Amerikaanse bulldog soms aggresief

27-04-2015 18:39 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb vanaf puppie zijnde een amerikaanse bulldog (nu ongeveer 1,5 jaar oud)

Het is over het algemeen een lieve hond,maar hij heeft al een paar keer bijna aangevallen (zwaar grommen en happen bij terecht wijzing)Vandaag heeft hij bij terechtwijzing weer zwaar gegromd en gehapt en bijna in m,n hand gebeten.

Wie heeft ervaring met zulksoort gedrag van de amerikaanse bulldog,en wie weet om dat gedrag te stoppen
No Mercy
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 27 april 2015 @ 21:36:

@Marianne

Je weet niet eens wat vechthonden zijn, dus waar lul je over?



@Gatekeeper

Kom voor de gein eens in mijn buurt wandelen. De enige honden die hier niet aangelijnd worden, zijn van die keffende asociale kuttenlikkers, waarvan de baasjes het verdommen om ze op te voeden.Ik weet heel goed waar ik over praat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Madras, zsm een gedragstherapeut! Je dierenarts kan je hierbij helpen.



Ik heb de reacties op dit topic gelezen, zelf heb ik nu een Amerikaanse Stafford. Daarvoor altijd Rottweilers gehad. Wij laten onze hond altijd aangelijnd uit, in het park en in het bos loopt hij aan een lange lijn zodat hij genoeg bewegingsvrijheid heeft.

Nee, ik heb geen pet, geen tatoeage, laat mijn hond niet uit in trainingspak en voel me ook niet aangesproken. Wel vind ik het jammer dat bij bepaalde hondenrassen zowel de hond als eigenaar over 1 kam geschoren wordt.

Gelukkig realiseren wij ons dat wij voor onze hond verantwoordelijk zijn en onze hond is volledig getraind, maar het is en blijft een dier en, hoe goed hij ook getraind is, het is en blijft een dier.



Om even bij het onderwerp te blijven, bij problemen gedragstherapeut inschakelen.



Slotje erop en amen.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Gedrags therapeut voor dieren kan iedereen zich noemen, het gros heeft totaal geen benul van honden.

Voor dit soort rassen zou ik een gt inschakelen die wél verstand heeft en met name met dit soort sterke rassen en niet omdat die het zelf zegt maar omdat eigenaren die ervaring hebben dit zeggen. Voor zulke rassen zou ik met Jeroen Stallen contact opnemen.

Niet zelf gaan aanmodderen als je niet goed de baas bent en signalen van je hond nog niet goed kan lezen.
Alle reacties Link kopieren
En het verkeerde beeld van de vechthond snap ik wel. Dat komt door de nieuwe generatie vechthond eigenaar die denkt dat een karaktereigenschap er zo even uitgaat met goed opvoeden.

Een labrador die niet bij water weg te houden is heel normaal, een jachthond die achter een konijn aanrent is normaal, maar een staffordachtige die een andere hond wil bijten is ineens niet normaal?

Dat is het dus wél. Niet omdat ze vals zijn maar omdat ze zéér weinig accepteren van een andere vreemde hond. Voor de ene staffordachtige is dat al als hij wordt besnuffeld door een andere hond en voor de andere is dat pas bij een correctie van een andere hond tijdens het 'spelen'.

Om die reden horen deze honden dan ook niet op het losloopveldje te komen en alleen los op plekken waar je totale overzicht hebt en geen tot weinig honden komen en ruim op tijd kan aanlijnen en de andere kant oplopen wanneer er toch een hond aankomt.

En als iedereen zijn hond aanlijnt op plekken waar dat verplicht is zullen er nog weinig hond-hond bijt incidenten plaats vinden.

En mens agressie is uiteraard totaal iets anders dan hond agressie en totaal niet verwant aan elkaar dus bang zijn dat een hond een mens grijpt die graag honden mag bijten is nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Deense dog.



Iedereen die hem kent is gek op hem en vinden hem zò lief!



Als we niet genoeg met hem wandelen en niet concequent zijn dan probeerd hij ook de baas in huis te worden. Tijdens het wandelen blaft hij niet naar andere honden omdat wij er consequent in zijn geweest. Trekken aan de riem doet hij ook niet.



En ga asjeblieft niet aan de riem lopen trekken en scheuren want van zo'n hond win je het meestal niet. En vaak fok je ze alleen maar meer op dan dat ze al zijn.



Als onze hond opgefokt raakt dan win ik et echt niet van hem als ik ga lopen trekken, word dan 82 kg tegen 56 kg. Dus laat ik hem altijd liggen tot hij gekalmeerd is.



Fiets veel met hem, hij gaat overal mee naartoe, we hebben duidelijke regels en grenzen voor hem.



Zo zijn voorbeelden van de regels;

-wij gaan eerst door de deur als er naar buiten gaan.

-wij eten eerst.(hij krijgt eten als wij het eten op hebben. Voer hem soms stiekem tot grote ergenis van vriend wel eens aan tafel. Vriend's eigen schuld had hij maar niet een hond met 2 mammogram moeten kopen. )

- tijdens het koken en eten mag hij in de keuken maar dan wel op zijn plaats.



Zo hebben wij ook regels naar de kinderen toe tegen over de hond.

-NOOIT pesten!

-als hij op het matras ligt dan laten we hem met rust. Hond leerd dan ook als hij met rust gelaten wil worden dat hij daar gaat liggen.



En schreeuw asjeblieft nooit tegen je hond! Als mijn kinderen tegen de hond schreeuwen dan gaan ze direct op de trap.



Als jij respect voor je hond hebt krijg je respect terug. Maar je moet wel boven hem/haar staan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon stukje. Chocolade geven ben je overal van af.

hij moet meer naar buiten denk dat die niet echt vrijheid heb als je ze ergens op sluit worden ze kwaad en meer aandacht geven
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2015 @ 19:20:

Tsja, het is een vechthond en dat kan in de genen zitten, net als bij pitbulls, Staffords, old English bulldogs, Argentino's, Mastiffs en Boerboels.Onzin. Vechthonden zijn net zo goed op te voeden als andere honden. Het enige waar vechthonden de neiging te toe hebben is om aggressief te zijn tegen andere honden, vooral van hetzelfde geslacht, maar daar hebben meerdere hondenrassen last van.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 28 april 2015 @ 13:25:

[...]



Onzin. Vechthonden zijn net zo goed op te voeden als andere honden. Het enige waar vechthonden de neiging te toe hebben is om aggressief te zijn tegen andere honden, vooral van hetzelfde geslacht, maar daar hebben meerdere hondenrassen last van.Ik zou zeggen: zet even je Google aan en zoek op wat de bijtkracht is van de honden die bekend staan als vechthonden. Als twee "normale" honden vechten vliegen de plukken haar om je oren, soms houden ze er een paar schrammetjes aan over maar er zijn ook honden die niet los laten, zelfs niet als je ze hun hersens inslaat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 april 2015 @ 13:32:

[...]





Ik zou zeggen: zet even je Google aan en zoek op wat de bijtkracht is van de honden die bekend staan als vechthonden. Als twee "normale" honden vechten vliegen de plukken haar om je oren, soms houden ze er een paar schrammetjes aan over maar er zijn ook honden die niet los laten, zelfs niet als je ze hun hersens inslaat.

Én vechthonden zijn vaak zo gefokt dat het 1 bonk spier is.



Zijn genoeg kleine hondjes die vals zijn. En denk dat over het algemeen die vaker bijten dan 'vechthonden' maar als

een enkelbijter bijt dan heb je een schrammetje. Als een vechthond bijt heb je vaak een iets groter probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 april 2015 @ 13:32:

[...]





Ik zou zeggen: zet even je Google aan en zoek op wat de bijtkracht is van de honden die bekend staan als vechthonden. Als twee "normale" honden vechten vliegen de plukken haar om je oren, soms houden ze er een paar schrammetjes aan over maar er zijn ook honden die niet los laten, zelfs niet als je ze hun hersens inslaat.

Een Chihuahua die een kind bijt is slechter opgevoed dan een zogenaamde vechthond die een andere hond bijt.

Dat er een verschil is in effect van het bijten snap ik ook. Een grotere en sterkere hond richt nou eenmaal meer schade aan.



Ik ken veel meer gevallen van kinderen die gebeten zijn door kleine en zogenaamd onschadelijke honden (namelijk een aantal, waarvan één kind een litteken heeft in het gezicht dat hopelijk weggetrokken is tegen de tijd dat het volwassen is). Ik ken geen enkel geval van een kind dat gebeten is door een grote hond of vechthond. Ik ken wel gevallen van hond-hond agressie. Geen van deze honden is ooit, op welke manier dan ook, aggresief geweest naar mensen.



Hond-hond agressie is totaal iets anders dan hond-mens agressie. Sterker nog, mijn ervaring is dat grote hodnen veel minder snel geneigd zijn om agressief te doen tegen mensen dan kleine honden. Een grote hond die agressief doet tegen een mens of zelfs bijt die wordt al snel afgemaakt en er wordt in ieder geval neit eme doorgefokt. Bij kleine hondjes warden bijtincidenten gewoon met de mantel der liefde bedekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bortma schreef op 28 april 2015 @ 13:38:

[...]



Én vechthonden zijn vaak zo gefokt dat het 1 bonk spier is.



Zijn genoeg kleine hondjes die vals zijn. En denk dat over het algemeen die vaker bijten dan 'vechthonden' maar als

een enkelbijter bijt dan heb je een schrammetje. Als een vechthond bijt heb je vaak een iets groter probleem.

Een Jack Russel die een poeuter bijt kan alsnog een ardige schade aanrichten. Misschien niet dodelijk, maar genoeg om heel wat ellende te veroorzaken. Vechthonden zijn gefokt om tegen andere hodn en te vechten. Ze zijn helemaal neit van anture agressief tegenover mensen. Die honden hebben nl. altijd een eigenaar gehad die het neti waardeerde als een vechthond hem zou bijten. Dat soort agressie is dus zeker niet in zulke rassen gefokt, in tegendeel.



Om een hond agressief te laten zijn tegen mensen is er heel wat mis gegaan in de opvoeding. Dat gebeurt overigens veel vaker bij kleine honden die zeer regelmatig uiterst belabberd zijn opgevoed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bortma schreef op 28 april 2015 @ 13:38:

[...]



Én vechthonden zijn vaak zo gefokt dat het 1 bonk spier is.



Zijn genoeg kleine hondjes die vals zijn. En denk dat over het algemeen die vaker bijten dan 'vechthonden' maar als

een enkelbijter bijt dan heb je een schrammetje. Als een vechthond bijt heb je vaak een iets groter probleem.Natuurlijk kan een klein hondje gemeen bijten, kleine hondjes hebben meestal nogal scherpe kleine tandjes (sorry voor alle verkleinwoordjes ). Zo'n kleintje bijt één keer van zich af en klaar, een Stafford of pit houdt vast. Ik heb een bijzonder slechte ervaring met een vechthond, ik ga dat hier niet verder uit de doeken doen want het is een heel lang verhaal , in ieder geval beet het kreng de poot van de tuinstoel die ik tussen ons in hield bijna doormidden, dan moet je toch wel over een héél stevig gebit beschikken. De hond in kwestie had al twee mensen aangevallen en is door de politie (het was in Frankrijk) weggehaald.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 april 2015 @ 13:51:

[...]





Natuurlijk kan een klein hondje gemeen bijten, kleine hondjes hebben meestal nogal scherpe kleine tandjes (sorry voor alle verkleinwoordjes ). Zo'n kleintje bijt één keer van zich af en klaar, een Stafford of pit houdt vast. Ik heb een bijzonder slechte ervaring met een vechthond, ik ga dat hier niet verder uit de doeken doen want het is een heel lang verhaal , in ieder geval beet het kreng de poot van de tuinstoel die ik tussen ons in hield bijna doormidden, dan moet je toch wel over een héél stevig gebit beschikken. De hond in kwestie had al twee mensen aangevallen en is door de politie (het was in Frankrijk) weggehaald.Stompzinnige generalisatie. Alsof kleine hondjes per definitie , oeps, sorry, per ongeluk bijten en dan ophouden. Zoals gezegd, ik ken een incident met een Jack Russel en die beet niet, oeps sorry, één keertje per ongeluk, maar die was uit om zoveel mogelijk schade aan te richten.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 28 april 2015 @ 13:54:

[...]



Stompzinnige generalisatie. Alsof kleine hondjes per definitie , oeps, sorry, per ongeluk bijten en dan ophouden. Zoals gezegd, ik ken een incident met een Jack Russel en die beet niet, oeps sorry, één keertje per ongeluk, maar die was uit om zoveel mogelijk schade aan te richten.Pardon, kijk even naar wat je nu zelf hebt geschreven, spiegeltje?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken heel wat Jack Russels, het is immers nog steeds een modehondje, net als de Chihuahua en de Mopshondjes, ze zijn druk, blijven aan je plukken en om je heen rennen omdat ze voortdurend bezig gehouden willen worden maar ik heb er nog niet één meegemaakt die zijn of haar tanden in iets anders zette dan een bal, een stok of een brokje.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Alle honden kleiner als een Duitse herder zet ik ook verklein woordjes voor.



Kan uit eigen ervaring spreken dat als een hond die de kaken op slot zet niet meer los laat. Onze hond is gek op spelen met auto banden. En dan voornamelijk aan 1 hangen. Je kan hem rond slingeren zoals je wil, hij laat niet los.

De normale botten bijt hij zo doormidden,voetballen en basketballen overleven bij ons zo'n 5 seconde.



Chihuahua van de buurman hangt geregeld bij iemand in de broekspijp. Maar dan heb je een schrammetje. (Vriend is een keer achterkant van de enkel door dat beest gebeten.. Deed echt gemeen pijn.) die van ons kan het bovenbeen van een normaal mens in de mond hebben.

Én ze krijgen je gemakkelijker tegen de grond omdat ze wat zwaarder zijn. Onze hond weegt 82 kg. Als dat bij je op springt lig je.
quote:MarianneDavids schreef op 28 april 2015 @ 13:32:

[...]





Ik zou zeggen: zet even je Google aan en zoek op wat de bijtkracht is van de honden die bekend staan als vechthonden. Als twee "normale" honden vechten vliegen de plukken haar om je oren, soms houden ze er een paar schrammetjes aan over maar er zijn ook honden die niet los laten, zelfs niet als je ze hun hersens inslaat.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-04-2015 14:24
Reden: Op de man spelen
% gewijzigd
quote:MarianneDavids schreef op 28 april 2015 @ 13:51:

[...]





Natuurlijk kan een klein hondje gemeen bijten, kleine hondjes hebben meestal nogal scherpe kleine tandjes (sorry voor alle verkleinwoordjes ). Zo'n kleintje bijt één keer van zich af en klaar, een Stafford of pit houdt vast. Ik heb een bijzonder slechte ervaring met een vechthond, ik ga dat hier niet verder uit de doeken doen want het is een heel lang verhaal , in ieder geval beet het kreng de poot van de tuinstoel die ik tussen ons in hield bijna doormidden, dan moet je toch wel over een héél stevig gebit beschikken. De hond in kwestie had al twee mensen aangevallen en is door de politie (het was in Frankrijk) weggehaald.Ik ben een keer uitgescholden door een Surinamer. Zijn allemaal hele slechte mensen. Vind ik nu dan, he.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bortma schreef op 28 april 2015 @ 14:04:

Alle honden kleiner als een Duitse herder zet ik ook verklein woordjes voor.



Kan uit eigen ervaring spreken dat als een hond die de kaken op slot zet niet meer los laat. Onze hond is gek op spelen met auto banden. En dan voornamelijk aan 1 hangen. Je kan hem rond slingeren zoals je wil, hij laat niet los.

De normale botten bijt hij zo doormidden,voetballen en basketballen overleven bij ons zo'n 5 seconde.



Chihuahua van de buurman hangt geregeld bij iemand in de broekspijp. Maar dan heb je een schrammetje. (Vriend is een keer achterkant van de enkel door dat beest gebeten.. Deed echt gemeen pijn.) die van ons kan het bovenbeen van een normaal mens in de mond hebben.

Én ze krijgen je gemakkelijker tegen de grond omdat ze wat zwaarder zijn. Onze hond weegt 82 kg. Als dat bij je op springt lig je.Tsja, grote honden denken "als mijn kop op jouw schoot past, past de rest ook". Die van mij weegt 22 kilo maar als ze op mijn grote teen gaat staan lijkt het heel wat meer. Kennis had een Berner Sennen, schat van een bakbeest maar wel een beetje lomp.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 april 2015 @ 14:01:

[...]





Pardon, kijk even naar wat je nu zelf hebt geschreven, spiegeltje?

Volgens mij heb jij die spiegel harder nodig.



http://www.raadvanbeheer. ... nbeten_in_perspectief.pdf



Er blijkt o.a. uit dit onderzoek dat beten van Pitbulls niet ernstiger zijn dan van andere rassen (van vergelijkbare grootte).
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 april 2015 @ 14:04:

Ik ken heel wat Jack Russels, het is immers nog steeds een modehondje, net als de Chihuahua en de Mopshondjes, ze zijn druk, blijven aan je plukken en om je heen rennen omdat ze voortdurend bezig gehouden willen worden maar ik heb er nog niet één meegemaakt die zijn of haar tanden in iets anders zette dan een bal, een stok of een brokje.Hartstikke mooi. Ik ken er twee die dat wel doen. Ik ken er één waarbij de baasjes niet in de buurt durven komen van het eten, of speeltje van hun parel. Slechte, of geen opvoeding in dat geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 28 april 2015 @ 15:17:

[...]



Hartstikke mooi. Ik ken er twee die dat wel doen. Ik ken er één waarbij de baasjes niet in de buurt durven komen van het eten, of speeltje van hun parel. Slechte, of geen opvoeding in dat geval.



Dat ligt dan echt aan de baas. Hier woonde er ook eentje, helaas overleden maar wel erg oud geworden, was echt een leuk beestje maar zoals ik eerder zei, erg druk tot op hoge leeftijd, speelde ook altijd gezellig met mijn hond (twee teven nota bene en dat gaat lang niet altijd goed).

Ik kan zo het eten bij mijn hond weghalen, daar heb ik nooit mee geoefend, ze kijkt alleen een beetje verbaasd. Niet dat ik dat dagelijks doe maar ik vergeet soms de glucosamine erdoor te doen en dan haal ik gewoon de bak weg als ze staat te eten,dan blijft ze zitten tot ik alles weer heb teruggezet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Even een reactie op: 'Wij hebben een Deense Dog'... Die bestaat niet. Het is een Duitse Dog.



Anyway, zoek alsjeblieft niet de eerste de beste gedragstherapeut, helaas komen er busladingen meisjes van de opleidingen vandaan die nog nooit op een hondenschool hebben gewerkt, nog nooit een hond hebben gehad en er dus helemaal geen ervaring mee hebben. (deze meiden heb ik vaak als stagiaires gehad en je kunt er letterlijk niks mee als het iets moeilijker wordt)

Ze hebben een hoop theoretische kennis, maar daar houdt het mee op. Dus de GT die je uitzoekt zou in ieder geval jarenlange ervaring moeten hebben in het trainen op een positieve manier. Deze honden hard aanpakken werk averechts.

En alsjeblieft geen Cesar Milan methodes uitproberen (hond tegen de grond drukken en zo) De kans dat je gezicht er opeens heel anders uit gaat zien is reëel.

Succes!
quote:MarianneDavids schreef op 28 april 2015 @ 15:27:

[...]





Dat ligt dan echt aan de baas. Hier woonde er ook eentje, helaas overleden maar wel erg oud geworden, was echt een leuk beestje maar zoals ik eerder zei, erg druk tot op hoge leeftijd, speelde ook altijd gezellig met mijn hond (twee teven nota bene en dat gaat lang niet altijd goed).

Ik kan zo het eten bij mijn hond weghalen, daar heb ik nooit mee geoefend, ze kijkt alleen een beetje verbaasd. Niet dat ik dat dagelijks doe maar ik vergeet soms de glucosamine erdoor te doen en dan haal ik gewoon de bak weg als ze staat te eten,dan blijft ze zitten tot ik alles weer heb teruggezet.Dat ligt ook aan de baas. Net als het bijten en vastbijten ook aan de baas ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2015 @ 20:07:

[...]





In die staffeltjes is het aantal honden niet meegenomen. Als er twintig Labradors op één pitbull zijn kan het aantal bijtincidenten met een Lab hoger liggen dan dat van de pit, er zijn veel meer Labradors dan pitbulls, er zijn meer Jack Russels dan Staffords, er zijn meer Chihuahua's dan Argentino's dus de kans dat je een knauw krijgt van zo'n klein opdondertje is groter, er zijn meer Yorky's dan Mastiffs en zo verder.



O, 't is wel meegenomen zie ik. Desalniettemin heb ik een ***hekel aan bepaalde hondenrassen om de simpele reden dat ik ze voor geen meter vertrouw.Tja ik heb een hekel aan domme vooringenomen mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven