berner sennen honden

04-02-2017 20:48 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje,



We zitten over na te denken om dit ras te kopen. Nu wil ik graag alle voor en nadelen weten en ervaringen met het hond. Met kinderen, harig, vrijheid, karakter ect ect..



Bedankt
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat komt omdat honden de gemakkelijkste wezens zijn om van te houden. Als je je hond verliest, is dat heel erg. Maar je zult altijd wel weer een hond vinden om van te houden.

Dit is bij mannen veel lastiger!
quote:iones schreef op 12 februari 2017 @ 10:14:

Dat komt omdat honden de gemakkelijkste wezens zijn om van te houden. Als je je hond verliest, is dat heel erg. Maar je zult altijd wel weer een hond vinden om van te houden.

Dit is bij mannen veel lastiger!
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 09 februari 2017 @ 19:25:

welke hond pastwat een leuke test! Ooit, als ik met pensioen ben wil ik graag een hondje. En uit deze test matcht mijn favoriete hondje voor 100% met mij. Dat is best opmerkelijk want het is een ras dat je weinig ziet.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:pokkewijf schreef op 12 februari 2017 @ 10:17:

[...]





wat een leuke test! Ooit, als ik met pensioen ben wil ik graag een hondje. En uit deze test matcht mijn favoriete hondje voor 100% met mij. Dat is best opmerkelijk want het is een ras dat je weinig ziet.Bij mij klopt hij ook en dat zijn ook geen veelvoorkomende rassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 12 februari 2017 @ 09:48:

Ik heb ook een kruising friese stabij. Ze heeft 100% het model van een friese stabij, is alleen gladharig. Ze is zwart, met witte bef en buik, vier witte sokken en witte punt aan de staart. Ze loopt altijd los, al mijn honden lopen los. Dus ook mijn kleine spanjaard, en de jack russel. Mijn honden luisteren gewoon. Ligt deels aan hen maar ook deels aan mij natuurlijk. Ook mijn honden zitten wel eens een haas of konijn achterna. Krijgen ze weer beweging en die haas of dat konijn is in een mum van een tijd verdwenen want de honden zijn gelukkig kansloos. Mollen vangen en ratten doen ze bij kans ook. Reeen mogen ze niet achterna en dat heb ik ze mooi af kunnen leren. Nu blijven ze bij me als we een ree signaleren.



Mijn stabij kruising wordt in maar alweer 13. Ze is en blijft mijn pup en ik ben nog steeds verliefd op haar. Ze is echt een troetel. Qua karakter past een terrier echter heel goed bij mij. Lekkere felle en fanatieke honden.



De hollandse schapendoes is een middenmaat, goed trainbaar met hoge levensverwachting. Een ras dat nog vrij weinig kapot gefokt is door minkukkels van keurmeesters en fokkers. Maar het zijn echte haarballen. Als je er bij wijze van een stok in steekt, heb je een zwabber.





Neee geen stok in mijn hond



Zelf vind ik het zwabber uiterlijk heel erg leuk.

Ik met mijn 0 ervaring met honden trainen, is het toch een heel gehoorzaam hondje geworden



Schapendoes promotie team hiero
Vroeger was de auto of een huis een statussymbool, nu is dat de hond.
quote:emmetje2 schreef op 12 februari 2017 @ 10:34:

Vroeger was de auto of een huis een statussymbool, nu is dat de hond.Dit is echt onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 12 februari 2017 @ 10:34:

Vroeger was de auto of een huis een statussymbool, nu is dat de hond.

Honden als statustoevoeging is iets van alle tijden helaas.

Zoals jaren geleden de dalmatier, wat een ramp was. Nu is het de rodesian ridgeback. Plotseling zie je iedereen in de paardenwereld daarmee lopen. Daarvoor waren het de jack russels. Mensen zijn net schapen. Doen wat een ander doet want dan hoor je er bij. Niet kijken of de hond wel bij je past. Ook commissaris Rex veroorzaakte een opleving in Duitse Herders en de broodfokkers sprongen er gretig op in. En de keurmeesters keurden de slechtste honden goed omdat ze die mooi vonden. Het is nu een van de meest verprutste rassen op gezondheidsgebied.



In de jaren 70 waren het de schotse collies omdat Lassie op televisie was. In bepaalde "milieus" zie je veel staffords, want die "voegen ook toe aan status". Een andere soort status, maar het deugt allerminst. Deze honden kom je het meest tegen in de asiels. Omdat ze in 80% van de gevallen door de verkeerde mensen worden aangeschaft om de verkeerde redenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerder een kruising Schotse Collie x Garafiano (ras van La Palma). Liefste hond ooit, mis hem nog iedere dag.



Nu twee kruisingen met Border Collie x ?.

Allebei uit 't buitenland.



Ik zou graag nog ooit een Toller willen maar ik zal wel weer tegen een kruising aanlopen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 12 februari 2017 @ 09:59:

[...]



Onhandig niet zozeer maar soms zo haastig dat ze struikelt als ze de trap naar de hooizolder op wil vliegen om daar te zoeken naar ratten in het stro. Maar pietertje, mijn jack russel is zelfs een keer van de hooizolder afgevallen, en deze is 3,20 meter hoog!! Ze kwam net als een kat op haar korte pootjes terecht. het deed wel zeer hoor, dat kon ik zien. Ze heeft er trouwens niets van geleerd...



Mijn honden zijn plattelands honden. Ze klieren met de paarden en de geiten, lopen tussen de kippen, ze zwemmen in de beek, steken de beek over door over smalle dammetjes van 15 cm te lopen, klimmen op balen en bergjes, graven in holen. Het maakt ze juist wat handiger en het houdt ze slank en energiek. Ze hebben van beide werelden alles. Namelijk het spannende van het leven buiten de deur, en de comfort van de warmte van de huiskamer en keuken, alwaar ze op schappenvelletjes en kussentjes liggen of op de bank. Dit leven wens ik elke hond in de wereld toe. Tot mijn verdriet moeten de meeste honden dit echter ontberen.Ligt ook aan het type hond. Mijn huidige is een geboren 'stadsjuffer'. Bij mijn moeder op de boerderij scharrelt hij wel wat rond geflankeerd door de honden van mijn moeder (gisteren vond ik hem onder een struik weggedoken, er was een of andere roofvogel actief met duikvluchten naar muizen). Hij is echter in zijn element in stadsverkeer en bomvolle terrasjes. Drukte is zijn ding. Dan gaat die staart driftig kwispelend de lucht in, oren omhoog en dribbelt hij zo driftig dat hij zichzelf bijna omver loopt, bang om iets te missen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een berner sennen hond, ze is inmiddels 8 en lijkt haar 2e jeugd in te gaan.

Sinds 3 jaar hebben we ook een sint berner (kruising berner sennen/sint bernard) en de berner sennen is hierdoor veel actiever geworden.



Geen gezondheidsproblemen gehad, ze is binnen heel rustig, maar ook waaks (blaffen bij de bel en als er voor haar gevoel iemand te lang voor de deur staat of loopt te rommelen voor het keukenraam) en buiten snuffelt ze graag rustig rond, al heeft ze af en toe een dolle bui waarbij de lekker rond rent en door de sneeuw rolt.



Naar andere honden is ze heel lief, benadert ze rustig en wil soms ook wel even spelen.

Kan goed alleen zijn, maar is liever bij mensen (zitten we in de keuken, dan ligt ze daar, zitten we in de kamer, ligt ze daar ook)



hele lange wandelingen hoeft niet, de buitenbelevenis (steeds een andere route) en lekker snuffelen vind ze fijner dan flink doorstappen. Ook is zee lief tegen katten en kinderen, als het haar te druk wordt, gaat ze zelf in de gang liggen. en ze houdt enorm van knuffelen (kijk uit, ze duwen je zo om)



We hebben deze hond wel bij een officiele fokker gehaaald, met stamboom en ook zo min mogelijk gezondheidsproblemen in de familie, wel prijzig, maar ze is nog steeds gezond
Alle reacties Link kopieren
Groenemuis.

Wat klinkt dat fijn. En ideaal maar ik besef ook dat niet elk benner zo is. Zekerheid heb je toch eigenlijk niet.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds vorige zomer een pup van de grote grijze keeshond. Uitgebreid huiswerk gedaan en uiteindelijk bij dit ras uitgekomen. De keeshond is familie van de poolhonden. Hond is kniehoog, een echte erfbewaker en tegelijkertijd een grote, aanhankelijke fluffy haarbal op poten. De keeshond is stapelgek op kinderen (daar zijn wij inmiddels ook achter.... niet alleen onze eigen kinderen, maar ook alle kinderen van de basisschool tegenover ons huis), hij is erg intelligent, luistert daarom goed naar de baas, maar is soms wel eigenwijs. Hij hecht zich heel sterk aan zijn gezin en wil het liefste steeds bij je zijn. Keeshonden zullen meermaals per dag "controleren" of met jou en zijn huis alles in orde is. Overigens is het een hond die best goed alleen kan zijn. Ik ben ongeveer 6 uur per dag weg (3x per week) en dat gaat prima. De keeshond heeft wel een strakke opvoeding nodig en cursussen zijn zeker aan te raden, al is het maar om zijn intelligentie uit te dagen met denk- en doe-werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee prachtige kruisingen. Ze zijn lief, waaks (maar niet te), lief met kinderen, kunnen alleen zijn, niet bang voor vuurwerk en grote knuffelkonten



Ik hoop dat ze heel gezond oud mogen worden!
quote:RedBaron schreef op 12 februari 2017 @ 20:13:

Ik heb twee prachtige kruisingen. Ze zijn lief, waaks (maar niet te), lief met kinderen, kunnen alleen zijn, niet bang voor vuurwerk en grote knuffelkonten



Ik hoop dat ze heel gezond oud mogen worden!Hier hetzelfde. Vooral dat niet bang zijn voor vuurwerk en alleen kunnen zijn is ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Berner van 2,5 jaar oud.

Hebben ook getwijfeld ivm zwakke gezondheid, maar jeetje wat ben ik blij dat we toch voor haar hebben gekozen!

Wel voor de zekerheid verzekering afgesloten zodat ik haar alle zorg kan geven indien nodig want operatie kost snel 2000-3000€.

Gelukkig tot nu toe niet nodig gehad, ze is kerngezond.



Heb verschillende rassen gehad, maar deze is echt de allerliefste knuffelbeer die je kan hebben.

Je krijgt er zo ontzettend veel liefde van, ze is ook echt een deel van ons gezin.

Mijn man zag het eerst niet zitten doordat ze veel haar verliezen, maar hij is nu zo ontzettend gek met haar.

En ze is dikke vriendjes met mijn dochter, zij kan er werkelijk alles mee, het lijkt af en toe net een circushond



Maar weet waar je aan begint, het is niet goedkoop!

Wij betalen ca 27€ aan verzekering en ca 110€ per maand aan voeding.

Ze zijn wel vaak heel gevoelig een maag/darmen, dus goede (lees:dure) voeding.

Maar wij betalen het met liefde en zouden zo weer de keus maken!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 12 februari 2017 @ 15:23:

[...]





Ligt ook aan het type hond. Mijn huidige is een geboren 'stadsjuffer'. Bij mijn moeder op de boerderij scharrelt hij wel wat rond geflankeerd door de honden van mijn moeder (gisteren vond ik hem onder een struik weggedoken, er was een of andere roofvogel actief met duikvluchten naar muizen). Hij is echter in zijn element in stadsverkeer en bomvolle terrasjes. Drukte is zijn ding. Dan gaat die staart driftig kwispelend de lucht in, oren omhoog en dribbelt hij zo driftig dat hij zichzelf bijna omver loopt, bang om iets te missen.Nou, wat ik bedoelde was eigenlijk nog meer dat veel honden geen thuis hebben, mishandeld worden, of de hele dag moeten doorbrengen in een bench of ren en hooguit 3x per dag eventjes uit mogen aan het riempje over de stoep. Feit is dat er meer honden in de wereld zijn die het slecht hebben, dan die het goed hebben. Voor mij al een goede reden om niet te fokken en niet aan een pup te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Berners zijn leuk! Wij hebben zelf een leonberger (groot, veel haar en oh zo lief!) en hebben getraind met berners. Lekkere knuffelkonten zijn het! Onze leo was af en toe te lomp voor ze, dan presteren ze het om lief te mopperen op hem!
Alle reacties Link kopieren
We zitten over na te denken om dit ras te kopen. Nu wil ik graag alle voor en nadelen weten en ervaringen met het hond. Met kinderen, harig, vrijheid, karakter ect ect..





Waarom oh waarom wil je dan zo'n hond, puur om het uiterlijk dus.

Ik zeg NIet Doen.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens Nina. T zijn geweldige honden en absoluut erg mooi, maar wel honden waar je werk mee hebt. Als je alleen voor t uiterlijk gaat hebben ze hele mooie berner sennen knuffels
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 09 februari 2017 @ 20:31:

We kijken tot slot puur naar het uiterlijk ook. Informatie winnen op internet vind ik minder fijn dan ervaringen.



Beagle is inderdaad eigenwijs en niet geschikt voor mij.



Situatie; mijn vriend werkt in 3 ploegen. Zelf werk in in de thuiszorg. Dus ben vaak 4 uur weg en soms 6 a 7 uur. 1 week in de 3 weken zal hij iets langer thuis moeten zijn dus. (Hooguit 1 a 2 dagen). Mijn vriend wil graag een grote hond. Zelf ben ik daar totaal niet echt gek op. Ja een benner is een uitzondering. Ik ben gewend aan een shitzu van mijn ouders. Maar dat is echt te klein. Ik wil graag een hond wat ook kindvriendelijk is. En het liefst kwa karakter niet al te druk.



Ik ga de test even doen ;) Neem er dan een op batterijen.

Echt...

Als je een hond neemt/wil dan neem je die om het karakter, omdat het beest gedrag vertoont wat jij leuk vind en wat bij jou en je gezinssituatie past. Niet omdat hij zo'n leuk uiterlijk heeft.

Een leuk uiterlijk en dan een karakter en behoeftes waar jullie totaal niet mee overweg kunnen levert een enkeltje asiel op. voor niemand leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suykerspin schreef op 13 februari 2017 @ 13:16:

Mee eens Nina. T zijn geweldige honden en absoluut erg mooi, maar wel honden waar je werk mee hebt. Als je alleen voor t uiterlijk gaat hebben ze hele mooie berner sennen knuffels

Kwam er van de week een tegen.. in de sneeuw héérlijke beesten. Maar niet voor mij beest had het zo naar z'n zin in de sneeuw, heerlijk.

Maar ik word kriegel van mensen die een hond/beest om het uiterlijk nemen. Dat gaat eigenlijk nooit goed.

En zo'n beest is geen speeldingetje maar een eigen zieltje met behoeftes, verlangens én gevoel. Het is geen verlengstuk van je eigen ego.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 09 februari 2017 @ 20:41:

Hooguit 4 uur. 1 week in de maand zal er 2 dagen max zijn dat een hond 6 a 7 uur alleen is. Zo bedoelde ik.

Ik raad steeds sterker een op batterijen aan.

7 uur is veel te lang.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 12 februari 2017 @ 09:59:

[...]



Onhandig niet zozeer maar soms zo haastig dat ze struikelt als ze de trap naar de hooizolder op wil vliegen om daar te zoeken naar ratten in het stro. Maar pietertje, mijn jack russel is zelfs een keer van de hooizolder afgevallen, en deze is 3,20 meter hoog!! Ze kwam net als een kat op haar korte pootjes terecht. het deed wel zeer hoor, dat kon ik zien. Ze heeft er trouwens niets van geleerd...



Mijn honden zijn plattelands honden. Ze klieren met de paarden en de geiten, lopen tussen de kippen, ze zwemmen in de beek, steken de beek over door over smalle dammetjes van 15 cm te lopen, klimmen op balen en bergjes, graven in holen. Het maakt ze juist wat handiger en het houdt ze slank en energiek. Ze hebben van beide werelden alles. Namelijk het spannende van het leven buiten de deur, en de comfort van de warmte van de huiskamer en keuken, alwaar ze op schappenvelletjes en kussentjes liggen of op de bank. Dit leven wens ik elke hond in de wereld toe. Tot mijn verdriet moeten de meeste honden dit echter ontberen.

met dit leven had je mijn dropperd echt niet blij gemaakt. Die wilde met regen na 10 uur nóg niet naar buiten, moest haar echt dwingen en dan was het 3 seconden plas voor de deur en heul snel weer op de bank met een dekentje

We pasten extreem goed bij elkaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven