Bamboe meubels - zijn er mooie tafels en stoelen van?

22-01-2015 21:52 62 berichten
Ik kan natuurlijk google doen, maar dat staat gedeeltelijk uit. Bovendien krijgt iedereen individueel andere resultaten afhankelijk van de instellingen van elke zoekmachine.

Ik heb niet zoveel aan die voorgeprogrammeerde resultaten.

Bamboe is licht en ik heb er een afdruiprek, een dienblad en nog wat ander keukenspulletjes van. Ik vind het alleen nogal duur en goedkoop over komen. Ik weet het nog niet zeker wat ik wil.



Daarom open ik deze topic.

Zijn er mensen die mooie meubels - niet peperduur - van dat materiaal gezien hebben?

Ik zou heel blij zijn met ideeën en voorbeelden. Alvast bedankt voor eventuele bijdragen en plaatjes.



Wehkamp, Ikea en andere online voorbeelden.

Combinaties van diverse materialen. Is allemaal welkom. Ik heb hier iets staan dat aan vervanging toe is.

Ik zoek naar inspiratie buiten dat wat ik al ken. Alle voorbeelden - ook lelijke - zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren




quote:jippie55 schreef op 22 januari 2015 @ 22:19:

[...]



Aan kom op...het is Pumps...Die ben ik niet zo gewend daarom haha!
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 januari 2015 @ 22:17:

[...]



Ja sorry, ik volg die eerste alinea echt niet. Google is gedeeltelijk uit? Afhankelijk van de instellingen van de zoekmachine? Voorgeprogrammeerde zoekresultaten? Ik ben het daar al helemaal kwijt wat TO nu wil Ik snap je, helemaal, laat ik maar niks meer zeggen hier.
Nou, ik heb bij Ikea wat gezien.



Bedankt voor alle plaatjes. Ik had helemaal niet aan rotan gedacht.

Ik heb wel een paar stoelen staan.



Bij het bamboe dat ik in gedachten had. Dat was meer dit: Maar de prijs is inclusief de stoelen....

En dan kom je op 400 euro.



Al kijkende heb ik nieuwe ideeën gekregen en ook plaatjes gezien.



Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 januari 2015 @ 22:20:

[...]



Die ben ik niet zo gewend daarom haha!Echt niet?? Dan heb je een fase gemist
Dit is toch best een leuke stoel?







Volgens mij hadden mijn ouders óf mijn opa dit in de jaren zestig of zeventig. Herken zoiets wel van foto's.

Ik ben als baby nog gevoed in een bamboestoel en die heeft ook jaren later nog op mijn studentenkamer gestaan, maar dat is een wat rechter model.
quote:nephthys schreef op 22 januari 2015 @ 22:19:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



Jaaaa, kijk eens.

Dit soort meubels bedoel ik dus! Die zijn wel mooi.
Enn wat ben jij veranderd, mooie ava is dat niet wijlen prinses van Monaco?
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:NYC schreef op 22 januari 2015 @ 22:22:

Dit is toch best een leuke stoel?



[afbeelding]



Volgens mij hadden mijn ouders óf mijn opa dit in de jaren zestig of zeventig. Herken zoiets wel van foto's.

Ik ben als baby nog gevoed in een bamboestoel en die heeft ook jaren later nog op mijn studentenkamer gestaan, maar dat is een wat rechter model.



Ja, met zoiets kan je best wel iets aardigs maken.

Maar mijn woonkamer is niet zo groot. Ik kan ze ook niet door het trapgat krijgen. Alles is hier smal en klein.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 22 januari 2015 @ 22:23:

Enn wat ben jij veranderd, mooie ava is dat niet wijlen prinses van Monaco?Ja en het is dezelfde vrouw die ik altijd al had hoor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Is het nou een parodie of niet?
quote:NYC schreef op 22 januari 2015 @ 22:26:

Is het nou een parodie of niet? Het hele leven is een parodie
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nephthys schreef op 22 januari 2015 @ 22:11:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



O ja, er zitten heel leuke ideeën bij.

Ik neig misschien toch naar een eenvoudig tafelblad van Ikea met onderstel voor tijdelijk.



Voor designmeubelen is het geweldig materiaal. Het is heel strak en compact.



Dank je wel voor al die plaatjes!
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
De meubels die Nephthys post.

Pumps, ik begrijp je OP wel. Zal ik even vertalen?

Ik vind het alleen nogal duur en goedkoop over komen - je betaalt er veel geld voor en toch ziet het er goedkoop uit.

Het verhaal over de Google-resultaten klopt ook. Omdat Google trackt waar je zoal op zoekt en klikt, worden de zoekresultaten gepersonaliseerd. Dus krijgt inderdaad niet iedereen altijd dezelfde zoekresultaten, zelfs al typ je dezelfde zoektermen in. Zie ook deze link over Google.
quote:NYC schreef op 22 januari 2015 @ 22:26:

Is het nou een parodie of niet?



Nee, kijk maar naar de plaatjes van Nepthyus.

Er zijn echt leuke dingen van. Ik heb alleen nog wat dingen staan die ik wil blijven gebruiken.

Ik moet een keuze maken.

Alles vervangen of iets zoeken dat wel past bij de stoelen die heb.



Ik houd het liever wel een beetje privé. Gezien de lullige reacties die ik hier krijg.

Het is misschien vaag, maar alleen als ik vaag blijf dan heb ik kans om ONVOORSPELBARE EN VERNIEUWENDE ideeën te krijgen.

Ik ben wel vaker afgekraakt. Maar met plaatjes zou het duidelijker zijn.

Mijn bezoek kan ik wel inspireren. Laatst bij iemand geweest die een idee van mij had gebruikt. Hartstikke mooi was dat.

Ik was er zelf nooit op gekomen.



Dus graag on-topic.
quote:groenteboerin schreef op 22 januari 2015 @ 22:37:

De meubels die Nephthys post.

Pumps, ik begrijp je OP wel. Zal ik even vertalen?

Ik vind het alleen nogal duur en goedkoop over komen - je betaalt er veel geld voor en toch ziet het er goedkoop uit.

Het verhaal over de Google-resultaten klopt ook. Omdat Google trackt waar je zoal op zoekt en klikt, worden de zoekresultaten gepersonaliseerd. Dus krijgt inderdaad niet iedereen altijd dezelfde zoekresultaten, zelfs al typ je dezelfde zoektermen in. Zie ook deze link over Google.



Nee, ik denk dat het wel duidelijk is.

Maar toch heel erg bedankt.



Ik zie voldoende moois voorbij komen.

Daar gaat het mij om.



Op dit forum proberen wel meer gebruikers gewoon inspiratie te krijgen. Ik moet me beperken tot de on-topic reacties.
Ik check hier uit, wat een vaag gedoe alleen als je vaag blijft, heb je kans om onvoorspelbare en vernieuwende ideeën te krijgen? Echt, ik heb niet genoeg gezopen om dit topic te volgen denk ik.

Ik ga mijn bed opzoeken welterusten!
Welterusten. Jouw jas is trouwens heeeeeeeel goedkoop geworden. Ik heb de mijne nog niet gekocht. Vind de mijn na 6 weken nog steeds mooi. Is zelfs de helft van de eerste keer dat ik hem zag.



Ja, en van die besparing ga ik nu misschien toch een bamboe tafelblad kopen.

Met een leuk onderstel is het wel in te passen in mijn huis. Klim ik niet meer op de tafel, maar schuif hem wel en pak een hoge keukentrap. Is ook meer verantwoord en blijft de tafel langer mooi.



Doe ik het dus toch.....



Ik ga ook inpakken en slapen. Het wordt dus toch iets van bamboe.

De combinatie ken ik nog niet. Dat noem ik vaag blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 22 januari 2015 @ 22:11:

Bamboe is meer om een vuur mee aan te maken toch?Dat fikt voor geen meter. Zeker niet bij de Jonge Woudlopers gezeten he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ok!





Deze past ook mooi bij bamboe:



“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 januari 2015 @ 22:56:

Ok!





Deze past ook mooi bij bamboe:



[img]https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... _nlKtR1Ihw[/img]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven