Amerikaanse bulldog soms aggresief

27-04-2015 18:39 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb vanaf puppie zijnde een amerikaanse bulldog (nu ongeveer 1,5 jaar oud)

Het is over het algemeen een lieve hond,maar hij heeft al een paar keer bijna aangevallen (zwaar grommen en happen bij terecht wijzing)Vandaag heeft hij bij terechtwijzing weer zwaar gegromd en gehapt en bijna in m,n hand gebeten.

Wie heeft ervaring met zulksoort gedrag van de amerikaanse bulldog,en wie weet om dat gedrag te stoppen
No Mercy
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2015 @ 20:07:

[...]





In die staffeltjes is het aantal honden niet meegenomen. Als er twintig Labradors op één pitbull zijn kan het aantal bijtincidenten met een Lab hoger liggen dan dat van de pit, er zijn veel meer Labradors dan pitbulls, er zijn meer Jack Russels dan Staffords, er zijn meer Chihuahua's dan Argentino's dus de kans dat je een knauw krijgt van zo'n klein opdondertje is groter, er zijn meer Yorky's dan Mastiffs en zo verder.Lees de link eerst even voordat je reageert!
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2015 @ 20:07:

[...]





In die staffeltjes is het aantal honden niet meegenomen. Als er twintig Labradors op één pitbull zijn kan het aantal bijtincidenten met een Lab hoger liggen dan dat van de pit, er zijn veel meer Labradors dan pitbulls, er zijn meer Jack Russels dan Staffords, er zijn meer Chihuahua's dan Argentino's dus de kans dat je een knauw krijgt van zo'n klein opdondertje is groter, er zijn meer Yorky's dan Mastiffs en zo verder.



O, 't is wel meegenomen zie ik. Desalniettemin heb ik een ***hekel aan bepaalde hondenrassen om de simpele reden dat ik ze voor geen meter vertrouw.Me toooooooo.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 27 april 2015 @ 20:08:

[...]





Lees de link eerst even voordat je reageert!Lees even terug, dan zie je wat ik heb gewijzigd.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
"Desalniettemin heb ik een ***hekel aan bepaalde hondenrassen om de simpele reden dat ik ze voor geen meter vertrouw."



Ik ook. Van mij mag er een verbod komen op bepaalde rassen komen simpelweg omdat eigenaren die beesten weigeren op te voeden. Het blijven tokkie honden.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 27 april 2015 @ 21:08:

"Desalniettemin heb ik een ***hekel aan bepaalde hondenrassen om de simpele reden dat ik ze voor geen meter vertrouw."



Ik ook. Van mij mag er een verbod komen op bepaalde rassen komen simpelweg omdat eigenaren die beesten weigeren op te voeden. Het blijven tokkie honden.Dat bedoel ik. Je ziet aan de baas wat voor hond hij heeft en waarom. Als ik iemand zie lopen met het petje achterstevoren, tatoeages en een broek waar een heel pak pampers in past weet ik dat hij een pit of Staff heeft en die loopt uiteraard los.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 27 april 2015 @ 21:08:

"Desalniettemin heb ik een ***hekel aan bepaalde hondenrassen om de simpele reden dat ik ze voor geen meter vertrouw."



Ik ook. Van mij mag er een verbod komen op bepaalde rassen komen simpelweg omdat eigenaren die beesten weigeren op te voeden. Het blijven tokkie honden.Er is een verbod geweest op het fokken van bepaalde rassen maar helaas is dat verbod opgeheven, in Rotterdam stikt het van de vechthonden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2015 @ 21:15:

[...]

Dat bedoel ik. Je ziet aan de baas wat voor hond hij heeft en waarom. Als ik iemand zie lopen met het petje achterstevoren, tatoeages en een broek waar een heel pak pampers in past weet ik dat hij een pit of Staff heeft en die loopt uiteraard los.Precies en als je dan vraagt wil je hem even vast doen krijg je standaard het antwoord Ja maar hij doet niets. Nee het zijn van die schatjes. Maar dat vraag ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 27 april 2015 @ 19:23:

[...]





Lul niet zo dom.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ah, Marianne, daar komt de aap dus uit de mouw. Dat jij een teringhekel aan bepaalde honden hebt, zegt veel meer over jou dan over die honden. Je moet je schamen, al die onschuldige beesten over 1 kam scheren omdat jij er een hekel aan hebt!



Je zou ook eens op moeten letten hoeveel keurige mensen er met "gevaarlijke" honden lopen. En hoe goed ze die beesten hebben opgevoed. Als je eens een positieve bril op zet, zul je veel meer positieve ervaringen krijgen.



Maar misschien kun je dat wel niet. Zou me niets verbazen want ik heb jou hier zelden iets anders zien doen dan stemming maken en azijn zeiken.
quote:GateKeeper schreef op 27 april 2015 @ 21:18:

[...]



Precies en als je dan vraagt wil je hem even vast doen krijg je standaard het antwoord Ja maar hij doet niets. Nee het zijn van die schatjes. Maar dat vraag ik ook niet.Onzin! Een fatsoenlijk hondenbaasje doet de hond uit zichzelf al aan de lijn als er tegenliggers zonder loslopende hond aankomen. Gek dat dat hier heel gebruikelijk is en bij jou niet. Woon je in zo'n asociale achterbuurt dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 27 april 2015 @ 21:26:

Ah, Marianne, daar komt de aap dus uit de mouw. Dat jij een teringhekel aan bepaalde honden hebt, zegt veel meer over jou dan over die honden. Je moet je schamen, al die onschuldige beesten over 1 kam scheren omdat jij er een hekel aan hebt!



Je zou ook eens op moeten letten hoeveel keurige mensen er met "gevaarlijke" honden lopen. En hoe goed ze die beesten hebben opgevoed. Als je eens een positieve bril op zet, zul je veel meer positieve ervaringen krijgen.



Maar misschien kun je dat wel niet. Zou me niets verbazen want ik heb jou hier zelden iets anders zien doen dan stemming maken en azijn zeiken.Gezien mijn ervaringen mag ik een hekel hebben aan een bepaald soort honden en hun "baasjes". Bij de weg, ik woon in alles behalve een achterstandswijk maar in het centrum van de stad kom je nou eenmaal regelmatig publiek tegen waarmee je niet wenst om te gaan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft TO meer aan hondenforum punt nl
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 27 april 2015 @ 21:28:

[...]

Onzin! Een fatsoenlijk hondenbaasje doet de hond uit zichzelf al aan de lijn als er tegenliggers zonder loslopende hond aankomen. Gek dat dat hier heel gebruikelijk is en bij jou niet. Woon je in zo'n asociale achterbuurt dan?

In onze buurt wonen alleen kleine hondjes gelukkig. Alleen maar nette mensen

Maar soms durf ik t nog weleens aan om me buiten vertrouwd gebied te begeven en dan heb je dat wel eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 27 april 2015 @ 21:26:

Ah, Marianne, daar komt de aap dus uit de mouw. Dat jij een teringhekel aan bepaalde honden hebt, zegt veel meer over jou dan over die honden. Je moet je schamen, al die onschuldige beesten over 1 kam scheren omdat jij er een hekel aan hebt!



Je zou ook eens op moeten letten hoeveel keurige mensen er met "gevaarlijke" honden lopen. En hoe goed ze die beesten hebben opgevoed. Als je eens een positieve bril op zet, zul je veel meer positieve ervaringen krijgen.



Maar misschien kun je dat wel niet. Zou me niets verbazen want ik heb jou hier zelden iets anders zien doen dan stemming maken en azijn zeiken.Ik schaam me niet, mijn ervaring heeft me genoeg geleerd, niet alleen mijn ervaring overigens. Wat mij betreft komt er een totaal verbod op het houden en fokken van vechthonden.
verba volant, scripta manent.
quote:troelalaaaatje schreef op 27 april 2015 @ 19:08:

Rot als de hond bijt en ingeslapen moet worden? Als hond bijt is inslapen terecht!Ben ik met je eens hoor, maar dat is toch gewoon klote als je je huisdier in moet laten slapen? Ondanks het feit dat 'ie gebeten heeft en het dus terecht is.
@Marianne

Je weet niet eens wat vechthonden zijn, dus waar lul je over?



@Gatekeeper

Kom voor de gein eens in mijn buurt wandelen. De enige honden die hier niet aangelijnd worden, zijn van die keffende asociale kuttenlikkers, waarvan de baasjes het verdommen om ze op te voeden.
quote:pommiaan schreef op 27 april 2015 @ 21:34:

[...]





Ben ik met je eens hoor, maar dat is toch gewoon klote als je je huisdier in moet laten slapen? Ondanks het feit dat 'ie gebeten heeft en het dus terecht is.Tuurlijk is dat klote, want het ligt vaker aan de baas dan aan de hond. De hond afmaken is ook geen oplossing; de baas moet een houd-verbod krijgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 27 april 2015 @ 21:36:

@Marianne

Je weet niet eens wat vechthonden zijn, dus waar lul je over?



@Gatekeeper

Kom voor de gein eens in mijn buurt wandelen. De enige honden die hier niet aangelijnd worden, zijn van die keffende asociale kuttenlikkers, waarvan de baasjes het verdommen om ze op te voeden.Wat een asociale achterbuurt woon jij dan.
quote:GateKeeper schreef op 27 april 2015 @ 21:38:

[...]



Wat een asociale achterbuurt woon jij dan.Je moest eens weten...
TO heeft hond niet onder controle en dat moet wel, dus therapie/ cursus/ prof erbij. Het verschil tussen een chiwauwa of Staff is dat de eerste je niet dood kan bijten
quote:GateKeeper schreef op 27 april 2015 @ 21:33:

[...]



In onze buurt wonen alleen kleine hondjes gelukkig. Alleen maar nette mensen

Maar soms durf ik t nog weleens aan om me buiten vertrouwd gebied te begeven en dan heb je dat wel eens.Ik heb juist de meeste "problemen" met kleine rassen. Vaak blaffen ze heel hard en lopen ze mijn hond uit te dagen (die gelukkig bijna nooit onder de indruk is). Soms wel een grappig gezicht: een chihuahua die voor mijn hond stoer staat te blaffen en mijn hond (Labrador) die ernaar staat te kijken alsof hij denkt "wie ben jij en wat ben je in godsnaam aan het doen".
quote:nerdopviva schreef op 27 april 2015 @ 21:41:

[...]





Ik heb juist de meeste "problemen" met kleine rassen. Vaak blaffen ze heel hard en lopen ze mijn hond uit te dagen (die gelukkig bijna nooit onder de indruk is). Soms wel een grappig gezicht: een chihuahua die voor mijn hond stoer staat te blaffen en mijn hond (Labrador) die ernaar staat te kijken alsof hij denkt "wie ben jij en wat ben je in godsnaam aan het doen".Hier idem. Maar als jouw hond het op een dag wel zat wordt dat die klerebeesten telkens op niets af tegen hem lopen te schelden, en een keer wel flink uit haalt, 3x raden wie dan de valse hond is...
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon heel simpel als iemand vraagt wil je je hond alsjeblieft bij je houden dan hoor je hem aan te lijnen, sowieso in een niet losloopgebied. Ik hoef dan geen opmerking maar hij doet niets hoor. Gewoon fluitje, kom en klaar.
quote:GateKeeper schreef op 27 april 2015 @ 21:44:

Het is gewoon heel simpel als iemand vraagt wil je je hond alsjeblieft bij je houden dan hoor je hem aan te lijnen, sowieso in een niet losloopgebied. Ik hoef dan geen opmerking maar hij doet niets hoor. Gewoon fluitje, kom en klaar.Nogmaals, fatsoenlijke mensen hebben jouw vraag helemaal niet nodig. Die lijnen namelijk zelfs in een losloopgebied hun honden even aan als er iemand zonder loslopende hond aankomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 27 april 2015 @ 21:48:

[...]

Nogmaals, fatsoenlijke mensen hebben jouw vraag helemaal niet nodig. Die lijnen namelijk zelfs in een losloopgebied hun honden even aan als er iemand zonder loslopende hond aankomt.Daar heb je gelijk in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven