Bah, vliegenoverlast...

13-01-2015 13:16 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september ben ik verhuist naar mijn huidige woning en al die tijd heb ik last van vliegen. De eerste weken sloeg ik er wel 10-20 per dag dood, tegenwoordig gemiddeld 1 per dag. Als ik een paar dagen weg ben geweest zitten er weer meer.

Probeer er alles aan te doen om geen vliegenparadijs te worden: geen etensresten laten staan, vuilnisbak goed afgesloten en ik heb nog nooit zoveel schoongemaakt.

Ik spuit regelmatig met de X vliegen en muggenspray van HG en dat helpt natuurlijk wel, maar het stinkt en het lijkt me geen blijvende oplossing. Ik hoopte dat het met de komst van de winterkou een einde zou komen aan de vliegen, maar we hebben natuurlijk nog nauwelijks een winter gezien.

Voordat ik de ongediertebestrijding in ga zetten vraag ik me af of mensen nog ideeën hebben om van de vliegen af te komen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Je buren leven nog?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Haha, voor zover ik weet wel. Anders heb ik ook nog last van geesten...
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Dat is niet normaal hoor, ik zou een bestrijdingsdienst inhuren want er ligt iets te rotten in je huis of onder je vloer of bij de buren en het is geen fruit.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er niet ergens een dode muis of zo, een vergeten kluif van de hond (weet niet of je een hond hebt natuurlijk) waar die vliegen vrolijk eitjes in kunnen leggen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vermoeden zou zijn dat er ergens een dood beest ligt. Een dode muis/rat achter een keukenkastje/bovenop het plafond/achter een randje ergens/...



Vliegen ontstaan uit maden, en maden zijn daar waar eten is. Bij deze temperaturen komen ze buiten amper voor, dus moet het ergens binnen zijn. Op zoek dus naar de bron bij jou binnen.
Er moet een bron bij jou binnen zijn. Zelfs bij mijn ouders op het platteland, waar het zodra het wat beter weer wordt, stikt van de vliegen, is nu geen vlieg te bekennen.
Heb je al in de kruipruimte gekeken? Of woon je in een appartement?

Plint onder de keukenkastjes kan los daar kunnen ze ook uitkomen. Afdekdekseltjes van lampen? Op zolder? Ik zit ook maar iets te verzinnen hoor.

Wellicht komen ze bij de buren weg, iemand die huis niet opruimt, veel dieren hebben, "verzamelaar" zijn?
Alle reacties Link kopieren
Er moet ergens echt iets liggen. Ze ontstaan niet uit lucht. Kijk op zolder, in de kruipruimte en een rondje om het huis. Vraag eens bij de buren of die ook last hebben.

En het is groter dan een muis als je er zo lang last van hebt want dat is met een paar dagen echt weg.
quote:kiaorahoi schreef op 13 januari 2015 @ 13:39:

Wellicht komen ze bij de buren weg, iemand die huis niet opruimt, veel dieren hebben, "verzamelaar" zijn?



Met een hordeur zou je toch eigenlijk geen last moeten hebben....



... badum-tss.
Alle reacties Link kopieren
smerig en lastig voor je.

Je kunt ze ook met de stofzuiger op zuigen dan krijg je geen vieze vlekken op de muur.

Dan moet je wel de motor even goed laten draaien dat ze echt dood zijn.

Ik had een plant staan waar een nest in de aarde zat , raar maar waar .dus dat kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor vliegen zijn het?
Alle reacties Link kopieren
Ben bang dat er ergens iets ligt te rotten waar ze op af komen, BAH! Arme jij zou idd bestrijdingsdienst bellen
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Wij hebben vooral in de zomer veel last van vliegen en bij ons is dit het enige wat echt werkt:





Dus niet zo'n klein lampje, maar echt zoéén als op de foto. Bij ons staat hij bovenop een keukenkastje en hij vangt de meeste weg.



Neemt niet weg dat je in de winter geen last zou moeten hebben en je inderdaad zou moeten kijken of er nergens iets ligt te rotten.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik meer dan 20 jaar geleden iets raars had in de keuken, veel bromvliegen. Alles was schoon en we konden toch niet vinden waar ze vandaan kwamen. Lang verhaal even korter maken, ik had een eiermandje op het aanrecht staan met eieren. Bleek dat het onderste ei een barst had. Ei en mandje weggegooid en nooit meer vliegen gehad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:pimpampum schreef op 13 januari 2015 @ 13:58:

[...]





Met een hordeur zou je toch eigenlijk geen last moeten hebben....



... badum-tss.



Ik heb gehad dat er (had een oud huis) een pijp tussen mij en buren onze huizen verbond en daar zat een gaatje tussen waar die vliegen doorheen konden . Dan heb je weinig aan zo'n deurtje .



Had ze gezegd dat ze een hordeur heeft.... heb ik dan overheen gelezen .



Heb je al een idee waar het vandaan komt?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik in november heel veel last van gehad!! Overal vliegenpoep ook!

Zo vies en irritant! Dode vliegen via de gemeente laten bekijken. Bleken herfstvliegen te zijn. Google maar.

Ik ben blijven meppen, en heb de ramen een tijd, 2 weken ofzo, dicht gehouden.

Toen was ik er gelukkig van af...

Probeer 2 dode vliegen te laten ' onderzoeken'.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties..

Ik woon in een appartementje op de tweede verdieping en mijn plafond is dus ook gelijk het dak van het gebouw (ik heb dus alleen maar schuine planfonds). Ik heb ook geen huisdieren (behalve de vliegen dus). In de leefruimtes heb ik uitgebreid schoongemaakt toen ik er kwam wonen aangezien het huis al een tijdje leegstond en er een nieuwe badkamer in gezet was. Volgens mij heb ik alle gaatjes wel schoongemaakt en ben toen niks tegen gekomen.

Voor ik gistermiddag ging werken heb ik nog 1x heel goed met die spray gespoten en dus ook op mijn 'zolder', dit is een soort vliering met een houten klep ervoor. Toen ik gisteravond thuiskwam lagen er wel een paar lijkjes in de gang. Dus als er wat ligt, dan moet dit wel op de 'zolder' zijn. Helaas kan ik heir niet op omdat ik geen ladder/trap heb die hoog genoeg is. Nu wilde ik er wel 1 kopen, maar ik denk dat ik er nu dit weekend maar 1 ga kopen zodat ik de zolder op kan. Mocht daar niks liggen ga ik wel de ongediertebestrijding bellen.



Volgens mij zijn het gewone zwarte huisvliegen, en ze zijn nog dom ook. Want ze blijven gewoon zitten en ik kan ze dus in 1x dood slaan. Ze zitten ook alleen bij de ramen en vliegen ook niet in huis rond. Ik heb nu bijvoorbeeld een leeg bakje havermout van mijn ontbijt staan en van 'normale' vliegen ben ik 'gewend' dat ze dan eigenlijk gelijk wel op die bakjes gaan zitten. Nu zit er op 1 meter afstand een vlieg en die zit daar gewoon een beetje vlieg te zijn.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Google eens op 'fruitmot'. Zien ze er zo uit? Zo ja, dan zit het ergens in je voedsel en moet je alles wat geopend is wegdoen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn herfstvliegen hadden ook geen honger of zin in een zoet sapje.

Mijn ramen, spiegels, en alles wat wit is, zat onder de vliegenpoep.

Ik kon ze ook heel makkelijk doodslaan of levend opzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook enorm veel vliegen in huis gehad afgelopen zomer/ herfst, sinds dat ik nieuwe tokkie buren kreeg, die hun honden in de tuin laten schijten, echt tientallen vliegen, zo smerige, ben bang dat als het straks weer warm wordt, en ik mijn tuindeur open wil zetten, dat ik er weer last van krijg.
Alle reacties Link kopieren
@allesrose: afgaande op jouw verhaal denk ik dat ik die soort dus ook heb zitten. Ik heb echter alles al een paar weken helemaal dicht zitten, dus waar ze vandaan komen....



@Fauly, ik weet 100% zeker dat het vliegen zijn.



Edit: zojuist even de woonstichting gebeld. Normaal gesproken doen zij dit niet, ongediertebestrijding valt onder het 'eigen onderhoud', maar omdat ik er nu nog zoveel last van heb komen ze volgende week vrijdag kijken. Hopelijk gaan ze wat vinden en kunnen ze er wat aan doen.



(meest hilarische aan dit verhaal is dat ik een verkeerd nummer draaide en dat ik een psychiatrische kliniek belde. Kom ik daar met mn vage verhaal over vliegenoverlast).
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is er iemand van de woonstichting geweest. Vanwege de vorst van de afgelopen dagen is er nu natuurlijk geen vlieg meer te bekennen, maar dat was 'gelukkig' ook niet nodig.

Blijkbaar is mijn probleem een bekend probleem bij de woonstichting, ze hebben meerdere vergelijkbare flatjes waarbij de woningen die op het oosten en het westen zon hebben veel last van vliegen hebben. Het blijken clustervliegen te zijn die zich door de zachte temperaturen van de afgelopen maanden nog steeds konden vermenigvuldigen. Ze komen van buiten naar binnen via kleine kiertjes e.d. in de woning. Bij veel van de andere woningen hebben ze dit opgelost door alle gaatjes dicht te kitten.

Omdat ik op dit moment geen overlast meer heb en dit toch al snel een halve dag kost gaan ze er nu op dit moment nog niks aan doen, maar wanneer ik weer last krijg moet ik weer contact met de woonstichting opnemen en gaan ze dus alles dichtkitten.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Er zijn inderdaad vliegen die het eeuwige leven lijken te hebben, laatst had ik een enorme vieze vlieg in huis die ik met geen mogelijkheid te pakken kreeg. Man had hem al een opdonder gegeven maar vlieg bleef ondanks wat toch een behoorlijke hersenschudding moest zijn doorvliegen. Uiteindelijk zat hij pontificaal op een witte keukenkast en liet zich met het lokale sufferdje tot moes meppen.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven