Bed verschonen

14-12-2014 17:43 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een kleine discussie gevoerd met schoonmams.



Zij verwisseld het laken 1x per twee weken en het gehele beddengoed pas 1x per 4 weken. Dan kan makkelijk vond ze.



Ik, en mijn vriend, wij verwisselen elke week het gehele bed. Draaien op de week het topmatras om, en eens per 4 weken het matras.



De vraag; Hoevaak verwissel jij de lakens/beddengoed en draai je je matras om?
bats!
Boeiend, laat iedereen lekker op zijn eigen manier.
Alle reacties Link kopieren
1x per week minimaal. Soms vaker. Ik zweet nogal als een otter 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Een keer per twee weken lakens en dekbedovertrek. De moltondeken was ik tweemaal per jaar ofzo. De matras heb ik echt nog nooit omgedraaid.
Pfff vermoeiend zo een welles nietes gezeur.. Hoop je dat we zeggen dat je schoonmams vies is?



Ik verwissel ze als de bedwantsen te veel de overhand krijgen..
Gaan we weer, hier zijn al een paar keer topics over geweest. Je hebt mensen die iedere week hun bed verschonen, mensen die het vaker doen en mensen die het minder vaak doen.
Alle reacties Link kopieren
Is'ie weer hoor, de jaarlijkse discussie. Gooi er meteen in: hoe vaak douche je, in de avond of ochtend?, en hoe lang doe je met een handdoek.
elke week overtrek en onderlaken. Molton eens per maand, matras draaien een paar keer per jaar.
quote:Mrs_Big schreef op 14 december 2014 @ 17:48:

Is'ie weer hoor, de jaarlijkse discussie. Gooi er meteen in: hoe vaak douche je, in de avond of ochtend?, en hoe lang doe je met een handdoek.Het is niet verplicht om te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zin en tijd heb.

De ene keer om de week maar meestal om de 2 weken en soms ook wel eens om de 3 weken als ik het te druk heb gehad of geen zin of weggeweest zijn.



Maar echt een discussie?

Iedereen moet doen wat hij/zij het fijnste vindt.
Alle reacties Link kopieren
Een of twee keer in de week alles.

Een keer in de week matrassen draaien en de boxspring en matrassen stofzuigen.



Maar iedereen doet het op zijn eigen manier en hoe vaak iemand het zelf nodig vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 14 december 2014 @ 17:48:

Is'ie weer hoor, de jaarlijkse discussie. Gooi er meteen in: hoe vaak douche je, in de avond of ochtend?, en hoe lang doe je met een handdoek.En met een wc rol
Alle reacties Link kopieren
Moltons dekbedovertrek met kussenslopen en lakens een keer per week.

Matras opdraaien twee keer per jaar.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 14 december 2014 @ 17:48:

Is'ie weer hoor, de jaarlijkse discussie. Gooi er meteen in: hoe vaak douche je, in de avond of ochtend?, en hoe lang doe je met een handdoek.Het is bijna eind december hé, dus het werd nu wel eens tijd voor zo'n topic als dit
Alle reacties Link kopieren
Een keer per week dekbedovertrekken en lakens. Tenzij ik een aantal dagen niet thuis slaap ivm werk, dan wil het wel eens twee weken worden. Maar vroeger was het ook meer eens per twee weken. Tegenwoordig zweet ik s nachts veel meer door medicijnen die ik gebruik, en doe ik het wat vaker. Maar ik vind iets minder vaak dus niet per se heel smerig.



Matras omdraaien nooit. Alhoewel, dat heb ik vorige week misschien wel gedaan, ik ben namelijk verhuisd, en heb geen idee of hij nu op dezelfde manier ligt als voor de verhuizing. En gezien de frequentie waarmee ik verhuis, zou ik dus zeggen: matras omdraaien een keer in de acht jaar.
Alle reacties Link kopieren
Om de week. Slopen vaker.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je daarover een discussie willen voeren met je schoonmoeder?

Van zowel jouw optie als de hare gaat niemand dood.
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid; mij maakt het niks uit of je het eens per week, eens per maand of eens per weet ik veel wat doet. Dat mag iedereen zelf bepalen. Ik ben gewoon benieuwd.



Schoonmoeder vindt het alleen zoveel werk voor ons, en opperde dat het ook wel wat langer kon liggen. Ik persoonlijk vind het gewoon fijn om op zondag in een fris, schoon bed te kruipen.



En sorry als er hier jaarlijks een topic over geopend wordt. Ik ben nog niet zolang actief hier en weet dus niks van zulke discussies. Ik ben op dit moment benieuwd hoe jullie er over denken en niet hoe jan, pietje of anna daar vorige jaar over dacht.
bats!
Hoeslaken, dekbedovertrek en sloop 1x per week. In de zomer soms vaker, want ik vind het heerlijk om beddengoed dat die ochtend is gewassen en in de zon gedroogd op bed te doen.

Mijn matras hoeft gelukkig niet omgedraaid te worden, het is loeizwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 december 2014 @ 17:55:

Waarom zou je daarover een discussie willen voeren met je schoonmoeder?

Van zowel jouw optie als de hare gaat niemand dood.





Ja dat snap ik dus ook niet. Er is geen goed of slecht in dit geval.

Jouw bed=jouw verschoningsfrequentie en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het jaarlijks, met Oud en Nieuw. Dus bijna weer een keertje.



Pomp dan ook het waterbed leeg, draai het om en vul het opnieuw. Lekker schoon water dan.
Niet geschoten is altijd mis
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Draakje90 schreef op 14 december 2014 @ 17:57:





Schoonmoeder vindt het alleen zoveel werk voor ons, en opperde dat het ook wel wat langer kon liggen.





Ja dat vind ik ook maar ja ik ben een huisvrouw van niks voor mijn eigen huis.

Na jaren huizen van anderen gepoetst te hebben doe ik thuis het hoognodige.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Op zaterdag haal ik mijn bed af en was ik alles wat in de wasmand ligt en wat ik zie liggen in huis .

De matras draai ik vrijwel elke week om soms ook alleen hoofd naar voeteneind.

Ik slaap graag in een fris bedje en het is ook leuk om naar een ander dekbedovertrek te kijken .

Het maakt ook uit of je schoonmoeder alleen slaapt of dat je samen in bed ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven