Auto rijles!!

19-09-2014 17:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we alles met elkaar delen wat met autorijles te maken heeft...



Aangezien in het oude topic Rijles! niet meer gereageerd wordt, dit nieuwe topic.



Over mezelf:

Theorie heb ik in 1x gehaald op 19 augustus.

6 oktober heb ik om 10:45 uur mijn tussentijdse toets..

Voor die tijd heb ik nog 4 lessen van 1,5 uur.



Iemand tips/ervaringen?
Ik val. Ik sta op. Ik maak fouten. Ik ben mens. Ik ben niet perfect. Ik leef en ik leer.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat met auto's en rijles te maken heeft?
Ik heb mijn rijbewijs ondertussen alweer 3 jaar, heel veel plezier van. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Krijgt de auto rijles? Tja, kan, met die zelfrijdende auto's van tegenwoordig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 19 september 2014 @ 17:37:

Alles wat met auto's en rijles te maken heeft?

Met autorijles. Type foutje zie ik nu.



quote:matroesjka_ schreef op 19 september 2014 @ 17:38:

Ik heb mijn rijbewijs ondertussen alweer 3 jaar, heel veel plezier van. Succes!

De tijd gaat snel hé? Ja, lijkt mij ook heel fijn, stukje meer vrijheid. Dankjewel



quote:pejeka schreef op 19 september 2014 @ 17:42:

Krijgt de auto rijles? Tja, kan, met die zelfrijdende auto's van tegenwoordig.Haha type foutje maar je weet best wat ik bedoel.
Ik val. Ik sta op. Ik maak fouten. Ik ben mens. Ik ben niet perfect. Ik leef en ik leer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een paar maanden mijn rijbewijs. Goed dat je een ttt gaat doen. Vond ik erg fijn.

Ik had een examinator die ik erg fijn vond tijdens de ttt. Mijn instructeur heeft toen aangevraagd of ik dezelfde man tijdens mijn examen kon hebben. Dat was mogelijk. Ik voelde mij gelijk wat gemakkelijker.

Dus mocht dat bij jou ook het geval zijn dan kun je altijd kijken of je dezelfde man/vrouw kan krijgen bij het examen als bij de ttt.



Bij het examen zo rustig mogelijk blijven. Geen risico's nemen. Als je denkt, daar kan ik misschien net langs, dan moet je dat niet doen. Gewoon even stoppen en anderen laten passeren.

Ze vinden het minder erg als je even stopt dan dat je risico's gaat nemen of gevaarlijke situaties creëert.

De laatste lessen zoveel mogelijk rijden waar ze vaker langs komen tijdens examens, maar als je een goede instructeur hebt dan doet hij dat ook wel.

Ook vond ik het heel fijn om een uur rijles te hebben voor het examen. Dan zit je er wat meer in.

Ik heb het toen d eerste keer gehaald.



Succes met je ttt en rijlessen en super veel succes met het examen.
Ik heb alweer een jaartje of 100 mijn rijbewijs. En ik heb een auto.
quote:matroesjka_ schreef op 19 september 2014 @ 17:38:

Ik heb mijn rijbewijs ondertussen alweer 3 jaar, heel veel plezier van. Succes!



matroesjka, ik had steeds het idee dat jij R bent van een vorige nick en nu ik hier lees dat je 3 jaar geleden je rijbewijs haalde moet ik het gewoon aan je vragen. Klopt dat? En ga je nu trouwen met die ene van toen?



Oh en ontopic. Ik heb meegeschreven in het rijlestopic dat vóór de gelinkte in de OP was. Heel gezellig altijd! Veel succes met lessen!
TTT vond ik onwijs zonde van het geld (en heb ik dus ook niet gedaan) van dat geld kon ik toen wel 4 of 5 rijlessen nemen en in die tijd perfectioneer je de bijzondere verrichtingen ook wel. Maar voor sommige mensen is een soort 'proefexamen' ook wel fijn. Wel duur.
Alle reacties Link kopieren
quote:draak82 schreef op 19 september 2014 @ 18:05:

Ik heb nu een paar maanden mijn rijbewijs. Goed dat je een ttt gaat doen. Vond ik erg fijn.

Ik had een examinator die ik erg fijn vond tijdens de ttt. Mijn instructeur heeft toen aangevraagd of ik dezelfde man tijdens mijn examen kon hebben. Dat was mogelijk. Ik voelde mij gelijk wat gemakkelijker.

Dus mocht dat bij jou ook het geval zijn dan kun je altijd kijken of je dezelfde man/vrouw kan krijgen bij het examen als bij de ttt.



Bij het examen zo rustig mogelijk blijven. Geen risico's nemen. Als je denkt, daar kan ik misschien net langs, dan moet je dat niet doen. Gewoon even stoppen en anderen laten passeren.

Ze vinden het minder erg als je even stopt dan dat je risico's gaat nemen of gevaarlijke situaties creëert.

De laatste lessen zoveel mogelijk rijden waar ze vaker langs komen tijdens examens, maar als je een goede instructeur hebt dan doet hij dat ook wel.

Ook vond ik het heel fijn om een uur rijles te hebben voor het examen. Dan zit je er wat meer in.

Ik heb het toen d eerste keer gehaald.



Succes met je ttt en rijlessen en super veel succes met het examen.

Mij lijkt het ook erg fijn om eerst een TTT te doen voor het echte examen.



Bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee.



Dankjewel



quote:blijekip schreef op 19 september 2014 @ 20:16:

[...]

Oh en ontopic. Ik heb meegeschreven in het rijlestopic dat vóór de gelinkte in de OP was. Heel gezellig altijd! Veel succes met lessen!quote:blijekip schreef op 19 september 2014 @ 20:18:

TTT vond ik onwijs zonde van het geld (en heb ik dus ook niet gedaan) van dat geld kon ik toen wel 4 of 5 rijlessen nemen en in die tijd perfectioneer je de bijzondere verrichtingen ook wel. Maar voor sommige mensen is een soort 'proefexamen' ook wel fijn. Wel duur.

Het lijkt mij ook erg gezellig en leuk om ervaringen met anderen uit te wisselen.

Dankjewel



Ik snap dat iedereen anders over TTT denkt en dat het voor de ene wel fijn is en voor de ander juist niet. En het laatste dan vooral om het geld.

Ik doe het omdat ik dan al een keer een 'examen' heb meegemaakt en dan weet ik wat ik kan verwachten van het echte praktijk examen.. Dit ook wel op aanraden van mijn instructrice aangezien ik erg onzeker ben.
Ik val. Ik sta op. Ik maak fouten. Ik ben mens. Ik ben niet perfect. Ik leef en ik leer.
Oh, fijn dat dit topic er is! Heb net rijles gehad (mijn 9e dubbele) en ik ben uitgeput. Ga vanaf volgende week alleen nog maar enkele lessen inplannen. Ik zit er ook over te denken om misschien van instructeur te wisselen, deze is heel druk, praat aan 1 stuk door (alleen maar inhoudelijk over de les, wat ik fout doe en anders zou moeten doen etc) en de helft komt daardoor niet binnen. Misschien dat een rustigere instructeur beter bij me zou passen.



Theorie heb ik ook in 1x gehaald, maar dat was een wonder want ik had heel slecht geleerd en merk nu dat het er echt nog niet goed in zit. Dus ga toch maar weer even de boeken in duiken, haha,
Alle reacties Link kopieren
Hee Buaya,



Wat leuk dat je mee komt typen. Ja, autorijles is behoorlijk intensief en ik ben ook nog steeds moe na de les. Sinds ik van 2 uur naar 1,5 uur ben gegaan gaat het bij mij wel iets beter.



Wat vervelend dat jouw instructeur zo druk is en dat daardoor alles niet binnen komt bij jou. Als jij liever een (andere) instructeur hebt die rustiger is, zou ik dat gewoon aangeven bij de rijschool.



Nou ja gehaald is gehaald toch?



Ik had vanavond ook weer autorijles, voor het eerst in het donker. Spannend, maar viel erg mee. Wel paar fouten gemaakt.. Alleen daar is het ook LES voor natuurlijk.. Nu mag ik volgende week donderdag & zaterdag weer en dan die maandag de tussentijdse toets..
Ik val. Ik sta op. Ik maak fouten. Ik ben mens. Ik ben niet perfect. Ik leef en ik leer.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Mods, dit topic mag verwijderd worden.

Zo weinig reacties.
Ik val. Ik sta op. Ik maak fouten. Ik ben mens. Ik ben niet perfect. Ik leef en ik leer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven