Bamboe meubels - zijn er mooie tafels en stoelen van?

22-01-2015 21:52 62 berichten
Ik kan natuurlijk google doen, maar dat staat gedeeltelijk uit. Bovendien krijgt iedereen individueel andere resultaten afhankelijk van de instellingen van elke zoekmachine.

Ik heb niet zoveel aan die voorgeprogrammeerde resultaten.

Bamboe is licht en ik heb er een afdruiprek, een dienblad en nog wat ander keukenspulletjes van. Ik vind het alleen nogal duur en goedkoop over komen. Ik weet het nog niet zeker wat ik wil.



Daarom open ik deze topic.

Zijn er mensen die mooie meubels - niet peperduur - van dat materiaal gezien hebben?

Ik zou heel blij zijn met ideeën en voorbeelden. Alvast bedankt voor eventuele bijdragen en plaatjes.



Wehkamp, Ikea en andere online voorbeelden.

Combinaties van diverse materialen. Is allemaal welkom. Ik heb hier iets staan dat aan vervanging toe is.

Ik zoek naar inspiratie buiten dat wat ik al ken. Alle voorbeelden - ook lelijke - zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Als je "bamboe stoel" googlet en dan images kiest, krijg je toch zo'n beetje alles te zien.

Kwestie van smaak wat jij mooi vindt.
Bamboe meubels?
Vooral bij Kringloopwinkels denk ik of maakt bamboe een comeback?
Alle reacties Link kopieren
http://www.bamboedesign.nl/
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Kijk op Pinterest, staat veel op:



http://www.pinterest.com/ ... niture%7Cautocomplete%7C0
Aj zo n bamboe stoel en dan zonder kussen, striemen op je kont, jaren 60 flashbacks
Alle reacties Link kopieren
Deze is niet perse mooi, maar wel een heel leuk idee!



http://inhabitat.com/jeng ... -to-create-storage-space/
Alle reacties Link kopieren
Bij "rotan stoel" staan leukere.
quote:Emma95 schreef op 22 januari 2015 @ 21:59:

Als je "bamboe stoel" googlet en dan images kiest, krijg je toch zo'n beetje alles te zien.

Kwestie van smaak wat jij mooi vindt.



Ja, dat vraag ik me ook af.

Zijn er mooie meubels van. Een dienblad vind ik wel mooi. Het is erg glad afgewerkt en licht in gewicht.



Bij Ikea hebben ze er een tafel van, maar die vind ik niet zo geweldig.

Tafel is eigenlijk het enige dat ik echt nodig heb. Voor de rest heb ik nog wel stoelen en een oude grenen tafel staan.

Een zware houten tafel vind ik weer onpraktisch.



Ik ben aan het dubben over iets dat klein en compact is, maar toch stevig is.
Oh, bamboe is natuurlijk geen pitriet rotan
Je vind het nogal duur en goedkoop over komen?

Is dit een serieus topic? Of heb ik het origineel gemist, waar dit een parodie op is? Of heb je gedronken?
Mijn indruk na google "bamboe stoel" > afbeeldingen?



Goedkope camping-troep, zonde om daar je geld aan te besteden als inrichting waar je langere tijd mee moet/wil doen.



"Ik vind het alleen nogal duur en goedkoop over komen."

Duidelijk toch? Je zegt het zelf al!



Eind jaren 70/begin jaren 80 van de vorige eeuw was er ook zo'n hype: meubelen van manou . . . . schreeuwend duur ook nog een keer.
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 januari 2015 @ 22:08:

Je vind het nogal duur en goedkoop over komen?

Is dit een serieus topic? Of heb ik het origineel gemist, waar dit een parodie op is? Of heb je gedronken?
Ja, rotan stoelen heb ik ook al, maar in combinatie met ander materiaal. De mijne kan ik gewoon zonder problemen verplaatsen.

Ze vullen ook niet hele de ruimte. Ze doen wat de moeten en laten de ruimte groter ogen.

Mijn huidige tafel is kapot en gammel aan het worden.
Alle reacties Link kopieren












Bamboe is meer om een vuur mee aan te maken toch?
Ik vind rotan wel leuk, hoor, vooral die ronde meditatiestoelen maar die zijn wel schreeuwend duur en aan mediteren doe ik niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er heel aangenaam uit:





maar is inderdaad geen bamboe, verkeerde plaatje geplakt
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn ex lag er een bamboe parketvloer, echt heel mooi.
quote:_isis_ schreef op 22 januari 2015 @ 22:09:

[...]



Ja sorry, ik volg die eerste alinea echt niet. Google is gedeeltelijk uit? Afhankelijk van de instellingen van de zoekmachine? Voorgeprogrammeerde zoekresultaten? Ik ben het daar al helemaal kwijt wat TO nu wil
quote:nephthys schreef op 22 januari 2015 @ 22:13:

Ziet er heel aangenaam uit:

[img]http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... 477f3b.jpg[/img]Het is een badkuip!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 januari 2015 @ 22:17:

[...]



Ja sorry, ik volg die eerste alinea echt niet. Google is gedeeltelijk uit? Afhankelijk van de instellingen van de zoekmachine? Voorgeprogrammeerde zoekresultaten? Ik ben het daar al helemaal kwijt wat TO nu wil Aan kom op...het is Pumps...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit wel mooi

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven