Wie heeft De Tip tegen vliegenoverlast?

07-05-2024 14:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals de topictitel aangeeft,wie heeft de tip tegen vliegenoverlast.En dan wel buiten.
Achter mijn tuin zit een verwaarloosde moestuin en een duivenhok.
Ik word gek van de vliegen.
Ik lees dat er lokzakken te koop zijn,iemand die weleens gekocht?
Vorig jaar heeft de eigenaar van de moestuin de tuin helemaal leeggehaald,nu staat het vol met onkruid van 2 meter hoog.De gemeente is ook al eens langsgeweest voor de duiven.Die hokken worden nu wel schoner gehouden maar alsnog ervaar ik overlast.
Ik heb overal horren,het gaat er mij vooral om dat ik niet fijn buiten kan zitten met honderden vliegen om je heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Probeer de oorzaak te achterhalen en daar wat aan te doen. Onkruid zorgt niet voor vliegenoverlast. Rottend fruit / groente, vee/ stallen, dode dieren e.d. wel. Misschien dat je wat wijzer wordt als je de vliegensoort weet te achterhalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zegt toch dat er ook een duivenhok zit, die vliegen komen wrs daar op af.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou toch weer eens gaan kijken bij de achterburen waar het precies vandaan komt. En als dat niet kan de gemeente weer eens bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klagen over overlast bij de gemeente.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
07-05-2024 14:20
Probeer de oorzaak te achterhalen en daar wat aan te doen. Onkruid zorgt niet voor vliegenoverlast. Rottend fruit / groente, vee/ stallen, dode dieren e.d. wel. Misschien dat je wat wijzer wordt als je de vliegensoort weet te achterhalen.
De oorzaak is duidelijk toch. De OP lezen is best handig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan de bel blijven trekken bij de gemeente.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
07-05-2024 15:13
De oorzaak is duidelijk toch. De OP lezen is best handig.

Voor TO zelf is de oorzaak blijkbaar maar deels duidelijk, want het benoemen van een moestuin met onkruid als oorzaak is raar/niet kloppend. Dat duivenhok lijkt me een logische oorzaak, zal wel aardig wat mest in liggen. Daar zou ik wel over overleggen met de buurman (alhoewel je altijd wel vliegen zult houden van zo'n hok, dus of er verschil gemaakt kan worden is de vraag) maar dan zou ik dus niet (onterecht) over die moestuin beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt al wel 40 keer naar de gemeente gebeld,ze doen daar niets aan.Ook de dierenbescherming is geweest omdat de hokken van de duiven zo vies zijn.Nu zijn die hokken iets schoner maar dat maakt voor het aantal vliegen niet uit.
Ik zie dat er een soort lokzakken te koop zijn.Ik denk dat ik die maar een aantal bestel en dan aan de schutting aan de kant van de moestuin ophang.
Het is nu gewoon niet leuk om buiten te zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
07-05-2024 14:41
Ze zegt toch dat er ook een duivenhok zit, die vliegen komen wrs daar op af.
Ja zou kunnen, maar duiven veroorzaken volgens mij geen vliegenplaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
07-05-2024 15:56
Ja zou kunnen, maar duiven veroorzaken volgens mij geen vliegenplaag.
Duivenpoep wel
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
07-05-2024 15:35
Voor TO zelf is de oorzaak blijkbaar maar deels duidelijk, want het benoemen van een moestuin met onkruid als oorzaak is raar/niet kloppend. Dat duivenhok lijkt me een logische oorzaak, zal wel aardig wat mest in liggen. Daar zou ik wel over overleggen met de buurman (alhoewel je altijd wel vliegen zult houden van zo'n hok, dus of er verschil gemaakt kan worden is de vraag) maar dan zou ik dus niet (onterecht) over die moestuin beginnen.
De moestuin wordt al jaren niets mee gedaan,de hele tuin was vorig jaar overwoekerd door bramen.Die vruchten gaan dus allemaal rotten want niemand plukt ze.Einde zomer hebben ze de tuin leeggehaald,nu staat ie weer vol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
07-05-2024 15:56
Ja zou kunnen, maar duiven veroorzaken volgens mij geen vliegenplaag.
Vliegen komen op stront af. Duivenstront bijvoorbeeld.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n lokzak werkt wel goed, maar moet je niet te dicht bij je terras hangen. Gaat namelijk enorm stinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die lokzakken werken idd erg goed. Wij wonen aan de polder waar koeien en honden hun ding doen, veel water in de buurt, dus zeker met de stijgende temperaturen komen er meer en meer vliegen. Twee zakken achter in de tuin en af en toe vervangen. Schrikbarend hoeveel vliegen er in komen te zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
`mijn tip is: een bordje met "verboden voorvliegen" er op. Ben er niet heel zeker van dat het bij alle vliegen werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ooit eens over een youtubefilmpje gestruikeld waarin een man met koetjes in z'n wei op zoek ging naar de beste manier om vliegen te vangen. Grote gele plakstrips bleken het beste te werken, na een week was hij van de meeste vliegen af.

Geen idee waarom ik van dit soort filmpjes kijk, ik heb niet eens een vliegenprobleem :-D

https://www.youtube.com/watch?v=pFHJJOd ... ldShawFarm
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet ik nog een bepaald soort merk lokzak hebben?

In de overkapping heb ik idd van die plakstrips hangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doe het niet die lokzakken ze stinken naar lijkenlucht. Echt niet te harden!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke oke dan die zakken. Maar zou echt blijven zeuren bij de gemeente. Anders verandert er nooit wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
er zijn wel degelijk vliegen die op moestuinen af komen, zoals de witte vlieg en de preimineervlieg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook wel vliegenvallen gebruikt, woon naast een melkveehouderij. Ik heb met name last van vliegen die gedurende de dag in je huis komen, door de buitendeuren per ongeluk en dan de hele tijd door je huis zoemen qua geluid en het is ook gewoon smerig. Buiten zelf heb ik er echter niet zo'n erge last van vliegen, alleen soms wel van dazen in periodes.

Wij hadden geen zakken, maar plastic potten van een halve liter ongeveer. Ik vond ze lang meegaan en je kon deze potten ook bijvullen. Ik vond het vrij goed werken, echt minder vliegen in huis en veel vliegen in die potten.

Die vliegenvallen stinken behoorlijk, dus je kunt ze niet binnen 5-10 meter van waar je zelf wil zitten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is je relatie met je buurman? Misschien dat buurtbemiddeling iets zou kunnen betekenen. Weet hij met hoeveel overlast hij je opzadelt? Weet jij of hij iets mankeert waardoor het voor hem misschien lastig is geworden zijn hobbies op een gezonde manier voort te zetten? Vliegen vangen en omleggen verhelpt alleen een symptoom, misschien zijn er in overleg wel dingen mogelijk die het onderliggende probleem helpen oplossen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die zakken heb ik jaren geleden eens gebruikt. Werken wel hoor.
Ja. Je hebt nog steeds vliegen, maar echt wel minder.

Wij hadden de zak ongeveer 6/7 meter van ons terras vandaan.
In de verste hoek in de tuin gehangen onder een afdakje. Daar stonk het idd. Maar op het terras geen last ervan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Relatie met buurman van de duiven is prima.Hij zit zelf nooit buiten,geen plaats voor met die duivenhokken en alles zit daar altijd potdicht dus binnen zal hij er ook niet veel last van hebben.Dat wij wel last hebben snapt hij niet.Man is ook al ruim in de 80.

Ik ga zo'n zak bestellen en hopelijk heb ik dan minder last.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven