Bestaat dit? Keukenmachine

17-11-2015 21:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn blender is op. Ik maak 's morgens geregeld smoothies wat een behoorlijke klus is omdat ik daarvoor eerst sinaasappels pers met apparaat 1 om vervolgens de smoothie te maken op apparaat 2, zo'n keukenmachine die hakt, raspt mengt en blend. Die apparaten moet ik steeds voor de dag toveren en weer schoonmaken en opruimen.



Nu wil ik een apparaat die dat allemaal kan. Ik wil een apparaat met een glazen kan, die ook mijn komkommers en bietjes kan raspen, mijn sinaasappels perst, soepen en smoothies pureert en graag ook nog met juliennesnijder.

Oja, liefst ook nog met een glazen kan.

Budget circa 200 euro.



Heb jij zo'n apparaat en ben je er tevreden over? Welke heb je? Of kan ik de hoop opgeven voor dit budget en deze eisen?
Bosch mum's
Alle reacties Link kopieren
Yes, de mum. Die heeft ook deeghaken waardoor je ook wat steviger deeg etc kan maken. Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Philips HR7778 en deze kan volgens mij alles wat jij noemt (ik zou het nog wel even controleren) alleen geen glazen kan. Ik zie dat hij nu voor ¤178 te koop is bij cool blue. De HR7777 is iets goedkoper, die heeft geen sapcentrifuge.

Ik ben er erg tevreden over, ik heb hem nu iets meer dan 2 jaar, maar ik gebruik hem sinds een half jaar dagelijks of vaker (ook een smoothie als toetje).

Om sap te persen gebruik je de mengkom en voor de blender de blenderkom, dus je hebt nog steeds wel 2 vieze kommen dagelijks.

Daarnaast is hij vrij fors op je aanrecht, maar dat komt doordat er ook een grote mengkom op zit. Er zit een ijsblokjes-programma op wat ik handig vind voor smoothies (als je er ijsblokjes in verwerkt).
Heb ook een Bosch mum. Onlangs de blenderkom daarvoor gekocht en gebruik hem dagelijks.

Mijn beste aanschaf voor in de keuken dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Je kan je sinaasappel ook met een mes schoonmaken (kapje eraf en met een scherp mes tussen de schil en het vruchtvlees door) en het vruchtvlees in de blender mikken, hou je ook veel meer vezels over.

Hier ook een Philips, ben tevreden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
sinaasappel schoonmaken
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 17 november 2015 @ 22:20:

sinaasappel schoonmaken Zo bedoel ik.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik ga ze morgen eens bekijken.

Streepjessokken, wat doe je dan met de pitten?
Alle reacties Link kopieren
Hoewel pitten
Alle reacties Link kopieren
Ik snij de kale vrucht nog in parten (laat ik ook de kern eruit), die eventuele pit kom je dan vanzelf tegen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 17 november 2015 @ 22:35:

Ik snij de kale vrucht nog in parten (laat ik ook de kern eruit), die eventuele pit kom je dan vanzelf tegen.Ik weet het niet. Ik zie denkbeeldig voor me hoe ik 's morgens met een druipende sinaasappel in mijn handen sta met sap wat langs mijn arm loopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 17 november 2015 @ 22:40:

[...]



Ik weet het niet. Ik zie denkbeeldig voor me hoe ik 's morgens met een druipende sinaasappel in mijn handen sta met sap wat langs mijn arm loopt.Oefening baart kunst
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
De Bosch mum styline die nu bij Cool blue staat: Nice, very Nice!

En 30 euro cash back dus bugettechnish past dat op een tientje na pcies
Misschien dat ik iets over het hoofd zie maar ik heb de magic bullet en die kan dat ook allemaal. Noten hakken, peen raspen, smoothies maken.

Heb eerlijk gezegd nog nooit geraspt maar er zit wel zo een hulpstuk bij.



Of is deze te simpel?
quote:guirne schreef op 17 november 2015 @ 21:32:

Yes, de mum. Die heeft ook deeghaken waardoor je ook wat steviger deeg etc kan maken. Aanrader.O wacht, deze ontbreken bij de MB.
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Zoek namelijk ook nog een goede vervanger van m'n keukenmachine
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek eigenlijk ook een reden om iets te kopen. Maar fruit eet ik altijd onbewerkt op. Groenten eet ik al 's avonds genoeg. Sinaasappels vind ik vies. Nee, toch iets anders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 18 november 2015 @ 09:35:

Ik zoek eigenlijk ook een reden om iets te kopen. Maar fruit eet ik altijd onbewerkt op. Groenten eet ik al 's avonds genoeg. Sinaasappels vind ik vies. Nee, toch iets anders. Ontbijtsmoothie van fruit, yoghurt, honing en muesli
Alle reacties Link kopieren
Allen bedankt voor de reacties.

De mum vind ik persoonlijk wat aan de grote kant en waar volgens mij de meeste hem voor gekocht hebben, deeg kneden, is iets wat ik niet zal gebruiken.



Ik ben wel aan een goeie website gekomen Suze02. Ik heb daardoor nu drie apparaten op het oog:

De philips HR7778

De kenwood FPM270

of de Bosch MCM68861





Lastig lastig, keuzes maken.
Sinaasappels kan je met de hand in de blender persen.

Ik heb er zo'n ding voor:







Bosch MCM68861 heb ik gehad en had daar zo ongelooflijk enorm veel spijt van. Heb hem zelfs na een aantal maanden gewoon weggedaan ondanks nieuw gekocht. Ik gebruik vaak bevroren fruit (banaan en ander fruit) in mijn smoothies, dat is allemaal moeilijk voor hem en hij draait dan steeds in het niks rond, dus ik moest elke keer dat ding door elkaar schudden. Verder vind ik de kwaliteit matig. Dan toch maar meer geld uitgeven voor losse apparaten. Heb nu de magimix blender met glazenkom (nu met gratis minikom ), werkt als een zonnetje, wat een verademing!



Wil je het raspen/hakken voor iets anders dan de smoothie? Als je het namelijk ook voor de smoothie wil is 1 apparaat niet per se handiger vind ik. Want de hak- en raspfuncties gaan niet in de blender, maar in de foodprocessor, dus moet je alsnog én je foodprocessor (plus bladen) en je blender gebruiken voor 1 smoothie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze. Koop van de eeuw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven