Appartement van 54m2,groot genoeg?

02-09-2014 18:50 77 berichten
Hoi allemaal,



Ik ben momenteel druk op huizenjacht. Ik zoek een appartement voor mij samen met mijn kat.



Nu heb ik een bezichtiging bij een appartement wat er op de foto's heel mooi uit ziet. Het is echter niet zo heel groot, 54 m2.... Er zijn 2 balkons die ik kan afzetten zodat de kat ook naar buiten kan.



Zijn er meer mensen die in een klein appartement wonen? Hoe bevalt dat? Gaat het gegeven moment niet 'klein' voelen? En is het groot genoeg voor een kat (of twee?)



Het is een koopappartement dus ik wil er wel langere tijd blijven. Samenwonen is niet aan de orde aangezien ik net relatie heb verbroken.



Alvast bedankt voor de reacties! :-)
Alle reacties Link kopieren
Nee, te klein voor een kat vind ik
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
54 m2 is ook weer niet zo klein hoor. Ik heb jaren op 60 m2 gewoond met een huisgenoot (aparte slaapkamers). Met alleen een kat moet zeker kunnen. Of je er lang wilt blijven zou bij mij meer van de buurt en de staat van het huis afhangen dan van het oppervlak.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op 60 m2 gewoond met zn 2e. Prima te doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb met 2 katten op 44 m2 gewoond met 1 balkon.

Kon helemaal prima.



(ik had wel een trapje vanaf balkon naar beneden voor één van beide katten)
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen op 80m2 met z'n vieren, dus ja, ik vind 54m2 in je eentje lekker ruim ;)

En je hebt nog 2 balcons ook...
Het is sowieso een binnenkat. Verder wil ik oa planken aan de muur maken zodat hij ook de hoogte in kan/op boekenkast kan zitten.
Ik woon op ongeveer zo'n oppervlakte ongeveer en dat gaat prima.

Het voelt niet klein en ik vind het ook niet klein. De meeste mensen die ik ken die alleen wonen, hebben ongeveer zo'n oppervlakte.



Ik heb een tweekamerappartement met een soort bijkamertje van twee bij anderhalf ongeveer en dat is wel heel fijn om als rommelhok te gebruiken. Eerder had ik echt maar twee kamers (woon-en slaapkamer dus) en toen miste ik wel een extra ruimte om zooi in op te bergen.
Alle reacties Link kopieren
Samenwonen is niet aan de orde want je hebt net je relatie verbroken is nogal een krasse uitspraak.



Als je over anderhalf jaar iemand tegenkomt kun je over nog eens anderhalf jaar makkelijk samenwoon plannen hebben. Een appartement kopen voor maar 3 jaar is niet zo'n goed plan en beslissen dat je nooit meer wil samen wonen na een net verbroken relatie is niet zo'n goede timing.



Natuurlijk kan je daar wonen je toekomstige buren doen het tenslotte ook maar ik zou never nooit niet zo'n klein appartement kopen. Of je moet echt geen andere mogelijkheid hebben. Je raakt het ook moeilijk weer kwijt want kleine doelgroep en voor een man en / of kind erbij is het echt te klein.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het an sich prima te doen is. Maar als koopappartement zou ik het niet zo snel doen. Je twijfelt nu zelf al. En dat geldt later voor evt kopers ook. En je wil er graag langere tijd wonen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar wat als je de liefde van je leven tegenkomt? (Er ff vanuit gaande dat je single bent.) Dan wil je op een gegeven moment samenwonen. Dan wordt 54 m2 al snel te klein en wil je wrs verhuizen naar iets groters. Dan lijkt me een klein appartement mss wat lastig verkoopbaar.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik woon op 55m2 met mijn vriend en 2 kinderen :Imao:
Alle reacties Link kopieren
En je kunt prima op 54m2 wonen. Heb als student ook op 12 m2 gewoond. Maar kopen zou ik nooit doen. Huren wel.
Alle reacties Link kopieren
Mits je het goed inricht en het niet te hokkerig is door tussenmuren, raar geplaatste gangen en kleine kamers is het prima te doen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:tulpje1977 schreef op 02 september 2014 @ 18:57:

Het is sowieso een binnenkat. Verder wil ik oa planken aan de muur maken zodat hij ook de hoogte in kan/op boekenkast kan zitten.





Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet heel klein en zeker niet als het een beetje slim is ingedeeld. De lokatie vind ik belangrijker. Is het een leuke buurt, goed bereikbaar, fatsoenlijke buren en zo.

En zogenoemde starterswoningen in een gewilde buurt liggen over het algemeen wel goed in de markt.

Aan de kat heb je al gedacht.

Als je hier een goed gevoel bij hebt lekker doen!
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Prima te doen. Ik heb jaren op 30 m2 gewoond met vriend en kat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wapiti schreef op 02 september 2014 @ 19:00:

En je kunt prima op 54m2 wonen. Heb als student ook op 12 m2 gewoond. Maar kopen zou ik nooit doen. Huren wel.



Dan was je kamer waarschijnlijk zo groot maar dan kon je toch gebruik maken van een keuken, douche en toilet.



Die 54 vierkante meter omvat dan wel alles inclusief een halletje. Dat is echt niet groot. Oké voor een student misschien wel maar je wil toch niet je hele leven leven als een student.
Ik woon op 33 m2 met vriend en kat (oké, da's wel wat klein) maar 54 m2 is dus echt zat!
Alle reacties Link kopieren
Die plaatjes van bieb dat is pas een waar kattenparadijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op 50m2, handig ingedeeld met grote woonkamer, open keuken en L-vormig balkon. Mits licht en ruimtelijk ingedeeld is het prima.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gaat prima met een kat. Ik heb ook zoveel m2 en dat is echt prima. Heb inderdaad wel mogelijkheden gecreëerd om te klimmen voor hem en ik speel veel met hem. Hij heeft nu eenmaal geen trap oid waar hij zijn energie op kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Groot of klein zijn dus subjectieve begrippen.

Ons huis is 130 vierkante meter en zou ik niet omschrijven als groot.



Ik heb wel kleiner gewoond maar dat vond ik ook echt klein.
Oh, kopen zou ik trouwens ook niet doen. Had ik overheen gelezen.
Ik zou ook huren, omdat je dit lastiger weer verkoopt dan een grotere flat.



54m2 is goed te doen zeker als je kleine meubels koopt.



Kun je niet iets huren in de vrije sector?
Het ligt heel erg aan de manier waarop ramen, deuren en muren geplaatst zijn. Wij wonen samen op 50 m2, maar als het allemaal wat logischer ingedeeld (geen badkamer van 3x3,5) dan oogde het een stuk ruimer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven