Amsterdam: 3 hoog achter of noord?

24-04-2016 15:02 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen naar Amsterdam verhuizen. Ik heb in mijn studenten tijd in het centrum gewoond, maar nu dus op zoek naar een woning in Amsterdam.



We kunnen niet kopen omdat we nog niet zo lang ondernemers zijn. Prima, particulier huren vind ik voorlopig ook helemaal niet erg.

Ik zie leuke appartementen op het steigereiland en het Haveneiland-oost, maar geen idee of die buurt wat is.

In Amsterdam zuid ook 2 leuke appartementen maar dat zit wel weer wat verder van het centrum vandaan.



Daarnaast zie ik ook een aantal eengezinswoningen in Noord, we zijn actief bezig met onze kinderwens en ik kan me voorstellen dat een huis met tuin fijner is voor een jong gezin. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet in Noord wonen, de kans om naast een tokkie te wonen is me wat te groot en zul je net zien, is er alleen een woning vrij die praktisch naast de snelweg ligt, is het nog een takke eind naar het pontje.



Kortom, Amsterdammers wat zouden jullie doen als je voor de keuze staat;

3 hoog achter in een nieuwbouw appartement in of nét buiten de ring of verhuizen naar Noord?
Spice up your life.
quote:Erizon schreef op 24 april 2016 @ 16:04:

Er zijn ook grote verschillen qua eilanden. KNSM en Sporenburg zijn nog lekker dichtbij de stad, terwijl IJburg ver weg is en slecht ontsloten (sta je 's ochtends in de file om via die ene brug je wijk uit te kunnen).Hieruit kun je concluderen dat het ook nog uitmaakt of je automobilist bent of niet. Ik vind IJburg namelijk verrassend dichtbij met fiets en tram.
Alle reacties Link kopieren
EUR 1.150 per maand voor een appartement voor twee personen in een leuke Amsterdamse buurt? Dat gaat niet lukken, ben ik bang...
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 24 april 2016 @ 16:25:

[...]





Transvaal is waanzinnig opgeknapt. Gaat echt heel snel, is iets van het laatste jaar.Precies!
Alle reacties Link kopieren
I Amsterdam Oost!

Woon zelf bij Beukenplein en het is inderdaad erg gezellig hier.

Oosterpark en OLVG is hier om de hoek en binnen 10-15 min lopen ben ik op de Dappermarkt

of Albertcuijp. Binnen 10-15 min ben ik vanaf huis met de OV ben ik op Centraal. Heerlijk!



Ik wil hier nooit weg!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer was je voor het laatst in het centrum bijv op het Damrak of in de Kalverstraat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het steigereiland kiezen! Zowel met de auto als met de fiets als met het OV bereikbaar en je bent binnen no time overal. De huizen zijn leuk en groot; aan de zilvervisjes wen je uiteindelijk wel.
http://panorama.nl/blog/b ... eren-amsterdam-foto-video



Vooral het filmpje is leuk



Ook een pareltje:

https://www.youtube.com/watch?v=gU2C1iunMnw
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 26 april 2016 @ 05:08:

I Amsterdam Oost!

Woon zelf bij Beukenplein en het is inderdaad erg gezellig hier.

Oosterpark en OLVG is hier om de hoek en binnen 10-15 min lopen ben ik op de Dappermarkt

of Albertcuijp. Binnen 10-15 min ben ik vanaf huis met de OV ben ik op Centraal. Heerlijk!



Ik wil hier nooit weg! Daar verhuis ik heen. Iets verder dan het Beukenplein :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:fjordson schreef op 27 april 2016 @ 03:21:

[...]i





Daar verhuis ik heen. Iets verder dan het Beukenplein :-)



Aah, wat leuk!! Ken je de buurt al een beetje?

Succes met de verhuizing!
Prrrr, mauw miawwwww.
Heb je goed gedaan Fjordson, het Krugerplein gaat het Beukenplein achterna. Die buurt er omheen is heel leuk aan het worden. Iets verder richting de Linneausstraat is het al langer aan de gang.
Alle reacties Link kopieren
Denk je van het Krugerplein? Ik heb een huis gekocht tussen Beukenplein en Krugerplein in :)! Ik verhuis over een maand!
Ik heb een vriendin die in zuidoost woont, Gein. Nu ken ik de rest van Amsterdam niet goed maar Gein is mooi. Zij woont vrije sector eengezinswoning met tuin iets van 800 euro in de maand. Met de metro 20 minuten naar her centrum recreatie gebieden vlakbij.

Die wijk is ruim opgezet veel groen en fietspaden speeltuintjes. Leuk voor kinderen.
quote:winterqueen schreef op 24 april 2016 @ 17:38:

EUR 1.150 per maand voor een appartement voor twee personen in een leuke Amsterdamse buurt? Dat gaat niet lukken, ben ik bang...



Ja, zelfs in mijn Amsterdam tijd (rond millenium) had je voor 1150 slechts een opgepimpt fietsenhok. Zeker in Zuid. Maar zelfs in de Baarsjes blikten of bloosden ze niet omdat te vragen voor 55m2 , 1 slaapkamer.



lijkt me niet dat dit nu beter is geworden?
Alle reacties Link kopieren
Heb verder niets gelezen maar drie hoog achter in nieuwbouw slaat nergens op en dat oud zuid verder van het centrum is dan de eilanden natuurlijk ook niet.

Dat achter en voor apart verhuurt worden is echt alleen in hele oude panden en aan studenten of vrijgezellen. Dat in noord alleen tokkies wonen is natuurlijk ook onzin.

Ik rijd geen auto maar er zijn hele gezellige stukken in noord.
Alle reacties Link kopieren
quote:orkenflow schreef op 24 april 2016 @ 17:29:

[...]



Hieruit kun je concluderen dat het ook nog uitmaakt of je automobilist bent of niet. Ik vind IJburg namelijk verrassend dichtbij met fiets en tram.IJburg heeft maar één tram , als die pech heeft sta je daar. Voor mij iig niet lekker bereikbaar.
en zolang je binnen de ring zit is het centrum op fiestafstand en goed te doen met OV. Amsterdam is een dorp vergeleken bij echte metropolen als Londen, Parijs en Madrid.



Ik zou je ook eens orienteren op de scholen. Wachtlijsten enzo Nabij het centrum is het voor veel scholen dringen geblazen en niet ongebruikelijk dat je alsnog een end moet fietsen om je kind naar een (andere) school te krijgen.
Oh en vergeet de parkeervergunning niet. Auto kan verrekte handig zijn met kind maar in sommige buurten is de wachtlijst voor een PV nog steeds jaren.
Alle reacties Link kopieren
zuid vond ik heerlijk wonen, Steigereiland is mooi, Haveneiland oost ken ik niet zo..



Noord wordt ooit hip, echter...volgens mij duurt dat nog even...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Hoezo wil je "natuurlijk" dicht bij het centrum wonen? En als je Londen gewend bent is toch alles lachwekkend dichtbij in Amsterdam?



Schinkelbuurt is wellicht ook leuk om te kijken en goed te doen qua parkeervergunning en dicht bij de ring.

Noord is onwijs in opkomst en helemaal niet echt tokkie.



Bij spaardammerbuurt / Houthavens wordt momenteel veel gebouwd, wellicht is dat iets voor je. Dichtbij Westerpark en ook in 15 min in de Jordaan.



1150 per maand is trouwens niet heel veel als je dichtbij het centrum wilt zitten en iets van een tuin (nu is dat sowieso nogal ambitieus lijkt me).



Als je dat centrum idee laat varen kan je een hoop meer!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 26 april 2016 @ 07:15:

Wanneer was je voor het laatst in het centrum bijv op het Damrak of in de Kalverstraat?



Minimaal eens per 14 dagen.

Damrak ben ik vrijwel nooit, dat is regelrechte hel.

Maar de Kalverstraat vind ik hartstikke mee vallen. Scheelt waarschijnlijk wel dat ik nooit op zaterdag ga, maar gewoon doordeweeks.



Overigens staan er best mooie appartementen en woningen te huur voor 1150 tussen de 90 en 100 vierkante meter.

Maar dan zit je dus inderdaad niet op een A locatie.



En dat ik "natuurlijk" in het centrum wil wonen, ik heb in altijd, ook in Londen altijd heel centraal gewoond met winkels en gezellige drukte aan mijn woning. Waarschijnlijk gewenning, maar ik vind dat leuk en gezellig.
Spice up your life.
Uit interesse hoor maar waar in Londen woonde je dan? Ik woon nu ook in zone 1 in Londen maar ben toch echt zo'n 40 min onderweg naar de Tower Bridge (als je dat als centrum ziet).

Als ik dat met Amsterdam vergelijk... Daar woonde ik in west maar was ik toch echt met de fiets in 15 minuten op Leidseplein.

Als je bijv in de kinkerbuurt woont heb je ook veel winkels, maar zit je niet in het centrum. Of oost, zelfde verhaal
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2016 @ 16:44:

[...]



Dat is een flinke smak geld. Is A'dam zo duur?



Als je het hebt over tokkiebuurt en dat bedrag...jeetje.Zo duur? Hier net buiten de randstad betaal je in een dorpje ook al 1200 euro voor een eengezinswoning op de particuliere markt. Ik vond TO's budget juist een beetje laag.
quote:PoshSpice schreef op 28 april 2016 @ 16:37:

[...]





Minimaal eens per 14 dagen.

Damrak ben ik vrijwel nooit, dat is regelrechte hel.

Maar de Kalverstraat vind ik hartstikke mee vallen. Scheelt waarschijnlijk wel dat ik nooit op zaterdag ga, maar gewoon doordeweeks.



Overigens staan er best mooie appartementen en woningen te huur voor 1150 tussen de 90 en 100 vierkante meter.

Maar dan zit je dus inderdaad niet op een A locatie.



En dat ik "natuurlijk" in het centrum wil wonen, ik heb in altijd, ook in Londen altijd heel centraal gewoond met winkels en gezellige drukte aan mijn woning. Waarschijnlijk gewenning, maar ik vind dat leuk en gezellig.

Voor drukte, gezelligheid en winkels hoef je niet in het centrum te wonen. Als ex-Amsterdammer heb ik altijd op plekken gewoond die hun eigen drukte en gezelligheid hadden. Het centrum wilde ik zo ver mogelijk vandaan blijven. Ook als student. Zat altijd op min 10 minuten fietsen.



Westerpark is leuk. Omgeving Frederik Henderik plantsoen. Oost is ook steeds leuker aan het worden, omgeving oosterpark/Beukenplein. Bos en Lommer schijnt ook populair te worden. (Oud)-Zuid blijf ik zelf zo ver mogelijk vandaan. Zowel concertgebouw-buurt als omgeving Ceintuurbaan/de Pijp. Verschrikkelijk hoog yuppengehalte, over het paard getilde studentjes en gezinnen waarin minstens 1 kind een zelfstandig naamwoord als naam heeft.



Met jullie budget zou je het in Bos en Lommer wel kunnen proberen.
IJburg heeft trouwens een prima verbinding met het centrum. Daar heb ik ook gewoond en nooit problemen gehad. Er rijdt zelfs een nachtbus vanaf Leidseplein, mocht je daar nog interesse in hebben



Omgeving Mercatorplein is trouwens ook erg leuk en redelijk betaalbaar!



Alhoewel ik het nu wel over appartementen heb met 1 (als je mazzel hebt 2) slaapkamers van in totaal max 65 m2 met een balkonnetje. Als je nog meer mazzel hebt dan heb je de begane grond en zit er een tuintje bij.
Alle reacties Link kopieren
Noord is echt niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven