Autorijden met hakken

19-11-2014 09:00 38 berichten
Doen jullie dit? En zo ja, hoe?



Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar had het gevoel dat ik een stukje minder controle over de pedalen had en nu neem ik altijd gympies mee om in te rijden en wissel dan schoenen als ik op de plek van bestemming ben aangekomen. Heb ik de gouden tip voor rijden met hakken aan gemist of wisselen jullie ook schoenen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een paar platte instappers, zodat je die zo kan aanschieten in de auto.



Met hakken heb je niet alleen minder controle, je beschadigt ook je hakken ermee. Je kunt het altijd exact zien, dan lopen de mensen rond met schoenen met afgeschaafde en gekraste hakken, geen gezicht en zonde van je schoenen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ja, bijna dagelijks naar mijn werk. Naaldhakken of iets dat net wat lager is.

Het went. En het ene paar rijdt ook prettiger dan het andere, dat is wel zo.



In de winter, als het buiten sowieso moeilijk lopen is door gladheid/sneeuw, dan wil ik nog wel eens andere schoenen/laarzen aantrekken voor tijdens de reis en trek ik mijn hakken pas op mijn werk aan.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
@pejeka volgens mij komen die krassen eerder door die leuke ouderwetse straten in de binnenstad waar je hakken elke keer blijven steken tussen de stenen
Ik draag zelf nooit hakken (enkelproblemen), maar ik herinner me wel een aflevering van Mythbusters, waarin de heren op hoge hakken gingen autorijden om te zien of dat verschil maakte. Eindconclusie: het maakte geen verschil; rijden met hakken is even veilig als op platte schoenen. Misschien kun je die aflevering nog ergens opduikelen?

(Ik moest eigenlijk al wegwezen, dus heb helaas geen tijd om zelf te googelen).
Stoel gewoon een stuk achteruit schuiven
En dat het went zal vast. Maar ik ben wel van het safety first dus wennen aan verminderde controle lijkt me niet erg wenselijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 19 november 2014 @ 09:05:

@pejeka volgens mij komen die krassen eerder door die leuke ouderwetse straten in de binnenstad waar je hakken elke keer blijven steken tussen de stenen Nee, let er maar op. Bij mensen die met hakken rijden, zie je altijd dat met name de rechterhak aan de achterkant kaal of afgesleten is, omdat ze met de rechtervoet constant van gas naar rem moeten wisselen en die bijna plat liggende hak dan over de vloer van de auto schuurt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het nooit. Heb al hele lange benen van mezelf en met hakken erbij vind ik het heel oncomfortabel.

Meestal heb ik gympen of laarzen aan in de auto en wissel ik snel even om als ik daarna hakken aan wil.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik kan met hakken net zo goed rijden als met platte schoenen, het is alleen de pest voor je hakken. Ik draag gewoon ballerina's in de auto en trek mijn hakken aan als ik uitstap. Doe ik trouwens niet altijd, niet voor een kort ritje op en neer, dan vind ik het teveel gedoe om van schoenen te wisselen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Bij langere afstanden trek ik mijn schoenen met hakken altijd uit en rij ik op blote voeten/kousen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat al van begin af aan, geen idee hoe maar het lukt gewoon.

Alleen met langere stukken als ik echt 2uur in de auto zit neem ik wel gympen mee.
.
Ik kan overal mee rijden, hakken, blote voeten, geen probleem. Slippers doe ik niet, want da's gevaarlijk. Heb nooit echt hele hoge hakken aan, dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Iets om in de gaten te houden: je autoverzekering. Het kan zijn dat als je betrokken raakt bij een auto-ongeluk terwijl je hakken droeg als bestuurder, dat je verzekering je (gedeeltelijk) zelf aansprakelijk stelt voor de schade. Samenhangend met verminderde controle over de auto (onafhankelijk van wat Mythbusters vaststelde...).



(Of haal ik nu dingen door elkaar; slippers, hoge hakken)
Ja, ik doe dit.

Gewoon zoals op alle andere schoenen.



Ik heb een paar laarzen met plateauzolen en de eerste keer had ik ook het gevoel dat ik minder controle had, maar dat bleek alleen even wennen te zijn. Misschien is dat bij jou ook zo met hakken? En zo niet, dan gympen mee inderdaad, of ballerina's.
Hier ook alleen de stoel een fractie verder in se tellen. Gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 't eerder lastig met teenslippers.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
geen enkel probleem. Al draag ik nooit naaldhakken, dus dat weet ik niet. Slippers vind ik inderdaad wél lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik rij ook altijd met hakken aan, gaat eigenlijk altijd goed en merk geen verschil met platte schoenen.



Alleen mijn schoenen gaan er door kapot

Daarom daarom heb ik altijd zachte handoek in de auto liggen die ik onder mijn hakken leg, dan gaan ze niet kapot. Want je hakken slijten door het schuren van het zand e.d. Op het matje. Door de handdoek op tijd te vervangen voor kom je dit.

Super tip van mijn oude schoenmaker!!!
Alyden heb j dan niet verminderde grip?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geleerd van mijn rij-instructeur de stoel juist een stukje naar voren te zetten als je rijdt met hakken aan. Werkt prima. Met lange ritten trek ik ook sneakere aan, voor onderweg.
quote:Miss.Innuendo schreef op 19 november 2014 @ 10:07:

Ik vind 't eerder lastig met teenslippers.die trek ik ook uit inderdaad, veel te gevaarlijk
quote:tof schreef op 19 november 2014 @ 09:57:

Iets om in de gaten te houden: je autoverzekering. Het kan zijn dat als je betrokken raakt bij een auto-ongeluk terwijl je hakken droeg als bestuurder, dat je verzekering je (gedeeltelijk) zelf aansprakelijk stelt voor de schade. Samenhangend met verminderde controle over de auto (onafhankelijk van wat Mythbusters vaststelde...).



(Of haal ik nu dingen door elkaar; slippers, hoge hakken)Dat is sowieso het geval met teenslippers, omdat die kunnen uitschieten. Hakken niet, dus dat lijkt me niet. Ook nog nooit van gehoord.
quote:mendy schreef op 19 november 2014 @ 10:41:

Ik heb geleerd van mijn rij-instructeur de stoel juist een stukje naar voren te zetten als je rijdt met hakken aan. Werkt prima. Met lange ritten trek ik ook sneakere aan, voor onderweg.Echt? Ik heb het nooit aan m'n rijinstructeur gevraagd maar ik vind het echt vele malen makkelijker rijden als je je stoel wat naar achter zet.
Mijn rijinstructeur zei gewoon niet op hakken rijden. En mijn stoel kan niet verder naar voren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven