apart schoonmaakset voor wc

30-03-2013 09:52 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie apparte doekjes, handschoenen en emmer voor de wc?

In hoeverre hou je dat appart van de rest?



(heb er een stomme discussie over)
Been there, done that, got the T-shirt.
Doekjes en sponsjes hou ik wel apart; emmer niet. Handschoenen gebruik ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, gewoon wc als laatste schoonmaken en na schoonmaken alles in de wasmachine ,

ik was daarna mijn handen met zeep en heet water, met de handschoenen nog aan en laat die drogen.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Als ik de wc schoonmaak gooi ik het doekje direct in de was. Maar ik gebruik die doekjes dan weer niet voor mijn aanrecht of zo. Daar heb ik wel aparte doekjes voor.

Waarom zou je een aparte emmer doen? Je spoelt dat ding toch gewoon om en klaar?
Alle reacties Link kopieren
ps. voor de bril zelf gebruik ik altijd wegwerp natte schoonmaakdoekjes van de action
Alle reacties Link kopieren
Heb doekjes die ik alleen voor de badkamer en toilet gebruik en die gaan na gebruik gelijk in de was. Handschoenen gebruik ik niet.
Aparte doekjes en sponsjes. En apart is alleen apart als je het apart houdt. Ik was ze dus ook apart en leg het niet bij de rest. Ik had ooit ook aparte handschoenen, en die gebruikte ik ook alleen daarvoor. Emmer is voor de vloer en die gebruik ik voor heel het huis, eerst de rest van het huis, dan pas de wc. Nadat de wc is gedaan de mop en emmer schoonmaken/desinfecteren zodat ik de volgende keer geen pis in mijn keuken uitsmeer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me zo'n scenario goed voorstellen als ik een kroeg zou moet schoonmaken maar thuis? Ik ben toch echt niet bang dat er plas aan de emmer/mop komt hoor. Gewoon wc als laatste en alles in de was. Mijn wc is ook nooit heel vies. Mijn vriend is gelukkig heel netjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wc-borstel en verder gebruik ik alleen weggooidoekjes om de wc schoon te maken, herbruikbaar vind ik echt vies. Hier trouwens elke week wel ongelukjes van twee soorten ivm opa op leeftijd.



Emmer heb ik niet, handschoenen gebruik ik niet.
Bootje, met weggooidoekjes kun je toch niet lekker even soppen? Doe je daar ook de WC-pot mee en de vloer?
quote:annavivaella schreef op 30 maart 2013 @ 09:59:

Ik kan me zo'n scenario goed voorstellen als ik een kroeg zou moet schoonmaken maar thuis? Ik ben toch echt niet bang dat er plas aan de emmer/mop komt hoor. Gewoon wc als laatste en alles in de was. Mijn wc is ook nooit heel vies. Mijn vriend is gelukkig heel netjes!Ik heb hier 2-3 keer per week tussen de 8 en 15 man over de vloer. Dan is de kans op ongelukjes best groot. Daarbij, zelfs al gebeuren er geen ongelukjes, het spettert toch alle kanten op bij mannen vanwege de grote hoogte. Vandaar ook de tegeltjes bij wc's dan kun je de urine makkelijk van de muur afhalen. Je ziet het er misschien niet meteen zitten, maar het zit er wel degelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja dan ben ik helemaal met je eens annelaure! Gelukkig gaat mijn vriend netjes zitten. Merk idd dat ik meteen wc schoonmaak als er makkelijk bezoek is geweest. Dan is mijn vriend vaak de 1e die zegt; gatverdamme zie je al die spettertjes op de zwarte tegels. Haha
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 30 maart 2013 @ 10:07:

Bootje, met weggooidoekjes kun je toch niet lekker even soppen? Doe je daar ook de WC-pot mee en de vloer?Ik vind soppen niet per se een voorwaarde voor schoon. In de doekjes zit alcohol, dat reinigt goed. De binnenkant van de pot sop ik natuurlijk wel met wcreiniger.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je zo vaak 8 tot 15 man over de vloer dan? Of heb je 6 kinderen die allemaal vriendjes meenemen?
quote:annavivaella schreef op 30 maart 2013 @ 09:59:

Ik kan me zo'n scenario goed voorstellen als ik een kroeg zou moet schoonmaken maar thuis? Ik ben toch echt niet bang dat er plas aan de emmer/mop komt hoor. Gewoon wc als laatste en alles in de was. Mijn wc is ook nooit heel vies. Mijn vriend is gelukkig heel netjes!Krijgt-ie een sticker elke keer dat het goed gegaan is?
Ja hier wel Aparte emmer, de doekjes van het toilet hebben zelfs een andere kleur dan die van het aanrecht om verwarring te voorkomen. Maar goed hier komen veel mensen/loges over de vloer en nu met een kleine dat rondloopt wil ik het zo schoon mogelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaas schreef op 30 maart 2013 @ 09:54:

Nee, gewoon wc als laatste schoonmaken en na schoonmaken alles in de wasmachine ,

ik was daarna mijn handen met zeep en heet water, met de handschoenen nog aan en laat die drogen.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 30 maart 2013 @ 09:56:

Aparte doekjes en sponsjes. En apart is alleen apart als je het apart houdt. Ik was ze dus ook apart en leg het niet bij de rest. Ik had ooit ook aparte handschoenen, en die gebruikte ik ook alleen daarvoor. Emmer is voor de vloer en die gebruik ik voor heel het huis, eerst de rest van het huis, dan pas de wc. Nadat de wc is gedaan de mop en emmer schoonmaken/desinfecteren zodat ik de volgende keer geen pis in mijn keuken uitsmeer.Smetvrees?
Alle reacties Link kopieren
Nee, Amand. Doet hij helemaal zelf! Hoef ik niet om te vragen of te belonen! Ze zijn er dus echt die mannen! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wegwerpdoekjes en schuursponsjes die ik weggooi. En verder de stoomreinger, die raakt de pot niet, dus wordt niet vies. Vloer ook stoomreiniger met doeken die ik alleen voor de vloeren gebruik en op 95 graden was en tussendoor de vloer ook met wegwerpdoekjes, die zijn niet duur bij de Action. Ik gebruik nooit een emmer, vastdoekjes of handschoenen. Ik was liever heel goed mijn handen erna dan dat ik die vieze dingen weer aantrek.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het niet vies om die poepbacteriën door je was te verspreiden? Dat is mijn reden om wegwerpdoekjes te gebruiken. Want zelfs bij 60 graden zijn die bacteriën echt nog niet dood.
Het enige wat ik apart heb zijn de schoonmaakdoekjes. Gele voor in de keuken en roze of blauwe voor badkamer en wc. In de praktijk doe ik er niet heel moeilijk over om eens een roze te gebruiken in de keuken, als de gele op zijn. Ik was de doekjes toch op 60 graden dus alle bacteriën zijn wel dood. Ik zou dan weer geen wc gaan schoonmaken met een geel doekje
Alle reacties Link kopieren
Doekjes gewoon op kookwas, niets aan de hand! Samen met aanrechtdoekjes gooi ik ze in 1 was
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 maart 2013 @ 10:29:

Vinden jullie het niet vies om die poepbacteriën door je was te verspreiden? Dat is mijn reden om wegwerpdoekjes te gebruiken. Want zelfs bij 60 graden zijn die bacteriën echt nog niet dood.Mwah, volgens mij wel hoor. Maar hoe doe jij dat dan met ondergoed? Gooi je dat na een keer dragen ook weg of heb je een aparte wasmachine voor dat soort was?
Ik maak de WC pot eerst met chloor schoon, waarbij ik de binnenrand ook meeneem.



Aangaande het doelje: WC als laatste schoonmaken, daarna doekje in de was, gewoon bij de rest van de bonte was. Ik was zelden warmer dan 40 graden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven