Arm konijntje

01-11-2012 15:14 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fiets ik net naar huis... Zit er langs de weg (in de 'goot') een konijntje in elkaar gedoken. Ik denk ''die springt wel weg als ik langs fiets'' maar niks was minder waar. Wel volgde het konijntje mij met z'n oogjes. Omdat ik het idee had dat het konijntje misschien gewond was ben ik gestopt, heb ik mijn jas uit gedaan en deze over hem heen gegooid (om te kijken hoe hij zou reageren). Nou, het reageerde helemaal niet. Toen heb ik het met mijn jas opgepakt en ik verwachte dat het konijntje dan wel een beetje zou gaanspartelen, maar ook dat gebeurde niet. Hij hing juist helemaal slap en ik dacht dus ''oh, schijnbaar heb ik het me verbeeld dat zijn oogjes bewogen...''.

Ik heb het konijntje in het gras, half onder een struikje gelegd maar daar begon het dus wel met zijn oogjes te knipperen en hij ademde zwaar. Hopelijk heb ik zijn pijn niet erger gemaakt door hem te verplaatsen



De dierenambulance komt er niet voor en ik kan het moeilijk mee naar huis nemen (appartement en twee katten). Ik zal me er dus bij neer moeten leggen dat het beestje daar dood gaat, want ik denk dat het een klap heeft gehad en dat er van binnen iets goed mis is.



Arm konijntje!



En nu zit ik met een rotgevoel thuis... De zin om die verjaardagstaart te gaan maken waar ik me zo op verheugde is me ook wel vergaan



Ik wil eigenlijk niks met dit topic... Gewoon even van me af schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 november 2012 @ 16:06:

[...]





Misschien er zelf een topic over openen? Voel je je aangesproken?
Alle reacties Link kopieren
quote:heartagram schreef op 01 november 2012 @ 16:08:

Je hebt wel gelijk hoor lilaemme, maar zat mezelf op te vreten over een gewond diertje en een to die niet meer reageert. Vandaar dat ik zei "niet dat t wat uitmaakt.." Snap ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:souso schreef op 01 november 2012 @ 16:05:

Och wat sneu! Ik wil het diertje ook wel ophalen en hier in huis nemen tot dat het weer sterker isIk zou het dan wel afleveren bij het asiel/dierenambulance. Daar is een dierenarts aanwezig en weten hoe hiermee om te gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op 01 november 2012 @ 16:09:

[...]





Voel je je aangesproken?Nee toevallig niet, maar je gaat aardig offtopic. En die discussie is m.i. hier niet echt op zijn plaats.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je hebt het niet meegenomen?! Ik zou me daar nog weken super kut over voelen..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het konijn ondertussen rustig zelf gestorven is.

Veel minder stressvol dan opgepakt worden, vervoerd, in een hok gezet, onbekend voer en waarschijnlijk te warm zitten.
Alle reacties Link kopieren
Sorry! Er stond ineens iemand voor de deur die (ook) mijn aandacht nodig had... Ik ga nu de berichten bij lezen.



(Ik woon trouwens onder Tilburg)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat het konijntje nog leeft, zeker als konijnen gestresst zijn, sterven ze al snel, geven de moed snel op.



ah bericht!! maar je hebt het konijntje niet meer opgehaald?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Eens met Bammetjebamie: als het een wild konijn is kun je het beter zelf later sterven. Als het al op deze manier niet meer reageert is het zo ver heen dat het toch niet meer te redden is. De extra stress van opgepakt worden enzo is dan alleen maar nog zieliger!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de Randstad, dus daar even een konijntje gaan ophalen zal niet gaan.



Wie woont daar wel in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Ah een update fijn! Onder Tilburg is voor mij niet te doen helaas sorry. Woon in Overijssel en als hoogzwangere die kant op karren is me net te ver :'(
Ik woon bij Amsterdam. Dus gaat mij ook niet lukken
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 01 november 2012 @ 15:19:

Oggos, wat zielig. Ik zou het alleen toch niet daar zo laten zitten hoor. Je zegt dat de dierenambulance er niet voor komt, heb je die wel geprobeerd? En is er niet iemand anders waar je het naartoe kunt brengen, of de dierenarts ofzo?De dierenambulance komt zelfs voor een klein kuikentje. Paar maanden geleden is er bij ons de straat een moedereend doodgereden. Moedereend had een hele horde kuikens, en die hebben het allemaal overleefd. Eén eendje bleef op de weg zitten en die heb ik mee naar huis genomen, was een beetje gewond. Volgende dag kwam de dierenambulance 'm ophalen. Was een leuk beest, liep lekker door het huis te stappen. Toch nog een goede daad gedaan, anders had ie het zeker niet overleefd als ik 'm op de weg had laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:gsleutel schreef op 01 november 2012 @ 16:18:



(Ik woon trouwens onder Tilburg)Helaas woon ik aan een andere kant van NL. Bel de dierenambulance.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 01 november 2012 @ 16:12:

Je hebt het niet meegenomen?! Ik zou me daar nog weken super kut over voelen..Zou ik ook hebben, een enorm schuldgevoel
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen gaat het inderdaad slecht met het konijntje.

Dit betekent niet dat het niet meer te redden valt. (spreek uit ervaring).



Ik hoop dat je hem alsnog op gaat halen! Heb je niet een reisbox waar het konijn in kan? Zo kunnen de katten er ook niet makkelijk bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allemaal super lief van jullie! Maar het konijntje zag er echt niet uit alsof ik het niet zou helpen het nu in mijn jas gewikkeld in mijn fietstas mee te nemen.



Er zit wel een opvang, maar die is hier ruim een uur fietsen vandaan



Misschien had ik inderdaad anders moeten handelen en waarschijnlijk als er tussendoor niemand voor de deur had gestaan (ook geen plezier bezoekje, helaas) was ik teruggefietst in de hoop dat hij gestopt was met ademen.



Ik hoop écht dat diegene die hier iets meer weten van konijnen gelijk hebben en dat het bij konijnen snel gaat. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel bijna zo ver was, als het ook maar enigsinds kon zou een wild konijn toch wel spartelen? Al is het het laatste wat het doet?



Nu voel ik me nog vervelender
Alle reacties Link kopieren
Ook eens met Bammetje. Konijnen zijn erg stressgevoelig. Het feit dat hij/zij al zo ver heen was dat het niet eens meer terug kon kruipen naar z'n eigen holletje zegt eigenlijk al genoeg. Als konijnen zo apatisch zijn is het vaak snel over. Een wild konijn zal hoe ziek het ook is tot het laatst toe vluchtgedrag vertonen. Dat het dat nu niet deed, maakt dat ik denk dat het nu waarschijnlijk al niet meer leeft.
Alle reacties Link kopieren
Als al die mensen die nu staan te springen om het beestje op te halen nu eens echt in de auto stappen en naar een konijnenopvang rijden om een konijn op te halen?
quote:bammetjebamie schreef op 01 november 2012 @ 16:16:

Ik hoop dat het konijn ondertussen rustig zelf gestorven is.

Veel minder stressvol dan opgepakt worden, vervoerd, in een hok gezet, onbekend voer en waarschijnlijk te warm zitten.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:sitha schreef op 01 november 2012 @ 16:24:

[...]





De dierenambulance komt zelfs voor een klein kuikentje. Paar maanden geleden is er bij ons de straat een moedereend doodgereden. Moedereend had een hele horde kuikens, en die hebben het allemaal overleefd. Eén eendje bleef op de weg zitten en die heb ik mee naar huis genomen, was een beetje gewond. Volgende dag kwam de dierenambulance 'm ophalen. Was een leuk beest, liep lekker door het huis te stappen. Toch nog een goede daad gedaan, anders had ie het zeker niet overleefd als ik 'm op de weg had laten zitten.



Maar deze hand nog een kans om te overleven... Dit konijntje was duidelijk aan zijn laatste adem



Mijn zwager werkt bij de dierenambulance (niet vandaag) en zegt dat ze hier inderdaad niet voor komen...
Alle reacties Link kopieren
quote:gsleutel schreef op 01 november 2012 @ 16:25:

Ik vind het allemaal super lief van jullie! Maar het konijntje zag er echt niet uit alsof ik het niet zou helpen het nu in mijn jas gewikkeld in mijn fietstas mee te nemen.



Er zit wel een opvang, maar die is hier ruim een uur fietsen vandaan



Misschien had ik inderdaad anders moeten handelen en waarschijnlijk als er tussendoor niemand voor de deur had gestaan (ook geen plezier bezoekje, helaas) was ik teruggefietst in de hoop dat hij gestopt was met ademen.



Ik hoop écht dat diegene die hier iets meer weten van konijnen gelijk hebben en dat het bij konijnen snel gaat. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel bijna zo ver was, als het ook maar enigsinds kon zou een wild konijn toch wel spartelen? Al is het het laatste wat het doet?



Nu voel ik me nog vervelender Ga dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:altonick schreef op 01 november 2012 @ 16:20:

Eens met Bammetjebamie: als het een wild konijn is kun je het beter zelf later sterven. Als het al op deze manier niet meer reageert is het zo ver heen dat het toch niet meer te redden is. De extra stress van opgepakt worden enzo is dan alleen maar nog zieliger!



Wie weet is het een `dierenvriend` die op vakantie ging en het tamme huiskonijntje daar heeft achtergelaten.



het is immers herfstvakantie, dus wie weet is het geen wild konijn. Je moet ze de kost geven die hun huisdier dumpen als ze op vakantie gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:sitha schreef op 01 november 2012 @ 16:24:

[...]





De dierenambulance komt zelfs voor een klein kuikentje.



Dat verschilt dan per gemeente. Ik had een keer een jonge duif die uit zijn nest was gevallen; kwamen ze niet voor.

En een eend die zijn nek gebroken had en lag te kronkelen van de pijn, kwamen ze ook niet voor.



En daar sta je dan, je wil wel helpen maar je weet niet hoe.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:nina69 schreef op 01 november 2012 @ 16:27:

[...]





Ga dan!En dan? Niet omdat het makkelijker is, maar ik geloof dat dat klote gevoel meer vanuit mijn emoties komt dan dat ik het konijntje echt kan helpen door het in een doos mee op de fiets te nemen, in mijn warme appartement te zetten en daar te wachten tot het dood is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven