Andijvie: Hebben jullie een vaatwasser?

21-08-2014 10:46 256 berichten
Een stomme vraag op deze donderdagochtend. Mijn vader is ervan overtuigd dat geen vaatwasser hebben alleen iets is voor studenten, ik denk dat er stiekem nog best veel huizen zijn zonder vaatwasser. Dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

Heb je een vaatwasser?

Totaal aantal stemmen: 158

Ja (67%)
Nee (33%)
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook. Haat afwassen, maar in en uit ruimen ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook nog een tekst gevonden, van de Volkskrant website.



Over water:

Wanneer niet wordt voorgespoeld en bovendien slechts één keer schoon water wordt genomen, legt het teiltje het wat watergebruik betreft al bijna af tegen de machine, zo blijkt. Het zuinigste apparaat verbruikt zestien liter water (inclusief een voorspoelbeurt), terwijl na twee teiltjes al vijftien liter water door de gootsteen is gespoeld.



Over energie:

Omgerekend naar energieverbruik is er op het eerste gezicht niet veel verschil: twee teiltjes kosten samen 1,1 kWh, tegenover 1,4 kWh voor de afwasmachine. Dit laatste getal moet eerlijkheidshalve met een factor tweeëneenhalf worden vermenigvuldigd, vanwege het rendementsverlies bij de stroomopwekking in de energiecentrale', aldus Groot-Marcus. Strikt genomen kost een wasmachine dus 3,5 kWh.

Wie vijf minuten met warm water voorspoelt, benadert echter al weer het energieverbruik van de machine.



http://www.volkskrant.nl/ ... at-vaak-het-teiltje.dhtml
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen en heb een vaatwasser, heerlijk toch
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 augustus 2014 @ 19:29:

Hier geen vaatwasser. Ik heb er de ruimte niet voor, en dan nog: zo'n afwasje doe ik met de hand in vijf minuten. Afdrogen doe ik nooit, daar is het afdruiprek goed voor .Na jaren afdrogen ben ik vroeger ook overstag gegaan en heb een afdruiprek gekocht. Opgedroogd is ook droog.
Alle reacties Link kopieren
Bewust geen vaatwasser. Twee jaar geleden een nieuwe keuken gekocht, maar heb er van afgezien. We zijn met zijn tweeën, de afwas is werk van 10 minuten. Dus dat vond ik de moeite niet. Natuurlijk kan je het van een paar dagen opsparen, maar dan zal je net zien dat iets dat je vandaag nodig hebt bij het koken, gisteren in de vaatwasser is gezet die nog niet aan is geweest, en dan moet je het er alsnog uit vissen, afwassen, enz. om het weer te kunnen gebruiken. Te veel gedoe.



Maar ik kan me wel voorstellen dat een vaatwasser met een gezin handig is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Uit noodzaak genomen, ernstig RSi gevoelig en ernstig tijdgebrek en tijd is gewoon geld als je ondernemer bent.



5 personen, goedkope vaatwasser van ¤200

Draait eens per 1 a 2 dagen. Soms niet genoeg afwas, soms opeens zin in een ouderwets afwasje. Zet dan de hand afwas vliegvrij in vaatwasser met deur op kiertje te drogen. Veredeld afdruiprek haha.



Vindt het ideaal als extra uitklapbaar aanrecht.



Vindt wat te zeggen voor 2, een voor vuile een voor schone, niet meer zo vaak in/uitruimen ook al vaak bedacht. Want al is het decadent, dat is het toch, want is zo feitelijk nog behelpen en niet efficiënt.



Vond het inruimen in het begin een vreselijk vermoeiende breinbreker. Nu appeltje eitje. Wel vies klusje. Gooi ook regelmatig nog halfvolle kopjes over me heen
Alle reacties Link kopieren
I mijn vaatwasser.

Afgezien van het feit dat ik een spuughekel aan afwassen en afdrogen heb, is het voor mij ook een noodzakelijk 'kwaad'. Heb reumatoïde artritis en dan is afwassen/afdrogen met de hand echt geen feest.
quote:Dreamer schreef op 21 augustus 2014 @ 14:48:

[...]





Dan zou ik toch echt de bulk in de vaatwasser zetten en die aandoen. Zonder de pannen, kan servies van een 6 persoons huishouden er best wel in hoor. Is overal maar 2 meer van dan met 4 mensen, toch? Zet je vervolgens pannen in de week, ben je 's morgens zo klaar.Zou je denken he, dat het moet passen. Maar kennelijk maken wij buitensporig veel vies. Mijn dochters maken lange dagen op school, ze ontbijten heel uitgebreid. Bakken en koken eieren, maken smoothies, havermout, latte machiato's, salade en brood mee voor op school. Bijna dagelijks hebben de jongens vriendjes over de vloer die ook graag wat eten en drinken. Wat ik voor het avondeten al aan afwas heb staan, daar kan ik al een machine mee vullen. Of mijn afwasmachine is heel onpraktisch ingericht dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 1 wens toen we gingen verhuizen, een vaatwasser! en ik kan nu al niet meer zonder, hij staat bijna iedere dag wel aan hoor en vol.
Alle reacties Link kopieren
Ook al woon ik alleen, toen mijn vorige na 10 jaar trouwe dienst stukging, heb ik 4 dagen op de hand afgewassen. Toen was ik dat zo spuugzat dat ik in de auto sprong en een nieuwe ging bestellen



Waarom zou je als je alleen woont niet bepaalde luxe mogen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Nee heb geen vaatwasser.

Qua ruimte moest ik een keuze maken Vaatwasser of Droger.

Het is die laatste geworden omdat de ruimte om was op te hangen nihil (lees 2 hangrekjes aan de deur) is.

Afwassen is zo gedaan eigenlijk.

Ook al heb ik 2 pubers, vaak doe ik het zelf.

Huiswerk, trainen en niks doen gaat voor
Nee hebben het niet. Zou het wel willen, omdat wij regelmatig afwas lieten opstapelen. Maar dat laten wij al niet meer toe. Dus dat gaat niet meer zo op. Wij overwegen het wel nog steeds, maar alleen als die ipv een keukenkastje kan komen, want in 1 kastje staat toch niet veel. En anders niet. Want heb alleen nog plek waar nu een voorraadrek staat en die gaat niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een half jaar een vaatwasser en ben toch al 17 jaar geen student meer. Het fijnste van de vaatwasser vind ik dat er geen afwas meer op het (kleine) aanrecht staat.

Afwassen maakt niet uit, voor de vaatwasser deed mijn man de afwas, maar dan stond er of vieze vaat op het aanrecht of schone vaat , om op te drogen.....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel een vaatwasser en heb ook een bloedje hekel aan het uitruimen

Op de camping op vakantie vind ik het afwassen altijd leuk om te doen, doe wel niet aan af drogen zet alles op het af druip rekje

Maar met gezin en elke dag koken zou ik thuis teveel afwas hebben om met de hand te doen
Ik heb een vaatwasser sinds ik mijn eerste koophuis heb (1996 volgens mij). In dit huis zat geen vaatwasser toen ik er kwam wonen en ik was aan het dubben over het wegbreken van een keukenkastje in de (30 jaar oude) keuken. Dat kastje was echter te smal voor een normale vaatwasser. Toen ik daarover klaagde op mijn werk zei een van mijn collega's dat zij in de schuur nog een 45 cm. vaatwasser hadden staan. Die mocht ik voor weinig overnemen, en hij kwam hem zelfs bij me thuis afleveren. Andere collega bood aan om de afvoer te maken en alles aan te sluiten, dus uiteindelijk heb ik maar een week of drie met de hand moeten afwassen. Inmiddels heb ik een nieuwe keuken met normale (60 cm.) vaatwasser. Dat is toch wel heerlijk hoor. Ik denk dat ik eerder een nieuwe vaatwasser zou kopen dan een tv, als beide tegelijk stuk gaan en ik weinig geld heb (of de kinderen het daarmee eens zijn is weer een andere kwestie ).
Ik had er als student wel een en nu niet meer. Woonde in een klein appartementje waar zo'n klein vaatwassertje in paste, die ik via mp had gekocht. Heerlijk! Toen man en ik gingen samenwonen verhuisden we naar een groter appartement, maar wel een die oud genoeg is om in de keuken geen aansluiting voor een vaatwasser te hebben.



In het begin moest ik er erg aan wennen, en ik geef eerlijk toe dat ik hem nog wel eens mis. Zeker als man uitgebreid gekookt heeft en we dus veel vaat hebben. Aan de andere kant, zo erg is afwassen ook weer niet, en ik kan nu prima zonder vaatwasser leven. Maar het is wel een reden om eigenlijk te willen verhuizen als er kinderen komen, liefst voor die ook dingen vuil gaan maken
16 liter is veel! Voor de grote afwas gebruik ik 3 liter. Maar voorspoelen hoeft natuurlijk niet als je meteen afwast. En een teiltje hoeft niet meer dan 1 cm water te hebben. Warm water hoeft met de huidige krachtige koud-ontvetters ook echt niet meer. De rest van het water gebruik ik om na te spoelen, ik wil geen afwasmiddel in mijn maag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een, was een absolute eis toen ik mijn huis kocht. Afwassen stond bovenaan de lijst huishoudelijke klussen die ik het vervelendst vond. Ontzettend blij met dat ding, ondanks dat er soms een enkel ding overblijft dat ik nog apart moet afwassen zou ik nooit meer zonder willen.



Ik heb een eenpersoonshuishouden en hij draait hier een keer in de 4 a 5 dagen. Ik kook regelmatig voor meerdere dagen dus heb niet elke dag 3 pannen die erbij komen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een vaatwasser. Had er eerst geen maar kon niet meer afwassen (door een chronische aandoening). Als ik wel probleemloos met de hand had kunnen afwassen, was er geen vaatwasser hier. Maar het het is wel heel fijn om er een te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb er geen een. Zou er wel een willen maar mijn keuken is klein en ik heb toch liever mijn extra keukenkastje. Ik vind afwassen gelukkig niet erg maar het is wel irritant als je halve aanrecht vol staat.
Alle reacties Link kopieren
Wij (vriend en ik) hebben er geen. Wij hebben een kleine keuken en willen geen keukenkastje opofferen.
I choose happy!
quote:EssentialBliss schreef op 23 augustus 2014 @ 09:30:

Wij (vriend en ik) hebben er geen. Wij hebben een kleine keuken en willen geen keukenkastje opofferen.Bij ons precies hetzelfde. Wij hebben er geen ruimte voor. Later wil ik er wel graag een!
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 23 augustus 2014 @ 09:40:

[...]





Bij ons precies hetzelfde. Wij hebben er geen ruimte voor. Later wil ik er wel graag een!



Even suggesties gegoogled... :







Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben veel ruimte in de keuken en daarom een vaatwasser van Miele.

Doet het prima.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen een ! Heb niet zoveel plek in de keuken ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven