Auto verkopen: ja of nee

27-05-2016 18:55 61 berichten
hallo,



Hoewel ik mijn auto prima kan betalen vind ik het ergens ook wel veel geldverspilling.

Ik overweeg in mijn hoofd 3 opties:



1. Auto verkopen en autoloos door het leven gaan

2. Auto inruilen voor een goedkopere

3. Auto houden



Ik rijd een audi, die dingen zijn best duur in onderhoud al zeg ik het zelf. Als er iets stuk is ben ik al gauw 500-1000 euro kwijt en ik heb ook al 1 a 2 keer laksvchade gereden.



Voordelen verkopen:

Welnu even snel uitgerekend kost deze auto me al gauw zo'n 3500 a 4000 euro per jaar. Straks hoef ik niet meer ver te reizen voor werk en kan ik met de fiets. Van het verkoopgeld kan ik mijn studieschuld afbetalen, of mijn badkamer verbouwen bijvoorbeeld. Ik kan met ov ook op best veel plaatsen komen of evt als het ech nodig is een auto huren of ovfiets huren, of een taxi nemen.



Nadelen verkopen:

Deuk in ego, want heb geen audi meer (statussymbool), niet de vrijheid om zelf te bepalen hoe laat ik ergens heenga (ov), niet meer droog van A naar B komen (fiets heeft geen dak). Als ik meubels koop moet ik ze laten bezorgen.



Het teruggaan naar een goedkoper barrel is eigenlijk wel zonde, maar dan heb ik minder stress als ik m sloop. Men neemt me alleen niet meer zo serieus in het verkeer (ik had hiervoor een daewoo matiz, dus ik weet waarover ik praat haha).



Ik heb geen kinderen, geen relatie of huisdieren om rekening mee te houden.



Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Greenwheels! Oh nee, hartstikke statusverlagend natuurlijk.
Ik zou hem inruilen voor een goedkopere of weg doen. Hoe vaak koop je nou meubels of andere grote dingen? Ooit is je huis toch vol en voor die ene keer in het jaar kun je ze best laten thuis bezorgen.quote:Marana_ schreef op 27 mei 2016 @ 19:25:

Bij Bo-rent huur je al een auto vanaf 15 euro per dag (ja, dan staat er wel met koeieletters Bo-rent op maar mij zou dat totaal niet boeien)Moet nog steeds aan die Marc van 'ik heb het nog nooit gedaan' denken als ik die auto's zie staan/rijden.

Alle reacties Link kopieren
Als mensen je niet serieus nemen in het verkeer met een kleine auto dan ligt dat óf aan jezelf, óf je ziet spoken. Niet aan de auto.

Doe dat dure ding weg, koop een goedkoop klein bakkie en los je schulden af!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een goedkopere auto gaan.

Zou mijn auto niet willen missen. Ik reis ook regelmatig met het OV, maar ideaal is het niet. Heerlijk om gewoon de auto te kunnen pakken om ergens naar toe te gaan, boodschappen te doen. Die vrijheid is mij veel waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:chirpy schreef op 27 mei 2016 @ 19:49:

Ik zou hem inruilen voor een goedkopere of weg doen. Hoe vaak koop je nou meubels of andere grote dingen? Ooit is je huis toch vol en voor die ene keer in het jaar kun je ze best laten thuis bezorgen.





[...]





Moet nog steeds aan die Marc van 'ik heb het nog nooit gedaan' denken als ik die auto's zie staan/rijden.

[afbeelding]



Ooooooh Marc en Linda met die kraag

Hij ging hier gourmetten op de slaapkamer van Linda.
Alle reacties Link kopieren
goedkopere auto nemen zou ik doen.

Maar ben je zo'n brokkenpiloot dat er zo vaak iets stuk is aan je Audi?

Zou geen Yaris nemen , altijd gekloot met de accu
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, een Audi als statussymbool. Wij houden juist van anti-statussymbolen en hebben daarom een paar maanden geleden een Suzuki Wagon uit '99 gekocht met 50.000 km op de teller (NAP). Lekker ruim hipster karretje. Leuke retro radio met bluetooth, usb en sd er in gezet en karren maar.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicky_L schreef op 27 mei 2016 @ 19:38:

Ik ben een paar jaar geleden van een dikke auto naar een oude Daihatsu Cuore gegaan. Ja, je levert in op luxe. Vooral de kwaliteit van de geluidsinstallatie is aanzienlijk minder. Maar aan de pomp word ik er steeds aan herinnerd dat het een goede beslissing was.

Een auto zonder stuurbekrachtiging, turbo, boordcomputer, airco en al dat soort luxe, heeft ook veel minder dat kapot kan. En als er eens iets stuk gaat, zijn reparaties veel goedkoper.

Verder doet hij precies hetzelfde als de vorige: hij heeft vier wielen, een motor, een dak dat waterdicht is (zo fijn als het regent), verlichting, ruitenwissers, kortom, het is een auto. Hij brengt mij van deur tot deur als ik ergens heen moet. En het grote voordeel van deze: hij past op de kleinste parkeerplekken.



En dat kost hooguit 750 euro per jaar. (Verzekering, wegenbelasting en keuring.)



Ik zeg: inruilen voor een kleinere.Precies hetzelfde hier!! Ook wij overgestapt van dikke auto met alles erop en eraan naar een Daihatsu Cuore. Vriend vond het in het begin moeilijk om die luxe en soort van status in te leveren (auto's mannending?), maar wat houden we een geld over! Van 1:9 naar 1:20, vele malen goedkoper in de wegenbelasting, verzekering en onderhoud... Wij zijn er helemaal blij mee! Gezien het feit dat er een baby op komst is, zijn we wel aan het kijken voor een auto met iets meer comfort en ruimte. Maar goh, met al het geld dat we de afgelopen (bijna) 4 jaar hebben bespaard, kan dat nu best!
Don't let your dreams be dreams
Indien je het geld hebt zou ik je niet adviseren zonder auto door het leven te gaan

Het is zo prettig. Onafhankelijk, droog, even snel ergens naartoe, boodschappen erin, anderen mee vervoeren, veiligheid avond/nacht etc.



Hoewel ik niet zou adviseren een duur statussymbool aan te schaffen of te behouden.

Een kleinere (middenmoot) veilige, zuinige en onderhoudsvriendelijke auto voldoet prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 27 mei 2016 @ 19:43:

Met een kleine auto neemt men je niet serieus in het verkeer?

Hoe dan? Ik heb een kleine auto en merk eigenlijk geen verschil als ik daarin rij of als ik in onze grote station rij.



Nou ik merk dat dus wel.

Ik heb zelf een nieuwe maar wel kleine auto en mensen gaan al snel bumperkleven direct bij het begin van het optrekken bij het stoplicht ( omdat ze waarschijnlijk denken dat ik met mijn kleine auto'tje sloom zou gaan rijden ).

Of ze drukken hem snel nog voor mij als ik op de linkerbaan rij met de snelheid er goed in.



Mijn vriend heeft wel een grote en hoge auto, en als ik daarin rij heb ik veel minder last van voorgenoemde zaken.



Blijkbaar nemen sommige mensen je in het verkeer serieuzer als je een grote ( of dure ) auto rijdt.
Ik ben de afgelopen 2 jaar van Grand Cherokee (jaja, status) naar Twingo naar niks gegaan. En ik kreeg eerst een blije bankrekening, toen een dansje bij de pomp, lachbuien bij het openen van de Blauwe Envelop en toen helemaal geen gedoe meer. Lekker treinen en fietsen en wandelen. Ging prima.



Maar nu heb ik nog een babymans van 6 maanden en begon ik de auto te missen. Ik bedoel, zo'n figuur zet je niet even op de bagagedrager en wandelen in de Hollandsche Schijtregen is niet mijn hobby.



Dus nu heb ik een kabouterSeatje. IenieminieMiii...... Prop ik beide kinders en een Bugaboo in. De boodschappen stapel ik bovenop hen. Gaat prima. En ik lach nog steeds om de kosten want die zijn nihil.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem geen enkele bumperklevende, roekeloze automobilist serieus. Of het nou een Audi is of een andere peniswagen, ik raak er niet van onder de indruk.
quote:welcomehome schreef op 27 mei 2016 @ 20:22:

[...]





Nou ik merk dat dus wel.

Ik heb zelf een nieuwe maar wel kleine auto en mensen gaan al snel bumperkleven direct bij het begin van het optrekken bij het stoplicht ( omdat ze waarschijnlijk denken dat ik met mijn kleine auto'tje sloom zou gaan rijden ).

Of ze drukken hem snel nog voor mij als ik op de linkerbaan rij met de snelheid er goed in.



Mijn vriend heeft wel een grote en hoge auto, en als ik daarin rij heb ik veel minder last van voorgenoemde zaken.



Blijkbaar nemen sommige mensen je in het verkeer serieuzer als je een grote ( of dure ) auto rijdt.Klopt hoor, zodra de grille van mijn Jeep in de spiegel verscheen, vlogen ze aan de kant voor mijn V8. Ook die lulletjes in hun Audi. Nu niet meer. Maar de Scheurende Seat is een wolfje in schaapskleren, want ik trek ze er nog steeds uit. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:welcomehome schreef op 27 mei 2016 @ 20:22:

[...]





Nou ik merk dat dus wel.

Ik heb zelf een nieuwe maar wel kleine auto en mensen gaan al snel bumperkleven direct bij het begin van het optrekken bij het stoplicht ( omdat ze waarschijnlijk denken dat ik met mijn kleine auto'tje sloom zou gaan rijden ).

Of ze drukken hem snel nog voor mij als ik op de linkerbaan rij met de snelheid er goed in.



Mijn vriend heeft wel een grote en hoge auto, en als ik daarin rij heb ik veel minder last van voorgenoemde zaken.



Blijkbaar nemen sommige mensen je in het verkeer serieuzer als je een grote ( of dure ) auto rijdt.



Dit herken ik ook hoor. Ik heb de eerste par jaar in de auto's van mijn ouders gereden. Een cupre van mijn moeder, en een vrij grote van mijn vader. En met die cuore gooit iedereen zich nog net voor je, wil je bij elke mogelijkheid inhalen etc, terwijl dat bij die grotere auto niet zo was. En dat lag niet aan de chauffeur (nl in beide gevallen ik), en niet aan de rijstijl. Ik de automaat van mijn moeder reed ik namelijk veel vlotter dan de schakelbak van mijn vader, maar ik werd in de laatste toch serieuzer genomen.



Overigens heb ik nu zelf gewoon een Alto, dus ik heb het niet nodig voor mijn ego of zo. Kan me ook geen bal schelen, maar ik merkte wel degelijk echt verschil in gedrag van mede-weggebruikers.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 27 mei 2016 @ 20:29:

Ik ben de afgelopen 2 jaar van Grand Cherokee (jaja, status) naar Twingo naar niks gegaan. En ik kreeg eerst een blije bankrekening, toen een dansje bij de pomp, lachbuien bij het openen van de Blauwe Envelop en toen helemaal geen gedoe meer. Lekker treinen en fietsen en wandelen. Ging prima.



Maar nu heb ik nog een babymans van 6 maanden en begon ik de auto te missen. Ik bedoel, zo'n figuur zet je niet even op de bagagedrager en wandelen in de Hollandsche Schijtregen is niet mijn hobby.



Dus nu heb ik een kabouterSeatje. IenieminieMiii...... Prop ik beide kinders en een Bugaboo in. De boodschappen stapel ik bovenop hen. Gaat prima. En ik lach nog steeds om de kosten want die zijn nihil.Zo'n figuur
Je kan ook een normale goedkope auto kopen, het hoeft niet een mini te zijn. En liefst niet te mooi dan kan je makkelijk aso's in statussymbolen weren.

Als jij een deukje hebt boeien maar die statussymboolheertjes doen mans maar willen liever geen krasjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik reed laatst in een splinternieuwe Clio. Gewoon een middenklasser, maar hele stoere auto. Ik voel me dan wel stoer hoor
quote:welcomehome schreef op 27 mei 2016 @ 20:22:

[...]





Nou ik merk dat dus wel.

Ik heb zelf een nieuwe maar wel kleine auto en mensen gaan al snel bumperkleven direct bij het begin van het optrekken bij het stoplicht ( omdat ze waarschijnlijk denken dat ik met mijn kleine auto'tje sloom zou gaan rijden ).

Of ze drukken hem snel nog voor mij als ik op de linkerbaan rij met de snelheid er goed in.



Mijn vriend heeft wel een grote en hoge auto, en als ik daarin rij heb ik veel minder last van voorgenoemde zaken.



Blijkbaar nemen sommige mensen je in het verkeer serieuzer als je een grote ( of dure ) auto rijdt.

Ach ja, soms wil een dikke audi per se voor me rijden. Maar dat neem ik dan niet serieus.

De rest merk ik niet echt, maar mijn kleine autootje trekt dan ook pittig op.



Edit: kleven en per se voor me willen doen ze ook als ik in de grote auto rijd. Dus wat mij betreft ligt het niet aan de auto (en nee, ik rij geen 110 waar je 120 mag)
quote:_Doortje_ schreef op 27 mei 2016 @ 19:25:

Los van verkopen of niet vind ik het echt zielig als een Audi nodig hebt voor je ego.



Haha ja was ook gekheid hoor:p, anders zou ik het uberhaupt niet overwegen natuurlijk.



Ik rijd 40 km per dag en in het weekend soms 120 (als ik naar ouders of vrienden ga ofzo). Maar die 40 km naar mijn werk komt binnenkort te vervallen omdat ik dan 3 km hoef... Op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zonder auto doen. Geef het een jaar. Bevalt het niet, dan neem je weer een auto.

Wij hebben geen auto en nooit gehad. Mede daardoor wel een groot huis, want het geld was niet naar een auto gegaan, maar gespaard en dat maakt dat je je een duurder huis kunt veroorloven. Ik fiets naar het werk, levert meteen lekker beweging op. We wonen op enkele minuten van de metro. Boodschappen halen we lopend. Grote spullen laten we bezorgen. En dat alles met een klein kind. Voor zaken waarvoor een auto echt veel handiger is huren we een auto.
Alle reacties Link kopieren
oooh als ik de keus had zou ik echt noooooit zonder auto willen.

Helaas heb ik weinig inkomen en deel daarom een auto met mijn broer.Wat ook al een luxe is in vergelijking met het OV.
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet in de periferie woonde (lees: OV moet je met een loepje zoeken) dan ging er hier zeker 1 auto de deur uit.



Voor de status hoef je het niet te doen, op het moment dat je dat ding ergens parkeert en wegloopt ziet niemand die Audi. Of je moet zo'n type zijn dat altijd als eerste de autosleutels uit de tas/zak graait met daaraan zo'n groot merklogo (ook al heb je een Nissan Sunny uit 1984)



Voor meubels laten bezorgen: handig toch? Kun je zelf niets vernielen bij in- en uitladen, scheelt het sjouwen en je hoeft je niet druk te maken over eventuele schade vanwege de afmetingen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 27 mei 2016 @ 20:32:

Je kan ook een normale goedkope auto kopen, het hoeft niet een mini te zijn. En liefst niet te mooi dan kan je makkelijk aso's in statussymbolen weren.

Als jij een deukje hebt boeien maar die statussymboolheertjes doen mans maar willen liever geen krasjes.Ik heb jarenlang een autootje gereden (Ford Ka). Dat ding schreeuwde gewoon 'I got nothing to lose, bring it on'
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Status ??? Ik ga toch voor veiligheid dan maar wat meer kosten maar bij dit :



http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 4105&cat=1



Ben ik niet de onderliggende partij.
Heerlijke reacties, keep them coming. Ik ga mn visite nog even vermaken, zonder audi enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven