Bankstel en kleine kinderen: doen?

12-05-2016 15:12 75 berichten
Oef, vandaag een mooi cognac kleurig bankstel gezien bij Kwantum voor € 700,- en bij Basic Label zie ik ook een variant van deze bank voor € 999,-.



Ze zijn prachtig, maar hebben nu een praktisch hoekbankstel. Met het oog op de kinderen gekocht anderhalf jaar geleden, van stof, behandeld tegen vlekken. Ooit gezegd dat we (of ja, ik ), als we de kritieke knoei fase voorbij zijn, voor een ander gaan kijken. En dan, komt 'ie veel te vroeg natuurlijk, een betaalbare variant van 'het' bankstel. De stoere bank waar ik ooit mijn oog op heb laten vallen en in mijn interieur moet komen, ooit.



Maar, natuurlijk, wil ik reëel blijven. We hebben een bijna tweejarige en een baby. De oudste zit doorgaans niet met eten en drinken op het bankstel maar knoeien is zo gebeurt. Door ons ook, natuurlijk. Ook hebben we een kat die graag bovenop de kussens zit. Nauwelijks iets van te zien bij een stoffen bank, maar bij ander materiaal natuurlijk wel.



Kwantum bank is gemaakt van 70% leervezels en 30% PES, Basic Label uit recycle leer, 70% echt leer en 30% polyester en heeft ook meer een leer look, de Kwantum bank is mat.



Is het een no, of een go?





Plaatjes heb ik, maar... kan alleen via linkjes helaas.



Huidig bankstel



Kwantum bank



Basic Label bank
Het is altijd een go, als je je kinderen aan tafel laat eten en drinken. Niet dat ze met bekers mogen sjouwen. Dan moet je die bank niet nemen.
Ik zou voor leder gaan. Is makkelijker schoon te houden!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand met kleine kinderen en huisdieren.

Onze bank is niet de mooiste maar we wachten totdat de kat dood gaat en de kinderen groter zijn voordat we gaan vervangen.

We moesten noodgedwongen een jaar geleden een andere bank en hebben gelukkig een goedkope Ikea bank genomen. Die ziet er ondertussen al niet meer uit

En ondertussen sparen we voor iets echt moois dat we over een tijdje gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 12 mei 2016 @ 15:15:

Het is altijd een go, als je je kinderen aan tafel laat eten en drinken. Niet dat ze met bekers mogen sjouwen. Dan moet je die bank niet nemen.



Ze hebben ook een kat.

Die kun je niet verbieden op de bank te springen/liggen.
quote:Ttass28 schreef op 12 mei 2016 @ 15:15:

Het is altijd een go, als je je kinderen aan tafel laat eten en drinken. Niet dat ze met bekers mogen sjouwen. Dan moet je die bank niet nemen.

Dat moet iedereen voor zich lekker weten.

Alsof jij nooit op de bank bij een mooie film wat te eten en te drinken neemt.



Maar goed ontopic: leer. Ook zonder kinderen de beste keuze.
Alle reacties Link kopieren
na anderhalf jaar weer een nieuw bankstel kopen?



bij mij gaan ze langer mee



en eten doe je aan tafel en niet op de bank. anders gewoon een bordje eronder. zelf wel het goede voorbeeld geven!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mooie banken! Eventueel een mogelijkheid om tot de kinderen wat ouder zijn op de plek waar zij zitten een dekentje te leggen? Dat houdt de eerste laag knoeisel alvast tegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 12 mei 2016 @ 15:18:

en eten doe je aan tafel en niet op de bank. anders gewoon een bordje eronder. zelf wel het goede voorbeeld geven!

Jij eet en drinkt zelf nooit op de bank?

Ik vermoed van wel, en waarom zouden kinderen dat dan niet mogen?
Maar heel eerlijk......

zou ik doorsparen en een echt goede bank nemen. Kost een paar centen, maar daar heb je ook veel langer plezier van dan van je kwantumbankje.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze banken ook bekeken en vonden het tov een echte leren heel erg lelijk....
Alle reacties Link kopieren
Lekker de oude bank nog een poosje houden. Al zeg je tegen een klein kind honderd keer dat het niet met iets kleverigs of een beker melk op de bank moet gaan zitten maar aan tafel, dat zijn ze meestal binnen drie seconden weer vergeten. Ik vind hem trouwens niet bepaald mooi (vooral de kleur) maar niet iedereen heeft nou eenmaal een zelfde voorkeur. Kwantum zou ik zelf niet durven, Leen Bakker ook niet en Seats & Sofa's al helemáál niet.
verba volant, scripta manent.
quote:Starshine schreef op 12 mei 2016 @ 15:19:

Maar heel eerlijk......

zou ik doorsparen en een echt goede bank nemen. Kost een paar centen, maar daar heb je ook veel langer plezier van dan van je kwantumbankje.Ja, daar heb je zeker gelijk in. Ik denk ook dat het dan eerder de Basic Label zou worden dan die van de Kwantum. Maar die wakkerde het verlangen naar zo'n bankstel wel weer aan.
quote:spectral schreef op 12 mei 2016 @ 15:22:

Wij hebben deze banken ook bekeken en vonden het tov een echte leren heel erg lelijk....Ook die van Basic Label Spectral?
Wachten en doorsparen voor een goede bank.
Alle reacties Link kopieren
quote:FleetFox schreef op 12 mei 2016 @ 15:24:

[...]



Ook die van Basic Label Spectral?Ja vonden wij iig wel... wij vonden het een wereld van verschil met bijv deze: http://www.loods5.nl/slimm-286-outside



Overigens hebben wij uiteindelijk niet voor een leren bank gekozen, één van de redenen was dat wij nog kleine kinderen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:miloooh schreef op 12 mei 2016 @ 15:19:

[...]



Jij eet en drinkt zelf nooit op de bank?

Ik vermoed van wel, en waarom zouden kinderen dat dan niet mogen?niet veel, de maaltijden eten we gewoon aan tafel. Overdag niet echt veel tussendoortjes. Dus alleen in het weekend bij de borrel wel eens wat. En je kan ook echt kiezen voor minder kruimelig en knoeierig spul.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou een paar jaar door sparen dan kun je een echt goede bank kopen en zijn je kinderen wat ouder. Met een kat denk ik dat het toch snel beschadigt, tenminste dat was bij mijn bank wel en dan krapte ze er niet eens aan maar er overheen rennen en zich uitstrekken was genoeg.
quote:hamerhaai schreef op 12 mei 2016 @ 15:18:

na anderhalf jaar weer een nieuw bankstel kopen?



bij mij gaan ze langer mee



en eten doe je aan tafel en niet op de bank. anders gewoon een bordje eronder. zelf wel het goede voorbeeld geven!



Het voornemen was deze ongeveer vier, vijf jaar te houden. Hij blijkt achteraf flink te pillen, dus ik denk dat deze bank na deze termijn ook echt 'op' is. Daarom dat ik ook twijfel hoor, moeten we 'em niet opgebruiken?



Dochter eet vooralsnog aan tafel en als ze in de woonkamer zit eet ze staand aan de salontafel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook kleine kinderen die inmiddels 10 en 12 zijn maar er wordt nog steeds geknoeid op de bank. Nee, ze mogen niet eten bij de bank, dat doen we aan tafel. Als we een film kijken dan mogen ze best chips hebben en eten ze dat op de bank.



Heb je er ook over nagedacht dat je jouw kinderen leert om fatsoenlijk met de bank om te gaan maar toekomstige speelkameraadjes leren dat niet thuis. Niet allemaal natuurlijk maar toch werd onze bank gebruikt als klimtoestel. En ja, elke x heb ik er wat van gezegd maar dan was het wel al gebeurd.



Onze bank is ook echt aan vervanging toe maar wij wachten toch nog even.
Fleet! We hebben dezelfde bank haha! Wij hebben 'm ook genomen met het oog op katten en kinderen, niet de tijd voor de zwaar mooie designbank à 3000 euro waar ik zo verliefd op was

Maar ben nu eigenlijk best te spreken over deze bank. Hij zit goed en ben blij dat die kattennageltjes niet een kras door m'n ziel zijn als ze op de bank springen



Ik denk dat ik liever huisdieren heb de rest van m'n leven dan m'n droomdesignhuis
quote:mwcactus schreef op 12 mei 2016 @ 15:28:

Ik zou een paar jaar door sparen dan kun je een echt goede bank kopen en zijn je kinderen wat ouder. Met een kat denk ik dat het toch snel beschadigt, tenminste dat was bij mijn bank wel en dan krapte ze er niet eens aan maar er overheen rennen en zich uitstrekken was genoeg. Ik herinner het me nog van de leren bank van mijn ouders inderdaad. Daarom dat ik ook wel huiver voor een echt dure bank. Bij een bank van pakweg duizend euro kan ik er nog mee leven na x aantal jaar gebruik, bij een bank van drieduizend euro denk ik dat ik steeds panisch de kat van de bank ga proberen te houden. Want leer blijft leer en blijft natuurlijk gevoelig voor krassen van kattennagels, ongeacht de prijs, toch?
Bij ons pilt hij niet trouwens.
Eten en drinken zou ik me niet zo druk om maken, dat zijn hier in huis niet de zaken die vlekken geven. Het is meer die zieke dreumes, die de bank onderspuugt, de baby die zijn voeding op de bank deponeert, die spuitluier die doorlekt, dat plasje op de bank in de zindelijkheidsfase, de kleintjes die hun snotneus aan de bank afvegen, de dreumes die ergens een pen/viltstift/tippex/nagellak/pot sudocrème ontdekt, spelende vriendjes die met hun modderige schoenen op de bank klimmen et cetera.

Zelf zou ik het dus niet doen, ik zou er geen relaxte moeder van worden. Bovenstaande dingen zijn de afgelopen jaren ook allemaal wel gebeurd hier, ondanks goed opletten. Gelukkig hebben we een oude bank die goed schoon te maken is.
quote:lux. schreef op 12 mei 2016 @ 15:32:

Bij ons pilt hij niet trouwens.

Ik wilde het net vragen. Bijzonder! Maar het gekke bij de onze is wel dat het lange stuk (dat lounge gedeelte) niet pilt, maar de zitkussens wel.



Eens over de katten hoor, onze held op sokken gaat hopelijk nog tien jaar mee. Maar er moet toch wel iets te vinden zijn waarmee ik een mooie bank kan hebben én mijn lieve beestje? Ik ben dol op hem, maar op sommige momenten wil het oog ook wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven