Basilicum succes door magnetron?

26-05-2015 15:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag en welkom op dit compleet onzinnige topic.

Ik had een volstrekt nutteloze vraag of meer een constatering, en ik ben benieuwd of er enige logica achter mijn theorie zit.



Ik ben gezegend met het talent om elke plant in rap tempo het licht te laten zien, het licht aan het einde van de tunnel dan.



Een paar weken geleden kocht ik met frisse moed wederom een basilicum plantje. Inmiddels ben ik er aan gewend dat ik na twee of drie caprese salades het plantje zie verwelken tot de dood erop volgt.



Wat schetst mijn verbazing, sinds onze verhuizing gaat mijn huidige plant maar niet dood!

Het is echt niet zo dat ik mijn planten vergeet water te geven, vaak laat ik ze eerder verzuipen uit angst om ze uit te laten hongeren. Ik zet ze in de zon of schaduw, afhankelijk van het plaatje op het kaartje, met andere woorden, ik doe best wel een beetje mijn best.



Wat is anders in ons nieuwe huis? Plantje moet op de magnetron staan om zo een paar zonnestralen mee te pikken.

Zou dit de magische doorslag geven waarom mijn plant mij overleefd? Omdat hij soms een beetje opgewarmd wordt? Wellicht ter compensatie van het goedbedoelde maar overvloedige water geven, ik laat mijn plantje trouwens braaf uitlekken voordat ik hem weer in zijn potje zet.



Ik ben benieuwd wat jullie van mijn theorie vinden
Misschien is het in je nieuwe huis/nieuwe keuken wel net een iets andere temperatuur of andere luchtvochtigheid waardoor het plantje het beter doet.



(ik roep ook maar iets)
Ik denk dat het door het overvloedige water komt :D hier ook een basilicum plant, die met grote regelmaat verzopen wordt. En het er juist beter door gaat doen haha.



Dus: kruidenplant verzuipen=kruidenplant in leven houden!
Alle reacties Link kopieren
Maar in mijn oude huis ging die theorie niet op Noelle



Blabla's theorie klinkt best aannemelijk hahaha
Je bent verhuisd. Haal je je plantjes nu misschien bij een andere supermarkt?



Het is trouwens verrekte lastig om die dingen in leven te houden omdat ze zo opééngepakt in een potje zitten. Dat is niet goed voor ze. En basilicum is ook nog eens niet gebouwd op het Nederlandse klimaat. Ik zet ze meestal in een veel grotere pot, dan gaan ze vaak langer mee, maar basilicum blijft altijd een gok.
Ook ik ben gewend zelfs plastic planten de dood in te jagen, maar mijn huidige basilicumplantje blijft het ook doen. Wonderbaarlijk! Misschien het ras/soort/lichting?
Alle reacties Link kopieren
Nee zelfde winkel ook nog. Misschien dat de magnetron toch helpt klimaat technisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven