Arm konijntje

01-11-2012 15:14 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fiets ik net naar huis... Zit er langs de weg (in de 'goot') een konijntje in elkaar gedoken. Ik denk ''die springt wel weg als ik langs fiets'' maar niks was minder waar. Wel volgde het konijntje mij met z'n oogjes. Omdat ik het idee had dat het konijntje misschien gewond was ben ik gestopt, heb ik mijn jas uit gedaan en deze over hem heen gegooid (om te kijken hoe hij zou reageren). Nou, het reageerde helemaal niet. Toen heb ik het met mijn jas opgepakt en ik verwachte dat het konijntje dan wel een beetje zou gaanspartelen, maar ook dat gebeurde niet. Hij hing juist helemaal slap en ik dacht dus ''oh, schijnbaar heb ik het me verbeeld dat zijn oogjes bewogen...''.

Ik heb het konijntje in het gras, half onder een struikje gelegd maar daar begon het dus wel met zijn oogjes te knipperen en hij ademde zwaar. Hopelijk heb ik zijn pijn niet erger gemaakt door hem te verplaatsen



De dierenambulance komt er niet voor en ik kan het moeilijk mee naar huis nemen (appartement en twee katten). Ik zal me er dus bij neer moeten leggen dat het beestje daar dood gaat, want ik denk dat het een klap heeft gehad en dat er van binnen iets goed mis is.



Arm konijntje!



En nu zit ik met een rotgevoel thuis... De zin om die verjaardagstaart te gaan maken waar ik me zo op verheugde is me ook wel vergaan



Ik wil eigenlijk niks met dit topic... Gewoon even van me af schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Hou je op Ivetje, zometeen zit ik te janken op kantoor. Och dat lieve dier.
Alle reacties Link kopieren
Ik update ook steeds ff om te kijken. Kan ook niet tegen dierenleed en nu met al die extra hormonen ben ik helemaal een emotioneel miepje die alles en iedereen wel wil verzorgen. Hier regent t echt keihard en de gedachte alleen al dat t beestje daar helemaal koud en zielig en nat zit te zijn maakt me aan t huilen
Ik wil hem ook halen mits in de buurt. Sneu idee als zo'n konijntje daar zit
Alle reacties Link kopieren
quote:Confiture schreef op 01 november 2012 @ 15:49:

Hou je op Ivetje, zometeen zit ik te janken op kantoor. Och dat lieve dier.Ik ook
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Snap niet zo goed dat TO niet meer reageert eigenlijk
quote:Confiture schreef op 01 november 2012 @ 15:49:

Hou je op Ivetje, zometeen zit ik te janken op kantoor. Och dat lieve dier.

Sorry

Om je op te vrolijken dan :



Alle reacties Link kopieren
Misschien is to wel terug gegaan? Hoop het tenminste..
Alle reacties Link kopieren
Beetje hypocriet wel hoor... Zit iedereen hier te sniffen over een konijntje. Maar straks wel weer plofkip op bord of een lekker stukje koe of varken uit de bioindustrie. Maar goed, die verrotten met z´n allen in een grote stal en als ze op je bord liggen kijken ze je niet aan met hun kraaloogjes dus dat is minder erg...



A fin, ik vind het ook erg zielig, een dier of mens dat lijdt.
Alle reacties Link kopieren
TO is 'm halen! (Hoop ik tenminste)
Alle reacties Link kopieren
Als het bij mij in de buurt is wil ik ook wel even rijden.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief allemaal dat er mensen zijn die het konijntje op willen halen.



Ik vrees alleen dat het beestje het niet lang red als het gewond is.

Konijnen geven snel op, en als het buiten onderkoeld met pijn ligt geef ik dat niet lang.



Arm beestje
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op 01 november 2012 @ 15:55:

Beetje hypocriet wel hoor... Zit iedereen hier te sniffen over een konijntje. Maar straks wel weer plofkip op bord of een lekker stukje koe of varken uit de bioindustrie. Maar goed, die verrotten met z´n allen in een grote stal en als ze op je bord liggen kijken ze je niet aan met hun kraaloogjes dus dat is minder erg...



A fin, ik vind het ook erg zielig, een dier of mens dat lijdt.Ik eet (recentelijk,dat wel) eigenlijk alleen nog maar bioecosuperologisch. Ik probeer het in ieder geval goed te doen. Want van kippen en koeien hou ik ook. Een echte boerentrien.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 01 november 2012 @ 15:56:

Wat lief allemaal dat er mensen zijn die het konijntje op willen halen.



Ik vrees alleen dat het beestje het niet lang red als het gewond is.

Konijnen geven snel op, en als het buiten onderkoeld met pijn ligt geef ik dat niet lang.



Arm beestje Nou fijn om te weten, dan ligt hij in ieder geval niet dagen te creperen. Heb helemaal geen verstand van konijnen en ik vind het ook geen bijzonder leuke dieren, maar dieren die lijden vind ik erg.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op donderdag 01 november 2012 15:55 Beetje hypocriet wel hoor... Zit iedereen hier te sniffen over een konijntje. Maar straks wel weer plofkip op bord of een lekker stukje koe of varken uit de bioindustrie. Maar goed, die verrotten met z´n allen in een grote stal en als ze op je bord liggen kijken ze je niet aan met hun kraaloogjes dus dat is minder erg...



A fin, ik vind het ook erg zielig, een dier of mens dat lijdt. Niet dat t wat uitmaakt, maar ben een vegetariër
Alle reacties Link kopieren
Als het konijntje bij mij in de buurt is wil ik er ook wel heen gaan. Kleine moeite toch? En zo'n potje worteltjes-olvarit kopen is zo duur nou ook weer niet. Hopelijk laat TO nog wat van zich horen:).
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op 01 november 2012 @ 15:55:

Beetje hypocriet wel hoor... Zit iedereen hier te sniffen over een konijntje. Maar straks wel weer plofkip op bord of een lekker stukje koe of varken uit de bioindustrie. Maar goed, die verrotten met z´n allen in een grote stal en als ze op je bord liggen kijken ze je niet aan met hun kraaloogjes dus dat is minder erg...



A fin, ik vind het ook erg zielig, een dier of mens dat lijdt.





Ik ben vegetarier.

Mag ik wel medelijden hebben?

Ben alleen wel zo realistisch dat de natuur gewoon de natuur is en het beestje niet echt meer te redden is als het daar ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Confiture schreef op 01 november 2012 @ 15:56:

[...]





Ik eet (recentelijk,dat wel) eigenlijk alleen nog maar bioecosuperologisch. Ik probeer het in ieder geval goed te doen. Want van kippen en koeien hou ik ook. Een echte boerentrien.:-) Het gaat mij er niet om dat het niet zielig is hoor. Ik vind dierenleed altijd zielig, maar ik weet zeker dat velen die hier nu over dat ene konijntje posten, dagelijks zelf ook afschuwelijk dierenleed veroorzaken en dat vind ik heel erg hypocriet.
Alle reacties Link kopieren
quote:heartagram schreef op 01 november 2012 @ 15:57:

[...]





Niet dat t wat uitmaakt, maar ben een vegetariërDat maakt juist erg veel uit. Al at iedereen maar één (extra) dag vegetarisch, dan zou dat heel veel milieuproblemen en dierenleed schelen. Ik eet wel degelijk vlees, maar dan wel van dieren die een goed leven hebben gehad. En niet vaker dan een paar keer per week een stukje.
Alle reacties Link kopieren
Och wat sneu! Ik wil het diertje ook wel ophalen en hier in huis nemen tot dat het weer sterker is
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op 01 november 2012 @ 16:02:

[...]





Dat maakt juist erg veel uit. Al at iedereen maar één (extra) dag vegetarisch, dan zou dat heel veel milieuproblemen en dierenleed schelen. Ik eet wel degelijk vlees, maar dan wel van dieren die een goed leven hebben gehad. En niet vaker dan een paar keer per week een stukje.Misschien er zelf een topic over openen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ook ik wil het konijntje ophalen, graag zelfs!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Och arm beestje!!!



Haal het op, breng het bij de dierenarts of asiel.. Als het dan alsnog dood gaat heb jij in elk geval gedaan wat je kon doen.. Je reageert niet meer.. Ben je hem halen? Ben zóoo benieuwd.. wat zal het koud zijn buiten voor dat zielig beestje.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Nou pleegmoeders zat hier !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel gelijk hoor lilaemme, maar zat mezelf op te vreten over een gewond diertje en een to die niet meer reageert. Vandaar dat ik zei "niet dat t wat uitmaakt.."
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 november 2012 @ 16:06:

[...]





Misschien er zelf een topic over openen? Ik dacht precies hetzelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven