Andijvie: Hebben jullie een vaatwasser?

21-08-2014 10:46 256 berichten
Een stomme vraag op deze donderdagochtend. Mijn vader is ervan overtuigd dat geen vaatwasser hebben alleen iets is voor studenten, ik denk dat er stiekem nog best veel huizen zijn zonder vaatwasser. Dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

Heb je een vaatwasser?

Totaal aantal stemmen: 158

Ja (67%)
Nee (33%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 21 augustus 2014 @ 11:15:

Hier geen vaatwasser, ik vind het een van de onzinnigste apparaten die er bestaan. Meteen na gebruik iets weer schoon in de kast leggen is naar mijn mening veel praktischer.Doe je dat ook met je kleding?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, en we zijn met z'n tweeën.

Wel een smal model, staat in de bijkeuken wegens ruimtegebrek, maar ook al is het een paar meter lopen, het is ideaal.

Hij gaat iedere dag aan, soms als ik iets bak oid in het weekend een keer extra.
Met de hand heb je ook een beter en sneller resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als voorwaarde gezet voor het samen kopen van een huis: een vaatwasser. Ik was namelijk ALTIJD degene die de keuken opruimde en de vaat deed. Je wil niet weten hoe vaak we hier een discussie over hebben gehad met beloftes die de volgende dag alweer vergeten waren.



Dus wil je met mij een huis kopen? Dan alleen met vaatwasser. En dat is zo gegaan, 16 jaar geleden.



Ik wil nooit meer zonder.
Bgb, ja. Ik heb geen wasmand. Alles in de wasmachine en zodra die vol zit gaat hij aan. Dus iedere dag een wasje en je kleding een uur later weer in de kast. Vroeger met de hand ging het wassen sneller, drogen duurde veel langer.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 21 augustus 2014 @ 10:56:

Hier ook een 2-p huishouden en een vaatwasser. Wij draaien hem eigenlijk wel elke dag. Dan zit ie wel eens driekwart vol, maar vooral qua pannen krijgen we er geen 2 dagen aan vaat in. Hoe doen jullie dat dan?



Afwisselen met wat je kookt,de ene dag wokken en de andere dag andere pannen of schalen.

Hier draait hij meestal om de 1,5 dag/2 dagen maar soms ook wel elke dag als ik vooruit gekookt heb of gebakken heb oid.
Alle reacties Link kopieren
Annelure, heb je dan de hele dag een teiltje heet sop paraat staan? En doen evt huisgenoten het ook braaf?
Ja, en ik wil nooit meer zonder. Ik heb zo'n hekel aan de afwas doen 's avonds. Dan ben ik moe en heb ik daar geen zin meer in. De enige die ik ken zonder vaatwasser is mijn zus, die had geen plek in haar kleine keukentje, waar ook de wasmachine al moest staan. Zij is alleen en weinig thuis, en als er dan afwas is dan doet de werkster dat regelmatig.
Nee teiltjes heel de dag laten staan vind ik onfris. Meteen na gebruik nat zeep nat droog kast in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al dertig jaar een vaatwasser, dit is mijn tweede. Als ik geen mee-eters heb draait hij om de twee dagen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 21 augustus 2014 @ 11:19:

Bgb, ja. Ik heb geen wasmand. Alles in de wasmachine en zodra die vol zit gaat hij aan. Dus iedere dag een wasje en je kleding een uur later weer in de kast. Vroeger met de hand ging het wassen sneller, drogen duurde veel langer.Hang je het nat in de kast?
Nee. Eerst de droger, vandaar ook mijn opmerking dat drogen vroeger langer duurde.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vaatwasser (zijn met z'n tweeën) en ik mis hem alleen als we eters hebben. Tijdens het koken was ik de gebruikte spullen al af.

Reden om er geen te nemen:

1. Het is rete-irritant als je iets nodig hebt dat nét in de draaiende vaatwasser staat. Of nog vies in de niet-draaiende (anders zou het meteen al afgewassen zijn).

2. Je glazen worden er stroef van, dat vind ik een naar gevoel (maar sommige mensen lijken daar geen last van het hebben, wat is het geheim?)

3. Ik heb doorgaans niet genoeg afwas om de machine te vullen en het dagen laten staan vind ik vies.

4. Sommige dingen kunnen er toch niet in.



Voordeel als je er wel een hebt:

1. Handig na een feestje of etentje (maar samen even de vaat wegwerken na het eten kan ook heel gezellig zijn)

2. Er kunnen dingen in die rottig af te wassen zijn, zoals bbq roosters.



Afdrogen doe ik trouwens nauwelijks, alles gaat in het afdruiprek.
.
Nee, wij hebben er geen. We zijn met zijn tweeën en we wassen altijd samen af. Gezellig.



We kregen een als bonus bij onze nieuwe keuken, deze hebben we geweigerd. De goede man kon zich dit niet voorstellen (in Duitsland schijnt iedereen een vaatwasser te hebben) en heeft uiteindelijk de directeur erbij geroepen. Deze kon het zich ook niet voorstellen, maar gaf wel een extra korting op de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je vast zo'n kraan waar onmiddellijk heet water uit komt. Ik sta 5 min te wachten op warm water.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 21 augustus 2014 @ 11:25:

Dan heb je vast zo'n kraan waar onmiddellijk heet water uit komt. Ik sta 5 min te wachten op warm water.Ik heb een close-in boiler in het keukenkastje en dus direct warm water. Wachten op water van boven is idd irritant.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 21 augustus 2014 @ 11:02:

Ik snap niet dat mensen zeggen dat ze de vaatwasser niet vol krijgen. Ook als je in je eentje of met zijn tweeën woont moet je toch koken. Je hebt zo 3 pannen. Dat vult al aardig hoor.





Wij zijn met zijn drieën en de vaatwasser draait elke dag.Pannen die ik dagelijks gebruik was ik even onder stromend water, wel zo makkelijk. Anders is hij iedere avond vol en één van de dingen waar ik een hekel aan heb, naast strijken en stofzuigen,is de vaatwasser uitruimen. Dat moet ik nu ook nog doen.
verba volant, scripta manent.
quote:Taralina schreef op 21 augustus 2014 @ 10:53:

Nee en mis het totaal niet - eenpersoonshuishouden met lattende vriend, afwassen gaat in mijn ogen veel sneller dan een vaatwasser in- en uitladen.



Dat is ook mijn ervaring. Vroeger wel eentje gehad, maar om dan steeds te wachten tot die vol zit...zijn je glazen op ,, maar je vaatwasser nog niet vol alsnog afwassen dus.



Afwassen gaat inderdaad sneller.
quote:impala schreef op 21 augustus 2014 @ 11:24:

Ik heb geen vaatwasser (zijn met z'n tweeën) en ik mis hem alleen als we eters hebben. Tijdens het koken was ik de gebruikte spullen al af.

Reden om er geen te nemen:

1. Het is rete-irritant als je iets nodig hebt dat nét in de draaiende vaatwasser staat. Of nog vies in de niet-draaiende (anders zou het meteen al afgewassen zijn).

2. Je glazen worden er stroef van, dat vind ik een naar gevoel (maar sommige mensen lijken daar geen last van het hebben, wat is het geheim?)

3. Ik heb doorgaans niet genoeg afwas om de machine te vullen en het dagen laten staan vind ik vies.

4. Sommige dingen kunnen er toch niet in.



Voordeel als je er wel een hebt:

1. Handig na een feestje of etentje (maar samen even de vaat wegwerken na het eten kan ook heel gezellig zijn)

2. Er kunnen dingen in die rottig af te wassen zijn, zoals bbq roosters.



Afdrogen doe ik trouwens nauwelijks, alles gaat in het afdruiprek.



De bovenste vier zijn heel herkenbaar. Bij punt 2 wil ik nog graag bestek toevoegen. Brrr, dat voelt zo vies aan uit de vaatwasser.



Ik ben gestopt met BBQ roosters schuren. Ik kreeg de tip om het rooster na gebruik een nacht in het gras te leggen. De dag erna kun je hem zo afspoelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 augustus 2014 @ 11:24:



2. Je glazen worden er stroef van, dat vind ik een naar gevoel (maar sommige mensen lijken daar geen last van het hebben, wat is het geheim?)





Goede tabletten voor in de vaatwasser kopen,schoonouders hebben altijd de goedkope rommel van de action/lidl etc en daar is dat ook .

Wij hebben nu de dure van dreft en calgon etc(alleen kopen in de bonus bijvoorbeeld) en sindsdien hebben wij dat niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 21 augustus 2014 @ 11:27:

[...]





Ik ben gestopt met BBQ roosters schuren. Ik kreeg de tip om het rooster na gebruik een nacht in het gras te leggen. De dag erna kun je hem zo afspoelen.



Goeie tip - als ik gras zou hebben in de tuin

Maar misschien moet ik ze gewoon in een teiltje laten weken.

Als je ze direct afwast, dan valt het boenen trouwens ook wel mee. En ze zijn los te koop he
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een gehad, maar weggedaan.

We hebben maar een klein huis en niet zo'n grote keuken, dus hij stond alleen maar in de weg.

En zo snel hadden we hem niet vol, dus de borden en ander spul werd eerst goed gespoeld zodat het niet ging stinken.

Toen maar weggedaan omdat we net zo goed gelijk konden afwassen als we dan toch aan het spoelen waren.

En als je de afwas maar vaak genoeg doet heb je ook geen stapels op het aanrecht.
quote:LadyZiva schreef op 21 augustus 2014 @ 11:27:

[...]





De bovenste vier zijn heel herkenbaar. Bij punt 2 wil ik nog graag bestek toevoegen. Brrr, dat voelt zo vies aan uit de vaatwasser.



Ik ben gestopt met BBQ roosters schuren. Ik kreeg de tip om het rooster na gebruik een nacht in het gras te leggen. De dag erna kun je hem zo afspoelen. Wat grappig, wat is het effect van het gras dan?
Alle reacties Link kopieren
Geen vaatwasser maar wát had ik er graag eentje gehad willen hebben. Zo handig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben geen vaatwasser, en ze willen er ook geen. Vinden het altijd wel gezellig met z'n afwassen. Ik daar en tegen heb echt een gruwelijke hekel aan afwassen en heb ook een vaatwasser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven