apart schoonmaakset voor wc

30-03-2013 09:52 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie apparte doekjes, handschoenen en emmer voor de wc?

In hoeverre hou je dat appart van de rest?



(heb er een stomme discussie over)
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik maak de wc schoon met schoonmaakmiddel, een borstel en wegwerp doekjes voor de bril. De vloer dweil ik gewoon met de rest mee, wel als laatste omdat het in die route ligt. Ik spoel mijn spullen uit, maar ik ga geen dweil in de wasmachine gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 30 maart 2013 @ 10:38:

[...]



Mwah, volgens mij wel hoor. Maar hoe doe jij dat dan met ondergoed? Gooi je dat na een keer dragen ook weg of heb je een aparte wasmachine voor dat soort was?

In a way

Mijn ondergoed is te kwetsbaar voor de wasmachine, dus daar heb ik zo'n mini-emmertje voor in de douche staan. Het water uit de kraan is iets heter dan 70 graden volgens de meneer die de ketel kwam controleren.
te kwetsbaar voor de wasmachine? Dan denk ik aan zijde, dat kan toch ook niet op 70 graden handwas?

Nou ja, ieder zijn ding, maar je overdrijft imo.
Alle reacties Link kopieren
Wegwerp doekjes etc
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 30 maart 2013 @ 10:57:

te kwetsbaar voor de wasmachine? Dan denk ik aan zijde, dat kan toch ook niet op 70 graden handwas?

Nou ja, ieder zijn ding, maar je overdrijft imo.

Nee hoor, geen zijde, maar gewoon van dat kwetsbare mooie ondergoed.



Ik heb niet het gevoel dat ik overdrijf. Het enige wat ik in huis probeer te voorkomen is dat de poepbacteriën buiten het toilet komen. Verder ben ik -als ik die was en poetstopics lees- een gemiddeld vies mens. En dat wil ik graag zou houden, want de meeste bacteriën hebben we gewoon nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 maart 2013 @ 11:06:

[...]



Nee hoor, geen zijde, maar gewoon van dat kwetsbare mooie ondergoed.



Ik heb niet het gevoel dat ik overdrijf. Het enige wat ik in huis probeer te voorkomen is dat de poepbacteriën buiten het toilet komen. Verder ben ik -als ik die was en poetstopics lees- een gemiddeld vies mens. En dat wil ik graag zou houden, want de meeste bacteriën hebben we gewoon nodig.Ik weet niet hoor, maar ik maak de binnenkant van mijn toilet gewoon schoon met de borstel. Aan de buitenkant zit echt geen poep, dus hoe krijg jij poep aan je doekjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alleen aparte doekjes en sponzen. De sponzen gebruik ik maar een paar keer en gooi ik dan weg, de doekjes gaan elke keer gewoon in de was en worden volgende keer weer voor het toilet gebruikt. Daar let ik goed op, mijn vriend is in staat zo'n doekje voor de keuken te gebruiken.



Ik heb overigens jaren geleden als 14-jarige een weekendbaantje gehad in een hotel. Daar kregen we één spons. Daar werd dus de wastafel, de douche en de wc mee gedaan, en dat bij 20 kamers op rij. Zo vies! Meerdere sponzen gebruiken was uit den boze, dat kostte te veel geld (?). Als die gasten eens wisten.. brr.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 maart 2013 @ 10:29:

Vinden jullie het niet vies om die poepbacteriën door je was te verspreiden? Dat is mijn reden om wegwerpdoekjes te gebruiken. Want zelfs bij 60 graden zijn die bacteriën echt nog niet dood.Ik krijg wel een bijzonder beeld van jouw toilet. Poep belandt doorgaans in de wc bij mij en spoelt netjes weg. Denk dat het met de poep bacteriën bijzonder meevalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 30 maart 2013 @ 11:07:

[...]





Ik weet niet hoor, maar ik maak de binnenkant van mijn toilet gewoon schoon met de borstel. Aan de buitenkant zit echt geen poep, dus hoe krijg jij poep aan je doekjes?Zoals ik net in mij en post al zei: veel ongelukjes door mijn opa die incontinent van de ontlasting is en minimaal 3 dagen per week bij ons is. Je wilt echt niet weten hoeveel ontlasting ik al langs en naast de pot gevonden heb. Brrr.
Alle reacties Link kopieren
Emmer niet maar doekjes en handschoenen zijn wel apart voor de wc
Alle reacties Link kopieren
quote:RosaP schreef op 30 maart 2013 @ 11:08:

[...]





Ik krijg wel een bijzonder beeld van jouw toilet. Poep belandt doorgaans in de wc bij mij en spoelt netjes weg. Denk dat het met de poep bacteriën bijzonder meevalt.Dat komt op dat jouw oude opa niet bij jou op het toilet zit Ooit het effect van movicolon gezien bij oude mensen? Heel erg vies.
quote:Vinyl schreef op 30 maart 2013 @ 11:07:

[...]





Ik weet niet hoor, maar ik maak de binnenkant van mijn toilet gewoon schoon met de borstel. Aan de buitenkant zit echt geen poep, dus hoe krijg jij poep aan je doekjes?

Dat vroeg ik me ook al af.



Edit: mosterd. Hier geen incontinentie problematiek dus ook geen poep naast de wc, op de pot of op de bril.
Ik ben vast heel vies, als ik alle reacties over bacteriën lees.



Ik pak wel een apart doekje voor de toilet of ik poets de toilet als laatste, maar dat doekje gaat daarna op 40 of 60 graden in de was bij de doekjes die ik voor de keuken of woonkamer heb gebruikt. Daarna belanden die doekjes weer op een stapel in de kast. Dan is er dus de kans dat ik het doekje waar ik vorige week het toilet mee deed, deze week over het keukenblad haal.



Who cares. Er komen hier regelmatig mensen over de vloer en ik heb nog nooit iemand gehoord over viezigheid of dat iemand ziek is geworden na een bezoek aan mijn toilet of keuken.
Alle reacties Link kopieren
In geval van je op snap ik het wel.



Maar heb je enig idee hoeveel van die zgn. poepbacterien en door je huis zwermen? En in de andere gelegenheden? Die houdt je echt niet op het toilet.



Ik ben kennelijk vies, maar ik gebruik geen handschoenen (wat een vieze handen krijg je daarvan), een doekje dat daarna is de wasmachine gaat en geen aparte emmer.
Alle reacties Link kopieren
quote:altijdonderweg schreef op 30 maart 2013 @ 11:31:

Ik ben vast heel vies, als ik alle reacties over bacteriën lees.



Ik pak wel een apart doekje voor de toilet of ik poets de toilet als laatste, maar dat doekje gaat daarna op 40 of 60 graden in de was bij de doekjes die ik voor de keuken of woonkamer heb gebruikt. Daarna belanden die doekjes weer op een stapel in de kast. Dan is er dus de kans dat ik het doekje waar ik vorige week het toilet mee deed, deze week over het keukenblad haal.



Who cares. Er komen hier regelmatig mensen over de vloer en ik heb nog nooit iemand gehoord over viezigheid of dat iemand ziek is geworden na een bezoek aan mijn toilet of keuken.Hier doe ik hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 30 maart 2013 @ 11:38:





Ik ben kennelijk vies, maar ik gebruik geen handschoenen (wat een vieze handen krijg je daarvan), een doekje dat daarna is de wasmachine gaat en geen aparte emmer.Ik ben dan denk ik ook vies...
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 maart 2013 @ 11:16:

[...]



Dat komt op dat jouw oude opa niet bij jou op het toilet zit Ooit het effect van movicolon gezien bij oude mensen? Heel erg vies.



Ok ;) in jouw geval zou ik dan wegwerp doekjes kopen. Heb ik er ook altijd staan ivm kind dat van de wc glibbert. Maar gewone doekjes belanden bij mij op de grote berg poetslappen.

In nb mijn studentenhuis hadden we voor ieder huishoudelijk klusje een ander kleur sponsje/doekje. Ik wist nooit welke waar voor was, maar dat heb ik huisgenoTen nooit verteld haha
quote:pearle schreef op 30 maart 2013 @ 11:41:

[...]





Ik ben dan denk ik ook vies...

Lotgenoot meldt zich.



Ik vraag me wel af hoe de bacterievrezenden dat doen wanneer ze naar een toilet in een openbare gelegenheid gaan. Hebben jullie dan een pak Gllorix doekjes bij je? Of loop je uren met bijna-knappende-blaas tot je thuis bent? Of heb je de rest van de dag een vies gevoel?
Oh dan ben ik ook vies hoor! Zonder handschoenen, met geel doekje en allesreiniger en na afloop in de wasmachine. Zestig graden.



Alle reacties Link kopieren
quote:altijdonderweg schreef op 30 maart 2013 @ 11:31:

Ik ben vast heel vies, als ik alle reacties over bacteriën lees.



Ik pak wel een apart doekje voor de toilet of ik poets de toilet als laatste, maar dat doekje gaat daarna op 40 of 60 graden in de was bij de doekjes die ik voor de keuken of woonkamer heb gebruikt. Daarna belanden die doekjes weer op een stapel in de kast. Dan is er dus de kans dat ik het doekje waar ik vorige week het toilet mee deed, deze week over het keukenblad haal.



Who cares. Er komen hier regelmatig mensen over de vloer en ik heb nog nooit iemand gehoord over viezigheid of dat iemand ziek is geworden na een bezoek aan mijn toilet of keuken.+1
Alle reacties Link kopieren
Jaa wel aparte emmer en het doekje gaat na iedere poetsbeurt in de wasmachine
Alle reacties Link kopieren
Mooie discussie, haha.... Ik gebruik handschoenen omdat ik dan lekker heet water kan gebruiken, niet omdat mijn wc zo vies ofzo. Gewoon een emmer, soppie en een doekje. En daarna doekje in de was en de emmer omspoelen. Ben thuishulp geweest en weet echt wel wat hygiene is, maar weet ook dat je niet moet overdrijven met steriele toestanden enzo. Steriel hoort bij een operatiekamer, niet in huis. Schoon is schoon en te steriel maakt dat je afweer alleen maar minder wordt. Zou je nooit meer bij iemand anders naar de wc kunnen/durven en je kind vooral niet op de wc van bijv. school laten plassen....
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
quote:toedeledokie schreef op 30 maart 2013 @ 12:18:

Steriel hoort bij een operatiekamer, niet in huis.
Alle reacties Link kopieren
Amand Jij hebt nu sowieso een sticker verdient!
Een beetje in aanraking komen met huis-, tuin- en keukenbacteriën is helemaal niet slecht. Al maken producten als Dettol ons graag wijs dat we vieze mensen zijn als we niet aan ontsmetten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven