @ 19:20:

Tsja, het is een vechthond en dat kan in de genen zitten, net als bij pitbulls, Staffords, old English bulldogs, Argentino's, Mastiffs en Boerboels.Zullen we het bij de feiten houden? De volgende honden bijten het meest: http://www.minderhondenbe ... nderzoek-hondenbeten.html
@Madras

Het is al gezegd. Jouw hond zit in de pubertijd, heeft energie voor 10, en gaat zijn grenzen verkennen. Dat in combinatie met een niet streng genoege baas, maakt het beeld compleet.



Ik zou beginnen met de hond veel meer uitdagen. Wandelen liefst vaker en/of langer en graag elke keer ergens anders (want al die nieuwe luchtjes onderweg zijn voor de hond spannend en vermoeiend). Maar denk ook aan "hersenwerk", spelletjes voor de hond om bijv snoepjes te zoeken. Dat houdt ze een poosje bezig en zorgt wederom voor meer vermoeidheid. Je zult zien dat de hond dan echt veel rustiger wordt in huis en tegen jou, want hij kan zijn energie op een andere manier kwijt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 27 april 2015 @ 20:00:

[...]





Zullen we het bij de feiten houden? De volgende honden bijten het meest: http://www.minderhondenbe ... nderzoek-hondenbeten.html



In die staffeltjes is het aantal honden niet meegenomen. Als er twintig Labradors op één pitbull zijn kan het aantal bijtincidenten met een Lab hoger liggen dan dat van de pit, er zijn veel meer Labradors dan pitbulls, er zijn meer Jack Russels dan Staffords, er zijn meer Chihuahua's dan Argentino's dus de kans dat je een knauw krijgt van zo'n klein opdondertje is groter, er zijn meer Yorky's dan Mastiffs en zo verder.



O, 't is wel meegenomen zie ik. Desalniettemin heb ik een ***hekel aan bepaalde hondenrassen om de simpele reden dat ik ze voor geen meter vertrouw.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven