Bang alleen thuis

12-10-2012 22:14 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor het eerst alleen thuis snachts. En hoe kinderachtig ook... Ik vind het echt niet fijn. Ben bang als ik in bed lig voor inbrekers of geesten op zolder. Vreselijk.



Herkent iemand dit? Hoe kan ik hiermee om gaan?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?

Ik ben elke nacht alleen thuis. Kan niet zo veel gebeuren hoor. Gas uitdraaien, deur op slot
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren
nee sorry geen last van,

ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn
Ik vind het geen probleem om alleen thuis te zijn. Lekker juist. Probeer het als iets fijns te zien.
Alle reacties Link kopieren
Als er een geest komt dan roep je boe en als er een inbreker komt dan bel je 112.



Verder kan je een klein beetje licht aan laten en een zacht muziekje, zodat je niet elk kraakje in huis hoort of elke tak die voor een lantaarnpaal waait voor je raam kunt zien.



Ga lekker een boek of tijdschrift lezen (geen eng boek maar een iets ontspannends) tot je in slaap valt.



Maak je niet druk als het lang duurt voor je kunt slapen, blijf lekker lezen en geniet ervan dat je het huis voor jezelf alleen hebt. Het is morgen weekend dus je kunt heus wel weer een keertje bijslapen de komende dagen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 26 :(.



Wonen nu klein jaartje in een huis. Eerst een klein overzichtelijk apartement zonder enge zolder, berging of kelder..

Mijn vriend vindt dat ik me aanstek maar kan er niks aan doen. Dat gevoel bekruipt me.
Het went hoor . Wat vaker alleen thuis zijn helpt. Niet leuk, maar naarmate je vaker alleen thuis bent 's avonds of 's nachts wordt het gewoner en merk je dat al die geluidjes die je hoort gewoon woongeluidjes zijn.
Je beslist zelf of je dat gevoel de ruimte geeft om je te bekruipen. Wat zou er anders kunnen gebeuren dan wanneer je vriend thuis is?
Ik hou er ook niet van, ik sluit dan vaak wanneer ik thuis ben alles al af. De lichten zet ik boven al aan ook al is dat nog niet nodig. Ik vind het erg vervelend om de duisternis in te moeten als ik de hele tijd beneden heb gezeten en dan naar boven moet, terwijl het donker is. Eigenlijk weet ik dat mijn angst alleen een gevoel is alleen ga ik dat gevoel dus niet versterken door in het donker het huis door te gaan haha!!
Alle reacties Link kopieren
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 12 oktober 2012 @ 22:27:

Ik ben 26 :(.



Wonen nu klein jaartje in een huis. Eerst een klein overzichtelijk apartement zonder enge zolder, berging of kelder..

Mijn vriend vindt dat ik me aanstek maar kan er niks aan doen. Dat gevoel bekruipt me.Ben je wel bang in huis? Of zit er iets anders achter? Vind je het misschien gewoon rot dat je vriend niet thuis is? Probeer je hem ertoe te bewegen om thuis te blijven, onder het mom van 'ik ben zo bang'?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Geesten bestaan niet en de criminelen zitten bij Nova College Tour, dus vanavond lekker slapen
Alle reacties Link kopieren
Jezelf bij je kladden grijpen en je niet zo aanstellen.
Koop een honkbalknuppel
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 oktober 2012 @ 22:30:

Geesten bestaan niet en de criminelen zitten bij Nova College Tour, dus vanavond lekker slapenHahahahahahaaa, Voor Willem H. hoef je niet bang te zijn. Als je tegen hem 'boe' roept dan begeeft zijn hart het.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik vind het ook niet leuk om soms alleen te zijn! Maar ga lekker in bed televisie kijken totdat je in slaap valt.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je!

Bedenk dat het vooral in je eigen hoofd zit! Je maakt jezelf bang. Inderdaad relaxen, zacht muziekje, lampje aan, telefoon binnen handbereik, en deuren op slot. Dan kan er echt niets gebeuren! Vertel het aan iemand op wie je terug kan vallen, en die je dus zou mogen bellen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Helaas herkenbaar, vooral toen ik van een appartement naar een 'gewoon' huis verhuisde. Bij mij had het ook wel te maken met het feit dat ik helaas in mijn jeugd te maken heb gehad met woninginbraken, waarvan ik er bij 1 boven lag te slapen en (vermoedelijk) vooraf door de daders ben gebeld om te checken of ik alleen thuis was. Daarna ook last gehad van hijgers die altijd belden als ik alleen thuis was. Ook typisch en heel beangstigend! Heb jij ook te maken gehad met inbraak ofzo?

Ik vind het nog altijd niet fijn om alleen thuis te zijn, met name 's nachts. Voor mij helpt het om een telefoon naast mijn bed te hebben liggen met telefoonnummer(s) van buren. Verder ook alles hermetisch op slot :-) en proberen van de avond te genieten met film ofzo, zodat ik die angst vergeet.
Alle reacties Link kopieren
Jansenenderest
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 oktober 2012 @ 22:30:

Geesten bestaan niet en de criminelen zitten bij Nova College Tour, dus vanavond lekker slapen (sorry TO)
Geesten op zolder?? Iedereen weet dat die nu voor Halloween in Amerika zitten.
Ik slaap elke nacht alleen en ik heb een enge kelder. Geesten zitten hier geloof ik niet heb heb een goed slot op mn deur dus ben nieu bang. Daarnaast heb ik mn waakhondje ook nog hier gezellig



Maar in mn ouders grote huis in donker bos ben ik ook wel een beetje bang, ga daar liever optijd naar bed met het alarm erop. Maar dat is niet voor niks, wordt veel ingebroken. Jaren geleden een man door onze tuin zien lopen... Pas nog bij onze buren toen ik allleen thuis was en ik dacht nog dat er iemand in onze tuin liep, was waarschijnlijk ook zo..



Niet lang daarna zat er een man in de bosjes, was gezien toen de hond uitgelaten werd en een paar dagen erna zat er ook een man aan het alot te rommelen, daar was ik niet bij maar hou het wel in mn achterhoofd.
Heftig toermalijn, uiteindelijk nog erachter gekomen wie het was?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 oktober 2012 @ 22:30:

Geesten bestaan niet en de criminelen zitten bij Nova College Tour, dus vanavond lekker slapen
quote:Ikje86 schreef op 12 oktober 2012 @ 22:40:

Ik slaap elke nacht alleen en ik heb een enge kelder. Geesten zitten hier geloof ik niet heb heb een goed slot op mn deur dus ben nieu bang. Daarnaast heb ik mn waakhondje ook nog hier gezellig



Maar in mn ouders grote huis in donker bos ben ik ook wel een beetje bang, ga daar liever optijd naar bed met het alarm erop. Maar dat is niet voor niks, wordt veel ingebroken. Jaren geleden een man door onze tuin zien lopen... Pas nog bij onze buren toen ik allleen thuis was en ik dacht nog dat er iemand in onze tuin liep, was waarschijnlijk ook zo..



Niet lang daarna zat er een man in de bosjes, was gezien toen de hond uitgelaten werd en een paar dagen erna zat er ook een man aan het alot te rommelen, daar was ik niet bij maar hou het wel in mn achterhoofd.Dat is nog eens een hart onder de riem!
Ja, ik herken het.

Laatst een documentaire over Ted Bundy bekeken via youtube en allerlei aanverwante linkjes

Nu kijk ik wel twee keer of ik de deuren goed op slot heb gedaan etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven