Andijvie: Tosti-apparaat blijft naar dreft stinken

06-09-2012 21:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn tosti-apparaat schoongemaakt. Ja eindelijk, want ik heb er een hekel aan. Gevolg: aangekoekte kaasresten in de richels, en de plaatjes kunnen niet los (goedkoop rotapparaat).



Dacht ik even handig te doen, en de dreft-inweekspray te gebruiken. Heel handig inderdaad, want het apparaat is blinkend schoon.



Hij stinkt echter een uur in de wind naar die spray, en mijn net gebakken tosti smaakt er naar. (hikt nu bellenblaasbubbels).



Inmiddels 20x met schoon water gedaan, maar ik krijg de lucht er maar niet uit.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst hetzelfde met de oven.

Heel wat natte doeken doorheen gehaald, maar t bleef ernaar ruiken.

Heb hem op 250 graden een half uur laten branden.

En nu is t weg. Misschien ook zoiets met je tosti ijzer doen? Een tijdje laten branden? Kan dat, zonder brandgevaar?
Beetje Dubro erop, dan proef je de Dreft totaal niet meer.



Keukenrol met wat olie erop, even de plaat inwrijven, daarna met een droog stuk keukenrol weer droog poetsen. Waarschijnlijk is het probleem al opgelost en zit alle Dreft smaak in je tosti.
Alle reacties Link kopieren
- een nieuw goedkoop rotapparaat kopen en dat meteen na elk gebruik schoonwissen

- een nieuw duurder apparaat kopen dat je wel uit elkaar kunt halen



Sterk verhitten zou ik niet als oplossing voor je probleem aanraden. Hoe gezond is sterk verhitte dreft?
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_acy schreef op 06 september 2012 @ 21:29:

Heb hem op 250 graden een half uur laten branden.Een interessante berekening: wat kost dat aan stroom (en potentieel aan je gezondheid) en wat kost een nieuw apparaat?
Alle reacties Link kopieren
anders zet je je tosti apparaat een half uur in de oven?
Alle reacties Link kopieren
quote:jet91 schreef op 06 september 2012 @ 21:44:

anders zet je je tosti apparaat een half uur in de oven?Dan kun je net zo goed meteen een nieuwe halen, dan stinkt je huis tenminste niet zo erg.... (smeltend kunststof)
Alle reacties Link kopieren
quote:jet91 schreef op 06 september 2012 @ 21:44:

anders zet je je tosti apparaat een half uur in de oven?Dan ben ik in elk geval van twee problemen af: het schoonmaken van m'n oven én m'n tosti apparaat
Alle reacties Link kopieren
quote:tof schreef op 06 september 2012 @ 21:34:

- een nieuw goedkoop rotapparaat kopen en dat meteen na elk gebruik schoonwissen

- een nieuw duurder apparaat kopen dat je wel uit elkaar kunt halen



Sterk verhitten zou ik niet als oplossing voor je probleem aanraden. Hoe gezond is sterk verhitte dreft?Ja, maar vind maar eens een mediamarkt in dat gat waar ik woon, of eentje waar ik binnen 11 minuten kan zijn... ik heb hongerrrr!
Alle reacties Link kopieren
quote:

jet91 schreef op 06 september 2012 @ 21:44:

anders zet je je tosti apparaat een half uur in de oven?

Alle reacties Link kopieren
quote:monalisalove schreef op 06 september 2012 @ 21:30:

Beetje Dubro erop, dan proef je de Dreft totaal niet meer.



Keukenrol met wat olie erop, even de plaat inwrijven, daarna met een droog stuk keukenrol weer droog poetsen. Waarschijnlijk is het probleem al opgelost en zit alle Dreft smaak in je tosti.Die olie ga ik uitproberen. Dubro heb ik niet in huis
Alle reacties Link kopieren
Maak dan je tosti direct in de oven, of in een koekepan. Als je op die laatste een deksel doet en het vuur niet te hoog, dan gaat dat ook prima! Eet ze.



O, voor 9.95 heb je al een nieuwe (maar dan mogelijk in de toekomst dezelfde ergernis nog eens).
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder roept hier net heuuul hard "in laten weken met azijn!!" en als dat niet kan (zoals zij zegt: "as da nie gaon") dan een natte doek met azijn erop leggen.



Mijn moeder is de koningin van de tosti ijzers... Zij kan het weten!
Alle reacties Link kopieren
quote:tof schreef op 06 september 2012 @ 21:55:

Maak dan je tosti direct in de oven, of in een koekepan. Als je op die laatste een deksel doet en het vuur niet te hoog, dan gaat dat ook prima! Eet ze.



O, voor 9.95 heb je al een nieuwe (maar dan mogelijk in de toekomst dezelfde ergernis nog eens).Dat heb ik ook al eens geprobeerd, maar was geen succes. In de oven wordt de tosti niet zo lekker geplet, en in de koekenpan geeft minstens net zoveel rotzooi bij mij. Is er hier al een topic 'Bad housewives'?
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt dat azijn ook helpt tegen alle anders nare luchtjes! (koelkast die naar knoflook meurt etcetera) vanaf nu komt mijn moeder iedere donderdag de huis tuin en tosti vragen beantwoorden
Alle reacties Link kopieren
quote:misstoesy schreef op 06 september 2012 @ 22:00:

Mijn moeder roept hier net heuuul hard "in laten weken met azijn!!" en als dat niet kan (zoals zij zegt: "as da nie gaon") dan een natte doek met azijn erop leggen.



Mijn moeder is de koningin van de tosti ijzers... Zij kan het weten!Unnen natte lap meej azijn? Heb ik dan niet straks 'n tosti ham/kaas/azijn?
Alle reacties Link kopieren
Nope... Gewoon goed afspoelen met water enzo.
Koop toch gewoon een nieuw goedkoop rot-apparaat? Zo lang je er plezier van hebt prima, maar geen ergernissen door te gaan schoonmaken . . . . Of idd een duurdere die je wel uit elkaar kunt halen en die ook meteen na gebruik schoonmaken . . . . Lief zijn voor je spullen helpt vaak wel . . . .
Alle reacties Link kopieren
Nope, azijn neutraliseert, wel even na het weken afnemen met een natte doek zonder dreft, gewoon meej waoter

Moeder lief zegt baat het nie dan schaat het niet en azijn is altijd beter dan dreft

Ze voegt daar nog aan toe dat je het voortaan beter bij kan houden *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja dat bijhouden en lief zijn voor m'n spullen...



Over het algemeen ben ik heel zuinig op mijn spullen. Maar degene die een tosti-apparaat heeft uitgevonden waarvan de plaatjes niet los kunnen, die is niet helemaal 'wies' natuurlijk.



Ik ga eerst de azijn proberen, mocht dat niet lukken dan probeer ik de olie. En als ik dan uberhaupt nog honger heb en het is niet gelukt, rij ik langs de McDrive. En morgen langs een tosti-apparaten-winkel. grmpf...
Alle reacties Link kopieren
quote:jaimee21 schreef op 06 september 2012 @ 22:01:

Dat heb ik ook al eens geprobeerd, maar was geen succes. In de oven wordt de tosti niet zo lekker gepletKoekenpan i.c.m. (bakpapier en) strijkijzer?
Alle reacties Link kopieren
Houd me gerust op de hoogte.. Moeder vertrekt net met : "nou de groeten! En laat me weten hor het met dat tosti apperaat is afgelopen" je kan me gerust up to date houden want die hangt morgen aan de telefoon...
Alle reacties Link kopieren
Nee, echt?? hahaha!

Maar goed dat ik m'n moeder niet vertel dat ik hier ronddwaal.
Alle reacties Link kopieren
die inweekspray moet je natuurlijk weer wegwassen met iets anders en daarna spoelen.



Het enige wat dat spul doet is weekmaken, niet wassen.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven