Andijvie: kaas in de blender?

16-01-2017 19:51 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om mezelf een hele grote schoonmaakklus te besparen: kan ik kaas in blokjes snijden en het dan in de blender mieteren zodat het prut wordt? Of wordt dat een doffe ellende waarna ik mijn blender weg kan gooien?



Ik wil van de week kaasfondue maken, en daar heb ik geraspte kaas voor nodig. Minstens een kilo en ik heb geen rasp..



Graag tips, alvast mijn dank!
Ik heb geen flauw idee maar vind het leuk bedacht

Maar waarom snij je de kaas niet gewoon in blokjes?
Oh, je wil het al in blokjes snijden. Dat is toch voldoende?
Dat wordt denk ik ellende! Bij n kaasboer kun je de kaas ook laten raspen; hij weet vaak ook precies hoeveel je nodig hebt voor kaasfondue! Succes
Alle reacties Link kopieren
De kaasboer kan de kaas alvast voor je raspen!



Heeft de buurman geen rasp voor je te leen?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Is dat voldoende? Alleen in blokjes? Ik heb het nog nooit zelf gemaakt, mijn moeder had het altijd geraspt.

Daarna in de magnetron.
Alle reacties Link kopieren
In het hakbakje van de staafmixer gaat het in elk geval prima!
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de kaas. Een harde kaas is prima te doen, een zachte (jongere) kaas wordt een grote klont. Als je de kaas nog niet hebt gekocht zou ik het inderdaad door de kaasboer laten doen. Heerlijk, kaasfondue!



Edit: niet in blokjes, raspen is echt wel nodig voor kaasfondue.
En Ehh waarom staat er andijvie in je topic titel?
Alle reacties Link kopieren
Ik was eigenlijk van plan om gewoon een goedkoop blok kaas bij de aldi te halen, de kaasboer ziet me aankomen



Ik gooi er ook nog tomaat, paprika uien en knoflook door, dus de kaas hoeft niet extreem goed te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snij altijd gewoon plakjes met een kaasschaaf. Gaat prima!
Ik zou kant-en-klare kaasfondue van Emmi kopen, lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mor_til_tre schreef op 16 januari 2017 @ 19:58:

En Ehh waarom staat er andijvie in je topic titel?Om aan te geven dat het om een huishoudelijk nonprobleem gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 16 januari 2017 @ 20:00:

Ik was eigenlijk van plan om gewoon een goedkoop blok kaas bij de aldi te halen, de kaasboer ziet me aankomen



Ik gooi er ook nog tomaat, paprika uien en knoflook door, dus de kaas hoeft niet extreem goed te zijn.???? Die snap ik even niet. Waarom zou je slechte kaas in de kaasfondue gebruiken? Ook al doe je er andere dingen door, de kaas is toch het hoofdbestanddeel, en overheersend qua smaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 16 januari 2017 @ 20:01:

Ik zou kant-en-klare kaasfondue van Emmi kopen, lekker!



Ik heb een familierecept dat ik kan aanraden. Ingrediënten staan een paar post hierboven. Het heet pizzafondu. Er moet genoeg knoflook in om je collega’s een week op afstand te houden.



Vriend meldt net dat hij een rasp heeft. Op mijn vraag of hij dat leuk vindt om te doen, kreeg ik als antwoord: dikke lul! Hmm...
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 16 januari 2017 @ 20:04:

[...]





???? Die snap ik even niet. Waarom zou je slechte kaas in de kaasfondue gebruiken? Ook al doe je er andere dingen door, de kaas is toch het hoofdbestanddeel, en overheersend qua smaak.Vanuit nostalgisch oogpunt . Hmm, ik denk dat het toch maar een rondje kaasboer wordt.
Als je kaas van de kaasboer haalt kun je dat dan laten smelten en is het dan goed? Of moet er meer door? Wijn?
Waarom koop je dan niet gewoon zakken geraspte kaas? Of mis ik hier nou iets?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 16 januari 2017 @ 19:57:

Is dat voldoende? Alleen in blokjes? Ik heb het nog nooit zelf gemaakt, mijn moeder had het altijd geraspt.

Daarna in de magnetron.Huh..? Werkt dat?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:Tawny79 schreef op 16 januari 2017 @ 20:07:

Waarom koop je dan niet gewoon zakken geraspte kaas? Of mis ik hier nou iets?!Dat is te makkelijk natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Kaasfondue van een gewoon blok belegen kaas?? Is dat lekker? Ik kan me er met de bovengenoemde ingrediënten niet echt wat bij voorstellen en wat doe je er dan nog in om te dopen? Dan smaakt toch alles naar knoflook?

Ik heb ook altijd die pakjes van emmi en heb er dan tomaat, brood, champignon, paprika, cocktailworstjes, gehaktballetjes en fruit bij om te dopen. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Zelf raspen is ook een crime. Koop een kaasmolen, ideaal!

Hoewel ik tegenwoordig het meestal ook door de kaasboer laat raspen.

Geraspte kaas gebruiken kan trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:rianne323 schreef op 16 januari 2017 @ 20:06:

Als je kaas van de kaasboer haalt kun je dat dan laten smelten en is het dan goed? Of moet er meer door? Wijn?Wijn, kirsch, beetje maizena, en de echte kaasfondue is met Emmenthaler en Gruyere:

https://www.ah.nl/allerha ... 1802/zwitserse-kaasfondue
Alle reacties Link kopieren
Geen blokjes maken, werkt niet. althans bij mij niet... er bleven toch klontjes inzitten hoe lang ik ook roerde. dus raspen it is. kaasboer kan dat heel goed idd.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
En Emmi heeft nu ook een blauwe doos met gruyere, die is sterker van smaak dan original. vind ik lekkerder.
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven