Ben graag alleen, vreemd?

29-01-2011 12:32 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iemand die graag alleen is. Ik heb een drukke full-time baan en in het weekend doe ik graag dingen in mijn uppie. Lezen, freubelen en wandelen. Ik had het er pas met een collega over en die vond dat opmerkelijk. Zij propt al haar vrije tijd vol met bezoekjes en afspraken. Ik heb een handjevol goede vrienden die ik regelmatig zie, maar toch verheug ik me altijd op "me-time." Ook vind ik het fijn om lekker gewoon thuis te zijn met mijn man, zonder dat we iets bijzonders gaan doen. Ben benieuwd hoe jullie je vrije tijd besteden en wat je prettig vindt. Van hot naar her of lekker ff rust.
Alle reacties Link kopieren
Elninjoo, er is inderdaad verschil of je een partner hebt of niet. Ook al is hij de hele dag weg in het weekend,'s avonds ben je wel samen, en 's ochtends ook.

Toen ik nog alleenstaand was, had ik meer afspraken in het weekend of door de week. Je bent dan toch afhankelijker van sociaal contact dmv afspraken dan.

En hoewel ik wel een heel sociaal mens ben, kan ik echt genieten van alleen zijn.
Het kan mij eerlijk gezegd niet interesseren of een ander mij saai zou vinden. Degenen die mij echt goed kennen zien dat niet zo en dat vind ik heel wat belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dibbes1 schreef op 29 januari 2011 @ 13:16:

Het kan mij eerlijk gezegd niet interesseren of een ander mij saai zou vinden. Degenen die mij echt goed kennen zien dat niet zo en dat vind ik heel wat belangrijker.Precies.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Niet vreemd. En trouwens, wat is er mis met vreemd.
Helemaal niet vreemd. Ik ben zelf zo leuk dat ik niemand anders bij mij nodig heb
Alle reacties Link kopieren
Niets fijner dan heerlijk op jezelf zijn..!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook liever alleen hoor! Heb op mijn werk genoeg drukte en aanspraak. Ga alleen hardlopen, boodchappen doen, de natuur in en weet ik t allemaal wat nog meer.



Ik ga ook wel met vrienden etc opstap en shoppen etc maar ben blij als ik weer kan genieten van de rust?



Tja mensen kunnen dat vreemd vinden en ik lig daar niet wakker van. Ik vermaak me prima zo!
Het gras aan de overkant is niet groen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet vreemd om behoefte te hebben aan rust en op jezelf te willen zijn. Ik vind mezelf gelukkig ook niet saai, maar ik vind het soms wel vervelend dat een druk sociaal leven zo de norm is geworden dat je soms toch wat scheve blikken krijgt. Ik zit er niet mee verder wat anderen er van vinden, maar altijd maar dat geklets over wat iedereen wel niet te doen heeft, daar word ik zo moe van.
LIfe\'s a bitch and then you die
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf eigenlijk mijn beste gezelschap. Ben niet zo'n prater. Als ik met iemand anders ben voel ik eigenlijk steeds "druk" om leuk en gezellig te zijn. Ik heb ook zo'n vriendin die haar vrije tijd volledig volplant. Heel a-relaxt in mijn ogen. Soms voel ik me ook wel een beetje saai, maar lekker alleen op de bank geeft me veel meer energie dan allerlei activiteiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFS schreef op 29 januari 2011 @ 13:27:

Helemaal niet vreemd. Ik ben zelf zo leuk dat ik niemand anders bij mij nodig heb haha you said it
Alle reacties Link kopieren
quote:frats schreef op 29 januari 2011 @ 12:32:

. Van hot naar her of lekker ff rust.



Herkenbaar, ben ook graag alleen.

In mijn 40 urige werkweek, klanten, telefoon, collega's

wordt ik geleefd en daarom ben ik 's avonds het liefst

alleen.

Nu ik vrijgezel ben merk ik dat ik het helemaal niet erg

vind om het weekend in mijn uppie door te brengen.

Buiten de cassière op zaterdag ochtend zie ik soms

op maandag voor het eerst weer mensen, op mijn werk.

Heerlijk





Op mijn werk zit ik ook naast een "kuddedier" die is nog

nooit alleen met haar man en kind ALLEEN op vakantie

geweest.

Zwemmen, Efteling e.d. alles in een kudde met iedere keer

een wisselende samenstelling.

En ruzie's pfffffffffffffffff die heeft dit gezegd over die, en

zus en zo hadden eigenlijk ook meegewild naar............ maar

dat kon niet want ze hadden ruzie met...................



Kortom: als ik haar op maandag morgen rond 09.00

vraag: Hoe was je weekend is ze rond de lunchpauze

uitgerateld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:frats schreef op 29 januari 2011 @ 12:41:

@Ienimini; Soms heb ik wel het gevoel dat ik meer met anderen zou moeten doen, waarschijnlijk 'omdat het zo hoort'. Dus ik blijf gewoon lekker zo doorgaan. :-)



Dit herken ik dus echt. Soms heb ik het gevoel iets te moeten afspreken, omdat het zo hoort.

Ik geef toe, ik heb niet superveel vrienden, maar daar zou ik ook geen tijd voor hebben. Ik ben namelijk het liefst alleen thuis, lekker rondscharrelen in huis.

En de vriendschappen die ik heb, wil ik wel voldoende tijd in steken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo. Omgaan met andere mensen vind ik, naast heel leuk, ook heel veel energie vreten. Ik moet zo nu en dan alleen zijn om bij te tanken. Ik heb ook zo'n vriendin die elk gaatje tijd volplant. Zij is denk ik iemand die daar energie van krijgt. Of misschien wil ze niet alleen zijn met zichzelf, wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Ow herkenbaar dat gevoel dat je meer met anderen zou moeten doen omdat het hoort maar ik doe gewoon lekker mijn eigen dingetjes hoor.



Ik las net ergens iets over alleen de kassajufrouw zien en verder niemand maar maandag pas weer heb ik soms ook. Heerlijk is dat. Vrienden noemen me soms kluizenaar



Maar met een drukke baan en veel mensen om me heen heb ik genoeg aan mezelf als gezeldschap ow en de kat niet te vergeten. Iemand nog geraniums over
Het gras aan de overkant is niet groen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is trouwens ook tegenovergesteld. Het liefst nodigt hij 40 man uit op zijn verjaardag. Hij werkt freelance door de week, en stuitert dus s avonds en in het weekend van de energie en de behoefte om mensen te zien. Ik wil in het weekend minimaal 1 hele dag thuis keutelen. Waarvan graag ook een paar uur helemaal alleen. Wat dat betreft moest ik echt wennen aan samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 29 januari 2011 @ 12:44:

Ik ben een echte tweeling.

Een kant van mij is sociaal en vindt het leuk om met andere mensen iets te ondernemen.



Maar er zijn ook dagen dat ik absoluut op mezelf wil zijn en met rust gelaten wil worden. Daar heb ik gewoon behoefte aan. Als ik in mijn eentje een boek zit te lezen of een goeie film zie, daar geniet ik van.



als je door de week op je werk veel mensen om je heen hebt, dan kan ik me voorstellen dat je nog meer de behoefte hebt om effe op jezelf te zijn. Is helemaal niets abnormaals aan.



Verder zijn mijn vriend en ik op ons zelf. We houden niet van volgeplande weekends, aan liever onze eigen gang en zijn dan heel tevreden.



Dit had ik kunnen schrijven



Zit nu al een paar dagen alleen thuis want vriend is op wintersport maar helemaal alleen vind ik niet echt leuk.

Ik vermaak me wel maar zoek wel de mensen op,zo ben ik donderdag met een vriendin gaan borrelen en eten,gisteren een hapje met een collega gedaan en vanmorgen kreeg ik een uitnodiging om bij mijn vriendin (en haar man en kinderen) te gaan eten vanavond dus uiteindelijk zit ik alleen morgen de hele dag alleen en dan komt vriend sávonds weer thuis.



Volgende week gaan we naar vrienden en het weekend erna tot nu toe niks maar dan zijn we volgens mij zowat 2 maanden achterelkaar elke zatedagavond de hort op.Aan de ene kant natuurlijk hardstikke leuk maar aan de andere kant vind ik het niet leuk om alles al zo gepland te hebben.
Frats, ik vind het zeker niet vreemd. Ik vind het heerlijk om het hele weekend voor mezelf/manlief en ik te hebben. En vervelen doe ik me nooit in het weekend. Ik heb denk ik gemiddeld 1 keer in de 3 á 4 weken een afspraak met familie of vrienden, en dat vind ik voldoende.



Ik heb op het werk veel contact met collega's (ik fungeer o.a. als vraagbaak en coach), en dan vind ik het juist heerlijk om in het weekend even geen mensen te spreken. Man en ik vinden het ook heerlijk om in het weekend samen weg te gaan, naar het bos, of naar een stad, of uit eten, of theater. Gelukkig zijn man en ik daar vrijwel precies hetzelfde in.
Alle reacties Link kopieren
quote:frats schreef op 29 januari 2011 @ 12:48:

Nee, ik ook niet. Ik kan er echt van balen als ik op zaterdag EN zondag een afspraak heb, hahaha.

Zo'n spontane actie als die je beschrijft met je honden vind ik wel weer leuk. Niks geen geregel of gedoe en toch gezellig. Dat soort uitjes zie ik ook helemaal niet als een verplichting.Nee, omdat ze spontaan zijn. Maar spontane acties kunnen niet als je altijd hier moet zijn of daar heen moet. Daarom hou ik er niet om van alles vol te plannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:frats schreef op 29 januari 2011 @ 13:00:

@elninjoo; Mijn man en ik hebben heel verschillende hobbies. In het weekend is hij veel buiten, dus de deur uit en 's avonds zijn we gewoon met z'n tweeeen. Ook in huis zijn we vaak met andere dingen bezig, we zijn heel verschillend.

Hier precies hetzelfde!



en als we samen zijn binnen omdat het buiten rot weer is, dan zit de een dit te doen, en de ander dat.... We zitten wel bij elkaar maar ieder gaat zijn eigen gang. En dat is lekker rustig en daar hebben we allebei behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een boel reacties!!! Heb ook maar een handvol vrienden, daar steek ik wel tijd in en die zie ik ook minimaal eens in de twee weken. De rest zie ik als kennisen en daar spreek ik veel minder mee af. Zie ze voornamelijk op verjaardagen. Zo en nu ga ik lekker hobbyen in huis. Heb net een luisterboek bij de bieb gehaald van Midas Dekkers. Die ga ik luisteren onder het freubelen!!! Iedereen een fijn weekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook maar een handjevol vrienden. En daar trek ik wel graag mee op. Als we er dan op uit zijn, naar een beurs of zo, dan bemerk ik bij mezelf soms een gevoel van opperste tevredenheid. Het is dan gezellig en leuk. Iedereen lanterfantert wat, er is geen tijdsdruk of wat dan ook en we doen waar we zin in hebben.



Echt alleen thuis ben ik ook nooit want ik heb 3 hele lieve engelachtige hondenkindjes waar ik veel aanspraak van heb. Ze zeuren nooit aan mijn kop, luisteren als ik iets tegen ze zeg, zijn in voor elk voorstel dat ik doe en gaan ook altijd graag mee. Maar een hond is dan ook het minst gecompliceerde gezelschap dat een mens kan hebben.



En dan zijn er weer zondagen dat we gewoon weer op ons zelf zijn. En op maandag ben ik sowieso altijd op mezelf. Ik ga dan nergens heen, wil geen bezoek ontvangen (en hoop dan ook dat iedereen wegblijft) want ik moet dan het huis schoonmaken en dan ga ik daarna zelf in bad.
Alle reacties Link kopieren
quote:aventura_ schreef op 29 januari 2011 @ 14:09:

Mijn vriend is trouwens ook tegenovergesteld. Het liefst nodigt hij 40 man uit op zijn verjaardag. Hij werkt freelance door de week, en stuitert dus s avonds en in het weekend van de energie en de behoefte om mensen te zien. Ik wil in het weekend minimaal 1 hele dag thuis keutelen. Waarvan graag ook een paar uur helemaal alleen. Wat dat betreft moest ik echt wennen aan samenwonen.





Dit herken ik helemaal!

Ik moet/wil ook minstens 1x in de week een hele dag alleen maar in huis zijn, zonder afspraken en inderdaad liefst ook nog zonder manlief :p



Ik heb over het algemeen 2 a 3 afspraken per week (buiten werk om dan he) en meer wil ik eigenlijk ook niet, op m'n andere vrije dag ga ik meestal wel gewoon bij iemand op bezoek (bij ouders, zus, goede vrienden) zonder dat ik heb afgesproken, dat vind ik wel relaxed want dan is er geen verplichting. Soms komt er ook iemand bij mij onverwacht langs, dat vind ik ook geen probleem (zolang ze dat maar niet op mijn alleen-dag doen, haha :p)

Zolang het afspraken zijn met goede vrienden in kleine groepjes dan geeft het mij energie, maar zodra het grotere groepen worden (vanaf 6) begint het energie te vreten, hoewel ik het wel heel gezellig kan vinden. Toch heb ik het liefst zo min mogleijk dat soort feestjes...



Manlief is juist andersom, het kunnen nooit genoeg mensen zijn, de muziek kan nooit te hard staan etc.

Vermoeiend hoor :p
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokje99 schreef op 29 januari 2011 @ 13:28:

Ik vind het ook niet vreemd om behoefte te hebben aan rust en op jezelf te willen zijn. Ik vind mezelf gelukkig ook niet saai, maar ik vind het soms wel vervelend dat een druk sociaal leven zo de norm is geworden dat je soms toch wat scheve blikken krijgt. Ik zit er niet mee verder wat anderen er van vinden, maar altijd maar dat geklets over wat iedereen wel niet te doen heeft, daar word ik zo moe van.

Helemaal mee eens!

Ik heb niet ook bepaald een druk sociaal leven. Mijn collega vraagt op maandag steevast: 'En wat heb jij van het weekend allemaal gedaan?', terwijl ze dondersgoed weet dat ik veel alleen ben en in het weekend weinig mensen zie.

Gelukkig kom ik er steeds meer achter dat ik niet de enige ben die geen 'spannend' leven heeft, en dat veel mensen maar doen alsof. Geloof me: het is een bevrijding als je je dat realiseert.
Alle reacties Link kopieren
Noem me dan maar saai. Dan ben ik maar saai. Maar ik voel me er goed bij dus ik verander er niets aan.
Alle reacties Link kopieren
@wuppie; Sommige mensen vragen dat denk ik gewoon uit beleefdheid. En voor mij hoeft het leven ook niet altijd spannend te zijn. Ik hou van rust en ben geloof ik ook best snel tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven