Arm konijntje

01-11-2012 15:14 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fiets ik net naar huis... Zit er langs de weg (in de 'goot') een konijntje in elkaar gedoken. Ik denk ''die springt wel weg als ik langs fiets'' maar niks was minder waar. Wel volgde het konijntje mij met z'n oogjes. Omdat ik het idee had dat het konijntje misschien gewond was ben ik gestopt, heb ik mijn jas uit gedaan en deze over hem heen gegooid (om te kijken hoe hij zou reageren). Nou, het reageerde helemaal niet. Toen heb ik het met mijn jas opgepakt en ik verwachte dat het konijntje dan wel een beetje zou gaanspartelen, maar ook dat gebeurde niet. Hij hing juist helemaal slap en ik dacht dus ''oh, schijnbaar heb ik het me verbeeld dat zijn oogjes bewogen...''.

Ik heb het konijntje in het gras, half onder een struikje gelegd maar daar begon het dus wel met zijn oogjes te knipperen en hij ademde zwaar. Hopelijk heb ik zijn pijn niet erger gemaakt door hem te verplaatsen



De dierenambulance komt er niet voor en ik kan het moeilijk mee naar huis nemen (appartement en twee katten). Ik zal me er dus bij neer moeten leggen dat het beestje daar dood gaat, want ik denk dat het een klap heeft gehad en dat er van binnen iets goed mis is.



Arm konijntje!



En nu zit ik met een rotgevoel thuis... De zin om die verjaardagstaart te gaan maken waar ik me zo op verheugde is me ook wel vergaan



Ik wil eigenlijk niks met dit topic... Gewoon even van me af schrijven.
Alle reacties Link kopieren
:( Gut, heel naar ja!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem alsnog gaan ophalen, katten of geen katten. Misschien is er eenmaal thuis wel een mogelijkheid, iemand een vriend of vriendin die het kan meenemen.

Zomaar laten kreperen zou ik niet kunnen.
Je kunt hm toch bij de dierenarts brengen?
Of wat Perel zegt.
Oggos, wat zielig. Ik zou het alleen toch niet daar zo laten zitten hoor. Je zegt dat de dierenambulance er niet voor komt, heb je die wel geprobeerd? En is er niet iemand anders waar je het naartoe kunt brengen, of de dierenarts ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Kartonnen doosje mee, konijn ophalen en zelf naar een dierenopvang/-arts brengen?
Alle reacties Link kopieren
Waar ergens (hoeft niet helemaal specifiek) woon je?

Stel dat het niet ver bij mij vandaan is, dan wil ik wel gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem wel gaan ophalen. Kom zeg, je kan dat konijntje toch niet laten creperen daar?
quote:Perel schreef op 01 november 2012 @ 15:18:Zomaar laten kreperen zou ik niet kunnen.Eens. Je moet iets doen. Breng het naar een dierenarts of dierenasiel en laat het daar achter als je verder geen verantwoordelijkheid wil.
Alle reacties Link kopieren
Zit er geen konijnenopvang ergens in de buurt waar je hem naartoe kan brengen? Of het asiel?



Mijn ervaring is dat de dierenambulance zelf inderdaad niet altijd naar je toekomt, maar dat je een gewond dier wel zelf kan brengen.



Ik zou dus een doosje pakken met iets van kranten of iets zachts erin, gaten in de bovenkant prikken voor ventilatie en dan het koniijntje halen en in de doos doen. Doos een beetje dicht doen zodat het donker is voor het beestje, dat geeft rust.



Succes! En ik hoop dat je hem toch gaat halen...
Alle reacties Link kopieren
Of zelf nu ophalen en afleveren bij de dierenambulance of de dierenambulance bellen.



Als het te doen is in mijn regio dan haal ik hem wel op.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
G-sleutel geen verwijt hoor. Op dat moment wist je niet wat je moest, en nu eenmaal thuis ga je nadenken.. wij hier horen het van jou, uit de tweede hand. Dan is het makkelijke de goeie oplossing te bedenken.
Als het bij mij in de buurt is haal ik hem wel op!
Alle reacties Link kopieren
He? Je kan toch niet zomaar thuis gaan zitten terwijl je weet dat dat konijntje daar zit te kreperen? Doosje mee, op de fiets, halen en naar de dierenarts!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens aan. Als MV, Yvetje en ik niet bij elkaar in de regio wonen, heb je al drie potentiele kansen dat er iets kan worden gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wie nog meer?



Hoop dat G-sleutel gaat reageren.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je je woonplaats vermelden? Ik zie dat er al heel wat mensen aanbieden om hem te gaan halen als het in de buurt is...



Arm konijntje... Waarschijnlijk aangereden?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is ze zelf alsnog teruggefietst.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook als het bij mij in de buurt is! Bij ons rijdt de dierenambulance trouwens wel daarvoor, mAar ik wil hem met liefde ophalen!
Alle reacties Link kopieren
Ach gossie! Mijn hormonen vliegen alle kanten op nu..Zelfs ik als hoogzwangere zou het beestje wel op willen halen
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop maar dat ze toch terug is gegaan nu...



En zo niet, zou fijn zijn als ze nog een reactie gaf
Alle reacties Link kopieren
Oh jezus, waar is het? Ik wil 'm halen indien goed te combineren met mijn agenda, na 11 uur wil ik heel Nederland doorrijden.



Ik wil 'm verzorgen (tijdelijk) en indien hij er echt vreselijk aan toe is wil ik 'm ook wel de nek omdraaien als je dat zelf niet durft.



Laat even wat horen, anders slaap ik vanavond niet hoor. Ik ben echt een ongelofelijk watje voor dieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je niets verkeerd hebt gedaan trouwens, je bent al gestopt, dat is al heel wat. Meeste mensen laten dieren maar gewoon liggen.
Jemig, ik zit hier maar te wachten of het bij mij in de buurt is misschien. Pfff, vind het zenuwslopend dit zeg. Dat zielige konijntje in de kou buiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven