Ben graag alleen, vreemd?

29-01-2011 12:32 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iemand die graag alleen is. Ik heb een drukke full-time baan en in het weekend doe ik graag dingen in mijn uppie. Lezen, freubelen en wandelen. Ik had het er pas met een collega over en die vond dat opmerkelijk. Zij propt al haar vrije tijd vol met bezoekjes en afspraken. Ik heb een handjevol goede vrienden die ik regelmatig zie, maar toch verheug ik me altijd op "me-time." Ook vind ik het fijn om lekker gewoon thuis te zijn met mijn man, zonder dat we iets bijzonders gaan doen. Ben benieuwd hoe jullie je vrije tijd besteden en wat je prettig vindt. Van hot naar her of lekker ff rust.
Alle reacties Link kopieren
Kan toch? Ik vind het heerlijk om mensen om me heen te hebben, een beetje kijken en luisteren, daar wordt ik rustig van. Neemt niet weg dat ik ook met een boek op de bank kan zitten, maar ik krijg ook gewoon energie van andere mensen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik ook! Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn en als ik een relatie heb vind ik het heerlijk om met z'n tweetjes te zijn.

Af en toe afspreken met vriendinnen... leuk!! Maar daarna weer lekker alleen.

Ik vind het vreselijk om een volgepropt weekend te hebben.
Heb beetje hetzelfde als jou, vind het heeeerlijk om lekker alleen bezig te zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik ook wel. Van sommige mensen krijg ik energie en anderen die kosten juist weer energie.
Alle reacties Link kopieren
@Ienimini; Soms heb ik wel het gevoel dat ik meer met anderen zou moeten doen, waarschijnlijk 'omdat het zo hoort'. Dus ik blijf gewoon lekker zo doorgaan. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heerlijk alleen te zijn. Of eigenlijk verkeerd gezegd, met gezin te zijn. Wij spreken hooguit 1 à 2 keer per maand wat af met vrienden/familie. Vinden we vaak zat. Als ik ga winkelen, ga ik het liefst alleen of met dochter. Vind de vrijheid zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte tweeling.

Een kant van mij is sociaal en vindt het leuk om met andere mensen iets te ondernemen.



Maar er zijn ook dagen dat ik absoluut op mezelf wil zijn en met rust gelaten wil worden. Daar heb ik gewoon behoefte aan. Als ik in mijn eentje een boek zit te lezen of een goeie film zie, daar geniet ik van.



als je door de week op je werk veel mensen om je heen hebt, dan kan ik me voorstellen dat je nog meer de behoefte hebt om effe op jezelf te zijn. Is helemaal niets abnormaals aan.



Verder zijn mijn vriend en ik op ons zelf. We houden niet van volgeplande weekends, aan liever onze eigen gang en zijn dan heel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Toch hoor ik zoveel mensen zeggen dat ze in het (elk) weekend wel 3 of 4 afspraken/ visites hebben gehad. Ik zou d'r doodmoe van worden. Ieder z'n ding hoor, maar vraag me weleens af hoe mensen dat voor elkaar krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:frats schreef op 29 januari 2011 @ 12:44:

Toch hoor ik zoveel mensen zeggen dat ze in het (elk) weekend wel 3 of 4 afspraken/ visites hebben gehad. Ik zou d'r doodmoe van worden. Ieder z'n ding hoor, maar vraag me weleens af hoe mensen dat voor elkaar krijgen.

Hou op! Dat is voor mij ook echte horror! Mijn zwager en schoonzus hebben zo'n leven. Elk weekend visiste, hiernaartoe, daarnaartoe, dan komt die weer.... Dat trek ik niet hoor!



Ik weet nog vorig jaar, zo'n dag in het voorjaar. De zon scheen, het was nog niet echt warm. En ineens kwam ik met een heel stel anderen op het idee om met de honden in het bos te gaan wandelen. We waren met een hele groep met wel 7 honden.



Toen we de wandeling gehad hadden, pikten we een terrasje op het platteland. De honden zaten er ook rustig bij en kregen een bak met drinken. Wij zaten achter bier (ik achter een groot glas cola omdat ik dat veel lekkerder vind dan bier), de zon scheen aangenaam warm, er werd wat gekletst, niemand hoefde ergens naartoe. Dat gevoel, niets te hoeven, niets te moeten...

Dat hadden we allemaal op dat moment. Een hele simpele dag eigenlijk, maar zo eentje blijft je wel aangenaam bij hangen. Daarna ging iedereen naar huis en ieder z'n eigen weg.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ook niet. Ik kan er echt van balen als ik op zaterdag EN zondag een afspraak heb, hahaha.

Zo'n spontane actie als die je beschrijft met je honden vind ik wel weer leuk. Niks geen geregel of gedoe en toch gezellig. Dat soort uitjes zie ik ook helemaal niet als een verplichting.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn of samen met mijn vriend. Ik ben dol op mijn familie en vrienden maar zie ze ook niet elk weekend. Ik vind het echt heerlijk om een dvdtje op te zetten en lekker met vriendlief te kijken.
Hier ook iemand die graag alleen is. Ik moet er niet aan denken om naast mijn werk, huishouden en kind ook mijn weekend nog eens vol te proppen. Dan ben ik 's maandags afgebrand.

Weekenden hou ik zoveel als mogelijk vrij. Ik denk dat het mij een opgejaagd gevoel geeft als ik mijn agenda zo vol zou plannen.
Alle reacties Link kopieren
Doet me goed om te lezen dat er toch nog wel meer mensen rondlopen die van een beetje rust in de tent houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook graag alleen. Ik heb wel eens een weekend waarin er 3 afspraken staan en daar kan ik me dan van tevoren wel druk om maken. Achteraf was het vaak wel heel gezellig.



Ik vraag me wel eens af of het ook met je werk te maken heeft. Mijn werk is druk, met heel veel mensen om me heen. Dan vind ik 's avonds in mijn eentje thuis zijn heerlijk! Een vriendin van mij heeft een baan waarin ze helemaal niet tevreden is. Ze solliciteert zich suf, maar kan niks anders vinden. Zij heeft haar leven naast haar werk volledig volgepland met afspraken/sporten/uitgaan.

Ik zou dat echt niet trekken! Hoewel ik wel eens een beetje jaloers ben, want soms vind ik mijn leven wat saai. Maar het gras is altijd groener aan de overkant!
Ik vind 't ook heerlijk om alleen te zijn!



Soms heb je van die weekenden dat je omkomt in de sociale verplichtingen, en dan vind ik 't vaak echt wel gezellig.



Maar toevallig dit weekend hebben/hoeven we helemaal niks, heeeerlijk!



Gistermiddag ook, de kids hadden allebei een speelafspraak en kwamen pas om 5 uur thuis. Dan kan ik zo genieten van kijken naar Oprah met een kop koffie en een (groot) stuk chocola.
als je met 'n man samenwoont, dan ben je toch helemaal niet alleen?
Alle reacties Link kopieren
@hertjehertje; Mijn baan is heel druk en hectisch, ik heb er geen moment rust. Maar ik zou geen ander werk willen doen, ik vind het heel erg leuk. Maar denk wel dat dat de reden is van mijn op mezelf willen zijn is.

@pimpelmeesje; Ja achteraf is het vaak leuker dan je vooraf denkt. Heb ik vaak.

@elninjoo; Mijn man en ik hebben heel verschillende hobbies. In het weekend is hij veel buiten, dus de deur uit en 's avonds zijn we gewoon met z'n tweeeen. Ook in huis zijn we vaak met andere dingen bezig, we zijn heel verschillend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dienstverband van 90% en partner werkt fulltime. Wij verspreiden onze afspraken, zodat het ons heel vaak lukt één bezoek per weekend te brengen aan vrienden/familie en dat vind ik genoeg. Ik zoek bewust daarin rust, omdat het mij teveel kan zijn wanneer ik een weekend heb met veel sociale verplichtingen. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn, maar kan ook erg genieten van dingen die ik samen met mijn partner doe (wandelen/fietsen etc.).



Ik hoor om mij heen veel mensen die het weekend druk zijn met afspraken. Dat vrienden/familie hierin andere keuzes maken vind ik prima, maar ik heb er moeite mee dat men dan klaagt dat het allemaal zo druk is.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat er meer mensen zijn zoals mijn vriend en ik! Wij houden ook van rust en hebben nooit zoveel te doen als anderen.



Op mijn werk wordt standaard elke vrijdagmiddag gevraagd naar wat ieders plannen zijn en op maandagochtend wordt het uitgebreid nabesproken. Ik heb daar een hekel aan want ik heb eigenlijk maar zelden iets interessants te vertellen en heb dan echt het idee dat mensen mij maar saai vinden.



Wij hebben een handjevol vrienden die we zo een keer in de twee maanden zien (alle vrienden wonen minimaal op een uur rijden) en familie zien we wel wat vaker. Vind het heel gezellig als er wat te doen is en soms zijn er weekenden waarin ik me doodverveel, maar over het algemeen vind ik het heerlijk. Mijn weekend vult zich snel zat met wat sporten, het huishouden en de katten. En dan hebben wij niet eens kinderen... Moet er niet aan denken dat dat er ook nog bij zou komen!
LIfe\'s a bitch and then you die
Alle reacties Link kopieren
@lentezon; Ja ik hoor ook veel van die 'drukke' mensen vragen waar ik de tijd vandaan haal om te wandelen of iets in elkaar te timmeren of een schilderij te maken. Nou gewoon, ZO dus.
Alle reacties Link kopieren
@sneeeuwvlokje; Heb ook niet zo veel te vertellen op de maandag omdat mensen over het algemeen niet zitten te wachten op een beschrijving van een drie uur durende wandeling of een middagje schilderen. Maar ik vind mezelf niet saai en volgens mij vinden mijn collega's me ook niet saai. Heb gewoon andere voorkeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het, is niks mis mee.. Geloof ik



Je hoeft niet altijd maar jezelf te omringen met mensen omdat het zou moeten of horen, er zijn mensen die niet zonder iemand om hun heen kunnen en ze zijn er ook die liever helemaal niemand om zich heen hebben. Beide goed en zolang jij het naar je zin hebt is het toch prima?
Alle reacties Link kopieren
Thanks iedereen!!! Doet me echt goed om te horen allemaal. Ik ga nu de hort op; boodachappen, bibliotheek, hobbywinkel,...in m'n eentje (als je de hond niet meetelt...)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde, naast mijn studie en bijbaan heb ik niet echt de behoefte om de rest van mijn tijd vol te plannen met vrienden etc. Ik ga 1-2x per maand stappen en verder vaker samen eten, maar het liefst ben ik 's avonds en in het weekend alleen. Gewoon wat lezen, film kijken, forummen, wandelen en keuvelen met vriend..

En nee, ik vind mezelf niet saai

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven