Amsterdam: 3 hoog achter of noord?

24-04-2016 15:02 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen naar Amsterdam verhuizen. Ik heb in mijn studenten tijd in het centrum gewoond, maar nu dus op zoek naar een woning in Amsterdam.



We kunnen niet kopen omdat we nog niet zo lang ondernemers zijn. Prima, particulier huren vind ik voorlopig ook helemaal niet erg.

Ik zie leuke appartementen op het steigereiland en het Haveneiland-oost, maar geen idee of die buurt wat is.

In Amsterdam zuid ook 2 leuke appartementen maar dat zit wel weer wat verder van het centrum vandaan.



Daarnaast zie ik ook een aantal eengezinswoningen in Noord, we zijn actief bezig met onze kinderwens en ik kan me voorstellen dat een huis met tuin fijner is voor een jong gezin. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet in Noord wonen, de kans om naast een tokkie te wonen is me wat te groot en zul je net zien, is er alleen een woning vrij die praktisch naast de snelweg ligt, is het nog een takke eind naar het pontje.



Kortom, Amsterdammers wat zouden jullie doen als je voor de keuze staat;

3 hoog achter in een nieuwbouw appartement in of nét buiten de ring of verhuizen naar Noord?
Spice up your life.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst eens wat huizen gaan bekijken voordat je buurt uitsluit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blijf maar weg uit noord. Echt vreselijke types daar.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel heb je te besteden?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Mwa, vroeger (maar dan wel 15 jaar terug of meer) was Noord inderdaad een achterstandsgebied. Is het allang niet meer (tenminste, ligt eraan waar) maar voor mij voelt het nog als "te ver weg": vooral door het IJ dat je steeds moet oversteken.



Zuid (Rivierenbuurt, nog duurder Concertgebouwbuurt) vind ik zelf stukken beter. Je hebt de rust van een buitenwijk, zit zo in het centrum, fijn leefklimaat, vlakbij de ring, Mirandabad om te zwemmen, etc.



Centrum zou ik niet meer doen: heb zelf jaren op het Damrak gewoond (of all places) maar we liepen er gisteravond, en toen vond ik die massa's mensen toch veel minder leuk dan in mijn studententijd.



Bij de overweging zou ik eerst de omgeving nemen, en daarna de vierkante meters.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 april 2016 @ 15:09:

Hoeveel heb je te besteden?Maximaal 1150 per maand inclusief eventuele service kosten.
Spice up your life.
Alle reacties Link kopieren
http://www.huurwoningen.n ... wonen-in-de-stad-het-kan/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
@Sophie-Emma: Ik zou ook niet op het damrak willen wonen hoor. Maar de appartementen op de eilandjes zijn eigenlijk net ver weg genoeg om centraal te wonen en niet in de herrie te zitten. Vandaar dat ons oog daar ook op is gevallen.
Spice up your life.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al jaren in het centrum maar ik ga verhuizen naar amsterdam oost. Dat is de laatste tijd heel erg leuk geworden. Oosterparkbuurt /transvaalbuurt/ beukenplein. Zijn dat geen opties?
Alle reacties Link kopieren
quote:PoshSpice schreef op 24 april 2016 @ 15:10:

[...]





Maximaal 1150 per maand inclusief eventuele service kosten.



Dan zou ik in jouw geval zeker voor Zuid gaan................

Met de tram ben je zo in het Centrum.



Succes!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Of spaarndammerbuurt? Daar kun je ook wel wat grotere appartementen krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:fjordson schreef op 24 april 2016 @ 15:12:

Ik woon al jaren in het centrum maar ik ga verhuizen naar amsterdam oost. Dat is de laatste tijd heel erg leuk geworden. Oosterparkbuurt /transvaalbuurt/ beukenplein. Zijn dat geen opties?transvaalbuurt leuk????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Kinderwens? Steigereiland.
Alle reacties Link kopieren
http://www.huis-amsterdam.nl/wonen-in-amsterdam
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nul20.nl/issue4/3vd_3
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Noord is erg veranderd, er zijn prima buurten nu.



Ik zou eens een rondje gaan rijden door de verschillende buurten.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
3 hoog achter is nogal achterhaald
Je bent zelf een theepot
Ik heb vriendinnen met kleine kinderen gehoord over het de trap op- en afsjouwen van de buggy en over het ene kind bij de ene crèche en het ander kind bij de school een kwartier verderop, omdat het niet op school vn voorkeur geplaatst werd. Dat gaat over centrum en spaarndammerbuurt. Noord ben ik zelf erg ongelukkig geworden.



Dus Steigereiland.
En Zuid is vreselijk saai
Alle reacties Link kopieren
Meerdere keren steigereiland dus, het ziet er wel uit alsof je in Almere bent, maar de appartementen zijn wel mooi van binnen en hebben een lift.
Spice up your life.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken meerdere mensen met kinderen die heerlijk wonen op de eilandjes. Dat zou ik doen!



Noord is heel wisselend, daar moet je echt even rondrijden om te zien welke straten/buurten wel en niet. Ik vind dat ponTje wel een dingetje hoor...
quote:PoshSpice schreef op 24 april 2016 @ 15:31:

Meerdere keren steigereiland dus, het ziet er wel uit alsof je in Almere bent, maar de appartementen zijn wel mooi van binnen en hebben een lift.Dat klopt, maar het is op fietsafstand van het centrum, je kunt er prima uit eten en er wonen veel hoogopgeleide moeders met leuke banen. Klinkt een beetje suf om dat zo te zeggen, maar het is een buurt waarin je als je gestudeerd hebt waarschijnlijk wat makkelijker je draai vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 april 2016 @ 15:13:

[...]





transvaalbuurt leuk????Jazeker. Niet gehoord over het opgeknapte Beukenplein? Super leuk. Ligt naast de transvaalbuurt. Of nieuwe tentjes op het Krugerplein. Als je nu die wijk inloopt zijn er overal nieuwe cafes en restaurants.
Voor welke termijn zoek je? Als je eigenlijk wil kopen zodra je genoeg zekerheid hebt als ondernemer voor een hypotheek, dan zou ik kiezen voor een buurt waar je jezelf ook ziet kopen. Mocht je dan binnen enkele jaren met kind weer verhuizen kan dat misschien wel zonder gelijk van kdv of gastouder ed te veranderen.



Overigens weet ik niet hoe lang geleden je studententijd is, maar eigenlijk heel Amsterdam binnen de ring is de laatste 5 jaar in een stroomversnelling geraakt. Buurten die toen niet direct eerste keuze waren wonen nu allemaal nieuwe leuke mensen (en de prijzen zijn fors gestegen). Dus probeer je denkbeelden over wijken los te laten en ga er gewoon rondlopen, twee wijken per zaterdag uitproberen of zo?
Alle reacties Link kopieren
Welke 'eilandjes' bedoelen jullie? Ik heb het nog nooit iemand over 'eilandjes' horen hebben.

En bedoel je dan het Steigereiland, KNSM-eiland, Java-eiland, Prinseneiland, Borneo-eiland, Realeneiland, Kattenburg, Wittenburg, of, nou ja, mijn verwarring is denk ik duidelijk.



(Ik ken, nu ik er over nadenk, ook geen enkele Amsterdammer die de pont naar Noord een pontje noemt. Laat staan een pondje...)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven