Amsterdam: 3 hoog achter of noord?

24-04-2016 15:02 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen naar Amsterdam verhuizen. Ik heb in mijn studenten tijd in het centrum gewoond, maar nu dus op zoek naar een woning in Amsterdam.



We kunnen niet kopen omdat we nog niet zo lang ondernemers zijn. Prima, particulier huren vind ik voorlopig ook helemaal niet erg.

Ik zie leuke appartementen op het steigereiland en het Haveneiland-oost, maar geen idee of die buurt wat is.

In Amsterdam zuid ook 2 leuke appartementen maar dat zit wel weer wat verder van het centrum vandaan.



Daarnaast zie ik ook een aantal eengezinswoningen in Noord, we zijn actief bezig met onze kinderwens en ik kan me voorstellen dat een huis met tuin fijner is voor een jong gezin. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet in Noord wonen, de kans om naast een tokkie te wonen is me wat te groot en zul je net zien, is er alleen een woning vrij die praktisch naast de snelweg ligt, is het nog een takke eind naar het pontje.



Kortom, Amsterdammers wat zouden jullie doen als je voor de keuze staat;

3 hoog achter in een nieuwbouw appartement in of nét buiten de ring of verhuizen naar Noord?
Spice up your life.
Er zijn ook grote verschillen qua eilanden. KNSM en Sporenburg zijn nog lekker dichtbij de stad, terwijl IJburg ver weg is en slecht ontsloten (sta je 's ochtends in de file om via die ene brug je wijk uit te kunnen).
Alle reacties Link kopieren
[quote]may_ka schreef op 24 april 2016 @ 15:58:

Welke 'eilandjes' bedoelen jullie? Ik heb het nog nooit iemand over 'eilandjes' horen hebben.

En bedoel je dan het Steigereiland, KNSM-eiland, Java-eiland, Prinseneiland, Borneo-eiland, Realeneiland, Kattenburg, Wittenburg, of, nou ja, mijn verwarring is denk ik duidelijk.



(Ik ken, nu ik er over nadenk, ook geen enkele Amsterdammer die de pont naar Noor een pontje noemt. Laat staan een pondje...)[/quote]



Inderdaad
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 24 april 2016 @ 16:04:

Er zijn ook grote verschillen qua eilanden. KNSM en Sporenburg zijn nog lekker dichtbij de stad, terwijl IJburg ver weg is en slecht ontsloten (sta je 's ochtends in de file om via die ene brug je wijk uit te kunnen).



In de OP staan de 'eilanden' die ze op het oog heeft gewoon genoemd. IJburg dus.



En lekker dom, ponDje . Al even aangepast. Maar desalniettemin ken ik geen Amsterdammer die het anders noemt dan dat. Nu zijn het wel allemaal studentenimport Amsterdammers die zijn blijven plakken. Hoe noem jij het dan?
Dit hele topic klinkt nogal wereldvreemd en provinciaals in de oren.

Alsof je voor dat geld überhaupt Amsterdam inkomt op zo'n korte termijn op een woning groot genoeg voor een gezin. Laat staan met de wat eigenaardige ideeën over buurten van To ( ik wil wel in de stad wonen maar toch niet).

En alsof er plek is op een basisschool zomaar. Of een kdv.

Ik zeg: Amstelveen. Kun je ook leuk winkelen en sushi eten.
Alle reacties Link kopieren
Die eilanden die jij noemt zijn IJburg, dat is wel even wat anders dan bv Java eiland of KNSM. Ik heb ook op IJburg gekeken een jaar geleden, maar vond het toch wel erg onhandig gelegen. Je kunt eigenlijk maar via een weg er op en er af, plus nog een fietsbrug. Met als gevolg dat je vaak een flink stuk om moet om er te komen. Bovendien zou ik het niet graag in het donker in mijn eentje fietsen, op IJburg zelf wel, maar erheen niet.

Ik zou daar wel echt even heel goed gaan kijken je het iets voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Moet het per se in Amsterdam? Je zou eventueel ook naar plaatsen zoals Haarlem kunnen kijken. Of Amstelveen zoals hierboven al geopperd wordt.
3 hoog achter dan. Noord nee.
quote:Eindeloos schreef op 24 april 2016 @ 15:13:

[...]





transvaalbuurt leuk????Transvaal is waanzinnig opgeknapt. Gaat echt heel snel, is iets van het laatste jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stella80 schreef op 24 april 2016 @ 16:11:

[...]





In de OP staan de 'eilanden' die ze op het oog heeft gewoon genoemd. IJburg dus.



En lekker dom, ponDje . Al even aangepast. Maar desalniettemin ken ik geen Amsterdammer die het anders noemt dan dat. Nu zijn het wel allemaal studentenimport Amsterdammers die zijn blijven plakken. Hoe noem jij het dan?De pont. Ik geef toe, er rijden geen bussen meer op mee, maar hij is nog steeds vrij fors. Dat ding waarmee je het Nieuwe Meer over kunt steken, dat is een pontje.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:Het-groepje schreef op 24 april 2016 @ 16:17:

Dit hele topic klinkt nogal wereldvreemd en provinciaals in de oren.

Alsof je voor dat geld überhaupt Amsterdam inkomt op zo'n korte termijn op een woning groot genoeg voor een gezin. Laat staan met de wat eigenaardige ideeën over buurten van To ( ik wil wel in de stad wonen maar toch niet).

En alsof er plek is op een basisschool zomaar. Of een kdv.

Ik zeg: Amstelveen. Kun je ook leuk winkelen en sushi eten.



Hee joh, ze is toch helemaal nog niet zwanger?

En al kwam ze uit de provincie en weet ze niet alle ins en outs over de wijken, wat zou dat?



Amsterdam is niet het centrum van de wereld he? Gewoon een hoop stenen en mensen die daar blijkbaar ingewikkeld en duur over doen.
Maar eigenlijk wil ik helemaal niet in Noord wonen, de kans om naast een tokkie te wonen is me wat te groot



Je doet je naam eer aan.
quote:DeKenau schreef op 24 april 2016 @ 16:27:

[...]





Hee joh, ze is toch helemaal nog niet zwanger?

En al kwam ze uit de provincie en weet ze niet alle ins en outs over de wijken, wat zou dat?



Amsterdam is niet het centrum van de wereld he? Gewoon een hoop stenen en mensen die daar blijkbaar ingewikkeld en duur over doen.Duur doen, het is op het moment gewoon duur. En ik persoonlijk heb een enorme hekel aan mensen die wel in de stad willen wonen maar niet tussen de eigenlijke stadsbewoners.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 24 april 2016 @ 16:17:

Dit hele topic klinkt nogal wereldvreemd en provinciaals in de oren.

Alsof je voor dat geld überhaupt Amsterdam inkomt op zo'n korte termijn op een woning groot genoeg voor een gezin. Laat staan met de wat eigenaardige ideeën over buurten van To ( ik wil wel in de stad wonen maar toch niet).

En alsof er plek is op een basisschool zomaar. Of een kdv.

Ik zeg: Amstelveen. Kun je ook leuk winkelen en sushi eten.



Ik woon sinds enkele maanden weer in Nederland (Den Haag) en heb daarvoor een paar jaar in Londen gewoond en gewerkt.

Dus provinciaal.. nee. Maar ik wil dus graag weer naar Amsterdam.



Natuurlijk zou ik het liefst een heel grachtenpand voor mezelf hebben, maar ik heb geen miljoenen op mijn bankrekening staan.

Kopen is sowieso nu geen optie, dus moet ik huren en ben ik heel erg afhankelijk van wat er te huur staat. Ik kan wel roepen waar ik precies wil wonen maar als dat niet aangeboden wordt dan houdt het op. Er staat genoeg huizen en appartementen te huur met 2 of 3 slaapkamers, lijkt mij prima voor jong gezin. Maar grachtenpanden te huur binnen mijn budget.. nee dat lijkt me niet.

Dus net buiten het centrum lijkt mij dan de beste optie.



Overigens ben ik nog niet eens zwanger he.. Eerst maar eens kijken of ik zwanger word in plaats van zorgen maken over basisscholen.
Spice up your life.
quote:PoshSpice schreef op 24 april 2016 @ 15:10:

[...]





Maximaal 1150 per maand inclusief eventuele service kosten.

Dat is een flinke smak geld. Is A'dam zo duur?



Als je het hebt over tokkiebuurt en dat bedrag...jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Ookal is oost opgeknapt met "hippe tentjes" de mensen die daar wonen zijn helaas niet veranderd zou mijn kind daar nooit willen laten opgroeien.



Ik kom uit een dorp dicht bij noord, en zou daar dus nooit willen wonen. Je hebt veel tuig daar wonen behalve tokkies. Bij de snelweg is veel nieuwbouw en daar wonen over het algemeen veel opgeleide mensen met gezinnen en geen tokkies.



Zou zeker kiezen voor ijburg, diemen of amstelveen
Ben je voor je werk gebonden aan het centrum?
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2016 @ 16:44:

[...]



Dat is een flinke smak geld. Is A'dam zo duur?



Als je het hebt over tokkiebuurt en dat bedrag...jeetje.Particulier huren is duur. Maakt niet zo heel veel uit of je in Amsterdam, Groningen of Huttenkuttenveen wil huren.
Spice up your life.
Alle reacties Link kopieren
quote:RosesAreRed schreef op 24 april 2016 @ 16:45:

Ben je voor je werk gebonden aan het centrum?



Nee, ik ben niet aan het centrum gebonden, maar wil natuurlijk het liefst zo dicht mogelijk bij of in het centrum wonen.

In het centrum huren is echter geen optie, dat snap ik.
Spice up your life.
quote:PoshSpice schreef op 24 april 2016 @ 16:47:

[...]



Nee, ik ben niet aan het centrum gebonden, maar wil natuurlijk het liefst zo dicht mogelijk bij of in het centrum wonen.

In het centrum huren is echter geen optie, dat snap ik.Hoezo wil je 'natuurlijk' in het centrum wonen? Je bent geen student meer, en als je de afstanden van Londen gewend bent, zijn de Zuidas, Watergraafsmeer, Indische buurt, of projecten als het Andreas-Ensemble, etc. allemaal dicht bij het centrum.
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2016 @ 16:44:

[...]



Dat is een flinke smak geld. Is A'dam zo duur?



Als je het hebt over tokkiebuurt en dat bedrag...jeetje.Amsterdam is heel lastig in het middensegment. Je hebt er een hoop sociale huur (mits je 150 jaar ingeschreven staat) en een hoop hele dure huur. En de koopmarkt is heel snel aan het stijgen, met een middeninkomen heb je daar inmiddels de boot ook al wel zo'n beetje gemist. Zeker als je ruimte wilt voor kinderen.
Ik weet ook niet hoelang je uit A'dam weg bent maar de stad wordt de laatste paar jaar echt overstroomd door toeristen, dagjesmensen en bewoners. Zeker het centrum barst uit z'n voegen.
quote:PoshSpice schreef op 24 april 2016 @ 16:47:

[...]





Nee, ik ben niet aan het centrum gebonden, maar wil natuurlijk het liefst zo dicht mogelijk bij of in het centrum wonen.

In het centrum huren is echter geen optie, dat snap ik.Ik zou als ik jou was eerst eens een weekend in Amsterdam gaan zitten en wat buurten bekijken voor je deze conclusie trekt. De stad is erg in beweging de afgelopen paar jaar.
Alle reacties Link kopieren
in noord is het al heel leuk. woon zelf in west, maar een hoop vrienden en bekenden zitten inmiddels in noord. zou het doe. die metrolijn is steeds dichterbij, de huizenprijzen zijn laag en je zit heel dichtbij. als ik vandaag een huis moest kopen ging ik OF naar noord OF in de buurt van het gooi wonen (ivm werk), maar noord is dan nog steeds aantrekkelijker. al vind ik de baarsjes/bos en lommer nog steeds leuker, maar de huizen zijn kleiner voor hetzelfde geld. zeker met een kinderwens... NOORD!
Alle reacties Link kopieren
Ehh pontje? De Noord Zuid lijn is bijna af, volgend jaar is er volledige dienstregeling. Dus t pontje als minpunt zou ik laten varen
denkmetjehart
Gaat die metro ook 's nachts rijden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven